Autós hírek: F1-es Azerbajdzsáni Nagydíj: Kiszámíthatatlanság és dráma hegyek


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

Baku következik...
Monaco után egy teljesen más karakterű utcai pályára látogat el a hétvégén a
Forma-1-es cirkusz. Eddig többször is sikerült kielőznie Monacót izgalmaival
Bakunak, idén kérdés, hogy a Hercegségben két hete zajlott káoszfutamot
felül tudja-e múlni. A 2020-as szünet után tavaly megrendezésre került az
azeri futam, amely 2016 óta részese a Forma-1-es versenynaptárnak. A futamot
először Európa Nagydíj név alatt futották, de 2017 óta saját név alatt
rendezik.
Érdekesség, hogy az az orosz-ukrán háború miatt az Orosz Nagydíj törlésével
ez lesz a legközelebbi lehetőség az orosz rajongók számára, hogy
testközelből éljék meg a verseny izgalmait, s nyilván élnek is vele.
Alekszej Popov, az orosz Match TV riportere, akit a Forma-1 orosz hangjának
is neveznek, úgy nyilatkozott a napokban, hogy a Oroszország soha többé nem
fog Forma-1-es versenyt rendezni. Emiatt és azért, mert tavaly nem lehettek
jelen a nézők, itt is teltház várható a hétvégére.
Az azeri pályán eddig két csapatnak termett babér. A Mercedes három, a Red
Bull pedig két győzelmet szerzett a Kaszpi-tenger partján fekvő városban. A
Mercedesnek kevésbé, a Red Bullnak annál jobban megy az idei év. Ráadásul az
a Sergio Perez győzedelmeskedett és szerezte meg második Forma-1-es
győzelmét Bakuban 2021-ben, aki hazavihette a Monacói Nagydíj győztes
trófeáját is másfél héttel ezelőtt. Jó ómen lehet az energiaitalosok
számára, hogy 2021-ben is Red Bull-pilóta (Max Verstappen) nyert Monacóban
és a győztes hullámot meglovagolva utaztak tovább Bakuba és álltak fel ott
is a dobogó legtetejére mexikói versenyzőjük révén. Bár ez is egy utcai
pálya, azért attól még teljesen más típusú, mint Monaco.
Több előzési lehetőség van Bakuban, mint Monacóban, így például a hosszú
egyenesében. A verseny maga kiszámíthatatlanabb és a biztonsági autós
fázisok megtörik az egyhangúságot. Míg Monacóban nem nagyon pihenhet a
pilóta a verseny alatt, Bakuban erre több lehetősége adódik, így a hosszú
egyenesben is. Sebastian Vettelnek különösen fekszik a bakui pálya. 2016 óta
soha nem végzett az első négyen kívül. Mostani formáját látva azonban ez a
sorozat a hétvégén megszakadhat.
2021-ben Azerbajdzsán fővárosában sokkal jobb verseny szemtanúi lehettünk a
monacóinál. Már a szombati időmérő edzés sem a megszokott mederben zajlott
azután, hogy négyszer is piros zászlóval kellett megszakítani. Vasárnap alig
öt körrel a verseny vége előtt az első helyen autózó Max Verstappen
durrdefekttel a célegyenes falában végezte. Piros zászlóval megállították a
futamot. Az ismételt rajt során Lewis Hamilton jobban rajtolt, mint Sergio
Perez, de egy hiba folytán nem tudta bevenni az első kanyart, így a Red Bull
pilótája az élre állt és pályafutása második győzelmét gyűjthette be
Bakuban.
Közeledik a nyár, közeledik az uborkaszezon és ekkor meglehetősen felélénkül
a pilótapiac. Egyre több szó esik arról, hogy ki veszítheti el az ülését és
hova mehet. Az év végén nagyon sok pilótának lejár a szerződése. Többek közt
Sebastian Vettelnek, Pierre Gaslynak, Fernando Alonsónak, Daniel
Ricciardónak, Nicolas Latifinek, Guanyu Zhounak és Mick Schumachernek.
A verseny és a pálya
Az azeri aszfaltcsík egy ultramodern versenypálya, s a monacóihoz hasonlító
utcai pálya keveréke. Ez a nyomvonal is a híres mérnök, Hermann Tilke keze
munkáját dicséri. Sok a szűk rész, de sok a gyors egyenes is, amely
gyorsabbá teszi ezt a helyszínt Monacónál.
Az 51-körös Azeri Nagydíj június 12.-én helyi idő szerint 15 órakor (nálunk
13 órakor) veszi kezdetét. A pálya hossza: 6,003 km, a teljes versenytáv
306,049 km. A körrekordot Charles Leclerc (Ferrari) tartja 2019-ből
1:43.009-es időeredménnyel.
2021-ben három boldog pilóta állt a bakui dobogó tetején. Sergio Perez (Red
Bull) állt a tetején. A mexikói pilóta győztes ideje 3:33:686 volt. A
második helyezett Sebastian Vettel (Aston Martin) lett, míg a bronzérmes
helyre Pierre Gasly (AlphaTauri) léphetett fel.
Forrás: facebook.com/amberprkft/

Baku következik... Monaco után egy teljesen más karakterű utcai pályára látogat el a hétvégén aForma-1-es cirkusz. Eddig többször is sikerült kielőznie Monacót izgalmaivalBakunak, idén kérdés, hogy a Hercegségben két hete zajlott káoszfutamotfelül tudja-e múlni. A 2020-as szünet után tavaly megrendezésre került azazeri futam, amely 2016 óta részese a Forma-1-es versenynaptárnak. A futamotelőször Európa Nagydíj név alatt futották, de 2017 óta saját név alattrendezik.

