Gyártmány
LADA


További Modellek:

lada 110 lada 2110 lada 111 lada 2111 lada 2112 lada 2112 lada 1200 lada 1300 lada 1500 lada NIVA lada 4X4 lada NOVA lada 2104 lada 2105 lada 2107 lada SAMARA lada ZHIGULI lada 2101 lada 2103 lada 2106 lada EGYÉB lada KALINA


 LADA hírek:



 Autós hírek:

F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj:Verstappen sziklaszilárdan vezetett és nyert

F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj: A RB, Dzsiddában is uralni fogja a címlapokat!

F1-es Bahreini Nagydíj, Szahír: Verstappen folytatta

F1-es Bahreini Nagydíj: Szombati futammal indul a szezon

WRC, Svéd Rali: Lappié a svéd korona

WRC, Svéd Rali: A hó és jég hazájában raliznak

WRC, Monte-Carlo Rali: Thierry Neuville-é az arany!

WRC, Monte-Carlo Rali: Új világbajnok a láthatáron?

F1-es Abu-Dzabi Nagydíj: Verstappené az utolsó arany!

F1-es Abu-Dzabi Nagydíj: Egy hosszú szezon lezárása

WRC: Japán Rali: Fölényes Toyota siker, Evans-szel az élen

F1-es Las Vegasi Nagydíj: Verstappen bankot robbantott Vegasban

F1-es Las Vegas-i Nagydíj: Viva Las Vegas!

WRC, Japán Rali: Mindenki nyerni akar

F1-es Sao Paulói Nagydíj: Verstappen Brazíliában is hozta formáját

F1-es Sao Paulói Nagydíj, Interlagos: az idei utolsó sprintverseny

F1 Mexikóvárosi Nagydíj: Verstappen a csúcson, Perez a mélyben

WRC, CER Rali: Neuville nyert, Rovanpera a világbajnok!

F1-es Mexikóvárosi Nagydíj: Töretlen Red Bull siker Mexikóban is?

WRC, Közép-Európa Rali: A Közép-Európa rali beköszön!

F1-es USA Nagydíj, Austin: Verstappennek ismét csillagos ötös járt

F1 Amerikai nagydíj, Austin: Elindult a levezetés

F1 Katari Nagydíj, Losail: Verstappen világbajnokként nyert!

F1-es Katari Nagydíj: Bajnokavatás szombaton?

WRC, Chile Rali: Tanak nyert, a Toyota a világbajnok!

WRC, Chile Rali: Visszatérés, három év után

F1 Japán Nagydíj, Szuzuka: Az F1 a régi kerékvágásban

F1-es Japán Nagydíj: Szuzukában folytatják

F1-es Szingapúri Nagydíj: Sainz és a Ferrari nyert!

F1-es Szingapúri Nagydíj, Marina-öböl: Éjszakai száguldás

WRC, Akropolisz Rali: Rovanpera útban a vb cím felé

WRC:70 éves Akropolisz Rali, extrém kihívásokkal

F1-es Olasz Nagydíj: Red Bull-dupla, Ferrari a dobogón

F1-es Holland Nagydíj: Max ott folytatta, ahol abbahagyta

F1-es Holland Nagydíj: Maxtól maximumot várnak otthon is

WRC, Finn Rali: Rovanpera kiesett, Evans behúzta

WRC: A murvás sorozat Finnországban folytatódik

F1-es Belga Nagydíj: Dupla Red Bull siker Belgiumban

F1-es Belga Nagydíj: Sprintfutamos hétvége, utána szünet!

F1-es Magyar Nagydíj:Verstappen rekord sikere a Hungaroringen

WRC, Észt Rali: Sikerre éhesen Észtországban

F1-es Magyar Nagydíj: Verseny, a megújuló Hungaroringen

F1-es Brit Nagydíj: Verstappen Angliában sem talált kihívóra

F1-es Brit Nagydíj, Silverstone: Hazatér a cirkusz

F1-es Osztrák Nagydíj: Verstappen nyert Ausztriában is

F1-es Osztrák Nagydíj: A cirkusz visszatér Európába

WRC, Szafari Rali: Toyota-uralom Kenyában

WRC, Szafari Rali: Irány Afrika!

