Gyártmány
LADA


További Modellek:

lada 110 lada 2110 lada 111 lada 2111 lada 2112 lada 2112 lada 1200 lada 1300 lada 1500 lada NIVA lada 4X4 lada NOVA lada 2104 lada 2105 lada 2107 lada SAMARA lada ZHIGULI lada 2101 lada 2103 lada 2106 lada EGYÉB


 LADA hírek:



 Autós hírek:

F1-es Európai Nagydíj, Baku (Azerbajdzsán): F1 az egyik legújabb helyszínen

Szardínia Rali: Tanak megnyerte!

Kanadai F1-es Nagydíj, Montreal: Hamilton hatodik kanadai aranya

F1-es Kanadai Nagydíj, Montreal: egy újabb utcai pálya, csak épp Amerikában

Rali Világbajnokság, Szardínia Rali: Ismét murván

Monacói F1-es Nagydíj, Monte-Carlo: Monacóban Vettel uralkodott

F1-es Monacói Nagydíj, Monte-Carlo: Monaco, a Forma-1-es korona ékköve

Portugál Rali: Ogier nyeri a Portugál Ralit

F1-es Spanyol Nagydíj: Most ugrik a majom a vízbe

Orosz F1-es Nagydíj, Szocsi: Bottas nyert!

Argentin Rali: Szoros befutóval Neuville nyerte az aranyérmet!

F1-es Orosz Nagydíj, Szocsi: Szocsiban nem lesz orosz rulett

Rali Világbajnokság, Argentin Rali: Argentínában csapatják!

Bahreini F1-es Nagydíj, Szahír: Egy sima egy fordított

F1-es Bahreini Nagydíj, Szahír: Szusszanás nélkül Bahreinben

Korzika Rali: Neuville Korzika királya

Kínai F1-es Nagydíj, Sanghaj: Hamilton újra hengerel

F1-es Kínai Nagydíj, Sanghaj: Kínában ismét a csúcson a Mercedes?

Rali Világbajnokság, Korzika Rali: Tavaszi kirándulás Korzikára

Ausztrál F1-es Nagydíj, Melbourne: Vettel briliáns stratégiával nyert!

Mexikó Rali: Meeke furcsa aranya Mexikóban

Rali Világbajnokság, Mexikó Rali: Latvala, Ogier vagy más?

Svéd Rali: Ismét skandináv a skandináv dobogón

Rali Világbajnokság, Svéd Rali: Jeges terepen versenyeznek

Monte-Carlo Rali: Ogier negyedik koronáját szerzi Monacóban

Rali Világbajnokság, Monte-Carlo Rali: Izmosabbak, nagyobbak és agresszívebbek

Abu-Dzabi F1-es Nagydíj, Yas Marina: Hamilton nyer, Rosberg a világbajnok

F1-es beharangozó Abu-Dzabi Nagydíj, Yas Marina: Izgalmas végkifejlet

Ausztrál Rali: Mikkelsené a Volkswagen utolsó aranya

Rali Világbajnokság, Ausztrál Rali: távoli szezonzárás

Brazil F1-es Nagydíj, Sao Paulo: Hamilton úszott legjobban az árral

F1-es Brazil Nagydíj, Sao Paulo: Brazíliában világbajnokot avathatunk

Mexikói F1-es Nagydíj, Mexikóváros: Hamilton nyert Mexikóban is

F1-es Mexikói Nagydíj, Mexikóváros: vajon ezúttal ki nyeri a csatát?

USA F1-es Nagydíj, Austin, Texas: Hamiltonnak nyernie kellett kedvenc pályáján

F1-es USA Nagydíj, Austin: Az USA-val nyit az amerikai versenyek sora

Spanyol Rali: Sebastien Ogier negyedszerre is világbajnok!

Rali Világbajnokság, Spanyol Rali: Vegyes utakon tangóznak a ralisok

Japán F1-es Nagydíj, Szuzuka: Rosberg Japánban a császár

F1-es Japán Nagydíj, Szuzuka: Lazítás helyett munka, ezúttal Japánban

Korzika Rali: Sebastien Ogier Korzikán is király!

