Gyártmány
BMW


További Modellek:

bmw 116 bmw 118 bmw 120 bmw 123 bmw 125 bmw 130 bmw 135 bmw 315 bmw 316 bmw 318 bmw 320 bmw 323 bmw 324 bmw 325 bmw 328 bmw 330 bmw 335 bmw 518 bmw 520 bmw 523 bmw 524 bmw 525 bmw 528 bmw 530 bmw 535 bmw 540 bmw 545 bmw 550 bmw 628 bmw 630 bmw 635 bmw 645 bmw 650 bmw 725 bmw 728 bmw 730 bmw 732 bmw 735 bmw 740 bmw 745 bmw 750 bmw 760 bmw 850 bmw M1 bmw M3 bmw M5 bmw M6 bmw OLDTIMER 501 bmw OLDTIMER 700 bmw OLDTIMER 1502 bmw OLDTIMER 1602 bmw OLDTIMER 1800 bmw OLDTIMER 2000 bmw OLDTIMER 2002 bmw OLDTIMER 2500 bmw OLDTIMER 2800 bmw X1 bmw X3 bmw X5 bmw X6 bmw Z1 bmw Z3 bmw Z4 bmw EGYÉB bmw 216 bmw 218 bmw 220 bmw 225 bmw 228 bmw 218 bmw 430


 BMW hírek:



 Autós hírek:

F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj:Verstappen sziklaszilárdan vezetett és nyert

F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj: A RB, Dzsiddában is uralni fogja a címlapokat!

F1-es Bahreini Nagydíj, Szahír: Verstappen folytatta

F1-es Bahreini Nagydíj: Szombati futammal indul a szezon

WRC, Svéd Rali: Lappié a svéd korona

WRC, Svéd Rali: A hó és jég hazájában raliznak

WRC, Monte-Carlo Rali: Thierry Neuville-é az arany!

WRC, Monte-Carlo Rali: Új világbajnok a láthatáron?

F1-es Abu-Dzabi Nagydíj: Verstappené az utolsó arany!

F1-es Abu-Dzabi Nagydíj: Egy hosszú szezon lezárása

WRC: Japán Rali: Fölényes Toyota siker, Evans-szel az élen

F1-es Las Vegasi Nagydíj: Verstappen bankot robbantott Vegasban

F1-es Las Vegas-i Nagydíj: Viva Las Vegas!

WRC, Japán Rali: Mindenki nyerni akar

F1-es Sao Paulói Nagydíj: Verstappen Brazíliában is hozta formáját

F1-es Sao Paulói Nagydíj, Interlagos: az idei utolsó sprintverseny

F1 Mexikóvárosi Nagydíj: Verstappen a csúcson, Perez a mélyben

WRC, CER Rali: Neuville nyert, Rovanpera a világbajnok!

F1-es Mexikóvárosi Nagydíj: Töretlen Red Bull siker Mexikóban is?

WRC, Közép-Európa Rali: A Közép-Európa rali beköszön!

F1-es USA Nagydíj, Austin: Verstappennek ismét csillagos ötös járt

F1 Amerikai nagydíj, Austin: Elindult a levezetés

F1 Katari Nagydíj, Losail: Verstappen világbajnokként nyert!

F1-es Katari Nagydíj: Bajnokavatás szombaton?

WRC, Chile Rali: Tanak nyert, a Toyota a világbajnok!

WRC, Chile Rali: Visszatérés, három év után

F1 Japán Nagydíj, Szuzuka: Az F1 a régi kerékvágásban

F1-es Japán Nagydíj: Szuzukában folytatják

F1-es Szingapúri Nagydíj: Sainz és a Ferrari nyert!

F1-es Szingapúri Nagydíj, Marina-öböl: Éjszakai száguldás

WRC, Akropolisz Rali: Rovanpera útban a vb cím felé

WRC:70 éves Akropolisz Rali, extrém kihívásokkal

F1-es Olasz Nagydíj: Red Bull-dupla, Ferrari a dobogón

F1-es Holland Nagydíj: Max ott folytatta, ahol abbahagyta

F1-es Holland Nagydíj: Maxtól maximumot várnak otthon is

WRC, Finn Rali: Rovanpera kiesett, Evans behúzta

WRC: A murvás sorozat Finnországban folytatódik

F1-es Belga Nagydíj: Dupla Red Bull siker Belgiumban

F1-es Belga Nagydíj: Sprintfutamos hétvége, utána szünet!

F1-es Magyar Nagydíj:Verstappen rekord sikere a Hungaroringen

WRC, Észt Rali: Sikerre éhesen Észtországban

F1-es Magyar Nagydíj: Verseny, a megújuló Hungaroringen

F1-es Brit Nagydíj: Verstappen Angliában sem talált kihívóra

F1-es Brit Nagydíj, Silverstone: Hazatér a cirkusz

F1-es Osztrák Nagydíj: Verstappen nyert Ausztriában is

F1-es Osztrák Nagydíj: A cirkusz visszatér Európába

WRC, Szafari Rali: Toyota-uralom Kenyában

WRC, Szafari Rali: Irány Afrika!

