Gyártmány
BMW


További Modellek:

bmw 116 bmw 118 bmw 120 bmw 123 bmw 125 bmw 130 bmw 135 bmw 315 bmw 316 bmw 318 bmw 320 bmw 323 bmw 324 bmw 325 bmw 328 bmw 330 bmw 335 bmw 518 bmw 520 bmw 523 bmw 524 bmw 525 bmw 528 bmw 530 bmw 535 bmw 540 bmw 545 bmw 550 bmw 628 bmw 630 bmw 635 bmw 645 bmw 650 bmw 725 bmw 728 bmw 730 bmw 732 bmw 735 bmw 740 bmw 745 bmw 750 bmw 760 bmw 850 bmw M1 bmw M3 bmw M5 bmw M6 bmw OLDTIMER 501 bmw OLDTIMER 700 bmw OLDTIMER 1502 bmw OLDTIMER 1602 bmw OLDTIMER 1800 bmw OLDTIMER 2000 bmw OLDTIMER 2002 bmw OLDTIMER 2500 bmw OLDTIMER 2800 bmw X1 bmw X3 bmw X5 bmw X6 bmw Z1 bmw Z3 bmw Z4 bmw EGYÉB


 BMW hírek:



 Autós hírek:

Rali Világbajnokság, Ausztrál Rali: Paradicsomi zárás

Brazil F1-es Nagydíj, Sao Paulo: Vettel nyert, Massa búcsúzott

F1-es Brazil Nagydíj, Sao Paulo: Utolsó szamba Brazíliában

F1-es Mexikói Nagydíj, Mexikóváros: Hamilton világbajnok lehet Mexikóban

Rali Világbajnokság, Wales Rali: Ogier Walesben ünnepelhet

USA F1-es Nagydíj, Austin: Hamilton nyer, de még nem világbajnok

F1-es USA Nagydíj, Austin: A Forma-1 beveszi Amerikát

Japán F1-es Nagydíj, Szuzuka: Hamilton nyert, Vettel bánkódott

Spanyol Rali, WRC: Meeke nyert, Ogier a vb cím kapujában

Rali Világbajnokság, Spanyol Rali: Finisében a Rali Világbajnokság

F1-es Japán Nagydíj, Szuzuka: Szünet nélkül Japánban

Malajziai F1-es Nagydíj, Szepang: Verstappené az utolsó maláj trófea

F1-es beharangozó Malajziai Nagydíj, Szepang: Búcsú Malajziától

Szingapúri F1-es Nagydíj, Marina Bay: Hamiltoné ez az arany is

F1-es Szingapúri Nagydíj, Marina Bay: Száguldás sötétben

Olasz F1-es Nagydíj, Monza: A Mercedes ismét hengerelt Itáliában

F1-es beharangozó Olasz Nagydíj: Monzában búcsúznak Európától

Belga F1-es Nagydíj, Spa-Francorchamps: Hamilton újabb aranya

F1-es Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps: Pihenés után munka

Német rali: Tanak nyert, Ogier ismét az élen

Rali Világbajnokság, Német Rali: Utolsó aszfaltos megmérettetés

Magyar F1-es Nagydíj, Hungaroring: Sebastian Vettel nyerte a Magyar Nagydíjat

Finn Rali: Lappi északon tartotta a trófeát

F1-es Magyar Nagydíj, Hungaroring: Kubica is nálunk köröz

Rali Világbajnokság, Finn Rali: A leggyorsabb rali következik

Brit F1-es Nagydíj, Silverstone: Hamilton negyedszer is behúzta

Osztrák F1-es Nagydíj, Spielberg: Bottas második aranya!

F1-es Osztrák Nagydíj, Spielberg: A Forma-1 már a sógoroknál jár

Lengyel Rali: Neuville triplázásával közelebb a bajnoki címhez

F1-es Európai Nagydíj, Baku (Azerbajdzsán): F1 az egyik legújabb helyszínen

Szardínia Rali: Tanak megnyerte!

Kanadai F1-es Nagydíj, Montreal: Hamilton hatodik kanadai aranya

F1-es Kanadai Nagydíj, Montreal: egy újabb utcai pálya, csak épp Amerikában

Rali Világbajnokság, Szardínia Rali: Ismét murván

Monacói F1-es Nagydíj, Monte-Carlo: Monacóban Vettel uralkodott

F1-es Monacói Nagydíj, Monte-Carlo: Monaco, a Forma-1-es korona ékköve

Portugál Rali: Ogier nyeri a Portugál Ralit

F1-es Spanyol Nagydíj: Most ugrik a majom a vízbe

Orosz F1-es Nagydíj, Szocsi: Bottas nyert!

