Gyártmány
HONDA


További Modellek:

honda ACCORD honda CITY honda CIVIC honda CONCERTO honda CR-V honda CR-X honda CR-Z honda ELEMENT honda FR-V honda HR-V honda INSIGHT honda INTEGRA honda JAZZ honda LEGEND honda LOGO honda NSX honda ODYSSEY honda PILOT honda PRELUDE honda QUINTETT honda RIDGELINE honda S-MX honda S 2000 honda STREAM honda EGYÉB


 HONDA hírek:



 Autós hírek:

Német rali: Tanak nyert, Ogier ismét az élen

Rali Világbajnokság, Német Rali: Utolsó aszfaltos megmérettetés

Magyar F1-es Nagydíj, Hungaroring: Sebastian Vettel nyerte a Magyar Nagydíjat

Finn Rali: Lappi északon tartotta a trófeát

F1-es Magyar Nagydíj, Hungaroring: Kubica is nálunk köröz

Rali Világbajnokság, Finn Rali: A leggyorsabb rali következik

Brit F1-es Nagydíj, Silverstone: Hamilton negyedszer is behúzta

Osztrák F1-es Nagydíj, Spielberg: Bottas második aranya!

F1-es Osztrák Nagydíj, Spielberg: A Forma-1 már a sógoroknál jár

Lengyel Rali: Neuville triplázásával közelebb a bajnoki címhez

F1-es Európai Nagydíj, Baku (Azerbajdzsán): F1 az egyik legújabb helyszínen

Szardínia Rali: Tanak megnyerte!

Kanadai F1-es Nagydíj, Montreal: Hamilton hatodik kanadai aranya

F1-es Kanadai Nagydíj, Montreal: egy újabb utcai pálya, csak épp Amerikában

Rali Világbajnokság, Szardínia Rali: Ismét murván

Monacói F1-es Nagydíj, Monte-Carlo: Monacóban Vettel uralkodott

F1-es Monacói Nagydíj, Monte-Carlo: Monaco, a Forma-1-es korona ékköve

Portugál Rali: Ogier nyeri a Portugál Ralit

F1-es Spanyol Nagydíj: Most ugrik a majom a vízbe

Orosz F1-es Nagydíj, Szocsi: Bottas nyert!

Argentin Rali: Szoros befutóval Neuville nyerte az aranyérmet!

F1-es Orosz Nagydíj, Szocsi: Szocsiban nem lesz orosz rulett

Rali Világbajnokság, Argentin Rali: Argentínában csapatják!

Bahreini F1-es Nagydíj, Szahír: Egy sima egy fordított

F1-es Bahreini Nagydíj, Szahír: Szusszanás nélkül Bahreinben

Korzika Rali: Neuville Korzika királya

Kínai F1-es Nagydíj, Sanghaj: Hamilton újra hengerel

F1-es Kínai Nagydíj, Sanghaj: Kínában ismét a csúcson a Mercedes?

Rali Világbajnokság, Korzika Rali: Tavaszi kirándulás Korzikára

Ausztrál F1-es Nagydíj, Melbourne: Vettel briliáns stratégiával nyert!

Mexikó Rali: Meeke furcsa aranya Mexikóban

Rali Világbajnokság, Mexikó Rali: Latvala, Ogier vagy más?

Svéd Rali: Ismét skandináv a skandináv dobogón

Rali Világbajnokság, Svéd Rali: Jeges terepen versenyeznek

Monte-Carlo Rali: Ogier negyedik koronáját szerzi Monacóban

Rali Világbajnokság, Monte-Carlo Rali: Izmosabbak, nagyobbak és agresszívebbek

Abu-Dzabi F1-es Nagydíj, Yas Marina: Hamilton nyer, Rosberg a világbajnok

F1-es beharangozó Abu-Dzabi Nagydíj, Yas Marina: Izgalmas végkifejlet

Ausztrál Rali: Mikkelsené a Volkswagen utolsó aranya

Rali Világbajnokság, Ausztrál Rali: távoli szezonzárás

Brazil F1-es Nagydíj, Sao Paulo: Hamilton úszott legjobban az árral

F1-es Brazil Nagydíj, Sao Paulo: Brazíliában világbajnokot avathatunk

Mexikói F1-es Nagydíj, Mexikóváros: Hamilton nyert Mexikóban is

F1-es Mexikói Nagydíj, Mexikóváros: vajon ezúttal ki nyeri a csatát?