Kanadai Nagydíj, Montreál: Semmi extra, csak a szokásos

F1-es Kanadai Nagydíj, Montreal: Szmog után Forma-1

« [Back {255}] 1 2 3 [Next {260}] »

38 DB találat

bmw X5 bmw x5

470.000


bmw X5 bmw x5
Tel: 06307149304
2009.6 - 4799 cm³ - 171.833 km
digitális kétzónás klíma, Állítható kormány, centrálzár, elektromos ablak, elektromos ablak (elöl-hátul), elektromos tükör, fedélzeti komputer, fűthető tükör, immobiliser, könnyűfém felni, riasztó, szervokormány, színezett üveg, tempomat, fűthető ablakmosó fúvókák, fűthető kormány, fűthető szélvédő, fűthető ülés, álló helyzeti klíma, bőr belső, állítható hátsó ülések, elektromosan állítható fejtámlák, elektromosan behajtható külső tükrök, faberakás, középső kartámasz, pótkerék, tolatóradar, ülésmagasság állítás, függönylégzsák, hátsó oldal légzsák, kikapcsolható légzsák, oldallégzsák, térdlégzsák, vezetőoldali légzsák, bi-xenon fényszóró, led fényszóró, xenon fényszóró, abs (blokkolásgátló), ads (adaptív lengéscsillapító), aps (parkolóradar), ard (automatikus távolságtartó), esőszenzor, esp (menetstabilizátor), fékasszisztens, gps nyomkövető, indításgátló, isofix rendszer, autótelefon, mp3 lejátszás, gyári erősítő, 12 hangszóró, mélynyomó, azonnal elvihető

Autó azonosítója: 883228

Hely: Tyukod
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


bmw 523 523i

700.000


bmw 523 523i
Tel: 06305322601
2000.12 Benzin - 2500 cm³

Autó azonosítója: 961960

Hely: Váchartyán
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


bmw 520

890.000


bmw 520
Tel: 06305322601
1998.9 Benzin - 1991 cm³ - 110 KW (147 LE) - 259.903 km
digitális kétzónás klíma, Állítható kormány, centrálzár, elektromos ablak, elektromos tükör, fedélzeti komputer, könnyűfém felni, szervokormány, tempomat, vonóhorog, fűthető szélvédő, középső kartámasz, pótkerék, ülésmagasság állítás, függönylégzsák, oldallégzsák, utasoldali légzsák, vezetőoldali légzsák, fényszóró magasságállítás, abs (blokkolásgátló), guminyomás-ellenőrző rendszer, hátsó fejtámlák, 10 hangszóró, autóbeszámítás lehetséges, magyarországon újonnan üzembe helyezett

Autó azonosítója: 1188783

Hely: Mikepércs
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


bmw 320 320d

990.000


bmw 320 320d
Tel: +3623838488
2004.6 Diesel - 1995 cm³ - 110 KW (147 LE) - 178.000 km
digitális klíma, centrálzár, elektromos ablak, elektromos tükör, fedélzeti komputer, könnyűfém felni, sportülések, szervokormány, xenon fényszóró, abs (blokkolásgátló), esőszenzor, esp (menetstabilizátor), cd-s autórádió, gps (navigáció)

Autó azonosítója: 924690

Hely: Törökbálint
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


bmw 320

1.230.000


bmw 320
Tel: 0630680480
2005.6 - 1955 cm³ - 110 KW (147 LE) - 270.013 km
manuális klíma, elektromos ablak, tempomat

Autó azonosítója: 1214582

Hely: Dömsöd
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR




bmw 530D TOURING AUTOMATA

1.297.000


bmw 530D TOURING AUTOMATA
Tel: (+36) 20/8044666
(+36) 20/8043666
2002/05 Diesel - 2926 cm³ - 303.360 km
Rendszeresen karbantartott, Autóbeszámítás lehetséges, Tempomat, Színezett üveg, Szervokormány, Könnyûfém keréktárcsa, Immobiliser, Fûthetõ tükrök, Elektromos tükör állítás, Elektromos ablak hátul, Elektromos ablak, Központi zár, Automata váltó, Klíma, Állítható kormány, Vezetõoldali légzsák, Utasoldali légzsák, Oldal légzsák, Ködlámpa, Függönylégzsák, ABS, Ülésmagasság állítás, CD-s rádió, Bõr belsõ,

Vásárláshoz kedvezõ forint alapú részletfizetést biztosítunk. Csereautóját beszámítjuk, amely ha hitellel terhelt, hitelét lezárjuk.

