Autós hírek: F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj: A RB, Dzsiddában is uralni fogja a címlapokat!


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

A 2021 december elején bemutatkozó Szaúd-Arábiai Nagydíjnak otthont adó
Corniche pályára látogat el a hétvégén a Forma-1-es mezőny. Immár negyedik
Forma-1-es futamát rendezi meg az Arab-öböl legnagyobb népességű országa. A
szezonnyitó szombati bahreini futamot követően ismét villanyfényes és ismét
szombati futamot láthatunk a hétvégén, azon a pályán, amely a Forma-1-es
pilóták egyöntetű véleménye szerint a versenynaptár legveszélyesebb pályája.
Nem csitulnak a hullámok a Red Bull körül, s újabb és újabb részletei látnak
napvilágot ennek a puccsnak.
A Ramadán március 10.-én, vasárnap kezdődik, így történhet meg, hogy két
egymást követő szezonnyitó futam két arab országban szombaton kerül
megrendezésre a 2024-es szezon elején. Bahreinben annyira bevált ez a
formula, hogy azon gondolkoznak a szervezők, hogy a jövőben is szombaton
tartsák a futamot, ami az arab országokban az utolsó hétvégi napnak számít.
A 2024-es szezonnyitó nem hozott sok újdonságot az erőviszonyok
tekintetében. Ez volt az a hétvége, amelyen többet lehetett hallani a Red
Bull csapatfőnökének, Christian Hornernek a botrányáról, mint bármi másról.
A szaftos botrány újabb mérföldkövéhez érkezett el azzal, hogy kitudódtak az
ügy részletei és láthatóan mindenki ezzel foglalkozik inkább, mint azzal,
ami a pályán történik.
A Red Bull ennek ellenére domináns teljesítményt nyújtott Bahreinben, és más
karakterisztikájú pálya ide vagy oda, Dzsiddában is az energiaitalos csapat
pilótái várhatóak az élre. Max Verstappennek sokan kiosztották volna Bahrein
után a negyedik egyéni világbajnoki címét, ami annyira talán nem is
elrugaszkodott elképzelés. Tavaly ugyanis hasonlóan jól mentek a Red Bullok
és akkor a holland könnyen begyűjtötte harmadik vb címét.
A Bahreini GP legnagyobb negatív meglepetése az Alpine mélyrepülése volt.
Már a teszteken látható volt, hogy nagy baj van a francia istállónál. A
tavalyi változtatások a menedzsmenten belül még mindig éreztetik hatásukat,
s további szakemberek szivárognak el a csapatból. Ennek eredményeként
Esteban Ocon és Pierre Gasly a hátsó 17. és 18. helyeken értek célba múlt
szombaton.
S mi történt itt tavaly? A szezon második futamán ismét a két energiaitalos
pilóta állhatott a dobogó két legfelső fokára. Akkor azonban az elsőként
rajtoló Sergio Perez vihette haza a győztes trófeát. Max Verstappen, aki
uralta a szabadedzéseket, majd problémába futott az időmérő edzésen, végül
második lett a tizenötödik helyről rajtolva. A bronzérmes helyen Fernando
Alonso ért célba. A spanyol harmadik helyezésének sorsa elég kalandos volt,
hiszen bár elvették azt, de később mégis visszakapta.
Ez utóbbival kapcsolatos a legújabb Forma-1-es bombahír. Úgy tűnik a
Forma-1-ben zajló belháború újabb fordulójához érkeztünk. Vizsgálat indult
ugyanis a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Mohammed Ben Szulajem
ellen. Az elnök állítólag megpróbálta befolyásolni a 2023-as Szaúdi Nagydíj
eredményét azzal, hogy visszavonatta Alonso 10 másodperces időbüntetését.
Azt a spanyol azért kapta, mert egy korábbi öt másodperces büntetés
letöltésekor a csapatának egyik tagja hozzáért Alonso autójához egy
emelővel, ami pedig tilos. Érdekes, hogy ez az információ egy évvel később
bukkant fel, mint ahogy az is, hogy az után jött elő, hogy az FIA elnöke
arra kérte Max Verstappent, hogy hivatalosan is álljon ki a Red Bull
csapatfőnök, Christian Horner mellett. Emellett azzal is vádolják a vezetővé
előlépett raliversenyzőt, hogy a tavalyi Las Vegas-is esemény megrendezését
is blokkolni akarta. Vajon mivel tud még meglepni minket ez a névtelen
hírforrás?
Nos, úgy tűnik Max Verstappen apja, Jos Verstappen nem lesz ott a Szaúdi
Nagydíjon, s kérdéses, hogy a szezon hátralévő részén láthatjuk-e még a
háromszoros világbajnok édesapját Forma-1-es helyszínen. Ez azt jelenti,
hogy Max Verstappen tényleg a Mercedeshez tart?!
A verseny és a pálya
A versenypályát Herman Tilke vállalata tervezte meg a Forma-1 szakértői
csapatával együtt, akik a Google Earth-t hívták segítségül a lehetséges
pályakinézetek kialakításakor. Gyors pályát terveztek, 250 km/óra
átlagsebességgel, amely így Monza után a második leggyorsabb pálya, viszont
az utcai pályák közül a leggyorsabb. Itt található a legtöbb kanyar,
összesen 27, amelyek némelyikén változtattak néhány korábbi kritikára
válaszul.
Itt is lámpafényes futamot rendeznek, így lehetséges, hogy ottani idő
szerint húsz órakor kezdődik a futam.
Az 50-körös Szaúd-Arábiai Nagydíj március 9.-én helyi idő szerint 20 órakor
(nálunk 18 órakor) veszi kezdetét a Dzsidda Corniche pályán. A pálya hossza:
6,174 km, a teljes versenytáv 308,45 km. A körrekordot Lewis Hamilton
(Mercedes) tartja 2021-ből 1:30.734-es időeredménnyel.
2023-ban Sergio Perez nyerte meg a futamot. A mexikói pilóta győztes ideje
1:21:14.894 volt. A második helyen Max Verstappen ért célba. A dobogó
harmadik helyére az Aston Martin veteránja, Fernando Alonso állhatott.
Forrás: facebook.com/amberprkft/