USA F1-es Nagydíj, Austin, Texas: Hamiltonnak nyernie kellett kedvenc pályáján

F1-es USA Nagydíj, Austin: Az USA-val nyit az amerikai versenyek sora

Spanyol Rali: Sebastien Ogier negyedszerre is világbajnok!

Rali Világbajnokság, Spanyol Rali: Vegyes utakon tangóznak a ralisok

Japán F1-es Nagydíj, Szuzuka: Rosberg Japánban a császár

F1-es Japán Nagydíj, Szuzuka: Lazítás helyett munka, ezúttal Japánban

« Előző oldal 1 2 Következő oldal »

19 DB találat

honda ACCORD 2,2 i

260.000


honda ACCORD 2,2 i
Tel: 06-30/5465-812
1992.5 Benzin - 2155 cm³ - 110 KW (147 LE) - 183.574 km
cd-s autórádió, azonnal elvihető, garázsban tartott, nem dohányzó, törzskönyv

Autó azonosítója: 854706

Hely: Szolnok
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


honda EGYÉB shuttle 2.3i es, 7 szemÉlyes

439.000


honda EGYÉB shuttle 2.3i es, 7 szemÉlyes
Tel: (+36) 70/77 24 369
(+36) 52/398 112
1998.6 Benzin - 2253 cm³ - 110 KW (147 LE) - 396.544 km
manuális klíma, centrálzár, elektromos ablak (elöl-hátul), elektromos tükör, szervokormány, színezett üveg, tempomat, tolótető (napfénytető), pótkerék, ülésmagasság állítás, vezetőoldali légzsák, ködlámpa, abs (blokkolásgátló), rádió, usb csatlakozó, 4 hangszóró, azonnal elvihető, autóbeszámítás lehetséges, garázsban tartott, nem dohányzó, törzskönyv

Autó azonosítója: 1063236

Hely: Mikepércs
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


honda CIVIC

449.000


honda CIVIC
Tel: 06-30/5465-812
1998.11 Diesel - 1994 cm³ - 77 KW (103 LE) - 168.546 km
manuális klíma, Állítható kormány, centrálzár, elektromos ablak, elektromos tükör, szervokormány, színezett üveg, vonóhorog, pótkerék, ülésmagasság állítás, utasoldali légzsák, vezetőoldali légzsák, fényszóró magasságállítás, abs (blokkolásgátló), rádiós magnó, 4 hangszóró, azonnal elvihető, autóbeszámítás lehetséges, nem dohányzó, rendszeresen karbantartott, törzskönyv

Autó azonosítója: 1029487

Hely: Szolnok
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


honda ACCORD 1.8, friss mŰszaki

449.000


honda ACCORD 1.8, friss mŰszaki
Tel: (+36) 70/77 24 369
(+36) 52/398 112
1997.10 Benzin - 1849 cm³ - 85 KW (114 LE) - 364.096 km
manuális klíma, Állítható kormány, centrálzár, elektromos ablak (elöl-hátul), elektromos tükör, riasztó, szervokormány, színezett üveg, tolótető (napfénytető), középső kartámasz, pótkerék, ülésmagasság állítás, rádió, mp3 lejátszás, 4 hangszóró, azonnal elvihető, autóbeszámítás lehetséges, nem dohányzó, törzskönyv

Autó azonosítója: 1061688

Hely: Mikepércs
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


honda HR-V 1.6 automata

679.000


honda HR-V 1.6 automata
Tel: 20/3411679
20/2605721
2000.1 Benzin - 1590 cm³ - 77 KW (103 LE) - 244.000 km
centrálzár, elektromos ablak, könnyűfém felni

Autó azonosítója: 1039216

Hely: Nyíregyháza
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR




honda ACCORD 2.0 comfort vtec

1.099.000


honda ACCORD 2.0 comfort vtec
Tel: (+36) 70/3650703
+36309429766
2003.1 Benzin - 1998 cm³ - 114 KW (153 LE) - 190.286 km
digitális klíma, Állítható kormány, centrálzár, elektromos ablak (elöl-hátul), elektromos tükör, fűthető tükör, könnyűfém felni, szervokormány, színezett üveg, bőr belső, automatikusan sötétedő belső tükör, automatikusan sötétedő külső tükör, faberakás, középső kartámasz, pótkerék, ülésmagasság állítás, oldallégzsák, utasoldali légzsák, vezetőoldali légzsák, fényszóró magasságállítás, abs (blokkolásgátló), esőszenzor, hátsó fejtámlák, indításgátló, cd-s autórádió, 6 hangszóró, garanciális, autóbeszámítás lehetséges, nem dohányzó, rendszeresen karbantartott, szervizkönyv

