Gyártmány - Modell
VOLKSWAGEN CARAVELLE


További Modellek:

volkswagen AMAROK volkswagen BOGÁR (KÄFER) volkswagen 1200 volkswagen 1300 volkswagen 1302 volkswagen 1303 volkswagen BORA volkswagen BUGGY volkswagen CADDY volkswagen CADDY LIFE volkswagen CADDY MAXI volkswagen CARAVELLE volkswagen CORRADO volkswagen EOS volkswagen FOX volkswagen GOLF I volkswagen GOLF II volkswagen GOLF III volkswagen GOLF IV volkswagen GOLF PLUS volkswagen GOLF V volkswagen GOLF VI volkswagen ILTIS volkswagen JETTA volkswagen JETTA I volkswagen JETTA II volkswagen JETTA V volkswagen JETTA VI volkswagen KARMANN GHIA volkswagen LT volkswagen LUPO volkswagen MULTIVAN volkswagen NEW BEETLE volkswagen PASSAT volkswagen PASSAT CC volkswagen PASSAT I volkswagen PASSAT II volkswagen PASSAT III volkswagen PASSAT IV volkswagen PASSAT V volkswagen PASSAT VI volkswagen PASSAT VII volkswagen PHAETON volkswagen POLO volkswagen POLO I volkswagen POLO II volkswagen POLO III volkswagen POLO IV volkswagen POLO V volkswagen SANTANA volkswagen SCIROCCO volkswagen SHARAN volkswagen TARO volkswagen TIGUAN volkswagen TOUAREG volkswagen TOURAN volkswagen TRANSPORTER volkswagen TRANSPORTER T1 volkswagen TRANSPORTER T2 volkswagen TRANSPORTER T3 volkswagen TRANSPORTER T4 volkswagen TRANSPORTER T5 volkswagen TYP 3 volkswagen 1500 volkswagen 1600 volkswagen TYP 4 volkswagen 411 volkswagen TYP 181 volkswagen UP volkswagen VENTO volkswagen EGYÉB volkswagen Golf


 VOLKSWAGEN hírek:



 Autós hírek:

