Gyártmány
- Modell
VOLKSWAGEN GOLF II További Modellek:volkswagen AMAROK volkswagen BOGÁR (KÄFER) volkswagen 1200 volkswagen 1300 volkswagen 1302 volkswagen 1303 volkswagen BORA volkswagen BUGGY volkswagen CADDY volkswagen CADDY LIFE volkswagen CADDY MAXI volkswagen CARAVELLE volkswagen CORRADO volkswagen EOS volkswagen FOX volkswagen GOLF I volkswagen GOLF II volkswagen GOLF III volkswagen GOLF IV volkswagen GOLF PLUS volkswagen GOLF V volkswagen GOLF VI volkswagen ILTIS volkswagen JETTA volkswagen JETTA I volkswagen JETTA II volkswagen JETTA V volkswagen JETTA VI volkswagen KARMANN GHIA volkswagen LT volkswagen LUPO volkswagen MULTIVAN volkswagen NEW BEETLE volkswagen PASSAT volkswagen PASSAT CC volkswagen PASSAT I volkswagen PASSAT II volkswagen PASSAT III volkswagen PASSAT IV volkswagen PASSAT V volkswagen PASSAT VI volkswagen PASSAT VII volkswagen PHAETON volkswagen POLO volkswagen POLO I volkswagen POLO II volkswagen POLO III volkswagen POLO IV volkswagen POLO V volkswagen SANTANA volkswagen SCIROCCO volkswagen SHARAN volkswagen TARO volkswagen TIGUAN volkswagen TOUAREG volkswagen TOURAN volkswagen TRANSPORTER volkswagen TRANSPORTER T1 volkswagen TRANSPORTER T2 volkswagen TRANSPORTER T3 volkswagen TRANSPORTER T4 volkswagen TRANSPORTER T5 volkswagen TYP 3 volkswagen 1500 volkswagen 1600 volkswagen TYP 4 volkswagen 411 volkswagen TYP 181 volkswagen UP volkswagen VENTO volkswagen EGYÉB volkswagen GolfVOLKSWAGEN hírek:Ausztrál Rali: Mikkelsené a Volkswagen utolsó aranya Spanyol Rali: Sebastien Ogier negyedszerre is világbajnok! Rali Világbajnokság, Korzika Rali: Száguldás a „10.000 kanyar raliján” Lengyel Rali: Tanaktól örökölte az aranyérmet Mikkelsen Svéd Rali: Ogier uralma Svédországban is folytatódott Rali Világbajnokság, Svéd Rali: Hó volt, hó nem volt... Rali Világbajnokság, Monte-Carlo Rali: A szezonnyitó rali következik Autós hírek:Kínai F1-es Nagydíj, Sanghaj: Ricciardo bravúros aranya! F1-es Kínai Nagydíj, Sanghaj: Kínában visszavág a Mercedes? Bahreini F1-es Nagydíj, Szahír: Vettel másodszor is behúzta Korzika Rali: Ogier uralkodott Korzikán is F1-es Bahrein Nagydíj, Szahír: száguldás a semmibe Rali Világbajnokság, Korzika Rali: vágta 10.000 kanyaron át Ausztrál F1-es Nagydíj, Melbourne: Vettel nevetett utoljára F1-es Ausztrál Nagydíj, Melbourne: ahol mindenre fény derül Mexikó Rali: Ogier ismét a csúcson Rali Világbajnokság, Mexikó Rali: A havat murvára cserélik Svéd Rali: Neuville lepipálta a skandinávokat Monte-Carlo Rali: Ogier ötödjére is behúzta Monacóban Rali Világbajnokság, Monte-Carlo Rali: Elindul a Világbajnokság Abu-Dzabi F1-es Nagydíj, Yas Marina: Bottas nyerte az unalmas szezonzárót F1-es Abu-Dzabi Nagydíj, Yas Marina: Mennyei környezetben zár a világbajnokság Ausztrál Rali: Neuville-é a szezon utolsó aranya Rali Világbajnokság, Ausztrál Rali: Paradicsomi zárás Brazil F1-es Nagydíj, Sao Paulo: Vettel nyert, Massa búcsúzott F1-es Brazil Nagydíj, Sao Paulo: Utolsó szamba Brazíliában F1-es Mexikói Nagydíj, Mexikóváros: Hamilton világbajnok lehet Mexikóban Rali Világbajnokság, Wales Rali: Ogier Walesben ünnepelhet USA F1-es Nagydíj, Austin: Hamilton nyer, de még nem világbajnok F1-es USA Nagydíj, Austin: A Forma-1 beveszi Amerikát Japán F1-es Nagydíj, Szuzuka: Hamilton nyert, Vettel bánkódott Spanyol Rali, WRC: Meeke nyert, Ogier a vb cím kapujában Rali Világbajnokság, Spanyol Rali: Finisében a Rali Világbajnokság F1-es Japán Nagydíj, Szuzuka: Szünet nélkül Japánban Malajziai F1-es Nagydíj, Szepang: Verstappené az utolsó maláj trófea F1-es beharangozó Malajziai Nagydíj, Szepang: Búcsú Malajziától Szingapúri F1-es Nagydíj, Marina Bay: Hamiltoné ez az arany is F1-es Szingapúri Nagydíj, Marina Bay: Száguldás sötétben Olasz F1-es Nagydíj, Monza: A Mercedes ismét hengerelt Itáliában F1-es beharangozó Olasz Nagydíj: Monzában búcsúznak Európától Belga F1-es Nagydíj, Spa-Francorchamps: Hamilton újabb aranya F1-es Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps: Pihenés után munka Német rali: Tanak nyert, Ogier ismét az élen Rali