Malajziai F1-es Nagydíj, Szepang: Taroltak a Red Bullok Malajziában

Rali Világbajnokság, Korzika Rali: Száguldás a „10.000 kanyar raliján”

F1-es Malajziai Nagydíj, Szepang: „Új” helyszínen a Forma-1

Szingapúri F1-es Nagydíj, Marina Bay: Rosberg zsinórban harmadszorra is nyert

F1-es Szingapúri Nagydíj, Marina Bay: Az egyetlen teljesen éjszakai futam

Olasz F1-es Nagydíj: Monzát is bevette Rosberg

F1-es Olasz Nagydíj, Monza: Utoljára Európában

Belga F1-es Nagydíj, Spa-Francorchamps: Rosberg nyerte a drámai belga futamot

F1-es Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps: Az utolsó nyári futam


10 DB találat

lada 2107

75.000


lada 2107
Tel: (20) 80 48 666
(20) 80 38 666
1991/01 Benzin - 1452 cm³ - 100.555 km
Autóbeszámítás lehetséges, Vonóhorog,

, Teljes körû ügyintézéssel várjuk!

email: szantolaszlo@autodual.hu Telefon.: (20) 92 31 902

Autó azonosítója: 1040465

Hely:
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


lada SAMARA 1300 2109

117.000


lada SAMARA 1300 2109
Tel: (20) 80 48 666
(20) 80 38 666
1988/12 Benzin - 1285 cm³ - 133.521 km
Autóbeszámítás lehetséges, Színezett üveg,

Teljes körû ügyintézéssel várjuk!

email: ifjszantolaszlo@autodual.hu Telefon.: (20) 25 28 774

Autó azonosítója: 1040593

Hely:
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


lada SAMARA 2108 /1300/

117.000


lada SAMARA 2108 /1300/
Tel: (20) 80 48 666
(20) 80 38 666
1988/04 Benzin - 1288 cm³ - 49.584 km
Autóbeszámítás lehetséges, Vonóhorog, CD-s rádió,

Teljes körû ügyintézéssel várjuk!

email: ifjszantolaszlo@autodual.hu Telefon.: (20) 25 28 774

Autó azonosítója: 1040418

Hely:
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


lada SAMARA

180.000


lada SAMARA
Tel: 06-30/5465-812
1989.12 Benzin - 1288 cm³ - 48 KW (64 LE)
vonóhorog, rádiós magnó, 4 hangszóró, azonnal elvihető, második tulajdonostól, nem dohányzó, rendszeresen karbantartott, törzskönyv

Autó azonosítója: 993367

Hely: Szolnok
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


lada 1300 elsŐ tulajdonos

249.000


lada 1300 elsŐ tulajdonos
Tel: (+36) 70/77 24 369
(+36) 52/398 112
1983.4 Benzin - 1294 cm³ - 48 KW (64 LE) - 78.246 km
rádiós magnó, azonnal elvihető, autóbeszámítás lehetséges, első tulajdonostól, hölgy tulajdonostól, nem dohányzó, törzskönyv

Autó azonosítója: 967972

Hely: Mikepércs
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR




lada 2106

250.000


lada 2106
Tel: 06306823705
1973.3 Benzin - 1599 cm³ - 55 KW (74 LE) - 26.000 km

Autó azonosítója: 1009662

Hely: Forró
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


lada 1500 2107 GÁZ ÜZEMMÓD

267.000


lada 1500 2107 GÁZ ÜZEMMÓD
Tel: (20) 80 48 666
(20) 80 38 666
1993/12 Benzin - 1452 cm³ - 87.470 km
Hölgy tulajdonostól, Garázsban tartott, Autóbeszámítás lehetséges, Vonóhorog, Színezett üveg, Rádiós magnó,

Gáz: 2021.04-ig érvényes próbával. Teljes körû ügyintézéssel várjuk!

email: ifjszantolaszlo@autodual.hu Telefon.: (20) 25 28 774

Autó azonosítója: 1040282

Hely:
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


lada 2106-1

347.000


lada 2106-1
Tel: (20) 80 48 666
(20) 80 38 666
1983/10 Benzin - 1451 cm³ - 103.647 km
Autóbeszámítás lehetséges, Rádiós magnó,

Teljes körû ügyintézéssel várjuk!