Telefon.: +36 20/923 1765

Autó azonosítója: 1941012

Hely:
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


bmw 320 d jó kuplung. erős motor. második tulaj

1.449.000


bmw 320 d jó kuplung. erős motor. második tulaj
Tel: (+36) 20/8044666
(+36) 20/8043666
2005.6 Diesel - 1995 cm³ - 120 KW (161 LE) - 525.461 km
digitális kétzónás klíma, elektromos ablak (elöl-hátul), elektromos tükör, fedélzeti komputer, fűthető tükör, könnyűfém felni, szervokormány, tempomat, föthető szévédő, automatikusan sötétedő belső tükör, deréktámasz, dönthető utasulések, faberakás, középső kartámasz, tolatóradar, hátsó oldal légzsák, oldallégzsák, utasoldali légzsák, vezetőoldali légzsák, kiegészítő fényszóró, ködlámpa, abs(blokkolásgátló), asr(kipörgésgátló), esp(menetstabilizátor), hátsó fejtámlák, isofix rendszer, cd-s autóradió, 4 hangszóró, azonnal elvihető, magyarországon újonnan üzembe helyezett, második tulajdonostól, nem dohányzó, rendszeresen karbantartott, törzskönyves

Autó azonosítója: 1454946

Hely: Mikepércs
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


bmw 530

1.590.000


bmw 530
Tel: 06303099746
2001.6 Diesel - 2926 cm³ - 142 KW (190 LE) - 309.000 km
digitális klíma, centrálzár, elektromos ablak, elektromos ablak (elöl-hátul), elektromos tükör, fedélzeti komputer, fűthető tükör, immobiliser, könnyűfém felni, riasztó, sportfutómű, szervokormány, tempomat, tolótető (napfénytető), full extra, fűthető ablakmosó fúvókák, fűthető ülés, bőr belső, automatikusan sötétedő belső tükör, tolatókamera, tolatóradar, hátsó oldal légzsák, oldallégzsák, térdlégzsák, utasoldali légzsák, vezetőoldali légzsák, bi-xenon fényszóró, led fényszóró, xenon fényszóró, abs (blokkolásgátló), aps (parkolóradar), asr (kipörgésgátló), ebd/ebv (elektronikus fékerő-elosztó), esőszenzor, esp (menetstabilizátor), dvd, gps (navigáció), hifi, mp3 lejátszás, aux csatlakozó, erősítő kimenet, hdmi bemenet, usb csatlakozó, érintőkijelző, gyári erősítő, 7 hangszóró, mélynyomó, azonnal elvihető

Autó azonosítója: 1014810

Hely: Mogyoród
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR






bmw 320 diesel

1.690.000


bmw 320 diesel
Tel: 06303099746
2005.8 Diesel - 1995 cm³ - 120 KW (161 LE) - 221.316 km
digitális kétzónás klíma, Állítható kormány, centrálzár, elektromos ablak (elöl-hátul), elektromos tükör, fedélzeti komputer, szervokormány, tempomat, föthető szévédő, bőr-szövet és huzat, dönthető utasulések, középső kartámasz, multifunkciós kormánykerék, távolsági fényszóró asszisztens, tolatóradar, Ülésmagasság állítás, hátsó oldal légzsák, oldallégzsák, utasoldali légzsák, vezetőoldali légzsák, fényszóró magasságállítás, kiegészítő fényszóró, ködlámpa, abs(blokkolásgátló), asr(kipörgésgátló), esp(menetstabilizátor), hátsó fejtámlák, isofix rendszer, rádió, 2 din, mp3 lejátszás, wma lejátszás, aux csatlakozó, 8 hangszóró, azonnal elvihető, autóbeszámitás lehetséges

Autó azonosítója: 1544116

Hely: Mikepércs
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


bmw 118

1.790.000


bmw 118
Tel: 06309387677
2007.7 Benzin - 1995 cm³ - 105 KW (141 LE) - 217.455 km
digitális kétzónás klíma, Állítható kormány, centrálzár, elektromos ablak elöl, elektromos tükör, fedélzeti komputer, fűthető tükör, könnyűfém felni, szervokormány, színezett üveg, automatikusan sötétedő belső tükör, középső kartámasz, tolatóradar, Ülésmagasság állítás, föggönylégzsák, kikapcsolható légzsák, oldallégzsák, utasoldali légzsák, vezetőoldali légzsák, fényszóró magasságállítás, ködlámpa, abs(blokkolásgátló), esp(menetstabilizátor), guminyomás-ellenörző rendszer, hátsó fejtámlák, inditásgátló(immobiliser), isofix rendszer, cd-s autóradió, 6 hangszóró, azonnal elvihető, autóbeszámitás lehetséges, hölgy tulajdonostól, keveset futott, nem dohányzó, rendszeresen karbantartott, törzskönyves