Világbajnokság, Német Rali: Utolsó aszfaltos megmérettetés Magyar F1-es Nagydíj, Hungaroring: Sebastian Vettel nyerte a Magyar Nagydíjat Finn Rali: Lappi északon tartotta a trófeát F1-es Magyar Nagydíj, Hungaroring: Kubica is nálunk köröz Rali Világbajnokság, Finn Rali: A leggyorsabb rali következik Brit F1-es Nagydíj, Silverstone: Hamilton negyedszer is behúzta Osztrák F1-es Nagydíj, Spielberg: Bottas második aranya! F1-es Osztrák Nagydíj, Spielberg: A Forma-1 már a sógoroknál jár Lengyel Rali: Neuville triplázásával közelebb a bajnoki címhez F1-es Európai Nagydíj, Baku (Azerbajdzsán): F1 az egyik legújabb helyszínen Szardínia Rali: Tanak megnyerte! Kanadai F1-es Nagydíj, Montreal: Hamilton hatodik kanadai aranya F1-es Kanadai Nagydíj, Montreal: egy újabb utcai pálya, csak épp Amerikában |
A Volkswagen-ről:A Volkswagen konszern német autógyártó vállalat, egyike a legnagyobb autógyártó cégeknek a világon. A cégcsoporthoz tizenkét márka tartozik – a Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Ducati, Volkswagen Nutzfahrzeuge, Scania és az MAN. Ezenkívül – 19,9%-kal – a Suzuki legnagyobb részvényese. A csoport legnagyobb piaca Kína, ahol külön leányvállalata működik Volkswagen Group China néven. 2011-ben a Volkswagen csoport összesen 8,265 millió autót adott el, mellyel a nemzetközi személygépkocsi-piacon 12,3 %-os részesedést ért el. A 2011. évi 159 milliárd eurós forgalmát tekintve az egyik legfontosabb európai iparvállalat. A Volkswagent 1937-ben alapította a nemzetiszocialista német kormány, eredetileg a Volkswagen Bogár gyártására. Adolf Hitler arra utasította az akkori fejlesztőket, élükön Ferdinand Porschével, hogy egy KdF-Wagent, egy „népautót” tervezzenek, mely olcsó, egyszerű , de minősége verhetetlen. A második világháború után 1945-ben az angol hadsereg vette át a lebombázott romokban lévő gyár irányítását. Elkezdődött újra a Bogár gyártása. 1948-ban a brit kormány visszaadta a gyárat teljes egészében a németeknek, akik a volt Opel elnökét, Heinrich Nordhoffot nevezték ki a gyár főnökének. 1960-ban a német kormány részvénytársasággá alakította a céget, részvényei megjelentek a német tőzsdén. 1985 júliusa óta ezeken az értékpapírokon Volkswagen AG-nek (Volkswagenwerk Aktien Gesellschaft) nevezik a társaságot. Ez volt az első jele a cég jövőbeli terveinek – növelni a globális befolyást a nemzetközi autópiacon, melyet más autóipari márkák fúziójában látott. A – Németország kivételével – mindenhol Volkswagen Csoportnak nevezett konszern jelenleg a legnagyobb autógyártó a világon (2009). 2005-ben több mint 5,2 millió járművet értékesített, világpiaci részesedése 9%-nál is nagyobb. 2005 októberében a Porsche 18.53%-os érdekeltséget szerzett a gyárban, melyet 2006 júliusában 25%-ra növelt. Még ugyanebben az évben 30.9%-osra nőtt, szakértők szerint ez a befektetés tökéletesen megfelelt a Porsche stratégiájának. 1998-ban 3 sport- és luxusautó gyártót is felvásárolt, az olasz Lamborghinit, a francia Bugattit, és az angol Bentleyt. A Bugatti Veyron bekerült a Guiness Rekordok könyvébe is, mint a világ leggyorsabb szériaautója. A Lamborghini eladásai is soha nem látott rekordokat döntöttek meg az olasz sportkocsi gyárban az utóbbi évtizedben, valamint mára a Bentley uralja a luxusautó piacot. 2009-ben aztán nagy fordulat következett. Eredetileg Wolfgang Porsche szerette volna felvásárolni a Volkswagent, mely párharc hosszú éveken át zajlott a két gyártó közt, ám végül a Porschét integrálták a wolfsburgi Volkswagen konszernbe, a Volkswagen AG fokozatosan olvasztotta be a sportautó gyártót, kifizetve a Porsche hatalmas, több milliárd eurós tartozásainak nagy részét. 2010-ben 19.9 %-os részesedést vásároltak a Suzukiban, mellyel a Suzuki legnagyobb részvényesévé váltak. 2012-ben felvásárolták az olasz Ducati sportmotorkerékpár gyártót is, mely piaci részesedésének növelésére egyből egy új gyárat kezdtek létesíteni Észak-Amerikában, ahol az Audi modelljei mellett a Ducati sportmotorkerékpárjait is tudják majd gyártani.
Vélemények a Volkswagen-ről
![]() |