Argentin Rali: Szoros befutóval Neuville nyerte az aranyérmet!

F1-es Orosz Nagydíj, Szocsi: Szocsiban nem lesz orosz rulett

Rali Világbajnokság, Argentin Rali: Argentínában csapatják!

Bahreini F1-es Nagydíj, Szahír: Egy sima egy fordított

F1-es Bahreini Nagydíj, Szahír: Szusszanás nélkül Bahreinben

Korzika Rali: Neuville Korzika királya

Kínai F1-es Nagydíj, Sanghaj: Hamilton újra hengerel

F1-es Kínai Nagydíj, Sanghaj: Kínában ismét a csúcson a Mercedes?

Rali Világbajnokság, Korzika Rali: Tavaszi kirándulás Korzikára

Ausztrál F1-es Nagydíj, Melbourne: Vettel briliáns stratégiával nyert!

Mexikó Rali: Meeke furcsa aranya Mexikóban

« Előző oldal 1 2 3 Következő oldal »

37 DB találat

bmw X5 bmw x5

470.000


bmw X5 bmw x5
Tel: 06307149304
2009.6 - 4799 cm³ - 171.833 km
digitális kétzónás klíma, Állítható kormány, centrálzár, elektromos ablak, elektromos ablak (elöl-hátul), elektromos tükör, fedélzeti komputer, fűthető tükör, immobiliser, könnyűfém felni, riasztó, szervokormány, színezett üveg, tempomat, fűthető ablakmosó fúvókák, fűthető kormány, fűthető szélvédő, fűthető ülés, álló helyzeti klíma, bőr belső, állítható hátsó ülések, elektromosan állítható fejtámlák, elektromosan behajtható külső tükrök, faberakás, középső kartámasz, pótkerék, tolatóradar, ülésmagasság állítás, függönylégzsák, hátsó oldal légzsák, kikapcsolható légzsák, oldallégzsák, térdlégzsák, vezetőoldali légzsák, bi-xenon fényszóró, led fényszóró, xenon fényszóró, abs (blokkolásgátló), ads (adaptív lengéscsillapító), aps (parkolóradar), ard (automatikus távolságtartó), esőszenzor, esp (menetstabilizátor), fékasszisztens, gps nyomkövető, indításgátló, isofix rendszer, autótelefon, mp3 lejátszás, gyári erősítő, 12 hangszóró, mélynyomó, azonnal elvihető

Autó azonosítója: 883228

Hely: Tyukod
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


bmw 318

590.000


bmw 318
Tel: (+36) 70/77 24 369
(+36) 52/398 112
1999.1 Diesel - 1665 cm³ - 60 KW (80 LE) - 260.999 km
manuális klíma, centrálzár, elektromos ablak, elektromos tükör, szervokormány, színezett üveg, középső kartámasz, pótkerék, ülésmagasság állítás, oldallégzsák, utasoldali légzsák, vezetőoldali légzsák, abs (blokkolásgátló), cd-s autórádió, 4 hangszóró, azonnal elvihető, autóbeszámítás lehetséges, nem dohányzó

Autó azonosítója: 1028869

Hely: Mikepércs
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


bmw 525 tds,

629.000


bmw 525 tds,
Tel: (+36) 70/77 24 369
(+36) 52/398 112
1996.10 Diesel - 2497 cm³ - 105 KW (141 LE) - 433.783 km
digitális kétzónás klíma, Állítható kormány, centrálzár, elektromos ablak, könnyűfém felni, szervokormány, színezett üveg, tempomat, multifunkciós kormánykerék, pótkerék, ülésmagasság állítás, utasoldali légzsák, vezetőoldali légzsák, ködlámpa, abs (blokkolásgátló), asr (kipörgésgátló), rádiós magnó, 4 hangszóró, azonnal elvihető, autóbeszámítás lehetséges, garázsban tartott, nem dohányzó, szervizkönyv

Autó azonosítója: 1066306

Hely: Mikepércs
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


bmw 525 touring, full -bŐr

649.000


bmw 525 touring, full -bŐr
Tel: (+36) 70/77 24 369
(+36) 52/398 112
1999.12 Diesel - 2497 cm³ - 105 KW (141 LE) - 359.151 km
digitális kétzónás klíma, Állítható kormány, centrálzár, elektromos ablak (elöl-hátul), elektromos tükör, fedélzeti komputer, szervokormány, színezett üveg, tempomat, tolótető (napfénytető), vonóhorog, fűthető ülés, bőr belső, középső kartámasz, multifunkciós kormánykerék, tolatóradar, ülésmagasság állítás, oldallégzsák, térdlégzsák, utasoldali légzsák, vezetőoldali légzsák, fényszóró magasságállítás, ködlámpa, abs (blokkolásgátló), hátsó fejtámlák, autótelefon, gps (navigáció), rádiós magnó, 6 hangszóró, azonnal elvihető, autóbeszámítás lehetséges, garázsban tartott, nem dohányzó