Autó azonosítója: 1936176

Hely: Szolnok
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


bmw 318 d touring

1.799.990


bmw 318 d touring
Tel: 06309387677
2008.5 Diesel - 1995 cm³ - 105 KW (141 LE) - 299.900 km
digitális kétzónás klíma, Állítható kormány, centrálzár, elektromos ablak (elöl-hátul), elektromos tükör, fedélzeti komputer, fűthető tükör, könnyűfém felni, kulcsnélküli indítás, sportülések, szervokormány, színezett üveg, tempomat, fűthető ülés, állítható hátsó ülések, automatikusan sötétedő belső tükör, automatikusan sötétedő külső tükör, dönthető utasülések, középső kartámasz, multifunkciós kormánykerék, pótkerék, tolatóradar, ülésmagasság állítás, függönylégzsák, hátsó oldal légzsák, kikapcsolható légzsák, oldallégzsák, utasoldali légzsák, vezetőoldali légzsák, fényszóró magasságállítás, ködlámpa, xenon fényszóró, abs (blokkolásgátló), csomag rögzítő, esőszenzor, hátsó fejtámlák, indításgátló, isofix rendszer, cd-s autórádió, 2 din, azonnal elvihető, autóbeszámítás lehetséges, garázsban tartott, nem dohányzó, rendszeresen karbantartott

Autó azonosítója: 1229539

Hely: Szentes
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


bmw 116 szép állapotú, végig szervizelt autó!

2.059.000


bmw 116 szép állapotú, végig szervizelt autó!
Tel: Küldjön üzenetet az alábbi piros gombra kattintva!
2008.9 Benzin - 1599 cm³ - 85 KW (114 LE) - 174.200 km
digitális klíma, Állítható kormány, centrálzár, elektromos ablak (elöl-hátul), elektromos ablak elöl, elektromos tükör, fedélzeti komputer, fűthető tükör, könnyűfém felni, szervokormány, színezett üveg, füthető ülés, dönthető utasulések, középső kartámasz, tolatóradar, Ülésmagasság állítás, föggönylégzsák, hátsó oldal légzsák, oldallégzsák, utasoldali légzsák, vezetőoldali légzsák, fényszóró magasságállítás, ködlámpa, abs(blokkolásgátló), asr(kipörgésgátló), guminyomás-ellenörző rendszer, hátsó fejtámlák, inditásgátló(immobiliser), isofix rendszer, cd-s autóradió, 6 hangszóró, azonnal elvihető, autóbeszámitás lehetséges, garázsban tartott, hölgy tulajdonostól, nem dohányzó, rendszeresen karbantartott, törzskönyves

Autó azonosítója: 1499757

Hely: Rakamaz
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


bmw 116 advantage magyar eredet. végig szervizkönyv. újszerű állapot + téli alufelni szett!

2.149.000


bmw 116 advantage magyar eredet. végig szervizkönyv. újszerű állapot + téli alufelni szett!
Tel: Küldjön üzenetet az alábbi piros gombra kattintva!
2009.7 Benzin - 1599 cm³ - 90 KW (121 LE) - 100.976 km
digitális kétzónás klíma, Állítható kormány, centrálzár, elektromos ablak (elöl-hátul), elektromos tükör, fedélzeti komputer, szervokormány, tempomat, füthető ülés, automatikusan sötétedő belső tükör, dönthető utasulések, középső kartámasz, multifunkciós kormánykerék, tolatóradar, Ülésmagasság állítás, start-stop, föggönylégzsák, hátsó oldal légzsák, kikapcsolható légzsák, oldallégzsák, utasoldali légzsák, vezetőoldali légzsák, fényszórómosó, ködlámpa, abs(blokkolásgátló), asr(kipörgésgátló), defekttűrő abroncsok, esőszenzór, esp(menetstabilizátor), hátsó fejtámlák, isofix rendszer, cd-s autóradió, mp3 lejátszás, wma lejátszás, aux csatlakozó, 8 hangszóró, azonnal elvihető, garázsban tartott, hölgy tulajdonostól, keveset futott, magyarországon újonnan üzembe helyezett, második tulajdonostól, nem dohányzó, rendszeresen karbantartott

Autó azonosítója: 1578371

Hely: Mikepércs
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


bmw 316

2.300.000 + Áfa


bmw 316
Tel: (66) 596-807
2006.7 Benzin - 16123 cm³ - 85 KW (114 LE) - 1.653.600 km
digitális klíma, Állítható felfüggesztés, Állítható kormány, defektjavító készlet, edc (elektronikus lengéscsillapítás vezérlés), elektromos ablak, elektromos ablak (elöl-hátul), elektromos tolótető, elektromos tolótető, elektromos tükör, könnyűfém felni, részecskeszűrő, riasztó, sebességfüggő szervókormány, sportfutómű, sportülések, szervokormány, tempomat, tolótető (napfénytető), full extra, fűthető kormány, automatikusan sötétedő belső tükör, függönylégzsák, hátsó oldal légzsák, oldallégzsák, bi-xenon fényszóró, led fényszóró, xenon fényszóró, fényszenzor (automata sötétedés érzékelő), abs (blokkolásgátló), asr (kipörgésgátló), esőszenzor, esp (menetstabilizátor), gps nyomkövető, isofix rendszer, cd-s autórádió, gps (navigáció), rádió, cd tár, mp3 lejátszás, mp4 lejátszás, aux csatlakozó, memóriakártya-olvasó, usb csatlakozó, érintőkijelző, 8 hangszóró, jobbkormányos, rendelhető, frissen szervizelt, garázsban tartott, hölgy tulajdonostól, második tulajdonostól, nem dohányzó, rendszeresen karbantartott, szervizkönyv