Érdekesség, hogy az az orosz-ukrán háború miatt az Orosz Nagydíj törlésévelez lesz a legközelebbi lehetőség az orosz rajongók számára, hogytestközelből éljék meg a verseny izgalmait, s nyilván élnek is vele.Alekszej Popov, az orosz Match TV riportere, akit a Forma-1 orosz hangjánakis neveznek, úgy nyilatkozott a napokban, hogy a Oroszország soha többé nemfog Forma-1-es versenyt rendezni. Emiatt és azért, mert tavaly nem lehettekjelen a nézők, itt is teltház várható a hétvégére.

Az azeri pályán eddig két csapatnak termett babér. A Mercedes három, a RedBull pedig két győzelmet szerzett a Kaszpi-tenger partján fekvő városban. AMercedesnek kevésbé, a Red Bullnak annál jobban megy az idei év. Ráadásul aza Sergio Perez győzedelmeskedett és szerezte meg második Forma-1-esgyőzelmét Bakuban 2021-ben, aki hazavihette a Monacói Nagydíj győztestrófeáját is másfél héttel ezelőtt. Jó ómen lehet az energiaitalosokszámára, hogy 2021-ben is Red Bull-pilóta (Max Verstappen) nyert Monacóbanés a győztes hullámot meglovagolva utaztak tovább Bakuba és álltak fel ottis a dobogó legtetejére mexikói versenyzőjük révén. Bár ez is egy utcaipálya, azért attól még teljesen más típusú, mint Monaco.

Több előzési lehetőség van Bakuban, mint Monacóban, így például a hosszúegyenesében. A verseny maga kiszámíthatatlanabb és a biztonsági autósfázisok megtörik az egyhangúságot. Míg Monacóban nem nagyon pihenhet apilóta a verseny alatt, Bakuban erre több lehetősége adódik, így a hosszúegyenesben is. Sebastian Vettelnek különösen fekszik a bakui pálya. 2016 ótasoha nem végzett az első négyen kívül. Mostani formáját látva azonban ez asorozat a hétvégén megszakadhat.

2021-ben Azerbajdzsán fővárosában sokkal jobb verseny szemtanúi lehettünk amonacóinál. Már a szombati időmérő edzés sem a megszokott mederben zajlottazután, hogy négyszer is piros zászlóval kellett megszakítani. Vasárnap aligöt körrel a verseny vége előtt az első helyen autózó Max Verstappendurrdefekttel a célegyenes falában végezte. Piros zászlóval megállították afutamot. Az ismételt rajt során Lewis Hamilton jobban rajtolt, mint SergioPerez, de egy hiba folytán nem tudta bevenni az első kanyart, így a Red Bullpilótája az élre állt és pályafutása második győzelmét gyűjthette beBakuban.

Közeledik a nyár, közeledik az uborkaszezon és ekkor meglehetősen felélénküla pilótapiac. Egyre több szó esik arról, hogy ki veszítheti el az ülését éshova mehet. Az év végén nagyon sok pilótának lejár a szerződése. Többek köztSebastian Vettelnek, Pierre Gaslynak, Fernando Alonsónak, DanielRicciardónak, Nicolas Latifinek, Guanyu Zhounak és Mick Schumachernek.

A verseny és a pálya

Az azeri aszfaltcsík egy ultramodern versenypálya, s a monacóihoz hasonlítóutcai pálya keveréke. Ez a nyomvonal is a híres mérnök, Hermann Tilke kezemunkáját dicséri. Sok a szűk rész, de sok a gyors egyenes is, amelygyorsabbá teszi ezt a helyszínt Monacónál.

Az 51-körös Azeri Nagydíj június 12.-én helyi idő szerint 15 órakor (nálunk13 órakor) veszi kezdetét. A pálya hossza: 6,003 km, a teljes versenytáv306,049 km. A körrekordot Charles Leclerc (Ferrari) tartja 2019-ből1:43.009-es időeredménnyel.

2021-ben három boldog pilóta állt a bakui dobogó tetején. Sergio Perez (RedBull) állt a tetején. A mexikói pilóta győztes ideje 3:33:686 volt. Amásodik helyezett Sebastian Vettel (Aston Martin) lett, míg a bronzérmeshelyre Pierre Gasly (AlphaTauri) léphetett fel.

Forrás: facebook.com/amberprkft/