Autós hírek: F1-es Olasz Nagydíj, Monza: Monza, az utolsó európai helyszín


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

Háromhetes megpróbáltatás végére érnek a hétvégén a Forma-1-es csapatok.
Belgium és Hollandia után pihenés nélkül Olaszország következik. Húzós
heteken vannak túl a csapatok, a Forma-1 versenyt fut az idővel. A szép őszi
időt és a még kedvező járványügyi helyzetet kihasználva minél több európai
futamot tervezett a versenynaptárba a Liberty Media. A kedvező őszi
időjárású olaszországi futammal zárul a 2022-es szezon európai része, miután
Szocsi kiesett.
A monzai pálya a Ferrari hazai terepe, de a Mercedes szép sikereket ért el
itt. Érdekes módon az elmúlt két évben váratlan eredmény született ezen a
legendás versenypályán. 2020-ban Pierre Gasly élete első Forma-1-es
győzelmét szerezte Monzában. Tavaly pedig Daniel Ricciardo mclarenes
győzelmétől volt hangos az olasz pálya és környéke. Senki sem bánná, ha a
Max Verstappen hegemóniája itt megszakadna és egy újabb váratlan győztest
ünnepelhetnénk a Sebesség Templomának nevezett versenypályán.
S mi történt itt tavaly a két világbajnok aspiránssal? A verseny legdrámaibb
momentumát hozták. Max Verstappen és Lewis Hamilton összeütközött miután
Hamilton kijött a bokszutcából és fej-fej mellett haladva próbáltak meg
kanyarodni. Verstappen kissé szűkösen vette be a kanyart és autója hátulját
megdobta egy magas kerékvető. A Red Bull a Mercedes hátára ugrott és
fennakadt rajta. A két pilóta metakommunikációja jól tükrözte
lelkiállapotukat. Gyalog mentek vissza csapatuk bokszába és az azalatt
magukon hagyott bukósisak alatt egy-két keresetlen szó is elhangozhatott.
Míg Hollandiában Max Verstappen holland rajongói borították narancsba a
lelátókat, addig Monzában piros lelátók várják a csapatokat Ferrari-sikerre
éhes rajongókkal. A narancsarmada szenvedélyességét nehéz lesz felülmúlni,
ha egyáltalán felül lehet. Főleg a Ferrari jelenlegi eredményeinek tükrében.
A maranellói csapat még mindig nem tűnik esélyesnek győzelemre hazai
versenyén, de ha végre kihasználják a bennük rejlő potenciált, akár az is
meglepetésként hatna, ha ezúttal Ferrari-pilóta állna a dobogó tetején,
amire utoljára 2019-ben volt példa, amikor is Charles Leclerc állhatott fel
a monzai dobogó tetejére.
A verseny és a pálya
A monzai pálya klasszikus, gyors pályának számít olyan hosszú egyenesekkel,
amelyeket egyedül a régi hockenheimi pályán láthattunk. A pálya négy pontján
a pilóták nagyjából 330 km/órás sebességgel hajtanak és a kör
háromnegyedében teljes gázzal haladnak. Ezen a gyors pályán az átlagsebesség
megközelíti a 250 km/órát.
A költségsapka arra kényszeríti a csapatokat, hogy egyre kevesebb
versenyspecifikus alkatrészt találjanak ki, de a Ferrari hazai versenyére
Monzába mégis visz egy speciális szárnyat annak érdekében, hogy a lehető
legnagyobb sebességét érjék el autói a versenynaptár egyik leggyorsabb
pályáján. Belgiumban úgy döntöttek a maranellóiak, hogy nem vetik be ezt a
szárnyat és nem jártak jól, hiszen a Red Bull domináns teljesítménnyel
győzött.
Monzában az erős motorral rendelkező autók lesznek fölényben. Emellett
fontos szerep jut a fékeknek is, hiszen a száguldó autóknak kicsi a tapadása
a kanyarok előtt. Ilyenkor nagyon felforrósodnak a fékek, de a hosszú
egyenesekben ismét könnyen lehűlnek.
Az 53-körös Olasz Nagydíj szeptember 11.-én helyi idő szerint 15 órakor
veszi kezdetét. A pálya hossza: 5.793 km, a teljes versenytáv 306.720 km. A
pályarekordot még mindig Rubens Barrichello tartja 2004-ből (!). A brazil
pilóta ideje 1 perc 21.046 másodperc volt.
2021-ben Daniel Ricciardo (McLaren) állhatott fel az olasz dobogó legfelső
fokára. Az ausztrál pilóta ideje 1:21:54.365 volt. A második helyezett Lando
Norris (McLaren) lett, míg a bronzérmes helyen Valtteri Bottas (Mercedes)
ért célba.
Forrás: Amber PR
Facebook.com/amberprkft

Három hetes megpróbáltatás végére érnek a hétvégén a Forma-1-es csapatok. Belgium és Hollandia után pihenés nélkül Olaszország következik. Húzós heteken vannak túl a csapatok, a Forma-1 versenyt fut az idővel. A szép őszi időt és a még kedvező járványügyi helyzetet kihasználva minél több európai futamot tervezett a versenynaptárba a Liberty Media. A kedvező őszi időjárású olaszországi futammal zárul a 2022-es szezon európai része, miután Szocsi kiesett.