email: ifjszantolaszlo@autodual.hu Telefon.: (20) 25 28 774

Autó azonosítója: 1040545

Hely:
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR






lada NIVA

379.000


lada NIVA
Tel: (+36) 70/77 24 369
(+36) 52/398 112
1991.9 Benzin - 1570 cm³ - 56 KW (75 LE) - 95.321 km
vonóhorog, rádió, 2 hangszóró, azonnal elvihető, autóbeszámítás lehetséges, nem dohányzó, törzskönyv

Autó azonosítója: 1039217

Hely: Mikepércs
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


lada 2105

440.000


lada 2105
Tel: 06-30/5465-812
1996.10 Benzin - 1451 cm³ - 55 KW (74 LE)

Autó azonosítója: 954414

Hely: Szolnok
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR




A Lada-ról:


Lada az orosz AvtoVAZ járműgyártó vállalat gépkocsimárkája. A szovjet időszakban ezt a márkanevet csak az exportra szánt járműveknél használták, ugyanazokat a modelleket a belső szovjet piacon Zsiguli márkanéven forgalmazták.

A szó eredete

A magyar „láda” szóval való hasonlóság véletlen. A szó eredete nem tisztázott, mert a Lada szóról több jelentésre is asszociálhatunk, és ezeknek mind szerepe lehetett a névadásban:

  • Lada a szláv mitológiában az ifjúság és a szépség istennője.
  • lada régi orosz szó, kedvest jelent, később keresztnévvé is vált
  • lagyja egy hajófajta – ez látható a Lada emblémáján is.


Története

A fájlhoz képjegyzet tartozik
VAZ 2103 és VAZ 2101

1966-ban állapodott meg a Fiat egy Szovjetunióban épülő autógyárról a szovjet autóipari miniszterrel. Az üzem 1970-ben indult be.

Az első VAZ 2101 és a kombi VAZ 2102 típusoknak az 1967-es év autója; a Fiat 124 volt az alapja, melyből az olasz mérnökök fejlesztették ki a 124R jelzésű, a Zsiguli alapjaként szolgáló típusváltozatot.

1972-ben jött ki új modell a VAZ 2103; azaz az ezerötszázas. Ekkor már 320 ezer autó készült el; a későbbi évekre pedig 660 ezer darab a tervezett mennyiség.

1973-ban az üzem területe eléri a 2 millió négyzetmétert és 70 ezer munkást foglalkoztat.

1975-ben készült el az első terepjáró, a Niva, de sorozatgyártásba csak 1977-ben kerül. Ez az első olyan Lada, amely nem az eredeti Fiat 124 karosszériára épül. Az 1975-ben elkészült 1600-as motor új fejlesztésű, háromajtós önhordó karosszériát mozgat állandó összkerékhajtás segítségével.

1976-ban készült a második ikerlámpás az egyhatos 2106. A későbbiekben többek között 1500-as motorral is szerelik, így megszületik 21061 kóddal az egyik legtovább gyártott és legnagyobb példányszámú típus.

1980-ban jött ki az első „kocka-Lada” a 2105.

1983-ben jött ki a szerelőszalagról a második kocka, a VAZ-2107

1984-ben jelent meg (először Szputnyik néven) az elsőkerék-hajtású 2108 vagy Samara. Ez már semmit sem örökölt a Fiat 124-től, a konstrukció a kortárs japán és nyugat-európai elsőkerékhajtású autókra hajaz.
1994-ben jelent meg az új Niva, a 2123-as.

1996-ben jelent meg az új típuscsalád a 2110-es. Műszakilag a Samara utódjának tekinthető, de formája új és a motorok is megújulnak.

2000-ben elkészült a Lada történetének első 16 szelepes motorja, illetve megjelent a 2111-es kombi illetve a 2112-es ferdehátú.

2004-ben indult a Kalina gyártása(VAZ-1118, kombi 1117, csapotthátú 1119).

2007-ben indult a Priora (VAZ-2170) gyártása.

2008-ban indult a Priora (VAZ-2172) 5 ajtós változat gyártása.

2009-ben indult a Priora (VAZ-2171) kombi változat gyártása.

2010-ben indult a Priora (VAZ-21728) Coupe változat gyártása.