Rali Világbajnokság, Ausztrál Rali: Paradicsomi zárás

Brazil F1-es Nagydíj, Sao Paulo: Vettel nyert, Massa búcsúzott

F1-es Brazil Nagydíj, Sao Paulo: Utolsó szamba Brazíliában

F1-es Mexikói Nagydíj, Mexikóváros: Hamilton világbajnok lehet Mexikóban

Rali Világbajnokság, Wales Rali: Ogier Walesben ünnepelhet

USA F1-es Nagydíj, Austin: Hamilton nyer, de még nem világbajnok

F1-es USA Nagydíj, Austin: A Forma-1 beveszi Amerikát

Japán F1-es Nagydíj, Szuzuka: Hamilton nyert, Vettel bánkódott

Spanyol Rali, WRC: Meeke nyert, Ogier a vb cím kapujában

Rali Világbajnokság, Spanyol Rali: Finisében a Rali Világbajnokság

F1-es Japán Nagydíj, Szuzuka: Szünet nélkül Japánban

Malajziai F1-es Nagydíj, Szepang: Verstappené az utolsó maláj trófea

F1-es beharangozó Malajziai Nagydíj, Szepang: Búcsú Malajziától

Szingapúri F1-es Nagydíj, Marina Bay: Hamiltoné ez az arany is

F1-es Szingapúri Nagydíj, Marina Bay: Száguldás sötétben

Olasz F1-es Nagydíj, Monza: A Mercedes ismét hengerelt Itáliában

F1-es beharangozó Olasz Nagydíj: Monzában búcsúznak Európától

Belga F1-es Nagydíj, Spa-Francorchamps: Hamilton újabb aranya

F1-es Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps: Pihenés után munka

Német rali: Tanak nyert, Ogier ismét az élen

Rali Világbajnokság, Német Rali: Utolsó aszfaltos megmérettetés

Magyar F1-es Nagydíj, Hungaroring: Sebastian Vettel nyerte a Magyar Nagydíjat

Finn Rali: Lappi északon tartotta a trófeát

F1-es Magyar Nagydíj, Hungaroring: Kubica is nálunk köröz

Rali Világbajnokság, Finn Rali: A leggyorsabb rali következik

Brit F1-es Nagydíj, Silverstone: Hamilton negyedszer is behúzta

Osztrák F1-es Nagydíj, Spielberg: Bottas második aranya!

F1-es Osztrák Nagydíj, Spielberg: A Forma-1 már a sógoroknál jár

Lengyel Rali: Neuville triplázásával közelebb a bajnoki címhez

F1-es Európai Nagydíj, Baku (Azerbajdzsán): F1 az egyik legújabb helyszínen

Szardínia Rali: Tanak megnyerte!

Kanadai F1-es Nagydíj, Montreal: Hamilton hatodik kanadai aranya

F1-es Kanadai Nagydíj, Montreal: egy újabb utcai pálya, csak épp Amerikában

Rali Világbajnokság, Szardínia Rali: Ismét murván

Monacói F1-es Nagydíj, Monte-Carlo: Monacóban Vettel uralkodott

F1-es Monacói Nagydíj, Monte-Carlo: Monaco, a Forma-1-es korona ékköve

Portugál Rali: Ogier nyeri a Portugál Ralit

F1-es Spanyol Nagydíj: Most ugrik a majom a vízbe

Orosz F1-es Nagydíj, Szocsi: Bottas nyert!

Argentin Rali: Szoros befutóval Neuville nyerte az aranyérmet!

F1-es Orosz Nagydíj, Szocsi: Szocsiban nem lesz orosz rulett

Rali Világbajnokság, Argentin Rali: Argentínában csapatják!

Bahreini F1-es Nagydíj, Szahír: Egy sima egy fordított

F1-es Bahreini Nagydíj, Szahír: Szusszanás nélkül Bahreinben

Korzika Rali: Neuville Korzika királya

Kínai F1-es Nagydíj, Sanghaj: Hamilton újra hengerel

F1-es Kínai Nagydíj, Sanghaj: Kínában ismét a csúcson a Mercedes?

Rali Világbajnokság, Korzika Rali: Tavaszi kirándulás Korzikára

Ausztrál F1-es Nagydíj, Melbourne: Vettel briliáns stratégiával nyert!

Mexikó Rali: Meeke furcsa aranya Mexikóban


Nincs találat


A Volkswagen-ről:

A Volkswagen konszern német autógyártó vállalat, egyike a legnagyobb autógyártó cégeknek a világon. A cégcsoporthoz tizenkét márka tartozik – a Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Ducati, Volkswagen Nutzfahrzeuge, Scania és az MAN. Ezenkívül – 19,9%-kal – a Suzuki legnagyobb részvényese. A csoport legnagyobb piaca Kína, ahol külön leányvállalata működik Volkswagen Group China néven. 2011-ben a Volkswagen csoport összesen 8,265 millió autót adott el, mellyel a nemzetközi személygépkocsi-piacon 12,3 %-os részesedést ért el.

A 2011. évi 159 milliárd eurós forgalmát tekintve az egyik legfontosabb európai iparvállalat.

Története

A Volkswagent 1937-ben alapította a nemzetiszocialista német kormány, eredetileg a Volkswagen Bogár gyártására. Adolf Hitler arra utasította az akkori fejlesztőket, élükön Ferdinand Porschével, hogy egy KdF-Wagent, egy „népautót” tervezzenek, mely olcsó, egyszerű , de minősége verhetetlen. A második világháború után 1945-ben az angol hadsereg vette át a lebombázott romokban lévő gyár irányítását. Elkezdődött újra a Bogár gyártása. 1948-ban a brit kormány visszaadta a gyárat teljes egészében a németeknek, akik a volt Opel elnökét, Heinrich Nordhoffot nevezték ki a gyár főnökének.

