Autós hírek: Kékvér frissítés


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


A „négyek bandájának” egyike, a kínálat csúcsát jelentõ Vanquish. A James Bond által használt járgány korábbi verziója 460 lóerõt és 302 km/órás végsebességet tudott. Mivel a konkurensek fejlõdtek és házon belülrõl is jött hasonló teljesítményû modell, a tavaly õszi Párizsi Autószalonon bemutatták az S kivitelt. [ast6] A motorból 520 lóerõt préseltek ki, a végtempó valamivel 321 km/óra fölé emelkedett. Ezen kívül erõsebb fékek, jobb légellenállás és nagyobb kanyarsebesség jellemzi a leggyorsabb széria Astont. Az S megjelenésével, eltûnt a kínálatból a 460 lóerõs Vanquish.
A DB7-es a legjobban fogyó kékvérû autó volt, õt váltotta a DB9-es. Aminek motorja, alumínium vázszerkezete és néhány egysége megtalálható a nagyobb testvér Vanquish-ben. Fõbb eltérések a formában és a teljesítményben vannak. A tucathegeres a DB9-ben 450 lóerõs, ez 5,1-es százra gyorsulást és 300-as végsebességet biztosít. Az autónál két technikai érdekességet mindenképpen meg kell említeni: a vázat alkotó alumínium tartókat, az ûrhajózásban használt, különlegesen nagy szilárdságot biztosító ragasztási technológiával erõsítik egymáshoz. A kocsi sebességváltója hátul található, a differenciálmûvel egybeépítve. A DB9 kapható nyitott kivitelben, a gyönyörûség Volante névre hallgat. [ast3]
A márka népszerûsítése érdekében elkezdtek versenyzeni az autóval. A híres Le mans-i 24 óráson és különféle sportkocsi szériákban harcolnak a zöld géppekkel. Hogy a kasszát még jobban feltöltsék és a különlegességre vágyó vevõk igényét kielégítsék, kihoztak egy kis szériát. A néhány példány különlegessége nem csak a 170 ezer fontos (kb.61 millió Ft) vételárban van. A versenyre kész autóban bukóketrec, 480 kilóval könnyebb karosszéria, 550 lóerõs motor, hatalmas hátsó szárny, másfajta sebességváltó található. A kocsival részt vehetnek a tulajdonosok helyi bajnoki futamokon és klub versenyeken.   
A DBR9S után a legkisebb, belépõ szintû Aston kerül sorra. A V8 Vantage a Porsche 911 ellenfele, ehhez 280-as végtempó, 380 lóerõs V8-as motor és 5 másodperces százra gyorsulás szükséges. A járgány arról híres, hogy a legjobban letesztelt Aston, mert a 78 prototípusba 2,4 millió kilométert hajtottak. A kézzel készült kocsikat 12 ezer kilométeren át nyúzták Dubai-ban, 48 fokos melegben. Az ellenpólus is meg volt: svédországi befagyott tavakon hajtották õket, mínusz harminc fokban. A szerkezeti hasonlóság nem véletlen, az alapok egyezõek az elõbb említett DB9-el. A legkisebb modell 4,382 méteres hosszával, jó harminc centivel rövidebb nagytestvérénél.
BA