2012-ben indult a Granta (VAZ-2190) Sedan változat gyártása.

Főbb műszaki jellemzők

VAZ 2101
VAZ 2105

Hátsókerékhajtású (klasszik) Ladák

Az 1970-ben megjelenő VAZ 2101 (Zsiguli), bár a Fiat 124-en alapult, mégsem egyezett meg vele teljesen. Az autó felépítése hasonló volt ugyan, de pár helyen fejlesztettek, néhol pedig egyszerűbb megoldásokat alkalmaztak. A motor például fejlettebb volt, mint az olasz változaté. A 73*71,5 mm-es furat-löket arány 76*66 mm-re változott, tehát a motor pörgősebb, rövidebb löketű lett. A Fiat nyomórudas vezérlését a Zsigulinál felülfekvő vezérműtengely váltotta. A vízszintes áramú Solex karburátor helyett egy 32 mm-es Weber porlasztó licence alapján készült szovjet DAAZ-t szereltek fel. A motor egyébként szintén Fiat-tervezésű volt, egy terepjáróba szerették volna beépíteni, de végül az olasz gyár soha nem használta. A 230 W-os egyenáramú dinamó helyére erősebb váltóáramú generátort szereltek, ami a feszültségszabályozó cseréjét is maga után vonta. Az önindító is erősebb lett, hogy nagy hidegben is beinduljon az autó. A fékrendszer egy- helyett kétkörös lett, így meghibásodás esetén is maradt egy használható fékkör. Hátul a tárcsafékeket dobfékek váltották, ezek azonban elég erősnek bizonyultak és nem voltak annyira érzékenyek a sárra, koszra. A bowdenes működtetésű tengelykapcsoló hidraulikus lett, a padlólemez is módosult és az egész autó magasabb lett, hogy rosszabb utakon is lehessen vele közlekedni. Látványos külső módosításként csak a lökhárítók cseréjét és a 125-ösről átvett süllyesztett kilincseket említhetjük (furcsamód az eredeti 124-es kilincsei a Fiat 125-ön alapuló Polski Fiat 125p első szériáin jelentek meg). A gyár nagyszerűen használta az építőszekrény-elvet a típuscsalád kiépítésénél: kétféle löketű főtengely (66 mm, 80 mm) és kétféle furatú hengerblokk (76 mm, 79 mm) felhasználásával négyféle, 1200, 1300, 1500 és 1600 köbcentiméteres blokkot tudtak építeni. Az ezekhez tartozó karosszériák is csereszabatos elemekből álltak, így a motorokat szabadon be tudták építeni bármelyik kasztniba (ennek főképp a kombiknál volt jelentősége, mert azokból csak kétféle karosszéria létezett). A főbb megoldások a hátsókerekes Zsigulik/Ladák gyártása során végig megmaradtak, lényeges újítás csak a 2103-ason bevezetett vákuumos fékszervó, előgyújtás-szabályzó és önbeálló hátsó fék, a kockák (2105-2104-2107) új karosszériája (csak az ablakvonal alatt) és halogén fényszórói, valamint új, mikrokapcsolós takarékrendszerrel szerelt "Ózon" karburátora és a 2105 korszerűsített, fogasszíjas vezérlésű motorblokkja volt. Ez utóbbi egyébként több helyen is módosult a régiekhez képest: a dugattyútetőbe bemarásokat, "zsebeket" készítettek, hogy akkor se érjenek bele a szelepek, ha elszakad a vezérműszíj és nyitva maradnak. Az olajszivattyú és az olajszűrő helye megváltozott, de a kenés nem lett kielégítő, a szelepfedél pedig öntött alumíniumból készült, de a régi préselt lemezzel ellentétben hajlamos volt a repedésre. Ez a motorváltozat nem volt túlzottan sikeres, így a Nyugaton Lada Nova néven forgalmazott 2105-ösökbe a fogasszíjas 1300-as blokk helyett inkább a régi vezérműláncos 1200-ast szerelték. A 2104-et 2010 óta szerelik az IzsAvtónál.