1960-ban a német kormány részvénytársasággá alakította a céget, részvényei megjelentek a német tőzsdén. 1985 júliusa óta ezeken az értékpapírokon Volkswagen AG-nek (Volkswagenwerk Aktien Gesellschaft) nevezik a társaságot. Ez volt az első jele a cég jövőbeli terveinek – növelni a globális befolyást a nemzetközi autópiacon, melyet más autóipari márkák fúziójában látott. A – Németország kivételével – mindenhol Volkswagen Csoportnak nevezett konszern jelenleg a legnagyobb autógyártó a világon (2009). 2005-ben több mint 5,2 millió járművet értékesített, világpiaci részesedése 9%-nál is nagyobb.

2005 októberében a Porsche 18.53%-os érdekeltséget szerzett a gyárban, melyet 2006 júliusában 25%-ra növelt. Még ugyanebben az évben 30.9%-osra nőtt, szakértők szerint ez a befektetés tökéletesen megfelelt a Porsche stratégiájának.

1998-ban 3 sport- és luxusautó gyártót is felvásárolt, az olasz Lamborghinit, a francia Bugattit, és az angol Bentleyt. A Bugatti Veyron bekerült a Guiness Rekordok könyvébe is, mint a világ leggyorsabb szériaautója. A Lamborghini eladásai is soha nem látott rekordokat döntöttek meg az olasz sportkocsi gyárban az utóbbi évtizedben, valamint mára a Bentley uralja a luxusautó piacot.

2009-ben aztán nagy fordulat következett. Eredetileg Wolfgang Porsche szerette volna felvásárolni a Volkswagent, mely párharc hosszú éveken át zajlott a két gyártó közt, ám végül a Porschét integrálták a wolfsburgi Volkswagen konszernbe, a Volkswagen AG fokozatosan olvasztotta be a sportautó gyártót, kifizetve a Porsche hatalmas, több milliárd eurós tartozásainak nagy részét.

2010-ben 19.9 %-os részesedést vásároltak a Suzukiban, mellyel a Suzuki legnagyobb részvényesévé váltak.

2012-ben felvásárolták az olasz Ducati sportmotorkerékpár gyártót is, mely piaci részesedésének növelésére egyből egy új gyárat kezdtek létesíteni Észak-Amerikában, ahol az Audi modelljei mellett a Ducati sportmotorkerékpárjait is tudják majd gyártani.

Vélemények a Volkswagen-ről


Autós hírek




  Andreas Mikkelsen győzelemre vitte a Volkswagent az utolsó raliversenyén, a szezonzáró Ausztrál Nagydíjon. Ezzel egy korszak ért véget a Rali Világbajnokságok történetében és négyszeres bajnok után jövőre már új gyártót koronázhatnak királlyá. A második hely is a VW-é lett Sebastien Ogier révén. Thierry Neuville harmadik helyezésével bebiztosította második helyét az egyéni ponttáblán. Mikkelsen számára fontos volt ez a győzelem, hiszen meghatározhatja, hogy lesz-e és hogy hol lesz ülése a jövő évben. Bár a norvég pilóta Lengyelország után idén már másodjára állhatott fel a dobogó legfelső fokára, ez sem volt elég ahhoz, hogy kielőzze Thierry Neuville-t és az egyéni ponttábla második fokára álljon. „Tökéletes befejezése ez a szezonnak. Semmi vesztenivalóm sem volt. Egész idei évben a világbajnokságért hajtottam, de itt csak a győzelem volt a cél, s az, hogy lássuk, milyen gyorsak...