Autó azonosítója: 1077929

Hely: Mikepércs
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


bmw 523 523i

700.000


bmw 523 523i
Tel: 06305322601
2000.12 Benzin - 2500 cm³

Autó azonosítója: 961960

Hely: Váchartyán
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR




bmw 316 ti compact

899.000


bmw 316 ti compact
Tel: (+36) 70/77 24 369
(+36) 52/398 112
2001.8 Benzin - 1796 cm³ - 85 KW (114 LE) - 192.883 km
digitális klíma, Állítható kormány, centrálzár, elektromos ablak, elektromos tükör, fedélzeti komputer, könnyűfém felni, szervokormány, középső kartámasz, pótkerék, ülésmagasság állítás, oldallégzsák, utasoldali légzsák, vezetőoldali légzsák, ködlámpa, abs (blokkolásgátló), asr (kipörgésgátló), cd-s autórádió, 2 hangszóró, autóbeszámítás lehetséges, garázsban tartott, nem dohányzó

Autó azonosítója: 1091683

Hely: Mikepércs
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


bmw 318 d kombi

990.000


bmw 318 d kombi
Tel: +36 30 957 5797
2004 - 1995 cm³ - 85 KW (114 LE)
digitális kétzónás klíma, fedélzeti komputer, tolatóradar, xenon fényszóró, abs (blokkolásgátló), esp (menetstabilizátor)

Autó azonosítója: 1080341

Hely: Egyházashollós
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


bmw 320 320d

990.000


bmw 320 320d
Tel: +3623838488
2004.6 Diesel - 1995 cm³ - 110 KW (147 LE) - 178.000 km
digitális klíma, centrálzár, elektromos ablak, elektromos tükör, fedélzeti komputer, könnyűfém felni, sportülések, szervokormány, xenon fényszóró, abs (blokkolásgátló), esőszenzor, esp (menetstabilizátor), cd-s autórádió, gps (navigáció)

Autó azonosítója: 924690

Hely: Törökbálint
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR






bmw 316 touring

1.049.000


bmw 316 touring
Tel: (+36) 70/77 24 369
(+36) 52/398 112
2002.10 Benzin - 1796 cm³ - 85 KW (114 LE) - 222.022 km
digitális klíma, centrálzár, elektromos ablak (elöl-hátul), elektromos tükör, fedélzeti komputer, fűthető tükör, könnyűfém felni, szervokormány, fűthető ülés, középső kartámasz, pótkerék, ülésmagasság állítás, oldallégzsák, utasoldali légzsák, vezetőoldali légzsák, ködlámpa, abs (blokkolásgátló), asr (kipörgésgátló), cd-s autórádió, 4 hangszóró, azonnal elvihető, autóbeszámítás lehetséges, garázsban tartott, nem dohányzó, törzskönyv

Autó azonosítója: 1094386

Hely: Mikepércs
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


bmw 525 d (automata)

1.129.000


bmw 525 d (automata)
Tel: (+36) 20/5860900
(+36) 30/5250500
2000.5 Diesel - 2497 cm³ - 120 KW (161 LE) - 291.841 km
automata klíma, Állítható kormány, centrálzár, elektromos ablak (elöl-hátul), elektromos tükör, fedélzeti komputer, fűthető tükör, immobiliser, könnyűfém felni, szervokormány, színezett üveg, tempomat, vonóhorog, állítható hátsó ülések, dönthető utasülések, faberakás, multifunkciós kormánykerék, pótkerék, ülésmagasság állítás, oldallégzsák, utasoldali légzsák, vezetőoldali légzsák, fényszóró magasságállítás, fényszórómosó, ködlámpa, abs (blokkolásgátló), asr (kipörgésgátló), hátsó fejtámlák, cd-s autórádió, 4 hangszóró, azonnal elvihető, autóbeszámítás lehetséges, magyarországon újonnan üzembe helyezett, nem dohányzó, rendszeresen karbantartott, szervizkönyv