Kanadai Nagydíj, Montreál: Semmi extra, csak a szokásos

F1-es Kanadai Nagydíj, Montreal: Szmog után Forma-1


4 DB találat

lada 2106

250.000


lada 2106
Tel: 06306823705
1973.3 Benzin - 1599 cm³ - 55 KW (74 LE) - 26.000 km

Autó azonosítója: 1009662

Hely: Forró
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


lada 2110 110 (21103) olcsó alkatrészek. üzembiztos

499.999


lada 2110 110 (21103) olcsó alkatrészek. üzembiztos
Tel: 06306823705
2004.1 Benzin - 1499 cm³ - 57 KW (76 LE) - 126.499 km
Állítható kormány, centrálzár, elektromos ablak elöl, szervokormány, utasoldali légzsák, vezetőoldali légzsák, abs(blokkolásgátló), rádió, 4 hangszóró, azonnal elvihető

Autó azonosítója: 1602618

Hely: Mikepércs
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


lada EGYÉB kalina 1118 sedan

799.000


lada EGYÉB kalina 1118 sedan
Tel: 06306823705
2007.12 Benzin - 1596 cm³ - 59 KW (79 LE) - 61.500 km
Állítható kormány, centrálzár, szervokormány, dönthető utasulések, utasoldali légzsák, vezetőoldali légzsák, abs(blokkolásgátló), isofix rendszer, cd-s autóradió, 1 din, mp3 lejátszás, wma lejátszás, aux csatlakozó, usb csatlakozó, 4 hangszóró, azonnal elvihető, autóbeszámitás lehetséges, első tulajdonostól, frissen szervizelt, garázsban tartott, hölgy tulajdonostól, keveset futott, nem dohányzó, rendszeresen karbantartott

Autó azonosítója: 1454905

Hely: Mikepércs
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


lada NIVA 21213 igazi terepjáró!

1.049.999


lada NIVA 21213 igazi terepjáró!
Tel: 06306823705
1995.4 Benzin - 1690 cm³ - 59 KW (79 LE) - 379.886 km

Autó azonosítója: 1590968

Hely: Mikepércs
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR




A Lada-ról:


Lada az orosz AvtoVAZ járműgyártó vállalat gépkocsimárkája. A szovjet időszakban ezt a márkanevet csak az exportra szánt járműveknél használták, ugyanazokat a modelleket a belső szovjet piacon Zsiguli márkanéven forgalmazták.

A szó eredete

A magyar „láda” szóval való hasonlóság véletlen. A szó eredete nem tisztázott, mert a Lada szóról több jelentésre is asszociálhatunk, és ezeknek mind szerepe lehetett a névadásban:

  • Lada a szláv mitológiában az ifjúság és a szépség istennője.
  • lada régi orosz szó, kedvest jelent, később keresztnévvé is vált
  • lagyja egy hajófajta – ez látható a Lada emblémáján is.


Története

A fájlhoz képjegyzet tartozik
VAZ 2103 és VAZ 2101

1966-ban állapodott meg a Fiat egy Szovjetunióban épülő autógyárról a szovjet autóipari miniszterrel. Az üzem 1970-ben indult be.

Az első VAZ 2101 és a kombi VAZ 2102 típusoknak az 1967-es év autója; a Fiat 124 volt az alapja, melyből az olasz mérnökök fejlesztették ki a 124R jelzésű, a Zsiguli alapjaként szolgáló típusváltozatot.

1972-ben jött ki új modell a VAZ 2103; azaz az ezerötszázas. Ekkor már 320 ezer autó készült el; a későbbi évekre pedig 660 ezer darab a tervezett mennyiség.

1973-ban az üzem területe eléri a 2 millió négyzetmétert és 70 ezer munkást foglalkoztat.

1975-ben készült el az első terepjáró, a Niva, de sorozatgyártásba csak 1977-ben kerül. Ez az első olyan Lada, amely nem az eredeti Fiat 124 karosszériára épül. Az 1975-ben elkészült 1600-as motor új fejlesztésű, háromajtós önhordó karosszériát mozgat állandó összkerékhajtás segítségével.

1976-ban készült a második ikerlámpás az egyhatos 2106. A későbbiekben többek között 1500-as motorral is szerelik, így megszületik 21061 kóddal az egyik legtovább gyártott és legnagyobb példányszámú típus.

1980-ban jött ki az első „kocka-Lada” a 2105.

1983-ben jött ki a szerelőszalagról a második kocka, a VAZ-2107

1984-ben jelent meg (először Szputnyik néven) az elsőkerék-hajtású 2108 vagy Samara. Ez már semmit sem örökölt a Fiat 124-től, a konstrukció a kortárs japán és nyugat-európai elsőkerékhajtású autókra hajaz.
1994-ben jelent meg az új Niva, a 2123-as.

1996-ben jelent meg az új típuscsalád a 2110-es. Műszakilag a Samara utódjának tekinthető, de formája új és a motorok is megújulnak.