Autó azonosítója: 1139175

Hely: Gerendás
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


bmw X3

2.390.000


bmw X3
Tel: (66) 596-807
2006.3 Diesel - 1995 cm³ - 110 KW (147 LE) - 287.385 km
digitális kétzónás klíma, Állítható kormány, centrálzár, elektromos ablak (elöl-hátul), elektromos tükör, fedélzeti komputer, fűthető tükör, szervokormány, színezett üveg, vonóhorog, kikapcsolható légzsák, oldallégzsák, utasoldali légzsák, vezetőoldali légzsák, fényszóró magasságállítás, xenon fényszoró, abs(blokkolásgátló), asr(kipörgésgátló), csomag rögzitő, esp(menetstabilizátor), hátsó fejtámlák, isofix rendszer, cd-s autóradió, 6 hangszóró, azonnal elvihető, autóbeszámitás lehetséges, nem dohányzó, törzskönyves

Autó azonosítója: 1316883

Hely: Mikepércs
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


« [Back {255}] 1 2 3 [Next {260}] »


A BMW-ről:

BMW (Bayerische Motoren Werke AG, azaz Bajor Motorgyár Rt.) autók, motorkerékpárok és motorok németgyártója. A vállalat székhelye Münchenben található. A BMW Csoport a BMW-ből, a MINI-ből és a Rolls-Royce-ból áll. 2006-ban 48,999 milliárd eurós forgalom mellett 2,874 milliárd eurós nettó nyereséget ért el. A konszern világszerte 106 575 alkalmazottat foglalkoztat. A cég részvényét jegyzik a német tőzsde DAX indexében.

Története

A kezdetek

R 32-es, az első motorkerékpár

A BMW elődje az 1913-ban Karl Rapp által megalapított Rapp Motorenwerke GmbH volt. Először 1917 áprilisában változtatták nevüket BMW GmbH-ra (kft.), majd egy évvel később a részvénytársasági formára váltva, BMW AG-ra. Az első üzletvezető 1942-ig Franz Josef Popp volt. A fiatal cégben Max Friz, a törekvő mérnök hamar nevet szerzett magának: 1917-ben repülőgépek számára fejlesztett olyan motort, melynek révén a magasban tapasztalt teljesítményveszteség csökkent. Ez a konstrukció annyira jól vizsgázott, hogy a porosz katonai igazgatás 2000 db-ot rendelt belőle. 1919. június 17-én egy BMW Illával elérték a 9760 méteres magassági világrekordot, de az első világháború végével és a versailles-i békeszerződés aláírásával mintha a cég vége is elérkezett volna: utóbbi ugyanis öt évre megtiltotta, hogy a BMW egyetlen akkori termékét, a repülőgépmotorokat Németország területén gyártsák. 1922-ben a főrészvényes, Camillo Castiglioni elhagyta a céget és magával vitte a BMW név jogait. A Bajor Repülőgépgyárhoz ment (Bayerische Flugzeugwerke, BFW).

Ez a Nikolaus August Otto, az Otto-motor feltalálója fiának, Gustav Ottónak 1916március 7-én bejegyzett Gustav Otto Repülőgépgyárából jött létre. E dátumot szokás a hivatalos céges történetírásban az alapítás időpontjaként megadni. Castiglioni váltásával lett a BFW-ből BMW. Az eddig BMW-nek hívott vállalatból lett a Südbremse, amit ma Knorr Bremse-ként ismerünk.

Egy évvel a névváltoztatás után, 1923-ban Max Friz és Martin Stolle kifejlesztették az első motorkerékpárt, az R32-t, ezzel elkezdve egy új termelési ágazatot, a motorkerékpárok gyártását. Friznek a modell kifejlesztéséhez mindössze öt hétre volt szüksége. A mai napig megőrizték alapelvét: a boxermotort és ennek a váltóval közös egységbe szervezését.

1924-től megint gyártottak repülőgépmotorokat.