Autó azonosítója: 1090291

Hely: Nyíregyháza
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


bmw 330

1.390.000


bmw 330
Tel: 06-30/5465-812
2004.11 Diesel - 2993 cm³ - 150 KW (201 LE) - 274.304 km
digitális klíma, Állítható kormány, centrálzár, elektromos ablak (elöl-hátul), elektromos tükör, fedélzeti komputer, könnyűfém felni, szervokormány, színezett üveg, tempomat, fűthető ülés, középső kartámasz, multifunkciós kormánykerék, ülésmagasság állítás, függönylégzsák, oldallégzsák, utasoldali légzsák, vezetőoldali légzsák, ködlámpa, abs (blokkolásgátló), rádiós magnó, 4 hangszóró, azonnal elvihető, autóbeszámítás lehetséges, nem dohányzó, rendszeresen karbantartott, törzskönyv

Autó azonosítója: 1099644

Hely: Szolnok
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


bmw 330

1.390.000


bmw 330
Tel: 06-30/5465-812
2004.11 Diesel - 2993 cm³ - 150 KW (201 LE) - 274.304 km
digitális klíma, Állítható kormány, centrálzár, elektromos ablak (elöl-hátul), elektromos tükör, fedélzeti komputer, könnyűfém felni, szervokormány, színezett üveg, tempomat, fűthető ülés, középső kartámasz, multifunkciós kormánykerék, ülésmagasság állítás, függönylégzsák, oldallégzsák, utasoldali légzsák, vezetőoldali légzsák, ködlámpa, abs (blokkolásgátló), rádiós magnó, 4 hangszóró, azonnal elvihető, autóbeszámítás lehetséges, nem dohányzó, rendszeresen karbantartott, törzskönyv

Autó azonosítója: 1099648

Hely: Szolnok
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


bmw 316 touring

1.390.000


bmw 316 touring
Tel: (+36) 70/77 24 369
(+36) 52/398 112
2004.2 Benzin - 1796 cm³ - 85 KW (114 LE) - 283.600 km
manuális klíma, Állítható kormány, centrálzár, elektromos ablak, elektromos tükör, fedélzeti komputer, könnyűfém felni, szervokormány, tempomat, vonóhorog, középső kartámasz, multifunkciós kormánykerék, ülésmagasság állítás, oldallégzsák, utasoldali légzsák, vezetőoldali légzsák, fényszóró magasságállítás, ködlámpa, abs (blokkolásgátló), cd-s autórádió, 4 hangszóró, autóbeszámítás lehetséges, garázsban tartott, nem dohányzó

Autó azonosítója: 1094052

Hely: Mikepércs
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


bmw 530

1.590.000


bmw 530
Tel: 06303099746
2001.6 Diesel - 2926 cm³ - 142 KW (190 LE) - 309.000 km
digitális klíma, centrálzár, elektromos ablak, elektromos ablak (elöl-hátul), elektromos tükör, fedélzeti komputer, fűthető tükör, immobiliser, könnyűfém felni, riasztó, sportfutómű, szervokormány, tempomat, tolótető (napfénytető), full extra, fűthető ablakmosó fúvókák, fűthető ülés, bőr belső, automatikusan sötétedő belső tükör, tolatókamera, tolatóradar, hátsó oldal légzsák, oldallégzsák, térdlégzsák, utasoldali légzsák, vezetőoldali légzsák, bi-xenon fényszóró, led fényszóró, xenon fényszóró, abs (blokkolásgátló), aps (parkolóradar), asr (kipörgésgátló), ebd/ebv (elektronikus fékerő-elosztó), esőszenzor, esp (menetstabilizátor), dvd, gps (navigáció), hifi, mp3 lejátszás, aux csatlakozó, erősítő kimenet, hdmi bemenet, usb csatlakozó, érintőkijelző, gyári erősítő, 7 hangszóró, mélynyomó, azonnal elvihető

Autó azonosítója: 1014810

Hely: Mogyoród
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


bmw 120 120d

1.799.000


bmw 120 120d
Tel: (+36) 20/5860900
(+36) 30/5250500
2005.1 Diesel - 1995 cm³ - 120 KW (161 LE) - 255.137 km
digitális kétzónás klíma, Állítható kormány, centrálzár, elektromos ablak (elöl-hátul), elektromos tükör, fedélzeti komputer, fűthető tükör, immobiliser, könnyűfém felni, szervokormány, színezett üveg, tempomat, állítható hátsó ülések, dönthető utasülések, középső kartámasz, multifunkciós kormánykerék, tolatóradar, ülésmagasság állítás, oldallégzsák, utasoldali légzsák, vezetőoldali légzsák, éjjellátó asszisztens, fényszóró magasságállítás, ködlámpa, abs (blokkolásgátló), asr (kipörgésgátló), esőszenzor, guminyomás-ellenőrző rendszer, hátsó fejtámlák, indításgátló, cd-s autórádió, aux csatlakozó, bluetooth-os kihangosító, 6 hangszóró, azonnal elvihető, autóbeszámítás lehetséges, garázsban tartott, magyarországon újonnan üzembe helyezett, rendszeresen karbantartott, szervizkönyv