Autó azonosítója: 999235

Hely: Budapest
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


honda Jazz 1.4 KLÍMA, MEGKÍMÉ

1.197.000


honda Jazz 1.4   KLÍMA, MEGKÍMÉ
Tel: (20) 80 48 666
(20) 80 38 666
2004/09 Benzin - 1339 cm³
Szervizkönyv, Rendszeresen karbantartott, Nem dohányzó, Autóbeszámítás lehetséges, Színezett üveg, Szervokormány, Klíma, Immobiliser, Fûthetõ tükrök, Elektromos tükör állítás, Elektromos ablak, Központi zár, Állítható kormány, Vezetõoldali légzsák, Utasoldali légzsák, Oldal légzsák, ABS, Ülésmagasság állítás, CD-s rádió,

Részletre * 237.000 Ft befizetéssel * 22.630Ft/60 hó, biztonságos forint alapon! Vásárláshoz kedvezõ forint alapú részletfizetést biztosítunk. Csereautóját beszámítjuk, amely ha hitellel terhelt, hitelét lezárjuk.

email: fehererno@autodual.hu Telefon.: (20) 80 44 666

Autó azonosítója: 1071428

Hely:
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


honda CIVIC

1.299.999


honda CIVIC
Tel: 06304672379
06304672379
2013.4 Benzin - 1798 cm³ - 104 KW (139 LE) - 188.000 km
digitális klíma, elektromos ablak, elektromos ablak (elöl-hátul), riasztó, sebességfüggő szervókormány, sportfutómű, szervokormány, színezett üveg, tempomat, álló helyzeti klíma, hűthető kartámasz, üléshűtés/szellőztetés, automatikusan sötétedő belső tükör, automatikusan sötétedő külső tükör, törzskönyv

Autó azonosítója: 1007763

Hely:
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR






honda CITY 1.3 ES CVT

1.547.000


honda CITY 1.3 ES CVT
Tel: (20) 80 48 666
(20) 80 38 666
2008/03 Benzin - 1339 cm³
Garázsban tartott, Autóbeszámítás lehetséges, Színezett üveg, Szervokormány, Klíma, Könnyûfém keréktárcsa, Immobiliser, Elektromos tükör állítás, Elektromos ablak hátul, Központi zár, Automata váltó, Vezetõoldali légzsák, Utasoldali légzsák, Oldal légzsák, Ködlámpa, ABS, Rádiós magnó,

Gyártási év: 2007 Részletre * 317.000 Ft befizetéssel * biztonságos forint alapon! Vásárláshoz kedvezõ forint alapú részletfizetést biztosítunk. Csereautóját beszámítjuk, amely ha hitellel terhelt, hitelét lezárjuk.

email: ifjszantolaszlo@autodual.hu Telefon.: (20) 25 28 774

Autó azonosítója: 1071571

Hely:
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


honda JAZZ

1.699.000


honda JAZZ
Tel: 06-30/5465-812
2007.12 Benzin - 1339 cm³ - 61 KW (82 LE) - 108.118 km
digitális klíma, Állítható kormány, centrálzár, elektromos ablak, elektromos tükör, fedélzeti komputer, szervokormány, színezett üveg, vonóhorog, multifunkciós kormánykerék, ülésmagasság állítás, oldallégzsák, utasoldali légzsák, vezetőoldali légzsák, abs (blokkolásgátló), cd-s autórádió, 5 hangszóró, azonnal elvihető, autóbeszámítás lehetséges, magyarországon újonnan üzembe helyezett, második tulajdonostól, nem dohányzó, rendszeresen karbantartott, törzskönyv