A monzai pálya a Ferrari hazai terepe, de a Mercedes szép sikereket ért elitt. Érdekes módon az elmúlt két évben váratlan eredmény született ezen a legendás versenypályán. 2020-ban Pierre Gasly élete első Forma-1-es győzelmét szerezte Monzában. Tavaly pedig Daniel Ricciardo mclarenes győzelmétől volt hangos az olasz pálya és környéke. Senki sem bánná, ha a Max Verstappen hegemóniája itt megszakadna és egy újabb váratlan győztest ünnepelhetnénk a Sebesség Templomának nevezett versenypályán.


S mi történt itt tavaly a két világbajnok aspiránssal? A verseny legdrámaibb momentumát hozták. Max Verstappen és Lewis Hamilton összeütközött miután Hamilton kijött a bokszutcából és fej-fej mellett haladva próbáltak meg kanyarodni. Verstappen kissé szűkösen vette be a kanyart és autója hátulját megdobta egy magas kerékvető. A Red Bull a Mercedes hátára ugrott és fennakadt rajta. A két pilóta metakommunikációja jól tükrözte lelkiállapotukat. Gyalog mentek vissza csapatuk bokszába és az azalatt magukon hagyott bukósisak alatt egy-két keresetlen szó is elhangozhatott.


Míg Hollandiában Max Verstappen holland rajongói borították narancsba a lelátókat, addig Monzában piros lelátók várják a csapatokat Ferrari-sikerre éhes rajongókkal. A narancs armada szenvedélyességét nehéz lesz felülmúlni,ha egyáltalán felül lehet. Főleg a Ferrari jelenlegi eredményeinek tükrében.A maranellói csapat még mindig nem tűnik esélyesnek győzelemre hazai versenyén, de ha végre kihasználják a bennük rejlő potenciált, akár az is meglepetésként hatna, ha ezúttal Ferrari-pilóta állna a dobogó tetején,amire utoljára 2019-ben volt példa, amikor is Charles Leclerc állhatott fela monzai dobogó tetejére.


A verseny és a pálya


A monzai pálya klasszikus, gyors pályának számít olyan hosszú egyenesekkel, amelyeket egyedül a régi hockenheimi pályán láthattunk. A pálya négy pontjána pilóták nagyjából 330 km/órás sebességgel hajtanak és a kör háromnegyedében teljes gázzal haladnak. Ezen a gyors pályán az átlagsebesség megközelíti a 250 km/órát.


A költségsapka arra kényszeríti a csapatokat, hogy egyre kevesebb versenyspecifikus alkatrészt találjanak ki, de a Ferrari hazai versenyére Monzába mégis visz egy speciális szárnyat annak érdekében, hogy a lehető legnagyobb sebességét érjék el autói a versenynaptár egyik leggyorsabb pályáján. Belgiumban úgy döntöttek a maranellóiak, hogy nem vetik be ezt a szárnyat és nem jártak jól, hiszen a Red Bull domináns teljesítménnyel győzött.


Monzában az erős motorral rendelkező autók lesznek fölényben. Emellett fontos szerep jut a fékeknek is, hiszen a száguldó autóknak kicsi a tapadásaa kanyarok előtt. Ilyenkor nagyon felforrósodnak a fékek, de a hosszú egyenesekben ismét könnyen lehűlnek.


Az 53-körös Olasz Nagydíj szeptember 11.-én helyi idő szerint 15 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 5.793 km, a teljes versenytáv 306.720 km. A pályarekordot még mindig Rubens Barrichello tartja 2004-ből (!). A brazil pilóta ideje 1 perc 21.046 másodperc volt.


2021-ben Daniel Ricciardo (McLaren) állhatott fel az olasz dobogó legfelső fokára. Az ausztrál pilóta ideje 1:21:54.365 volt. A második helyezett LandoNorris (McLaren) lett, míg a bronzérmes helyen Valtteri Bottas (Mercedes)ért célba.


Forrás: Amber PR

Facebook.com/amberprkft