Autó azonosítója: 1062929

Hely: Nyíregyháza
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


« Előző oldal 1 2 3 Következő oldal »


A BMW-ről:

BMW (Bayerische Motoren Werke AG, azaz Bajor Motorgyár Rt.) autók, motorkerékpárok és motorok németgyártója. A vállalat székhelye Münchenben található. A BMW Csoport a BMW-ből, a MINI-ből és a Rolls-Royce-ból áll. 2006-ban 48,999 milliárd eurós forgalom mellett 2,874 milliárd eurós nettó nyereséget ért el. A konszern világszerte 106 575 alkalmazottat foglalkoztat. A cég részvényét jegyzik a német tőzsde DAX indexében.

Története

A kezdetek

R 32-es, az első motorkerékpár

A BMW elődje az 1913-ban Karl Rapp által megalapított Rapp Motorenwerke GmbH volt. Először 1917 áprilisában változtatták nevüket BMW GmbH-ra (kft.), majd egy évvel később a részvénytársasági formára váltva, BMW AG-ra. Az első üzletvezető 1942-ig Franz Josef Popp volt. A fiatal cégben Max Friz, a törekvő mérnök hamar nevet szerzett magának: 1917-ben repülőgépek számára fejlesztett olyan motort, melynek révén a magasban tapasztalt teljesítményveszteség csökkent. Ez a konstrukció annyira jól vizsgázott, hogy a porosz katonai igazgatás 2000 db-ot rendelt belőle. 1919. június 17-én egy BMW Illával elérték a 9760 méteres magassági világrekordot, de az első világháború végével és a versailles-i békeszerződés aláírásával mintha a cég vége is elérkezett volna: utóbbi ugyanis öt évre megtiltotta, hogy a BMW egyetlen akkori termékét, a repülőgépmotorokat Németország területén gyártsák. 1922-ben a főrészvényes, Camillo Castiglioni elhagyta a céget és magával vitte a BMW név jogait. A Bajor Repülőgépgyárhoz ment (Bayerische Flugzeugwerke, BFW).

Ez a Nikolaus August Otto, az Otto-motor feltalálója fiának, Gustav Ottónak 1916március 7-én bejegyzett Gustav Otto Repülőgépgyárából jött létre. E dátumot szokás a hivatalos céges történetírásban az alapítás időpontjaként megadni. Castiglioni váltásával lett a BFW-ből BMW. Az eddig BMW-nek hívott vállalatból lett a Südbremse, amit ma Knorr Bremse-ként ismerünk.

Egy évvel a névváltoztatás után, 1923-ban Max Friz és Martin Stolle kifejlesztették az első motorkerékpárt, az R32-t, ezzel elkezdve egy új termelési ágazatot, a motorkerékpárok gyártását. Friznek a modell kifejlesztéséhez mindössze öt hétre volt szüksége. A mai napig megőrizték alapelvét: a boxermotort és ennek a váltóval közös egységbe szervezését.

1924-től megint gyártottak repülőgépmotorokat.

Az autógyártás beindulása Eisenachban

1928-ban a BMW átvette az Eisenach Járműgyár RT.-t (Fahrzeugfabrik Eisenach AG),Dixi kisautó előállítóját és ezzel autógyártóvá vált. 1929március 22-étől kezdte a BMW első szériaautóját gyártani a türingiaiEisenachban. A modellt 3/15 PS-nek, ill. DA2-nek hívták és a brit Austin Seven licence volt. Berlinben szerelték össze az autót egy Ambi Budd-tól szállított karosszériával, mely a szintén Austin-engedéllyel készülő Rosengartra hasonlított. 1932-ben következett az első „igazi” BMW AM1 néven (Automobilkonstruktion München Nr. 1), ez volt az első saját BMW konstrukció, mely a Dixivel szemben nagyobbnak és technikailag fejlettebbnek hatott. Az első teljesen új konstrukció az 1933-ban bemutatott 303-as volt 1,2 literes hathengeres motorral, Fritz Fiedler (18991972) munkája. Az 1933-tól újra jelentőssé váló repülőgépmotorgyártás mellett az autó- és motorkerékpárágazat szinte mellékessé vált. Eisenach-ban is új gyárat avattak repülőgépmotorok számára. Ennek ellenére sikerült a cégnek néhány komoly modellt összehoznia: a 326-ost (1935), a 327-est (1937) és az 1936-ban bemutatott 328-as roadstert. Különösen a 328-as volt meggyőző, konstrukciója mellett számos autóverseny, például az 1940-es Mille Miglia megnyerésével. Ez a modell alapozta meg a BMW napjainkig tartó hírnevét mint sportos autók gyártója. A briteknek annyira tetszett az autó, hogy engedéllyel Frazer-Nash néven utángyártották. Ez a cég már 1934 óta használt importált BMW motorokat.