Autó azonosítója: 1067400

Hely: Szolnok
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


honda CIVIC foglalózva

1.980.000


honda CIVIC foglalózva
Tel: 06-30/5465-812
2007.6 Benzin - 1799 cm³ - 103 KW (138 LE) - 239.348 km
manuális klíma, Állítható kormány, centrálzár, elektromos ablak (elöl-hátul), elektromos tükör, könnyűfém felni, szervokormány, színezett üveg, fűthető ülés, multifunkciós kormánykerék, plüss kárpit, ülésmagasság állítás, hátsó oldal légzsák, kikapcsolható légzsák, oldallégzsák, utasoldali légzsák, vezetőoldali légzsák, ködlámpa, abs (blokkolásgátló), esp (menetstabilizátor), cd-s autórádió, 4 hangszóró, azonnal elvihető, autóbeszámítás lehetséges, frissen szervizelt, nem dohányzó, rendszeresen karbantartott

Autó azonosítója: 1060749

Hely: Szolnok
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


honda CIVIC

2.620.000


honda CIVIC
Tel: 06-30/5465-812
2008.11 Benzin - 1799 cm³ - 103 KW (138 LE) - 137.346 km
digitális kétzónás klíma, Állítható kormány, centrálzár, elektromos ablak (elöl-hátul), elektromos tükör, fedélzeti komputer, fűthető tükör, immobiliser, könnyűfém felni, szervokormány, színezett üveg, tempomat, tolótető (napfénytető), fűthető ülés, elektromosan behajtható külső tükrök, középső kartámasz, multifunkciós kormánykerék, pótkerék, tolatóradar, ülésmagasság állítás, függönylégzsák, hátsó oldal légzsák, kikapcsolható légzsák, oldallégzsák, utasoldali légzsák, vezetőoldali légzsák, fényszóró magasságállítás, ködlámpa, xenon fényszóró, abs (blokkolásgátló), asr (kipörgésgátló), esp (menetstabilizátor), indításgátló, cd-s autórádió, 6 hangszóró, azonnal elvihető, autóbeszámítás lehetséges, garázsban tartott, magyarországon újonnan üzembe helyezett, nem dohányzó, rendszeresen karbantartott, törzskönyv

Autó azonosítója: 1061064

Hely: Szolnok
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


honda CIVIC 1.8 sport

2.849.000


honda CIVIC 1.8 sport
Tel: (+36) 70/3650703
+36309429766
2011.7 Benzin - 1799 cm³ - 103 KW (138 LE) - 169.657 km
digitális klíma, Állítható kormány, centrálzár, elektromos ablak (elöl-hátul), elektromos tükör, fedélzeti komputer, fűthető tükör, könnyűfém felni, riasztó, sportfutómű, sportülések, szervokormány, színezett üveg, tempomat, fűthető ablakmosó fúvókák, fűthető szélvédő, fűthető ülés, bőr belső, automatikusan sötétedő belső tükör, automatikusan sötétedő külső tükör, dönthető utasülések, elektromosan behajtható külső tükrök, középső kartámasz, multifunkciós kormánykerék, pótkerék, ülésmagasság állítás, hátsó oldal légzsák, oldallégzsák, utasoldali légzsák, vezetőoldali légzsák, fényszóró magasságállítás, ködlámpa, abs (blokkolásgátló), esőszenzor, esp (menetstabilizátor), hátsó fejtámlák, indításgátló, isofix rendszer, cd-s autórádió, mp3 lejátszás, aux csatlakozó, usb csatlakozó, 8 hangszóró, garanciális, autóbeszámítás lehetséges, nem dohányzó, rendszeresen karbantartott, szervizkönyv

Autó azonosítója: 1060434

Hely: Budapest
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


honda ACCORD tourer 2.2 i-dtec elegance 137.000km Ülésfűtés

3.150.000


honda ACCORD tourer 2.2 i-dtec elegance 137.000km Ülésfűtés
Tel: (+36) 30/4159863
(+36) 30/4159863
2009.7 Diesel - 2199 cm³ - 110 KW (147 LE) - 137.000 km
digitális kétzónás klíma, Állítható kormány, centrálzár, defektjavító készlet, elektromos ablak (elöl-hátul), elektromos tükör, fedélzeti komputer, fűthető tükör, könnyűfém felni, szervokormány, színezett üveg, tempomat, vonóhorog, fűthető ülés, hűthető kesztyűtartó, állítható hátsó ülések, automatikus csomagtér-ajtó, automatikusan sötétedő belső tükör, automatikusan sötétedő külső tükör, dönthető utasülések, középső kartámasz, multifunkciós kormánykerék, tolatóradar, függönylégzsák, kikapcsolható légzsák, oldallégzsák, utasoldali légzsák, vezetőoldali légzsák, fényszóró magasságállítás, ködlámpa, abs (blokkolásgátló), asr (kipörgésgátló), csomag rögzítő, esőszenzor, esp (menetstabilizátor), fékasszisztens, hátsó fejtámlák, indításgátló, isofix rendszer, cd-s autórádió, 2 din, mp3 lejátszás, aux csatlakozó, bluetooth-os kihangosító, autóbeszámítás lehetséges, első tulajdonostól, keveset futott, nem dohányzó, rendszeresen karbantartott, szervizkönyv