2000-ben elkészült a Lada történetének első 16 szelepes motorja, illetve megjelent a 2111-es kombi illetve a 2112-es ferdehátú.

2004-ben indult a Kalina gyártása(VAZ-1118, kombi 1117, csapotthátú 1119).

2007-ben indult a Priora (VAZ-2170) gyártása.

2008-ban indult a Priora (VAZ-2172) 5 ajtós változat gyártása.

2009-ben indult a Priora (VAZ-2171) kombi változat gyártása.

2010-ben indult a Priora (VAZ-21728) Coupe változat gyártása.

2012-ben indult a Granta (VAZ-2190) Sedan változat gyártása.

Főbb műszaki jellemzők

VAZ 2101
VAZ 2105

Hátsókerékhajtású (klasszik) Ladák

Az 1970-ben megjelenő VAZ 2101 (Zsiguli), bár a Fiat 124-en alapult, mégsem egyezett meg vele teljesen. Az autó felépítése hasonló volt ugyan, de pár helyen fejlesztettek, néhol pedig egyszerűbb megoldásokat alkalmaztak. A motor például fejlettebb volt, mint az olasz változaté. A 73*71,5 mm-es furat-löket arány 76*66 mm-re változott, tehát a motor pörgősebb, rövidebb löketű lett. A Fiat nyomórudas vezérlését a Zsigulinál felülfekvő vezérműtengely váltotta. A vízszintes áramú Solex karburátor helyett egy 32 mm-es Weber porlasztó licence alapján készült szovjet DAAZ-t szereltek fel. A motor egyébként szintén Fiat-tervezésű volt, egy terepjáróba szerették volna beépíteni, de végül az olasz gyár soha nem használta. A 230 W-os egyenáramú dinamó helyére erősebb váltóáramú generátort szereltek, ami a feszültségszabályozó cseréjét is maga után vonta. Az önindító is erősebb lett, hogy nagy hidegben is beinduljon az autó. A fékrendszer egy- helyett kétkörös lett, így meghibásodás esetén is maradt egy használható fékkör. Hátul a tárcsafékeket dobfékek váltották, ezek azonban elég erősnek bizonyultak és nem voltak annyira érzékenyek a sárra, koszra. A bowdenes működtetésű tengelykapcsoló hidraulikus lett, a padlólemez is módosult és az egész autó magasabb lett, hogy rosszabb utakon is lehessen vele közlekedni. Látványos külső módosításként csak a lökhárítók cseréjét és a 125-ösről átvett süllyesztett kilincseket említhetjük (furcsamód az eredeti 124-es kilincsei a Fiat 125-ön alapuló Polski Fiat 125p első szériáin jelentek meg). A gyár nagyszerűen használta az építőszekrény-elvet a típuscsalád kiépítésénél: kétféle löketű főtengely (66 mm, 80 mm) és kétféle furatú hengerblokk (76 mm, 79 mm) felhasználásával négyféle, 1200, 1300, 1500 és 1600 köbcentiméteres blokkot tudtak építeni. Az ezekhez tartozó karosszériák is csereszabatos elemekből álltak, így a motorokat szabadon be tudták építeni bármelyik kasztniba (ennek főképp a kombiknál volt jelentősége, mert azokból csak kétféle karosszéria létezett). A főbb megoldások a hátsókerekes Zsigulik/Ladák gyártása során végig megmaradtak, lényeges újítás csak a 2103-ason bevezetett vákuumos fékszervó, előgyújtás-szabályzó és önbeálló hátsó fék, a kockák (2105-2104-2107) új karosszériája (csak az ablakvonal alatt) és halogén fényszórói, valamint új, mikrokapcsolós takarékrendszerrel szerelt "Ózon" karburátora és a 2105 korszerűsített, fogasszíjas vezérlésű motorblokkja volt. Ez utóbbi egyébként több helyen is módosult a régiekhez képest: a dugattyútetőbe bemarásokat, "zsebeket" készítettek, hogy akkor se érjenek bele a szelepek, ha elszakad a vezérműszíj és nyitva maradnak. Az olajszivattyú és az olajszűrő helye megváltozott, de a kenés nem lett kielégítő, a szelepfedél pedig öntött alumíniumból készült, de a régi préselt lemezzel ellentétben hajlamos volt a repedésre. Ez a motorváltozat nem volt túlzottan sikeres, így a Nyugaton Lada Nova néven forgalmazott 2105-ösökbe a fogasszíjas 1300-as blokk helyett inkább a régi vezérműláncos 1200-ast szerelték. A 2104-et 2010 óta szerelik az IzsAvtónál.