A második világháború alatt

A háború kitörése után a BMW teljesen a repülőgépmotorok gyártására koncentrált. Az egyik legfontosabb a többek között a Focke-Wulf Fw 190-be épített 2000 lóerős 801-es motor volt. Ezenkívül a BMW gyártott a Wehrmacht számára oldalkocsis motorokat, továbbá 1937 és 1942 között a 325-ös autómodellt. A hadsereg céljaira a Stoewer és a Hanomag cégekkel közösen könnyű személygépkocsikat (LEPKW, Leichter Einheits-PKW) állítottak elő.
A BMW a repülőgépmotorok gyártásához alkalmazott kényszermunkásokat, akiket az allachi külső táborban és a dachaui koncentrációs táborban helyeztek el.

A háború után

BMW Isetta

1945-ben a müncheni törzsgyár majdnem teljesen megsemmisült, az eisenachiüzem a Szovjetunió érdekövezetébe került. Mivel az utóbbi telephely birtokában volt minden szükséges termelőeszköznek, ezért a háború előtti típusokat azonnal tudták kínálni. A müncheni BMW nem akarta elfogadni, hogy úgy gyártsanak autókat a nevén, hogy a folyamatra nincs befolyása. Ezért 1951-ben a cég bírósági úton megtiltotta az eisenachiaknak a névhasználatot. Ezután a keletnémet járműveket EMW néven kínálták, majd a gyárat 1952-ben Állami Üzemmé (Volkseigenen Betrieb, VEB) nyilvánították.

Münchenben eddig még nem gyártottak autókat, a BMW motorkerékpárok, konyhai edények és fékek gyártásával maradt fenn. Az első háború utáni modellt, az 501-es luxusautót elsősorban hathengeres, majd V8-as motorokkal gyártották. Az autó előállítása annyira költséges volt, hogy a cég minden eladott példányon négyezer márkát vesztett. További probléma volt az ötvenes évek közepétől erősen csökkenő motorkerékpárpiac. Még az 1955-ben az olasz ISO-konszern engedélyével gyártásba vett Isetta sem tudta a gyorsan erősödő pénzügyi válságot megakadályozni. A Der Spiegel 1959-ben azt írta, hogy a termelésben lévő 501-essel és az Isettával a vállalat bankigazgatóknak és napidíjasoknak készít autókat. A modellprogramból hiányoztak a középosztály számára készített autók.

Válság, az önállóság elvesztésének veszélye

Miután az 1958-as és 1959-es üzleti évben a cég komoly veszteségeket könyvelt el, 1959december 9-énkövetkezett a drámai vezetőségi ülés. A Deutsche Bank által kinevezett igazgatóság és felügyelőbizottság előterjesztett egy ajánlatot, mely szerint a BMW-t eladják a Daimler-Benz Részvénytársaságnak a kisrészvényesek kielégítése mellett. Úgy tűnt, hogy a BMW sorsa megpecsételődött, mert a Deutsche Bank a részvénytőke felét képviselte. Ekkor a személyi állományból, az üzemi tanácsokból, autókereskedőkből és kisrészvényesekből kialakuló szövetség elutasította az ajánlatot, hogy a darmstadti részvényesek, Erich Nold szénkereskedő és Dr. Friedrich Mathern frankfurti ügyvéd segítségével a társaság mérlegét megvizsgáltathassák. Ehhez elég volt a szavazatok 10%-a is. A mérleg ekkor valóban hibásnak bizonyult, hiszen az új 700-as modell fejlesztési költségeit éven belül szabálytalanul leírták. Így a cég elkerülte a felvásárlást.

Talpraállás, a Glas cég átvétele

A BMW személyautóinak stílusjegye, a hűtőrácson található két „vese”

A BMW független maradt, de még mindig hiányzott a keresett középosztályú modell, melynek kifejlesztésére nem volt pénz. Ekkor jelent meg a cégnél a Bad Homburg-i iparos, Herbert Quandt. Kész volt arra, hogy egy tőkekivonást követő tőkeemelés során a ki nem osztott részvényeket átvegye. Ez történt, a Quandt-csoport tőkerészesedése 60%-ra nőtt és a bankok elvesztették a befolyásukat a BMW-ben. Így, továbbá az allachi turbinaüzem eladása révén a vállalat elegendő pénzhez jutott a hiányzó típus kifejlesztéséhez. Az autónak nagy teljesítményű limuzinnak kellett lennie, mert a 60-as években a Borgward konkurenciája által keletkezett egy piaci rés. Utóbbi ugyanis Isabella modelljével egy bevált kocsit tudott kínálni ebben a kategóriában.