A 2021 december elején bemutatkozó Szaúd-Arábiai Nagydíjnak otthont adó Corniche pályára látogat el a hétvégén a Forma-1-es mezőny. Immár negyedik Forma-1-es futamát rendezi meg az Arab-öböl legnagyobb népességű országa. A szezonnyitó szombati bahreini futamot követően ismét villanyfényes és ismét szombati futamot láthatunk a hétvégén, azon a pályán, amely a Forma-1-es pilóták egyöntetű véleménye szerint a versenynaptár legveszélyesebb pályája. Nem csitulnak a hullámok a Red Bull körül, s újabb és újabb részletei látnak napvilágot ennek a puccsnak.


A Ramadán március 10.-én, vasárnap kezdődik, így történhet meg, hogy két egymást követő szezonnyitó futam két arab országban szombaton kerül megrendezésre a 2024-es szezon elején. Bahreinben annyira bevált ez a formula, hogy azon gondolkoznak a szervezők, hogy a jövőben is szombaton tartsák a futamot, ami az arab országokban az utolsó hétvégi napnak számít.

A 2024-es szezonnyitó nem hozott sok újdonságot az erőviszonyok tekintetében. Ez volt az a hétvége, amelyen többet lehetett hallani a Red Bull csapatfőnökének, Christian Hornernek a botrányáról, mint bármi másról. A szaftos botrány újabb mérföldkövéhez érkezett el azzal, hogy kitudódtak az ügy részletei és láthatóan mindenki ezzel foglalkozik inkább, mint azzal, ami a pályán történik.

A Red Bull ennek ellenére domináns teljesítményt nyújtott Bahreinben, és más karakterisztikájú pálya ide vagy oda, Dzsiddában is az energiaitalos csapat pilótái várhatóak az élre. Max Verstappennek sokan kiosztották volna Bahrein után a negyedik egyéni világbajnoki címét, ami annyira talán nem is elrugaszkodott elképzelés. Tavaly ugyanis hasonlóan jól mentek a Red Bullok és akkor a holland könnyen begyűjtötte harmadik vb címét.