Autó azonosítója: 1056755

Hely: Szentes
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


honda ACCORD tourer 2.2 i-dtec elegance 137.000km

3.150.000


honda ACCORD tourer 2.2 i-dtec elegance 137.000km
Tel: (+36) 30/4159863
(+36) 30/4159863
2009.7 Diesel - 2199 cm³ - 110 KW (147 LE) - 137.000 km
digitális kétzónás klíma, Állítható kormány, centrálzár, elektromos ablak (elöl-hátul), elektromos tükör, immobiliser, könnyűfém felni, szervokormány, színezett üveg, tempomat, vonóhorog, fűthető ülés, hűthető kesztyűtartó, állítható hátsó ülések, dönthető utasülések, középső kartámasz, multifunkciós kormánykerék, tolatóradar, ülésmagasság állítás, függönylégzsák, oldallégzsák, utasoldali légzsák, vezetőoldali légzsák, fényszóró magasságállítás, ködlámpa, abs (blokkolásgátló), asr (kipörgésgátló), esp (menetstabilizátor), fékasszisztens, hátsó fejtámlák, indításgátló, isofix rendszer, cd-s autórádió, 2 din, mp3 lejátszás, aux csatlakozó, bluetooth-os kihangosító, autóbeszámítás lehetséges, első tulajdonostól, keveset futott, nem dohányzó, rendszeresen karbantartott, szervizkönyv

Autó azonosítója: 1056754

Hely: Szentes
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


« Előző oldal 1 2 Következő oldal »


A Honda Motor Company, Limited egy tokiói székhelyű multinacionális vállalat.

Az 1948 szeptemberében alapított Honda Motor Co. Ltd. létezése első percétől fogva kivételes színvonalú mérnöki teljesítményéről ismert. Az ezt követő 50 év során ezt olyan értékekkel bővítette, mint a társadalmi felelősségtudat és a környezet védelme. Mára egy több mint 150 ezer embert foglalkoztató világcéggé nőtt, amely 34 országban több mint 110 termelő- és fejlesztőegységet működtet. A 2002. március 31-én lezárt pénzügyi évben a Honda 8 millió motorkerékpárt, 4,4 millió munkagépet és 2,9 millió személyautót értékesített.

1977 óta nem Japán a Honda legnagyobb gépjárműpiaca. Ez a kitüntető cím az Amerikai Egyesült Államokat illeti meg, ahol évente közel 1,25 millió Honda gépkocsit adnak el. Japán csak a márka második legnagyobb piaca, őt pedig Európa követi: itt Németország és Anglia közel 60-60 ezer, Olaszország pedig 40 ezer eladott autóval a legjelentősebb nemzeti piac a földrészen.

A Honda az apró munkagépektől kezdve a kísérleti repülőgépekben használt turbólégcsavaros hajtóművekig nagyon sok mindent gyárt; motorjai a világ legtöbb országában kaphatóak. A Honda nevéhez fűződnek azok a kísérleti villanymotorok, amelyek a világ első, kifejezetten elektromos üzeműre épített, nikkel-fémhidrid akkumulátorról működő autóját, az EV PLUS-t hajtották. A szolárcellás járművek Ausztráliában megrendezett 2000 mérföldes versenyén győzedelmeskedő, a The Dream (Az Álom) névre keresztelt gépkocsiban a nap energiáját használta fel.

Autógyártás

A Honda már 15 éve működött, amikor elkezdett gépkocsikat gyártani, és újabb tíz évbe telt, mire a nemzetközi autóipar fontos szereplőjévé vált. A 80-as évek elején a Honda már vezető multinacionális vállalat volt. A Honda 1963-ban 136 járművet gyártott. Egy évvel később 5210, 1965-ben pedig már 8779 darabot, amelyek egynegyedét exportálták. A termelés ezután visszaesett 3209 járműre, egy újabb év elteltével, 1967-ben azonban ismét fellendült, nem kevesebb, mint 87 000 darabra. A siker kulcsa az erős hazai piac volt: 1968-ban 186 500, 1969-ben 232 000 járművet gyártottak, és a termelésnek csupán 5%-át exportáltak.