1962-ben mutatták be az 1500-ast, mely kezdeti nehézségek után az 1800-as és 2000-es változatokkal együtt nagy siker lett, melyet a túrakocsiversenyeken elért győzelmei csak fokoztak. A cég helyzete az 1966-ban bemutatott 02-es szériával (1602, 1802, 2002) szilárdult meg. 1967-ben átvették a dingolfingi Hans Glas GmbH-t és saját termelési központtá fejlesztették. A Glas termelési programjából néhány modellt még egy ideig továbbra is gyártottak BMW-Glas márkanéven és BMW logóval. Ezek kifutásával a Glas név eltűnt. Az 1968-ban bemutatott BMW E3 2500, később 28003,0 SI nyugodt járása és menettulajdonságai miatt a szakmai közönség egyik kedvence volt .

A Kuenheim-éra

1970-től 1993-ig Eberhard von Kuenheim volt az igazgatóság elnöke. Ebben az időszakban a forgalom a 18-szorosára nőtt, az autógyártás a négyszeresére, a motorkerékpárgyártás a háromszorosára, az alkalmazottak száma 23000-ről 71000-re. Új telephelyek létesültek Németországban (Regensburg,Spandau), AusztriábanDél-Afrikában és az Egyesült Államokban.
1973-ban kezdték építeni a müncheni olimpiai falu közelében a „Négy Hengert”, az új üzletvezetési központot. 1985-ben nyílt meg a Kutatási és Fejlesztési Központ, a FIZ, a BMW „gondolatgyára” hatezer munkahellyel.

Kudarc a Roverrel

A 90-es évek elején a BMW azt hitte, csak nagy gyártóként lesz képes fennmaradni a világpiacon. Azért vette át 1994-ben a brit Rover Csoportot (RoverMGMiniLand Rover), hogy ne kelljen új alvázat kifejlesztenie elsőkerékhajtású modellek számára és hogy gyorsan növelni tudja kapacitását. Ez a hibás döntés komoly következményekkel járt, a BMW összesen kilenc milliárd márkát vesztett, Bernd Pichetsrieder akkori igazgatósági elnök és Wolfgang Reizle technikai igazgató pedig lemondott.

A kapcsolat a Roverrel kezdettől nem volt súrlódásmentes. A még a Hondával közös vállalat által kifejlesztett termékek elöregedtek és a piacon elvesztették vonzerejüket. A kidolgozás minősége is kívánnivalókat hagyott maga után. A kissé ódivatú vonalvezetés és a Rover hiányzó imázsa következtében az eladási célokat sosem érték el. Ehhez jött még a házon belüli verseny, az 1999-ben a BMW által bevezetett X modellek (akkor még csak az X5) konkurenciát jelentettek a Land Rover számára. Mivel 1994 és 2000 között az angol font harminc százalékkal felértékelődött a német márkával szemben, a Rover veszteségei erősen megnőttek.

Ezen okokból a BMW 2000március 16-án behúzta a vészféket és befejezte a Rover projektet. Az MG-t szimbolikus öt fontért adták el egy brit befektetői csoportnak. Mivel az új Range Rover fejlesztése már befejeződött, a Land Rover már lényegesen több pénzért lett a Fordé. A BMW Csoport csak a Mini névhez kapcsolódó jogokat tartotta meg.

Forrás: Wikipédia
Olvass tovább

Vélemények a BMW-ről


Autós hírek




Sportágként azonban csak hétvégén (május 14-15), egy látványos rendezvény keretében debütál a gymkhana – a motorsportág, ahol az érzék és a tehetség fontosabb, mint a motorteljesítmény, és ahol a közönség többet kap, mint a gymkhanát alkotó mûfajok bármelyikében. Gymkhana – a világhódító sportág Magyarországra ért [3]Az a több tízmillió ember, aki látta Ken Block videóit, és a több tízezer, aki kilátogatott a márciusi tuning show-ra, és megnézte a bemutatót, már tudja: a gymkhana a driftet, a gyorsulást, és a szlalom...

Tovább a cikkhez



Konstrukciója és alapvetõ felépítése tekintetében az új boxermotor mûszaki alapjául a BMW HP2 Sport DOHC-erõforrása szolgált, amit tervezõi a BMW R 1200 RT számára a túrázók speciális igényeit szem elõtt tartva, célzottan dolgoztak át, illetve fejlesztettek tovább. [6]Noha már elõdje 1.170 köbcentiméteres boxermotorja is mindenfajta útviszonyok közepette illetve menethelyzetek során kellõen dinamikus menettulajdonságokkal szolgált, a BMW R 1200 RT e tekintetben is még magasabbra tör. Új erõforrása ugyanis a korábbi 115 helyett – változatlanul 6.000-es percenkénti fordulatszámnál – immár 120 newtonméter...