Az autógyártás beindulása Eisenachban

1928-ban a BMW átvette az Eisenach Járműgyár RT.-t (Fahrzeugfabrik Eisenach AG),Dixi kisautó előállítóját és ezzel autógyártóvá vált. 1929március 22-étől kezdte a BMW első szériaautóját gyártani a türingiaiEisenachban. A modellt 3/15 PS-nek, ill. DA2-nek hívták és a brit Austin Seven licence volt. Berlinben szerelték össze az autót egy Ambi Budd-tól szállított karosszériával, mely a szintén Austin-engedéllyel készülő Rosengartra hasonlított. 1932-ben következett az első „igazi” BMW AM1 néven (Automobilkonstruktion München Nr. 1), ez volt az első saját BMW konstrukció, mely a Dixivel szemben nagyobbnak és technikailag fejlettebbnek hatott. Az első teljesen új konstrukció az 1933-ban bemutatott 303-as volt 1,2 literes hathengeres motorral, Fritz Fiedler (18991972) munkája. Az 1933-tól újra jelentőssé váló repülőgépmotorgyártás mellett az autó- és motorkerékpárágazat szinte mellékessé vált. Eisenach-ban is új gyárat avattak repülőgépmotorok számára. Ennek ellenére sikerült a cégnek néhány komoly modellt összehoznia: a 326-ost (1935), a 327-est (1937) és az 1936-ban bemutatott 328-as roadstert. Különösen a 328-as volt meggyőző, konstrukciója mellett számos autóverseny, például az 1940-es Mille Miglia megnyerésével. Ez a modell alapozta meg a BMW napjainkig tartó hírnevét mint sportos autók gyártója. A briteknek annyira tetszett az autó, hogy engedéllyel Frazer-Nash néven utángyártották. Ez a cég már 1934 óta használt importált BMW motorokat.

A második világháború alatt

A háború kitörése után a BMW teljesen a repülőgépmotorok gyártására koncentrált. Az egyik legfontosabb a többek között a Focke-Wulf Fw 190-be épített 2000 lóerős 801-es motor volt. Ezenkívül a BMW gyártott a Wehrmacht számára oldalkocsis motorokat, továbbá 1937 és 1942 között a 325-ös autómodellt. A hadsereg céljaira a Stoewer és a Hanomag cégekkel közösen könnyű személygépkocsikat (LEPKW, Leichter Einheits-PKW) állítottak elő.
A BMW a repülőgépmotorok gyártásához alkalmazott kényszermunkásokat, akiket az allachi külső táborban és a dachaui koncentrációs táborban helyeztek el.

A háború után

BMW Isetta

1945-ben a müncheni törzsgyár majdnem teljesen megsemmisült, az eisenachiüzem a Szovjetunió érdekövezetébe került. Mivel az utóbbi telephely birtokában volt minden szükséges termelőeszköznek, ezért a háború előtti típusokat azonnal tudták kínálni. A müncheni BMW nem akarta elfogadni, hogy úgy gyártsanak autókat a nevén, hogy a folyamatra nincs befolyása. Ezért 1951-ben a cég bírósági úton megtiltotta az eisenachiaknak a névhasználatot. Ezután a keletnémet járműveket EMW néven kínálták, majd a gyárat 1952-ben Állami Üzemmé (Volkseigenen Betrieb, VEB) nyilvánították.

Münchenben eddig még nem gyártottak autókat, a BMW motorkerékpárok, konyhai edények és fékek gyártásával maradt fenn. Az első háború utáni modellt, az 501-es luxusautót elsősorban hathengeres, majd V8-as motorokkal gyártották. Az autó előállítása annyira költséges volt, hogy a cég minden eladott példányon négyezer márkát vesztett. További probléma volt az ötvenes évek közepétől erősen csökkenő motorkerékpárpiac. Még az 1955-ben az olasz ISO-konszern engedélyével gyártásba vett Isetta sem tudta a gyorsan erősödő pénzügyi válságot megakadályozni. A Der Spiegel 1959-ben azt írta, hogy a termelésben lévő 501-essel és az Isettával a vállalat bankigazgatóknak és napidíjasoknak készít autókat. A modellprogramból hiányoztak a középosztály számára készített autók.

Válság, az önállóság elvesztésének veszélye

Miután az 1958-as és 1959-es üzleti évben a cég komoly veszteségeket könyvelt el, 1959december 9-énkövetkezett a drámai vezetőségi ülés. A Deutsche Bank által kinevezett igazgatóság és felügyelőbizottság előterjesztett egy ajánlatot, mely szerint a BMW-t eladják a Daimler-Benz Részvénytársaságnak a kisrészvényesek kielégítése mellett. Úgy tűnt, hogy a BMW sorsa megpecsételődött, mert a Deutsche Bank a részvénytőke felét képviselte. Ekkor a személyi állományból, az üzemi tanácsokból, autókereskedőkből és kisrészvényesekből kialakuló szövetség elutasította az ajánlatot, hogy a darmstadti részvényesek, Erich Nold szénkereskedő és Dr. Friedrich Mathern frankfurti ügyvéd segítségével a társaság mérlegét megvizsgáltathassák. Ehhez elég volt a szavazatok 10%-a is. A mérleg ekkor valóban hibásnak bizonyult, hiszen az új 700-as modell fejlesztési költségeit éven belül szabálytalanul leírták. Így a cég elkerülte a felvásárlást.