Tovább a cikkhez



  Sebastien Ogier ismét megcsinálta. A Spanyol Ralin megszerzett győzelmével zsinórban immár negyedszer is világbajnok lett a Volkswagen francia pilótája. A második helyen a helyi hős, Dani Sordo ért célba. A Hyundai spanyol pilótáját saját csapattársa, Thierry Neuville követi a dobogón a harmadik helyen. Ogier viszonylag gyorsan magához ragadta az irányítást a Spanyol Ralin. Ő kezdett az első nap, murván, s ez a tisztogató szerep nem feküdt neki. Dani Sordo mögött autózott, mígnem a második napon, immár aszfalton, erőre kapott. Egy sor szakaszgyőzelmet szerzett, s ezzel az élre tört. Ebben az is segítette, hogy Sordo autója aszfalton alulkormányozottsággal küzdött. A Volkswagen pilótája innentől kezdve végig tartotta magát az első helyen. Az utolsó nap pedig még tovább is növelte az előnyét, hiszen az aznapi négy gyorsasági szakaszból egyet megnyert, hármon pedig csapattársa,...

Tovább a cikkhez



  A Korzika Rali hat év szünet után tavaly visszakerült megérdemelt helyére a Rali Világbajnokság naptárába. Azelőtt utoljára 2008-ban rendezték meg ezt a versenyt, majd felcserélte a Francia Rali. Sebastien Loeb hazai ralija volt az a futam, de a szervezők a húzó név híján nem tudták finanszírozni a verseny szervezését, így a helyszín visszakerült a kontinensről a „Szépség Szigetére”, Korzikára. A Korzika Rali története a régmúltra tekint vissza. A versenyt először 1956-ban rendezték meg és a Rali Világbajnokság szerves része volt 1973-2008 között. 2009 egy furcsa év volt a Rali Világbajnokság történetében. Abban az évben ugyanis elmaradt a legendás Monte-Carlo Rali, de a Korzika Rali is, s helyette ebben az évben nem rendezték meg a Francia Ralit sem. 2008-ig Sebastien Loeb volt a király a Tour de Corse-on. Egymás után négyszer vihette innen haza a győztes trófeát a Citroen...

Tovább a cikkhez



  Drámai véget ért a Lengyel Rali vasárnap azután, hogy a sokáig az élen álló és a versenyt vezető Ott Tanak defektet kapott és elvesztette a győzelmet. Ezzel az addig a második helyen autózó Andreas Mikkelsen ezüsttálcán kapta a győzelmet. A norvég pilóta idén a hatodik, akinek sikerült győzelmet szereznie a Rali Világbajnokságban. A harmadik helyen az a Hayden Paddon állhatott dobogóra, aki az előző két ralin célba sem tudott érni. „Egész hétvégén nagyon keményen nyomtuk a gázt. Mindent beleadtunk. Tudtuk, hogy nehéz lesz. Az előző gyorsasági szakasz olyan volt, mint egy háború. A szerencsén múlt minden és ezúttal mi voltunk a szerencsések. Ezt a hétvégét soha nem felejtem el.” – nyilatkozta izgatottan a Volkswagen győztes pilótája. Ott Tanak szombattól kezdve jó úton haladt a megérdemelt raligyőzelme felé. Szombatról vasárnapra, az éjszaka során azonban megváltoztak az időjárási...

Tovább a cikkhez



  Sebastien Ogier domináns teljesítményén egy ideje nem csodálkozunk, így már az sem meglepő, hogy az északi pilóták uralta Svéd Ralit 2015 után zsinórban másodjára is meg tudta nyerni a francia. A legendás Sebastien Loeb mellett ő az egyetlen nem északi pilóta, akinek ez sikerült, s ezzel a Volkswagen pilótája is a legendává válás útját egyengeti. A második helyre zseniális vezetéssel Hayden Paddon hozta célba az új generációs Hyundait. A harmadik hely a legmagasabb, amire skandináv pilóta felállhatott. Mads Östberg ugyanis bronzérmes lett a Forddal. Hayden Paddon még sosem járt ilyen közel ahhoz, hogy nevét beírja a Svéd Ralik történetébe, hiszen új-zélandi még nem állt a dobogó tetején. A Hyundai pilótája nagyon megközelítette az élen haladó Ogier-t, de az utolsó gyorsasági szakaszon, a Power Stage-en, eltört autójának hűtője, ami megpecsételte a sorsát. Sebastien Ogier nem adta...

