Autós hírek: F1-es Las Vegas-i Nagydíj: Viva Las Vegas!


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

Két idei korábbi amerikai futamot követően a Forma-1-es mezőny immár
harmadszorra látogat el az észak-amerikai kontinensre, Las Vegasba. Korábban
rendeztek Forma-1-es futamot a legendás városban, de akkor egy kaszinó
parkolójában alakították ki a versenypályát, most viszont Las Vegas utcáin,
így a híres Strip-en is, végighajt a mezőny. A világhíres kaszinók és
szállodák remek hátteret biztosítanak az éjszakai száguldásnak.
Különleges lesz ez a hétvége több szempontból is. Talán ez lesz a szezon
legdrágább eseménye, amelyre nagyon nehéz bejutni, gyorsan elfogytak a
rendkívül borsos árú jegyek is. A versenyt ráadásul szokatlan módon
szombaton, helyi idő szerint késő este rendezik. Ez azt jelenti, hogy
várhatóan hidegben, 10 fok alatt kell az autóknak hajtani, ami olyan lesz,
mint egy európai országban rendezett téli tesztelés. A gumikopás
szempontjából nem mindegy milyen hőmérsékletű pályán haladnak, hiszen
hidegben nehezebb jobb teljesítményt kihozni az abroncsokból, nagyobb a
szemcsésedés veszélye.
Nagy várakozások előzik meg a hétvégét, ez lesz a Forma-1 zászlóshajója. Az
egyetlen verseny a versenynaptárban, amelyet a Liberty Media maga
szervezett, nem promótereken keresztül folyt a szervezés és jegyértékesítés.
A texasi Austin régóta a versenynaptár része, a Miami Nagydíj pedig tavaly
debütált a Forma-1-ben. A hétvégén a legcsillogóbb észak-amerikai
helyszínnel kívánják a tehetősebb réteget is a Forma-1 bűvkörébe vonni. Az
amerikaiak megkedvelték az európai gyökerű, főként európai központú
Forma-1-et. 2022-ben és 2023-ban hatalmas tömegek látogattak ki az austini
versenypályára, majd Miamira is rengetegen voltak kíváncsiak. Várhatóan a
többi észak-amerikai helyszínhez hasonlóan a kaszinófővárosban is megtölti a
lelátókat a Forma-1 egyre bővülő rajongótábora.
Vajon milyen őrület lesz az USA-ban akkor, amikor már a tisztán amerikai
csapat, a nagy népszerűségnek örvendő Michael Andretti csapata is részt vesz
a Forma-1-ben? Várhatóan óriási!
A verseny és a pálya
Las Vegasban korábban két Forma-1-es versenyt is rendeztek 1981-ben és
1982-ben. A Caesars Palace Grand Prix név alatt futó versenyek mindkét évben
szezonzáró eseményként futottak.
Idén azonban utcai pályát alakítottak ki. A Las Vegas központjában
kialakított pályán 17 kanyar található és olyan legendás helyszínek mellett
halad a nyomvonal, mint a Caesars Palace, a Bellagio és a Venetian. Az
átlagsebesség Monzához hasonlóan magas lesz, sok akció és előzés, no meg
biztonsági autós periódus várható a verseny során.
Az 50-körös Las Vegas-i Nagydíj november 19.-én, szombaton (!) helyi idő
szerint 22 órakor (nálunk reggel 7 órakor) veszi kezdetét a Las Vegas utcáin
kialakított versenypályán. A pálya hossza: 6,201 km, a teljes versenytáv
310,05 km.
Forrás: facebook.com/amberprkft/

Két idei korábbi amerikai futamot követően a Forma-1-es mezőny immár harmadszorra látogat el az észak-amerikai kontinensre, Las Vegasba. Korábban rendeztek Forma-1-es futamot a legendás városban, de akkor egy kaszinó parkolójában alakították ki a versenypályát, most viszont Las Vegas utcáin, így a híres Strip-en is, végighajt a mezőny. A világhíres kaszinók és szállodák remek hátteret biztosítanak az éjszakai száguldásnak.


Különleges lesz ez a hétvége több szempontból is. Talán ez lesz a szezon legdrágább eseménye, amelyre nagyon nehéz bejutni, gyorsan elfogytak a rendkívül borsos árú jegyek is. A versenyt ráadásul szokatlan módon szombaton, helyi idő szerint késő este rendezik. Ez azt jelenti, hogy várhatóan hidegben, 10 fok alatt kell az autóknak hajtani, ami olyan lesz,mint egy európai országban rendezett téli tesztelés. A gumikopás szempontjából nem mindegy milyen hőmérsékletű pályán haladnak, hiszen hidegben nehezebb jobb teljesítményt kihozni az abroncsokból, nagyobb a szemcsésedés veszélye.


Nagy várakozások előzik meg a hétvégét, ez lesz a Forma-1 zászlóshajója. Az egyetlen verseny a versenynaptárban, amelyet a Liberty Media maga szervezett, nem promótereken keresztül folyt a szervezés és jegyértékesítés.


A texasi Austin régóta a versenynaptár része, a Miami Nagydíj pedig tavaly debütált a Forma-1-ben. A hétvégén a legcsillogóbb észak-amerikai helyszínnel kívánják a tehetősebb réteget is a Forma-1 bűvkörébe vonni. Az amerikaiak megkedvelték az európai gyökerű, főként európai központú Forma-1-et. 2022-ben és 2023-ban hatalmas tömegek látogattak ki az austini versenypályára, majd Miamira is rengetegen voltak kíváncsiak. Várhatóan a többi észak-amerikai helyszínhez hasonlóan a kaszinófővárosban is megtölti a lelátókat a Forma-1 egyre bővülő rajongótábora.


Vajon milyen őrület lesz az USA-ban akkor, amikor már a tisztán amerikai csapat, a nagy népszerűségnek örvendő Michael Andretti csapata is részt vesza Forma-1-ben? Várhatóan óriási!


A verseny és a pálya


Las Vegasban korábban két Forma-1-es versenyt is rendeztek 1981-ben és 1982-ben. A Caesars Palace Grand Prix név alatt futó versenyek mindkét évben szezonzáró eseményként futottak.

Idén azonban utcai pályát alakítottak ki. A Las Vegas központjában kialakított pályán 17 kanyar található és olyan legendás helyszínek mellett halad a nyomvonal, mint a Caesars Palace, a Bellagio és a Venetian. Az átlagsebesség Monzához hasonlóan magas lesz, sok akció és előzés, no megbiztonsági autós periódus várható a verseny során.


Az 50-körös Las Vegas-i Nagydíj november 19.-én, szombaton (!) helyi időszerint 22 órakor (nálunk reggel 7 órakor) veszi kezdetét a Las Vegas utcáin kialakított versenypályán. A pálya hossza: 6,201 km, a teljes versenytáv310,05 km.


Forrás: facebook.com/amberprkft/