Gyártmány
ASTON MARTIN


További Modellek:

aston martin DB7 aston martin DB9 aston martin V8 aston martin VANTAGE


 ASTON MARTIN hírek:



 Autós hírek:

F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj:Verstappen sziklaszilárdan vezetett és nyert

F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj: A RB, Dzsiddában is uralni fogja a címlapokat!

F1-es Bahreini Nagydíj, Szahír: Verstappen folytatta

F1-es Bahreini Nagydíj: Szombati futammal indul a szezon

WRC, Svéd Rali: Lappié a svéd korona

WRC, Svéd Rali: A hó és jég hazájában raliznak

WRC, Monte-Carlo Rali: Thierry Neuville-é az arany!

WRC, Monte-Carlo Rali: Új világbajnok a láthatáron?

F1-es Abu-Dzabi Nagydíj: Verstappené az utolsó arany!

F1-es Abu-Dzabi Nagydíj: Egy hosszú szezon lezárása

WRC: Japán Rali: Fölényes Toyota siker, Evans-szel az élen

F1-es Las Vegasi Nagydíj: Verstappen bankot robbantott Vegasban

F1-es Las Vegas-i Nagydíj: Viva Las Vegas!

WRC, Japán Rali: Mindenki nyerni akar

F1-es Sao Paulói Nagydíj: Verstappen Brazíliában is hozta formáját

F1-es Sao Paulói Nagydíj, Interlagos: az idei utolsó sprintverseny

F1 Mexikóvárosi Nagydíj: Verstappen a csúcson, Perez a mélyben

WRC, CER Rali: Neuville nyert, Rovanpera a világbajnok!

F1-es Mexikóvárosi Nagydíj: Töretlen Red Bull siker Mexikóban is?

WRC, Közép-Európa Rali: A Közép-Európa rali beköszön!

F1-es USA Nagydíj, Austin: Verstappennek ismét csillagos ötös járt

F1 Amerikai nagydíj, Austin: Elindult a levezetés

F1 Katari Nagydíj, Losail: Verstappen világbajnokként nyert!

F1-es Katari Nagydíj: Bajnokavatás szombaton?

WRC, Chile Rali: Tanak nyert, a Toyota a világbajnok!

WRC, Chile Rali: Visszatérés, három év után

F1 Japán Nagydíj, Szuzuka: Az F1 a régi kerékvágásban

F1-es Japán Nagydíj: Szuzukában folytatják

F1-es Szingapúri Nagydíj: Sainz és a Ferrari nyert!

F1-es Szingapúri Nagydíj, Marina-öböl: Éjszakai száguldás

WRC, Akropolisz Rali: Rovanpera útban a vb cím felé

WRC:70 éves Akropolisz Rali, extrém kihívásokkal

F1-es Olasz Nagydíj: Red Bull-dupla, Ferrari a dobogón

F1-es Holland Nagydíj: Max ott folytatta, ahol abbahagyta

F1-es Holland Nagydíj: Maxtól maximumot várnak otthon is

WRC, Finn Rali: Rovanpera kiesett, Evans behúzta

WRC: A murvás sorozat Finnországban folytatódik

F1-es Belga Nagydíj: Dupla Red Bull siker Belgiumban

F1-es Belga Nagydíj: Sprintfutamos hétvége, utána szünet!

F1-es Magyar Nagydíj:Verstappen rekord sikere a Hungaroringen

WRC, Észt Rali: Sikerre éhesen Észtországban

F1-es Magyar Nagydíj: Verseny, a megújuló Hungaroringen

F1-es Brit Nagydíj: Verstappen Angliában sem talált kihívóra

F1-es Brit Nagydíj, Silverstone: Hazatér a cirkusz

F1-es Osztrák Nagydíj: Verstappen nyert Ausztriában is

F1-es Osztrák Nagydíj: A cirkusz visszatér Európába

WRC, Szafari Rali: Toyota-uralom Kenyában

WRC, Szafari Rali: Irány Afrika!

Kanadai Nagydíj, Montreál: Semmi extra, csak a szokásos

F1-es Kanadai Nagydíj, Montreal: Szmog után Forma-1


Nincs találat


Az Aston Martin autómárkáról:


Az Aston Martin egy legendás brit autómárka, amely a brit hagyományokat, sportosságot és túraautókat jelképezi. Hosszú története során olyan legendás és exkluzív sportautókat teremtett meg, mint a DB6DBS vagy a DB9.