A Bahreini GP legnagyobb negatív meglepetése az Alpine mélyrepülése volt. Már a teszteken látható volt, hogy nagy baj van a francia istállónál. A tavalyi változtatások a menedzsmenten belül még mindig éreztetik hatásukat, s további szakemberek szivárognak el a csapatból. Ennek eredményeként Esteban Ocon és Pierre Gasly a hátsó 17. és 18. helyeken értek célba múlt szombaton.


S mi történt itt tavaly? A szezon második futamán ismét a két energiaitalos pilóta állhatott a dobogó két legfelső fokára. Akkor azonban az elsőként rajtoló Sergio Perez vihette haza a győztes trófeát. Max Verstappen, aki uralta a szabadedzéseket, majd problémába futott az időmérő edzésen, végül második lett a tizenötödik helyről rajtolva. A bronzérmes helyen Fernando Alonso ért célba. A spanyol harmadik helyezésének sorsa elég kalandos volt, hiszen bár elvették azt, de később mégis visszakapta.


Ez utóbbival kapcsolatos a legújabb Forma-1-es bombahír. Úgy tűnik aForma-1-ben zajló belháború újabb fordulójához érkeztünk. Vizsgálat indult ugyanis a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Mohammed Ben Szulajem ellen. Az elnök állítólag megpróbálta befolyásolni a 2023-as Szaúdi Nagydíj eredményét azzal, hogy visszavonatta Alonso 10 másodperces időbüntetését. Azt a spanyol azért kapta, mert egy korábbi öt másodperces büntetés letöltésekor a csapatának egyik tagja hozzáért Alonso autójához egy emelővel, ami pedig tilos. Érdekes, hogy ez az információ egy évvel később bukkant fel, mint ahogy az is, hogy az után jött elő, hogy az FIA elnöke arra kérte Max Verstappent, hogy hivatalosan is álljon ki a Red Bull csapatfőnök, Christian Horner mellett. Emellett azzal is vádolják a vezetővé előlépett raliversenyzőt, hogy a tavalyi Las Vegas-is esemény megrendezését is blokkolni akarta. Vajon mivel tud még meglepni minket ez a névtelen hírforrás?


Nos, úgy tűnik Max Verstappen apja, Jos Verstappen nem lesz ott a Szaúdi Nagydíjon, s kérdéses, hogy a szezon hátralévő részén láthatjuk-e még a háromszoros világbajnok édesapját Forma-1-es helyszínen. Ez azt jelenti,hogy Max Verstappen tényleg a Mercedeshez tart?!


A verseny és a pálya


A versenypályát Herman Tilke vállalata tervezte meg a Forma-1 szakértői csapatával együtt, akik a Google Earth-t hívták segítségül a lehetséges pályakinézetek kialakításakor. Gyors pályát terveztek, 250 km/óra átlagsebességgel, amely így Monza után a második leggyorsabb pálya, viszont az utcai pályák közül a leggyorsabb. Itt található a legtöbb kanyar, összesen 27, amelyek némelyikén változtattak néhány korábbi kritikára válaszul.


Itt is lámpafényes futamot rendeznek, így lehetséges, hogy ottani idő szerint húsz órakor kezdődik a futam.


Az 50-körös Szaúd-Arábiai Nagydíj március 9.-én helyi idő szerint 20 órakor(nálunk 18 órakor) veszi kezdetét a Dzsidda Corniche pályán. A pálya hossza:6,174 km, a teljes versenytáv 308,45 km. A körrekordot Lewis Hamilton (Mercedes) tartja 2021-ből 1:30.734-es időeredménnyel.


2023-ban Sergio Perez nyerte meg a futamot. A mexikói pilóta győztes ideje 1:21:14.894 volt. A második helyen Max Verstappen ért célba. A dobogó harmadik helyére az Aston Martin veteránja, Fernando Alonso állhatott.

Forrás: facebook.com/amberprkft/