Talpraállás, a Glas cég átvétele

A BMW személyautóinak stílusjegye, a hűtőrácson található két „vese”

A BMW független maradt, de még mindig hiányzott a keresett középosztályú modell, melynek kifejlesztésére nem volt pénz. Ekkor jelent meg a cégnél a Bad Homburg-i iparos, Herbert Quandt. Kész volt arra, hogy egy tőkekivonást követő tőkeemelés során a ki nem osztott részvényeket átvegye. Ez történt, a Quandt-csoport tőkerészesedése 60%-ra nőtt és a bankok elvesztették a befolyásukat a BMW-ben. Így, továbbá az allachi turbinaüzem eladása révén a vállalat elegendő pénzhez jutott a hiányzó típus kifejlesztéséhez. Az autónak nagy teljesítményű limuzinnak kellett lennie, mert a 60-as években a Borgward konkurenciája által keletkezett egy piaci rés. Utóbbi ugyanis Isabella modelljével egy bevált kocsit tudott kínálni ebben a kategóriában.

1962-ben mutatták be az 1500-ast, mely kezdeti nehézségek után az 1800-as és 2000-es változatokkal együtt nagy siker lett, melyet a túrakocsiversenyeken elért győzelmei csak fokoztak. A cég helyzete az 1966-ban bemutatott 02-es szériával (1602, 1802, 2002) szilárdult meg. 1967-ben átvették a dingolfingi Hans Glas GmbH-t és saját termelési központtá fejlesztették. A Glas termelési programjából néhány modellt még egy ideig továbbra is gyártottak BMW-Glas márkanéven és BMW logóval. Ezek kifutásával a Glas név eltűnt. Az 1968-ban bemutatott BMW E3 2500, később 28003,0 SI nyugodt járása és menettulajdonságai miatt a szakmai közönség egyik kedvence volt .

A Kuenheim-éra

1970-től 1993-ig Eberhard von Kuenheim volt az igazgatóság elnöke. Ebben az időszakban a forgalom a 18-szorosára nőtt, az autógyártás a négyszeresére, a motorkerékpárgyártás a háromszorosára, az alkalmazottak száma 23000-ről 71000-re. Új telephelyek létesültek Németországban (Regensburg,Spandau), AusztriábanDél-Afrikában és az Egyesült Államokban.
1973-ban kezdték építeni a müncheni olimpiai falu közelében a „Négy Hengert”, az új üzletvezetési központot. 1985-ben nyílt meg a Kutatási és Fejlesztési Központ, a FIZ, a BMW „gondolatgyára” hatezer munkahellyel.

Kudarc a Roverrel

A 90-es évek elején a BMW azt hitte, csak nagy gyártóként lesz képes fennmaradni a világpiacon. Azért vette át 1994-ben a brit Rover Csoportot (RoverMGMiniLand Rover), hogy ne kelljen új alvázat kifejlesztenie elsőkerékhajtású modellek számára és hogy gyorsan növelni tudja kapacitását. Ez a hibás döntés komoly következményekkel járt, a BMW összesen kilenc milliárd márkát vesztett, Bernd Pichetsrieder akkori igazgatósági elnök és Wolfgang Reizle technikai igazgató pedig lemondott.

A kapcsolat a Roverrel kezdettől nem volt súrlódásmentes. A még a Hondával közös vállalat által kifejlesztett termékek elöregedtek és a piacon elvesztették vonzerejüket. A kidolgozás minősége is kívánnivalókat hagyott maga után. A kissé ódivatú vonalvezetés és a Rover hiányzó imázsa következtében az eladási célokat sosem érték el. Ehhez jött még a házon belüli verseny, az 1999-ben a BMW által bevezetett X modellek (akkor még csak az X5) konkurenciát jelentettek a Land Rover számára. Mivel 1994 és 2000 között az angol font harminc százalékkal felértékelődött a német márkával szemben, a Rover veszteségei erősen megnőttek.

Ezen okokból a BMW 2000március 16-án behúzta a vészféket és befejezte a Rover projektet. Az MG-t szimbolikus öt fontért adták el egy brit befektetői csoportnak. Mivel az új Range Rover fejlesztése már befejeződött, a Land Rover már lényegesen több pénzért lett a Fordé. A BMW Csoport csak a Mini névhez kapcsolódó jogokat tartotta meg.

Forrás: Wikipédia
Olvass tovább

Vélemények a BMW-ről


Autós hírek




Sportágként azonban csak hétvégén (május 14-15), egy látványos rendezvény keretében debütál a gymkhana – a motorsportág, ahol az érzék és a tehetség fontosabb, mint a motorteljesítmény, és ahol a közönség többet kap, mint a gymkhanát alkotó mûfajok bármelyikében. Gymkhana – a világhódító sportág Magyarországra ért [3]Az a több tízmillió ember, aki látta Ken Block videóit, és a több tízezer, aki kilátogatott a márciusi tuning show-ra, és megnézte a bemutatót, már tudja: a gymkhana a driftet, a gyorsulást, és a szlalom...