A Honda első sorozatgyártású négykerekűje a sportos S500 kétüléses, valamint a T360 haszonjármű volt. Ezeket követte a fejlett S600 kupé, majd 1965 októberében az L700 kombi. Az S500-ast benevezték az 1964-es Liege–Szófia–Liege-ralira, az 1967-es világbajnok, Denny Hulme által vezetett S600 pedig kategóriagyőztes lett a Nürnburgringen szeptemberben megrendezett ADAC 600 kilométeres tartóssági futamon. Ez volt a Honda első sikeres autóversenye.

Az N360 törpeautó kéthengeres négyütemű motorja félelmetes 8500/perc fordulatszámig pörgött fel. A 354 cm³-es erőforrás 31 lóerőt teljesített, és teljesen szinkronizált, négyfokozatú sebességváltón keresztül hajtotta az autó első kerekeit. A Honda a motorokról autókra átnyergelő fiatal japán vásárlóknak szánta a kocsit. Az N360 időzítése tökéletes volt: az 1960-as években megkezdődött a kisautók forradalma.

Honda a léghűtés lelkes híve volt, ami hosszan tartó, emlékezetes viták forrása volt közte és mérnökei között. Az 1969-es Honda 1300 tervein dolgozva szerette volna, ha az N360 és az azt leváltó, N600 mellett a többi utcai modell is léghűtést kapna. Az elegáns kisautó 100 lóerős, keresztben beépített motorja 176 km/h végsebességre tette képessé az elsőkerék-hajtású modellt, amelyet tárcsafékekkel, valamint a zajcsökkentés érdekében Dual-Dyna léghűtéssel (DDAC) szereltek fel. A rezonanciák csillapítására egy bonyolult, hűtőszárnyakkal kombinált légbevezető rendszert terveztek, így a motor minden idők egyik leghalkabb léghűtéses erőforrása lett.

Az autó 1970-ben bemutatott, kecses kupéváltozata népszerű volt, a szedánt azonban 1972-ben le kellett váltani a vízhűtéses 145-ös modellel. A problémáknak köszönhetően a Honda kutatási és fejlesztési részlegei nagyobb mozgásteret kaptak. Honda 1973-ban elfoglalta a legfelső tanácsadó tiszteletbeli posztját.

A Honda Motor nem családi vállalkozás volt, és Honda szabályát, ami megtiltotta a családtagok belépését, az igazgatókra is kiterjesztették. A vállalat minden egyes tagja egyenlőnek számított, különbségek csak a dolgozók szerepében, illetve a fizetésükben mutatkoztak. Ez a filozófia minden újonnan létrehozott irodában és üzemben is érvényes volt.

2006-os Honda Civic

Az autógyártás 1970-ben a léghűtéses Z360-assal folytatódott. Ez később egy egész kisautó alapjául szolgált, és az 1971-es, 1971 cm-es léghűtéses Life mini autón át a keresztben beépített 1,2 literes motorral hajtott Civic 1972-es premierjéhez vezetett.

Az 1300-as magas költségei miatt a motorkerékpár-részlegre hárult a gépkocsigyártás finanszírozása. Az utóbbi csak 1973-ban, a Civic sikerét követően került ismét előtérbe.

1971-ben kezdtek el dolgozni a Honda találékonyságának újabb fényes példáján, a rétegelt feltöltésű CVCC-motoron (Compound Vortex Controlled Combustion, összetett örvényvezérlésű égés). A CVCC megkoronázta a Honda kutatási és fejlesztési munkásságát, amely elismerten évekkel a világ autóipara előtt járt: a versenytársak ugyanis megvalósíthatatlannak tartották az Amerikai Egyesült Államokban 1975-ben bevezetendő Muskie emissziós törvény előírásait.

A Honda a CVCC-motorral felszerelt Civic modellel vetette meg lábát későbbi legnagyobb piacán, az Amerikai Egyesült Államokban.

