Gyártmány
- Modell
PEUGEOT 305 További Modellek:peugeot 106 peugeot 107 peugeot 201 peugeot 203 peugeot 204 peugeot 205 peugeot 206 peugeot 207 peugeot 304 peugeot 305 peugeot 306 peugeot 307 peugeot 308 peugeot 309 peugeot 403 peugeot 404 peugeot 405 peugeot 406 peugeot 407 peugeot 504 peugeot 505 peugeot 508 peugeot 605 peugeot 607 peugeot 806 peugeot 807 peugeot 1007 peugeot 3008 peugeot 4007 peugeot 5008 peugeot BIPPER peugeot BOXER peugeot EXPERT peugeot J5 peugeot PARTNER peugeot RCZ peugeot 208PEUGEOT hírek:Peugeot BB1: Kreativitással a mozgás szabadságáért Peugeot RCZ: A megvalósult álom Peugeot 5008: Frankfurti premier Peugeot 407: Éhezõmûvész, elegáns köntösben Peugeot 308 CC és 3008: Genfi premierek Autós hírek:Kínai F1-es Nagydíj, Sanghaj: Ricciardo bravúros aranya! F1-es Kínai Nagydíj, Sanghaj: Kínában visszavág a Mercedes? Bahreini F1-es Nagydíj, Szahír: Vettel másodszor is behúzta Korzika Rali: Ogier uralkodott Korzikán is F1-es Bahrein Nagydíj, Szahír: száguldás a semmibe Rali Világbajnokság, Korzika Rali: vágta 10.000 kanyaron át Ausztrál F1-es Nagydíj, Melbourne: Vettel nevetett utoljára F1-es Ausztrál Nagydíj, Melbourne: ahol mindenre fény derül Mexikó Rali: Ogier ismét a csúcson Rali Világbajnokság, Mexikó Rali: A havat murvára cserélik Svéd Rali: Neuville lepipálta a skandinávokat Monte-Carlo Rali: Ogier ötödjére is behúzta Monacóban Rali Világbajnokság, Monte-Carlo Rali: Elindul a Világbajnokság Abu-Dzabi F1-es Nagydíj, Yas Marina: Bottas nyerte az unalmas szezonzárót F1-es Abu-Dzabi Nagydíj, Yas Marina: Mennyei környezetben zár a világbajnokság Ausztrál Rali: Neuville-é a szezon utolsó aranya Rali Világbajnokság, Ausztrál Rali: Paradicsomi zárás Brazil F1-es Nagydíj, Sao Paulo: Vettel nyert, Massa búcsúzott F1-es Brazil Nagydíj, Sao Paulo: Utolsó szamba Brazíliában F1-es Mexikói Nagydíj, Mexikóváros: Hamilton világbajnok lehet Mexikóban Rali Világbajnokság, Wales Rali: Ogier Walesben ünnepelhet USA F1-es Nagydíj, Austin: Hamilton nyer, de még nem világbajnok F1-es USA Nagydíj, Austin: A Forma-1 beveszi Amerikát Japán F1-es Nagydíj, Szuzuka: Hamilton nyert, Vettel bánkódott Spanyol Rali, WRC: Meeke nyert, Ogier a vb cím kapujában Rali Világbajnokság, Spanyol Rali: Finisében a Rali Világbajnokság F1-es Japán Nagydíj, Szuzuka: Szünet nélkül Japánban Malajziai F1-es Nagydíj, Szepang: Verstappené az utolsó maláj trófea F1-es beharangozó Malajziai Nagydíj, Szepang: Búcsú Malajziától Szingapúri F1-es Nagydíj, Marina Bay: Hamiltoné ez az arany is F1-es Szingapúri Nagydíj, Marina Bay: Száguldás sötétben Olasz F1-es Nagydíj, Monza: A Mercedes ismét hengerelt Itáliában F1-es beharangozó Olasz Nagydíj: Monzában búcsúznak Európától Belga F1-es Nagydíj, Spa-Francorchamps: Hamilton újabb aranya F1-es Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps: Pihenés után munka Német rali: Tanak nyert, Ogier ismét az élen Rali Világbajnokság, Német Rali: Utolsó aszfaltos megmérettetés Magyar F1-es Nagydíj, Hungaroring: Sebastian Vettel nyerte a Magyar Nagydíjat Finn Rali: Lappi északon tartotta a trófeát F1-es Magyar Nagydíj, Hungaroring: Kubica is nálunk köröz Rali Világbajnokság, Finn Rali: A leggyorsabb rali következik Brit F1-es Nagydíj, Silverstone: Hamilton negyedszer is behúzta Osztrák F1-es Nagydíj, Spielberg: Bottas második aranya! F1-es Osztrák Nagydíj, Spielberg: A Forma-1 már a sógoroknál jár Lengyel Rali: Neuville triplázásával közelebb a bajnoki címhez F1-es Európai Nagydíj, Baku (Azerbajdzsán): F1 az egyik legújabb helyszínen Szardínia Rali: Tanak megnyerte! Kanadai F1-es Nagydíj, Montreal: Hamilton hatodik kanadai aranya F1-es Kanadai Nagydíj, Montreal: egy újabb utcai pálya, csak épp Amerikában |
A Peugeot-ról:A Peugeot Franciaország egyik autógyártó cége. A PSA Peugeot Citroën tagja.