Tovább a cikkhez



Konstrukciója és alapvetõ felépítése tekintetében az új boxermotor mûszaki alapjául a BMW HP2 Sport DOHC-erõforrása szolgált, amit tervezõi a BMW R 1200 RT számára a túrázók speciális igényeit szem elõtt tartva, célzottan dolgoztak át, illetve fejlesztettek tovább. [6]Noha már elõdje 1.170 köbcentiméteres boxermotorja is mindenfajta útviszonyok közepette illetve menethelyzetek során kellõen dinamikus menettulajdonságokkal szolgált, a BMW R 1200 RT e tekintetben is még magasabbra tör. Új erõforrása ugyanis a korábbi 115 helyett – változatlanul 6.000-es percenkénti fordulatszámnál – immár 120 newtonméter...

Tovább a cikkhez



Már az R 1200 GS és R 1200 GS Adventure elõzõ generációja is kifejezetten dinamikus menetteljesítményeket és intenzív vonóerõt kínált, amit a hosszú túrák tekintetében is igen széles körû alkalmazhatóság, valamint a kanyargós országutak intenzív és élvezetes élménye tett teljessé. A BMW Motorrad most mindezen erényeket az új motorral kívánja tovább erõsíteni. [2]Konstrukcióját és alapvetõ felépítését tekintve az új boxermotor mûszaki alapjául a BMW HP2 Sport DOHC-erõforrása szolgált, amit tervezõi a BMW R 1200 GS és R 1200 GS Adventure számára a...

Tovább a cikkhez



Az elsõ három helyezett, Zubán Gergely Márton, Bonera Krisztián és Maszlik Dávid a havi rendszeres ösztöndíj-támogatás mellett értékes szakmai és tárgyjutalomban is részesült. A pályázattal a Bosch a fiatal mérnöknemzedéket kívánja motiválni újabb támogatási formával bõvítve az eddigi rendszert. [1]A magyarországi Bosch csoport autóipar területén tevékenykedõ vállalatai 2008 októberében hirdették meg a vállalat szlogenjével összhangban álló „Bosch Életre Tervezve Díj” címû pályázatot, amelyre a hazai fõiskolák, illetve egyetemek villamos-,...

Tovább a cikkhez



Mindkét különleges tanulmány a motorbiciklik és az autók határán egyensúlyoz, de míg a Simple- Sustainable and and Innovative Mobility Product for Low Energy consumption - vadonatújnak számít, addig a Clever 2002-es találmány. [b2]A háromkerekû csodabogár utascellája a kocsikéhoz hasonló védelmet nyújt az idõjárás, a menetszél ellen, valamint pajzsként viselkedik a balesetek során, illetve jelentõsen megszûri a menetzajokat is. A keskeny kialakítást, az ülések konfigurációját, és leginkább a dinamikus vezetési stílusát viszont a kétkerekûek ihlették, a mindössze 450 kg-os, 36 kW-os...

Tovább a cikkhez



Az új BMW F 800 R Chris Pfeiffer kiadásának megjelenése alkalmából a névadó háromszoros világbajnok stuntlegenda a BMW híres, „Négy Henger”-ként ismert székházának tetején trükközött. „Ez volt a legizgalmasabb dolog, amit mostanában csináltam. A helyszín fantasztikus volt, egész München a lábam elõtt hevert!” – mondta el a háromszoros stuntbajnok. [2]Az F 800 R Chris Pfeiffer kiadás a bajnok motorjának utcai változata a hagyományos BMW Motorsport színekben. Az erõforrás karakterisztikája változatlan az F 800 R alapváltozathoz képest, ám a modell Akrapovic kipufogódobot, egyedi...

Tovább a cikkhez



A dinamikus, csupasz F 800-as, nem csak az utakon vált gyorsan elismertté. Az extrém könnyû kezelhetõséget jól szemlélteti a négyszeres világ- és európabajnok motoros kaszkadõr Chris Pfeiffer, aki már 2007-ben és 2008-ban az F 800 S speciálisan átalakított változatát használta, ami nagyon hasonló a késõbbi F 800R-hez. A modell 2008. novemberi, milánói hivatalos bemutatója óta, Chris Pfeiffer már az új F 800 R-rel vesz részt a nemzetközi versenyeken és bemutatókon. Motorja csak néhány apróságban különbözik a sorozatgyártású változattól. [1]2008-ban, Chris Pfeiffer összesen 85 nap vett...

Tovább a cikkhez



A BMW ActiveHybrid 7 a világ elsõ olyan modellje, amely egy V8-as belsõégésû erõforrást, egy 8-fokozatú automata sebességváltót és egy, a Mild-hibrid koncepció keretében alkalmazott elektromos motort kombinál hajtásrendszerében. A BMW TwinPower Turbo és a Második Generációs Közvetlen Benzinbefecskendezés (High Precision Injection) technikájával mûködõ, továbbfejlesztett nyolchengeres aggregát és a háromfázisú szinkronmotor együttes alkalmazásával a BMW ActiveHybrid 7 342 kW/465 LE összteljesítményt és 700 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál. E tekintélyes...

Tovább a cikkhez