Miután 1973 októberében Kavasima Kijosi lett a Honda elnöke, a vállalat látványos növekedésnek indult. Ekkor a vállalat forgalma kevesebb mint 400 milliárd jen volt, 1979-re azonban – a háború után alapított japán gyártók közül elsőként – meghaladta az 1 billió jent. A Honda forgalma 1980-ban már 1,5 billió jen volt, így alig 32 év alatt a japán cég elérte a General Motors éves forgalmának egy tizedét.

Kavasima kinevezése egybeesett az első olajválsággal, ami inflációval és recesszióval sújtotta Japánt. Amerika ugyanekkor szigorította károsanyag-kibocsátási törvényeit, ami az egész világon nehéz feladat elé állította az autóipari kutató-fejlesztő mérnököket. 1973-ban a gépkocsik és motorkerékpárok ára világszerte 15%-kal emelkedett, a Honda azonban a termelés növelésével állandó szinten tudta tartani az egy autóra eső költségeket. A motorkerékpárok gyártása évi 3 millió darabra nőtt: ebből egymilliót Japánban készítettek és értékesítettek, további egymilliót exportra gyártottak az anyaországban, a harmadik milliót, pedig külföldön állították elő. Kavasima a Honda munkagépválasztékát is kibővítette; a vállalat áramfejlesztőket, talajművelő gépeket, fűnyírókat, outboard hajómotorokat és vízpumpákat gyártott.

Modelpaletta

Európa

  • Jazz
  • Civic
  • CR-Z
  • Insight
  • Accord
  • Accord Tourer
  • CR-V

Japán

  • Life
  • Zest
  • Freed
  • Vamos Hobio
  • Fit Shuttle
  • Civic
  • Civic Type-R
  • Inspire
  • Crossroad
  • Partner
  • Airwawe
  • Stream
  • Stepwgn
  • Elysion

USA

  • Fit
  • Element
  • Civic
  • Civic Coupé
  • Accord
  • Accord Coupé
  • Pilot
  • Ridgeline
  • Odyssey
  • Acura TL

India

  • Brio
  • City


Forrás: Wikipédia
Olvass tovább

Vélemények a Honda-ról


Autós hírek




  Az őszre helyezett Malajziai Nagydíj után nem pihenhetnek a csapatok, alig egy hét múlva már Japánban állnak rajthoz. A pilóták szeretnek itt versenyezni. A japán sportismerő és szerető nemzet, s a fanatikus rajongók nagy lelkesedéssel fogadják a mezőnyt. A Forma-1-es résztvevők örömét az időjáráson kívül csak Jules Bianchi tragikus balesetének szomorú évfordulója ronthatja el. Tetemes hőmérséklet különbség várható Malajziához képest, amely megterhelő lehet. A tengerentúli futamok során nem nagyon van lehetősége a csapatoknak nagy változtatásokat végrehajtani autóikon. A nagy távolság és a versenyek közötti szűk időkeret nem ad lehetőséget nagy bakik orvoslására. A Mercedesnél pedig nagy a baj, már ami Lewis Hamilton motorját illeti. Borzalmas malajziai teljesítményét követően a Mercedes minden bizonnyal azon lesz, hogy az ottani csorbát kiköszörülje, s a felkelő nap országában...

Tovább a cikkhez



Nagy teljesítményű, alacsony károsanyag-kibocsátású kompakt dízel erőforrással bővül a Civic motorpalettája. Az új, 1,6 literes i-DTEC dízelmotor az Earth Dreams motorcsalád első európai piacra szánt tagja, bemutatkozása 2013 elején várható. A 120 lóerős hajtómű a kategória egyik legnyomatékosabb erőforrása, kétezres percenkénti főtengelyfordulatnál 300 Nm-t ad le, szén-dioxid-kibocsátása pedig mindössze 94 gramm kilométerenként. Fejlett műszaki megoldásainak köszönhetően az 1,6 i-DTEC motor rendkívül alacsony fogyasztást és kiemelkedő vezetési élményt nyújt a felhasználó számára.Civic 1,6 i-DTECAz új, 1,6 literes i-DTEC motor fejlesztésekor kifejezetten az európai vásárlók igényeit vették figyelembe a mérnökök, alacsony károsanyag-kibocsátása és üzemanyag-fogyasztása messzemenőkig megfelel a fogyasztói elvárásoknak. Gyártása a Honda angliai üzemegységében, Swindonban zajlik majd, a...