A világhírű vállalat története és hagyományai akkor is tovább éltek, amikor az Aston Martin pénzügyi válságba került. A hetvenes évek elején David Brown eladta a céget, és a DB jel lekerült az autókról. A kilencvenes években azonban a Ford tulajdonába kerülve a jelzés újra felbukkant. A főleg amerikai piacra szánt, kabrió DB7-eshez hasonló, szélesebb igényeket kielégítő, új modelljeivel az Aston Martin megpróbálja visszaszerezni régi, legendás hírnevét.


A márka alapítása és története

Az 1935-ös Aston Martin Mk II

Kezdetek

A márkát 1913-ban Lionel Martin és Robert Bamford alapította. Autógyártás volt a profiljuk, s első kocsijukkal rögtön be is neveztek egy hegyi versenyre. A hegy neve Aston volt, a versenyt megnyerték, s nagy örömükben át is keresztelték a vállalatot Aston Martinra.

Pusztán versenyzésből azonban már abban az időben sem lehetett megélni, ezért megpróbálták meglovagolni a sikert, s 1915-ben értékesítették is első utcai autójukat. A versenygépek fejlesztése persze ekkor sem állt le, s a 1920-as évek elején elkészült az első igazán ütőképes Aston Martin versenykocsi. Akkoriban főleg Franciaországban pezsgett az autóverseny-élet, s az Aston Martin rendszeresen részt is vett a kontinensen a gallok viadalain: indultak a híres Le Mans-i 24 órás futamokon is, ám a győzelmekre az első években még várni kellett. A versenyeken elért (rész)sikerek és az Aston Martinok derék helytállása nem maradt észrevétlen, s lassan felfutott az értékesítés és ezzel a kocsigyártás is: 1937-ben egyetlen év alatt 140 kocsit adtak el. Ez volt egyébként a legeredményesebb év a háború előtti időszakban. 1939-ben ismét nagy feltűnést keltett a kis angol cég, mert elkészült az Atom nevű avantgarde vonalvezetésű prototípus, amely jócskán megelőzte korát, hiszen a karosszéria fedőelemeit térvázra csavarozták, a felfüggesztés pedig független volt.

David Brown korszak

1947-ben David Brown angol üzletember meglátta a potenciált a háború után potom pénzért megkapható Aston Martinban, s felvásárolta a céget. Egy évvel később - miközben ismét teljes gőzzel beindult a sportautók fejlesztése - gyártani kezdték a kétliteres modellt. 1949-ben a DB2 prototípus (David Brown úr ezzel a típusjelzéssel halhatatlanná tette a nevét) a Jones-Haines párossal a volánnál indult a Le Mans-i 24 órás viadalon, rajtszámuk 27-es volt és a 7. helyen végeztek.1951-ben pedig már teljes volt a siker: három DB2 végzett az első három helyen a háromliteres autók mezőnyében. A dicsőséget szállító pilóták nevei: a győzelmet a Macklin-Thompson egység szerezte meg, miközben az abszolút kategóriában a 3. helyen végeztek. A 3 literesek között a 2. az Abecassis, Shawe-Taylor, a harmadik a Parnell, Hampshire duó lett. Ők is 3.401,590 kilométert futottak, hogy az abszolút versenyben a hetedikek lehessenek.

Az 1959-es DBR1

Az Aston Martinnak ekkorra sikerült újra az autós hierarchia legmagasabb régióiba felküzdenie magát, hiszen vevőkörük arisztokratikus, szűk, ám annál tehetősebb volt. 1954-ben már arra is volt pénz, hogy új gyárba költözzenek, ez Newport Pagnellben van, s azóta is itt folyik a vérbeli brit sportautók gyártása. 1959 az újabb kirobbanó sportsikerek éve volt. Az Aston Martin nyerte a sportkocsi világbajnokságot, miután a kizárólag versenycélokra gyártott DBR1 megnyerte a nürburgringi 1000 kilométeres versenyt, illetve diadalt aratott Le Mans-ban és a RAC Tourist Trophyn is.