Lada Niva

Lada Niva

1977-ben jelent meg a Lada Niva. Ez a terepjáró újdonságnak számított nem csak a Szovjetunióban, a világon is, mivel azelőtt nem gyártottak sorozatban önhordó karosszériával terepjárót. A karosszéria szakított a 124-es Fiat örökségével, a motor és a hajtáslánc egyes elemei viszont a korábbi típusokkal mutattak rokonságot. Állandó összkerékhajtással, zárható központi differenciálművel, illetve átalakított fékrendszerrel készült. A konstrukció nagyon sikeres és népszerű lett, többszöri átdolgozás után jelenleg is gyártják Lada 4x4 néven. Nemzetközi versenyeken is szép eredményeket értek el vele.

Motorját a Lada 2106-ostól örökölte. Az 1600 (79mm x 80mm) cm³-es változaton kívül készült 1500 (76mm x 80 mm) és 1300 (79mm x 66mm) cm³-es is. Később 1993-ban modernizálták a típust ekkor a beltéren és a karosszérián is változtattak egy kicsit (az utóbbinak főleg a hátulján), azonban a legnagyobb változás a motortérben volt: a motor térfogata 1700 (82mm x 80mm) cm³-re nőtt és elektronikus befecskendezőt kapott - kezdetben központit, később hengerenkéntit. (Ekkor egyébként a 2104, 2105, 2106, 21061 és 2107-es modell is megkapta a hengerenkénti befecskendező rendszert.) 1994-ben mutatták be először a Lada 2123-as Nivát. Ez a Niva család modernizációja volt. Ezt a projektet a General Motors pénzelte (-li).

Ebben az autóban jelent meg a 2000 cm³-es (86mm x 84mm) Lada motor, de szerelték az 1700 és az 1800 cm³-es benzinesen kívül 1800 cm³-es Opel ECOTEC motorral is, Dieselből pedig az 1800 cm³-es Lada turbót kapta meg.

1995-ben megjelent az 5 ajtós, 2131 gyári kódú változat, melyben már 1800 (82mm x 84mm) cm³-s motor is volt. Az autók kaphatók voltak Diesel-motorral is 1452 (76mm x 80mm), 1524 (76mm x 84mm), 1774 (82mm x 84mm) cm³-es Lada (szivó és turbó verzióban is) és Peugeot 1905 (83mm x 88mm) cm³-es motorral is. (melyből szintén volt szívó és turbó verzió is)


Forrás: Wikipédia
Olvass tovább

Vélemények a Lada-ról


Autós hírek




Az összetört autónál és annak közelében sem találtak senkit, aki megmondta volna, hogyan került oda a járgány. A rendõrök kiderítették, hogy a Ladát Szeghalom Újteleprõl vitte el valaki, aki valószínûleg nem rendelkezett nagy vezetési gyakorlattal, mert nem jutott túl messzire a kocsival. Az eset kísértetiesen hasonló módon megismétlõdött két nappal késõbb, december elsejére virradóra. Akkor Szeghalomról a Szabadság téri parkolóból kötöttek el egy Ladát, amit aztán Füzesgyarmaton, a Lenin utcán egy árokban találtak meg. Ezúttal azonban a rendõrök adatgyûjtésének volt...

Tovább a cikkhez



Egy Dudar felõl Nagyesztergár irányába közlekedõ Lada 25 éves nõi vezetõje a csúszós úttesten egy jobbra ívelõ kanyarban átsodródott a menetirány szerinti bal oldalra, ahol összeütközött egy fát szállító Tatra teherautóval. A személygépkocsi sofõrje azonnal életét vesztette, mellette ülõ 49 éves nõi utasa néhány perccel élte túl az ütközést. A Ladában hátul utazó 20 éves fiatal nõ válságos állapotban van. Õt mentõhelikopterrel szállították a veszprémi kórházba. A tehergépkocsi vezetõje nem sérült meg. Az anyagi kár jelentõs. A rendõrség teljes...

Tovább a cikkhez



A „hesszelés” nem sikerült jól, mert az arra járók felfedezték, hogy mit is csinálnak, így menekülõre fogták a dolgot. Hátrahagyva a kiszemelt Ladát, futásnak eredtek, miközben a férfi a feltöréshez használt csavarhúzót egy földszinti erkélyre bedobta. Az idõközben kiértesített rendõrjárõrök a helyszín közelében elfogták a menekülõ elkövetõket. Míg a 15 éves bökönyi unokaöccs gyanúsítottkénti kihallgatása során elismerte tettét, addig nagybátyja mindent tagadott, õ állítólag csak be akart nézni a nyitott...

Tovább a cikkhez