Tovább a cikkhez



Az IMA betûszó jelentése Beépített Segédhajtómû, amely egy alacsony belsõ súrlódással mûködõ, 1,3 literes benzinmotorból áll, mint az erõ elsõdleges forrása, illetve a rendszer része még egy ultra vékony villanymotor és kompakt akkumulátor-csomag, valamint egy fokozatmentes automatikus váltómû. Ezt a rendszert sikerrel alkalmazták nemcsak az Insightban, hanem a Civic IMA-ban, és utódjában, a Civic hibridben is. Az évek során a rendszer továbbfejlõdött, egyre kisebb lett, csökkent a tömege, kedvezõbb lett az önköltsége, s legújabb változata az új Insightban az eddigi legfejlettebb IMA technológia a Hondától. [9]Maga a benzinmotor...

Tovább a cikkhez



A hibrid technológia fejlesztése mögött meghúzódó motiváció alapvetõ eleme, hogy kerüli a pazarlást. Egyszerûen fogalmazva: egy hagyományos autó hajtásláncában a fékezés közben keletkezõ energia elvész, hiszen hõként és zajként eltûnik az atmoszférában. A Honda kutatással és fejlesztéssel foglalkozó mérnökei pedig azt a célt tûzték ki maguk elé, hogy hasznosítsák ezt az energiát a felhasználók és a környezet javára. Egy évtizeddel késõbb a Honda már az új Insightot mutatja be, amely ezeket az alapelveket továbbfejleszti, s azt is lehetõvé teszi a vezetõ...

Tovább a cikkhez



Két és fél hónapon keresztül próbált meg vevõt találni az autógyártó a csapatra, ám nem járt sikerrel. Legutóbb a Virgin cégcsoport elnökét említették mint lehetséges vásárlót, ám Richard Branson csak bizonyos feltételekkel vásárolta volna meg az istállót. Fukui egy sajtótájékoztatón elmondta, a december eleje óta eltelt idõszakban több érdeklõvel tárgyaltak, kaptak is ajánlatokat, ám a valódi vevõt nem látják közöttük. „Több jelölt is érdeklõdött az istálló iránt, de igazán komoly vevõ egy sem akadt. A csapat eladása a...

Tovább a cikkhez



Az Európában elsõként az Autószalonon bemutatkozó új Insight egy ötüléses, praktikus, megfizethetõ árú családi autó, amely nagyszerû fogyasztást és kedvezõ CO2, illetve egyéb emissziós szinteket kínál. [2]A Honda legújabb hibridautója feléleszti az Insight modellnevet, amelyet 1999-ben használt elsõ ízben a vállalat. A Honda abban is követi a hagyományokat, hogy hibrid modellje számára külön áramvonalas karosszériát épített, amely tovább optimalizálja a hatékony, benzines-elektromos hajtáslánc teljesítményét. Az Insight lemezei alatt a módosított, 1,3 literes i-VTEC...

Tovább a cikkhez



Most már hivatalosan is bejelentették, hogy ez év végén leállítják a Honda S2000 gyártását. A Honda egyébként a gazdasági válság hatására teljesen elhagyja a sportos rétegmodelljeit és azok fejlesztését is hibernálta. Miután kiszálltak a Forma-1-bõl, bejelentették, hogy leállítják az NSX projektet, most pedig a kínálatuk egyetlen vérbeli sportkocsijától is elbúcsúznak. Az S2000 gyártását 1999-ben kezdték meg, és a modell lényeges módosítások nélkül élte meg a tíz éves kort. Még ma is csúcstechnológiának...

Tovább a cikkhez



A Honda megszervezte a 'The FCX Clarity Experience Opening' nevû különleges rendezvényt, ahol gyermekek számára mutatta be fejlett üzemanyagcellás jármûvét. [1]A rendezvény célja az volt, hogy a gyermekek megismerjék az üzemanyagcellák felépítését és mûködését, közutakon utazhassanak az FCX Clarity-ben, hogy lehetõséget kapjanak a környezetvédelem eredményeinek megismerésére, kialakíthassák saját álmaikat a fejlett technológiáról, s hogy közvetlen közelrõl tapasztalhassák meg az FCX Clarity csodáját. Mindez arra bátorítja a gyermekeket, hogy egy lépéssel a felnõttek elõtt járva egy...

Tovább a cikkhez