Egy évvel később, 1963-ban megjelent a DB5, a versenypályák után a filmvásznon is sikert aratott. A Goldfinger című James Bond filmben, Sean Connery-vel a volánja mögött a DB5-ös remekmű is főszereplő volt. A siker hatására a Bond sorozat szinte minden darabjában egy Aston Martin volt a 007-es ügynök szolgálati autója. 1969-től kezdve egyre erősebbek lettek az Aston Martinok, megérkeztek a V8-as motorok: előbb a DBSV8, majd a V8 Vantage és a Lagonda modellek következtek.


A Ford tulajdonában

1987-ben azonban vége lett az önállóságnak, hiszen a Ford Motor Company megvásárolta az Aston Martin részvényeinek 75 százalékát. Az új korszak első modellje, az 1990-es Virage nem aratott átütő sikert, de a Ford nem csüggedt el, s 1994-ben a cég részvényeinek fennmaradó 25 százalékára is rátette a kezét, később pedig az Aston Martin bekerült a Ford Premier Automotive Group-jához tartozó elitmárkák közé. A DB7 1994-ben jelent meg, két évvel később pedig ennek nyitható tetejű változata, a Volante. Az új évezredet az angolok a hengerszám növelésével ünnepelték, hiszen 2001-ben debütált a V12 Vanquish. A következő esztendőben, 2002-ben az Aston Martin felelevenítette korábbi kapcsolatát a neves olasz karosszériaépítő céggel, a Zagatóval, és elkészül a DB7 Zagato. A hétezredik DB7-es egyébként csak a modell gyártásának kilencedik esztendejében kelt el, s ez is jól mutatja, hogy az Aston Martin mennyire rétegmárka. 2004-ben egy új gyárban, Gaydonban kezdődött meg a DB9 gyártása, s ugyanitt készül a Volante nevű nyitott verzió is.

• Vélemények az Aston Martin-ról

• Aston Martin - YouTube csatorna
Aston Martin - Facebook
Aston Martin - Google+
Aston Martin - Twitter


Autós hírek




  Max Verstappen zsinórban kilencedik, összességében az 56. győzelmét szerezte meg szombaton Dzsiddában. A csapatban folyó puccskísérlet ellenére kitűnően működik a Red Bull. Miközben a címvédő világbajnok elsőként ért célba, biztos vezetéssel követte csapattársát a célba Sergio Perez a második helyen. A dobogóra Charles Leclerc állhatott fel a Ferrarival és elvitte a leggyorsabb körért járó egy pontot is. A maranellói csapat eddig a második erő a mezőnyben. 'Összességében ez egy fantasztikus hétvége volt az egész csapat, a magam és az autó számára. Kitűnően éreztem magam.' - szögezte le a versenygyőztes. 'A szezon elején, az óramutató járásával ellentétesen, egy csomó G terhelésnek voltunk kitéve az egyik legmegerőltetőbb pályán.' - nyilatkozta a nyaki terhelést érintő kérdésre Verstappen. Itt látszik, hogy mennyire edzettek ezek a pilóták, hogy ilyen komoly terheléseket kibírnak...

Tovább a cikkhez



  Két idei korábbi amerikai futamot követően a Forma-1-es mezőny immár harmadszorra látogat el az észak-amerikai kontinensre, Las Vegasba. Korábban rendeztek Forma-1-es futamot a legendás városban, de akkor egy kaszinó parkolójában alakították ki a versenypályát, most viszont Las Vegas utcáin, így a híres Strip-en is, végighajt a mezőny. A világhíres kaszinók és szállodák remek hátteret biztosítanak az éjszakai száguldásnak. Különleges lesz ez a hétvége több szempontból is. Talán ez lesz a szezon legdrágább eseménye, amelyre nagyon nehéz bejutni, gyorsan elfogytak a rendkívül borsos árú jegyek is. A versenyt ráadásul szokatlan módon szombaton, helyi idő szerint késő este rendezik. Ez azt jelenti, hogy várhatóan hidegben, 10 fok alatt kell az autóknak hajtani, ami olyan lesz, mint egy európai országban rendezett téli tesztelés. A gumikopás szempontjából nem mindegy milyen hőmérsékletű...