Tovább a cikkhez



  A Rali Világbajnokság második fordulója ismét téli kihívás elé állítja a világbajnoki ralimezőnyt. A szezonnyitó futam változó télies körülményei után, a hétvégi Svéd Rali sem lesz egy könnyű vasárnapi sétakocsikázás. Egy a különbség. A skandináv rali mindig is egy klasszikus téli verseny volt szegecses gumikkal nagyon gyors és látványos gyorsasági szakaszokon. Most viszont az enyhe idő hatására elolvadt a jég az utakról, s emiatt a tervezett 21 helyett csak 13 gyorsasági szakasz lesz megtartva. A ralirajongók mielőtt elkeserednének, inkább örüljenek, mivel arról is szó volt, hogy a nagy olvadás miatt, ami a hétvégén zajlott le, akár törölhetik is ezt a nagyon kedvelt ralit. A kötelező szegecses gumik használata ugyanis veszélyes lett volna jég nélküli aszfalton. Hét közepétől ismét hidegebb időt jósoltak, így talán nem veszíti el megszokott arculatát a Svéd Rali. Ez a megmérettetés...

Tovább a cikkhez



  2016-ben ismét a már hagyományos helyszínen, Monte-Carlóban veszi kezdetét a Rali Világbajnokság. Ez egy nagyon különleges helyszín, amelyet minden pilóta nagyon kedvel. Az ünnepeknek és a teszteléseknek vége, a csapatok tűkön ülnek, jó lesz ismét lendületbe jönni. Még csak januárt írunk, de a többi versenysorozattal ellentétben itt beindult az élet, már decemberben tesztelések folytak. A mediterrán éghajlatú Monaco és a télies dél-franciaországi terep remek helyszín az év eleji bemelegítéshez. Nem lesz könnyű dolga a Monte-Carlo Ralin induló csapatoknak, ahol a hegyekben megjósolhatatlan időjárás nagy fejfájást okozhat. Bár a gyorsasági szakaszok nagy részét aszfalton teszi meg a mezőny, az útviszonyok egyik percről a másikra megváltozhatnak akár egy gyorsasági szakaszon belül is. Ez az abroncsválasztást is megnehezíti, hiszen helyezésekről dönthet egy-egy jól megválasztott gumi. A...

Tovább a cikkhez



  A tét óriási volt, de Sebastien Ogier tudott élni a lehetőséggel Ausztráliában. A francia pilóta megszerezte az Ausztrál Rali első helyét, s így a távoli kontinensen begyűjtötte harmadik világbajnoki címét. A francia nem egyedül ünnepelt, hiszen csapata, a Volkswagen is világbajnok lett, immáron harmadjára, ismét Ausztráliában. A második helyen, ahogy az várható volt Ogier legnagyobb ellenfele, saját csapattársa, Jari-Matti Latvala ért célba. A bronzérmes helyezés Kris Meekéé lett, aki ezzel az eredménnyel az egyéni ponttábla hatodik helyére ugrott. Sebastien Ogier idei hetedik győzelmét gyűjthette be a kenguruk földjén, s harmadik világbajnoki címének megszerzésével bekerült a ralis történelemkönyvekbe azon pilóták közé (Sebastien Loeb, Juha Kankkunen, Tommi Makinen), akik három vagy több vb címet szereztek. „Ez csodálatos érzés, s eddig ez egy fantasztikus szezon volt, az eddigi...

Tovább a cikkhez