Tovább a cikkhez



Már az R 1200 GS és R 1200 GS Adventure elõzõ generációja is kifejezetten dinamikus menetteljesítményeket és intenzív vonóerõt kínált, amit a hosszú túrák tekintetében is igen széles körû alkalmazhatóság, valamint a kanyargós országutak intenzív és élvezetes élménye tett teljessé. A BMW Motorrad most mindezen erényeket az új motorral kívánja tovább erõsíteni. [2]Konstrukcióját és alapvetõ felépítését tekintve az új boxermotor mûszaki alapjául a BMW HP2 Sport DOHC-erõforrása szolgált, amit tervezõi a BMW R 1200 GS és R 1200 GS Adventure számára a...

Tovább a cikkhez



Az elsõ három helyezett, Zubán Gergely Márton, Bonera Krisztián és Maszlik Dávid a havi rendszeres ösztöndíj-támogatás mellett értékes szakmai és tárgyjutalomban is részesült. A pályázattal a Bosch a fiatal mérnöknemzedéket kívánja motiválni újabb támogatási formával bõvítve az eddigi rendszert. [1]A magyarországi Bosch csoport autóipar területén tevékenykedõ vállalatai 2008 októberében hirdették meg a vállalat szlogenjével összhangban álló „Bosch Életre Tervezve Díj” címû pályázatot, amelyre a hazai fõiskolák, illetve egyetemek villamos-,...

Tovább a cikkhez



Mindkét különleges tanulmány a motorbiciklik és az autók határán egyensúlyoz, de míg a Simple- Sustainable and and Innovative Mobility Product for Low Energy consumption - vadonatújnak számít, addig a Clever 2002-es találmány. [b2]A háromkerekû csodabogár utascellája a kocsikéhoz hasonló védelmet nyújt az idõjárás, a menetszél ellen, valamint pajzsként viselkedik a balesetek során, illetve jelentõsen megszûri a menetzajokat is. A keskeny kialakítást, az ülések konfigurációját, és leginkább a dinamikus vezetési stílusát viszont a kétkerekûek ihlették, a mindössze 450 kg-os, 36 kW-os...

Tovább a cikkhez



Az új BMW F 800 R Chris Pfeiffer kiadásának megjelenése alkalmából a névadó háromszoros világbajnok stuntlegenda a BMW híres, „Négy Henger”-ként ismert székházának tetején trükközött. „Ez volt a legizgalmasabb dolog, amit mostanában csináltam. A helyszín fantasztikus volt, egész München a lábam elõtt hevert!” – mondta el a háromszoros stuntbajnok. [2]Az F 800 R Chris Pfeiffer kiadás a bajnok motorjának utcai változata a hagyományos BMW Motorsport színekben. Az erõforrás karakterisztikája változatlan az F 800 R alapváltozathoz képest, ám a modell Akrapovic kipufogódobot, egyedi...

Tovább a cikkhez



A dinamikus, csupasz F 800-as, nem csak az utakon vált gyorsan elismertté. Az extrém könnyû kezelhetõséget jól szemlélteti a négyszeres világ- és európabajnok motoros kaszkadõr Chris Pfeiffer, aki már 2007-ben és 2008-ban az F 800 S speciálisan átalakított változatát használta, ami nagyon hasonló a késõbbi F 800R-hez. A modell 2008. novemberi, milánói hivatalos bemutatója óta, Chris Pfeiffer már az új F 800 R-rel vesz részt a nemzetközi versenyeken és bemutatókon. Motorja csak néhány apróságban különbözik a sorozatgyártású változattól. [1]2008-ban, Chris Pfeiffer összesen 85 nap vett...

Tovább a cikkhez



A BMW ActiveHybrid 7 a világ elsõ olyan modellje, amely egy V8-as belsõégésû erõforrást, egy 8-fokozatú automata sebességváltót és egy, a Mild-hibrid koncepció keretében alkalmazott elektromos motort kombinál hajtásrendszerében. A BMW TwinPower Turbo és a Második Generációs Közvetlen Benzinbefecskendezés (High Precision Injection) technikájával mûködõ, továbbfejlesztett nyolchengeres aggregát és a háromfázisú szinkronmotor együttes alkalmazásával a BMW ActiveHybrid 7 342 kW/465 LE összteljesítményt és 700 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál. E tekintélyes...

Tovább a cikkhez