Tovább a cikkhez



  Egy drámáktól mentes, nyugodt verseny végén Sergio Perez ért célba elsőként az Azerbajdzsáni Forma-1-es Nagydíjon, vasárnap. Max Verstappen ezúttal kénytelen volt beérni a második helyezéssel. A bronzérmes helyre ezúttal nem Fernando Alonso állhatott fel, hanem az erősödő Ferrarival versenyző Charles Leclerc. A leggyorsabb körért járó egy pontot George Russell vihette haza. Különleges hétvége volt ez a mostani, hiszen ez volt az idei szezon első sprinthétvégéje, amelynek a lebonyolítási rendjén ráadásul frissen változtattak. A vasárnapi verseny időmérő edzését pénteken tartották, így a szombat teljes egészében a sprint jegyében zajlott. Először a csapatok a sprint kvalifikációját futották, utána pedig a sprintet. A 2023-as év első sprintgyőzelmét Sergio Perez szerezte meg. Őt Charles Leclerc követte, s a harmadik helyen a sérült autóval versenyző Max Verstappen ért célba. A holland...

Tovább a cikkhez



  Háromhetes megpróbáltatás végére érnek a hétvégén a Forma-1-es csapatok. Belgium és Hollandia után pihenés nélkül Olaszország következik. Húzós heteken vannak túl a csapatok, a Forma-1 versenyt fut az idővel. A szép őszi időt és a még kedvező járványügyi helyzetet kihasználva minél több európai futamot tervezett a versenynaptárba a Liberty Media. A kedvező őszi időjárású olaszországi futammal zárul a 2022-es szezon európai része, miután Szocsi kiesett. A monzai pálya a Ferrari hazai terepe, de a Mercedes szép sikereket ért el itt. Érdekes módon az elmúlt két évben váratlan eredmény született ezen a legendás versenypályán. 2020-ban Pierre Gasly élete első Forma-1-es győzelmét szerezte Monzában. Tavaly pedig Daniel Ricciardo mclarenes győzelmétől volt hangos az olasz pálya és környéke. Senki sem bánná, ha a Max Verstappen hegemóniája itt megszakadna és egy újabb váratlan győztest...

Tovább a cikkhez



Kategóriát vált az Aston Martin gyári csapata és idén már nem a GT1-esek, hanem az LMP1-esek között vesznek részt a Le Mans-i 24 órás autóverseny küzdelmein. A váltást kedden jelentette be a brit márka, amelynek istállóját a motorsport világában jól ismert cég, a Prodrive mûködteti.   A csapat hivatalos közleménye szerint a döntésnek történelmi apropója van: a márka idén ünnepli 50. évfordulóját eddigi egyetlen Le Mans-i abszolút sikerének, amelyet Carroll Shelby és Roy Salvadori aratott egy DBR1-es volánja mögött. Ennek emlékére a csapat szeretné ismét megkaparintani...

Tovább a cikkhez



'A stratégiai felülvizsgálat részeként úgy láttuk, az Aston Martin egy attraktív lehetõség lenne tõke szerzésére és érték teremtésére' – hangsúlyozta Bill Ford, a cég elnök-vezérigazgatója. 'Az Aston Martin Lagonda a Ford égisze alatt felvirágzott, éppen ezért véljük úgy, hogy bölcs dolog ennek az értékes márkának teljes egészében, vagy részben történõ eladása. Mivel az Aston Martin márkakereskedõi hálózata, termék architektúrája és mérete jelentõs mértékben különbözik más Fordhoz tartozó...

Tovább a cikkhez



A „négyek bandájának” egyike, a kínálat csúcsát jelentõ Vanquish. A James Bond által használt járgány korábbi verziója 460 lóerõt és 302 km/órás végsebességet tudott. Mivel a konkurensek fejlõdtek és házon belülrõl is jött hasonló teljesítményû modell, a tavaly õszi Párizsi Autószalonon bemutatták az S kivitelt. [ast6] A motorból 520 lóerõt préseltek ki, a végtempó valamivel 321 km/óra fölé emelkedett. Ezen kívül erõsebb fékek, jobb légellenállás és nagyobb kanyarsebesség jellemzi a leggyorsabb széria Astont. Az S megjelenésével, eltûnt a...

Tovább a cikkhez