Az Peugeot cég története Jean-Pierre Peugeot-val kezdődik, aki textilipari tevékenységbe kezdett. Munkája eredményeként fiaira, Jean-Pierre és Jean-Frédéric Peugeot-ra egy kelmefestő műhelyt, egy olajüzemet és egy malmot hagyott. A két fiú 1810 körül átalakította a Montbéliard melletti malmot és hengerelt acél gyártásába fogott. A Peugeot Testvérek (Peugeot Fréres) nevű cég eleinte rugókat, fűrészlapokat, kéziszerszámokat valamint kávédarálókat és női szoknyaabroncsokat készített. Fordulat áll be a cég profiljában: 1885-ben megjelenik a járműipar. Az alapító fiai Armand Peugeot irányításával 1886-ban kerékpárgyártásba kezdenek. A Peugeot cég által gyártott kerékpárok igen változatos formájúak. A kezdeti modell első kereke 1.36 m, hátsó kereke 0.40 m átmérőjű. A későbbi modellek egyre jobban hasonlítanak a mai társaikra. A kétszemélyes tricikli kényelmes közlekedési eszköz, melyen az utasok egymás mellett ülnek. A cég az 1889-es Párizsi Világkiállításon mutatta be a Serpollet gőzmotoros, kétszemélyes triciklit. 1890-ben már az első négykerekű Peugeot is elkészült: ez volt a Type 2, amelyet már nem gőzzel, hanem gázolajjal működtettek. Armand Peugeot Lille-ben alapított új üzemet Automobiles Peugeot néven; ahol 1899-ben több mint 300, majd a következő évben 500 autó készült. 1904-ben a Párizsi Autószalonon mutatják be az új egyhengeres Bébi-Peugeot-t; amely aztán igazi népautó lett. Közben a Peugeot testvérek fiai is autógyártásba kezdtek; az ő emblémájuk volt a jellegzetes Peugeot-oroszlán. A cégek aztán összeolvadtak és 1913-ra a minden második francia autó a Peugeot-tól származott. A termelés 1923-ban haladja meg először a 10 000 darabot. Az 1929-ben megjelent Peugeot 201 az első olyan autó, amelyet a mai is használt Peugeot-féle típusszámozással láttak el. Ez lett a cég első sorozatgyártásban gyártott modellje. A második világháború után viszonylag hamar elkészült az egymilliomodik Peugeot is. A Peugeot 403-mal kezdődik a Peugeot és a Pininfarina együttműködése. 1967-ben a Peugeot felvásárolja a Citroën részvényeinek a 90%-át. Ezzel alakult meg a PSA Peugeot-Citroën holding. 1983-ban jelent meg a Peugeot 205, amelyet aztán 1998-ban követett a sikeres elődhöz fogható Peugeot 206-os modell. A Peugeot 205-ből több mint ötmillió, a Peugeot 206-ból pedig több mint hat és félmillió példány készült. A siker hatására a cég nemzetközi gyártókapacitásainak bővítésébe kezdett és a brazíliai Rio de Janeiro állam Porto Real városában új üzemet indított be 2010-ben. 1993-ban Európa szerte megkezdődik a Peugeot 306 forgalmazása, amely a sikeres elődöt a 309-et váltotta fel. Az új évezred első Peugeot-modellje, a Peugeot 607 volt. A cég a 2010-es években a versenytársakhoz hasonlóan piacra lépett hibrid (Peugeot 3008 HYbrid4) és elektromos (Peugeot iON, ami valójában a Mitsubishi i-MiEV egy változata) meghajtású modellekkel is. Sport1963-ban a Peugeot 404 győzött a Kelet-Afrika Szafarin, 1965-ben pedig az Argentin Grand Prix-n. A Peugeot 307 WRC 2004-ben és 2005-ben is hivatalos résztvevője volt a Nemzetközi Rali Bajnokságnak. A cég a kerékpársportban is sikereket ért el: 1977-ig tíz alkalommal nyerték meg az általuk gyártott kerékpárokkal a Tour de France-t.
Vélemények a Peugeot-ról
![]() |