Lada Niva

Lada Niva

1977-ben jelent meg a Lada Niva. Ez a terepjáró újdonságnak számított nem csak a Szovjetunióban, a világon is, mivel azelőtt nem gyártottak sorozatban önhordó karosszériával terepjárót. A karosszéria szakított a 124-es Fiat örökségével, a motor és a hajtáslánc egyes elemei viszont a korábbi típusokkal mutattak rokonságot. Állandó összkerékhajtással, zárható központi differenciálművel, illetve átalakított fékrendszerrel készült. A konstrukció nagyon sikeres és népszerű lett, többszöri átdolgozás után jelenleg is gyártják Lada 4x4 néven. Nemzetközi versenyeken is szép eredményeket értek el vele.

Motorját a Lada 2106-ostól örökölte. Az 1600 (79mm x 80mm) cm³-es változaton kívül készült 1500 (76mm x 80 mm) és 1300 (79mm x 66mm) cm³-es is. Később 1993-ban modernizálták a típust ekkor a beltéren és a karosszérián is változtattak egy kicsit (az utóbbinak főleg a hátulján), azonban a legnagyobb változás a motortérben volt: a motor térfogata 1700 (82mm x 80mm) cm³-re nőtt és elektronikus befecskendezőt kapott - kezdetben központit, később hengerenkéntit. (Ekkor egyébként a 2104, 2105, 2106, 21061 és 2107-es modell is megkapta a hengerenkénti befecskendező rendszert.) 1994-ben mutatták be először a Lada 2123-as Nivát. Ez a Niva család modernizációja volt. Ezt a projektet a General Motors pénzelte (-li).

Ebben az autóban jelent meg a 2000 cm³-es (86mm x 84mm) Lada motor, de szerelték az 1700 és az 1800 cm³-es benzinesen kívül 1800 cm³-es Opel ECOTEC motorral is, Dieselből pedig az 1800 cm³-es Lada turbót kapta meg.

1995-ben megjelent az 5 ajtós, 2131 gyári kódú változat, melyben már 1800 (82mm x 84mm) cm³-s motor is volt. Az autók kaphatók voltak Diesel-motorral is 1452 (76mm x 80mm), 1524 (76mm x 84mm), 1774 (82mm x 84mm) cm³-es Lada (szivó és turbó verzióban is) és Peugeot 1905 (83mm x 88mm) cm³-es motorral is. (melyből szintén volt szívó és turbó verzió is)


Forrás: Wikipédia
Olvass tovább

Vélemények a Lada-ról


Autós hírek




Az összetört autónál és annak közelében sem találtak senkit, aki megmondta volna, hogyan került oda a járgány. A rendõrök kiderítették, hogy a Ladát Szeghalom Újteleprõl vitte el valaki, aki valószínûleg nem rendelkezett nagy vezetési gyakorlattal, mert nem jutott túl messzire a kocsival. Az eset kísértetiesen hasonló módon megismétlõdött két nappal késõbb, december elsejére virradóra. Akkor Szeghalomról a Szabadság téri parkolóból kötöttek el egy Ladát, amit aztán Füzesgyarmaton, a Lenin utcán egy árokban találtak meg. Ezúttal azonban a rendõrök adatgyûjtésének volt...

Tovább a cikkhez



Egy Dudar felõl Nagyesztergár irányába közlekedõ Lada 25 éves nõi vezetõje a csúszós úttesten egy jobbra ívelõ kanyarban átsodródott a menetirány szerinti bal oldalra, ahol összeütközött egy fát szállító Tatra teherautóval. A személygépkocsi sofõrje azonnal életét vesztette, mellette ülõ 49 éves nõi utasa néhány perccel élte túl az ütközést. A Ladában hátul utazó 20 éves fiatal nõ válságos állapotban van. Õt mentõhelikopterrel szállították a veszprémi kórházba. A tehergépkocsi vezetõje nem sérült meg. Az anyagi kár jelentõs. A rendõrség teljes...

Tovább a cikkhez



A „hesszelés” nem sikerült jól, mert az arra járók felfedezték, hogy mit is csinálnak, így menekülõre fogták a dolgot. Hátrahagyva a kiszemelt Ladát, futásnak eredtek, miközben a férfi a feltöréshez használt csavarhúzót egy földszinti erkélyre bedobta. Az idõközben kiértesített rendõrjárõrök a helyszín közelében elfogták a menekülõ elkövetõket. Míg a 15 éves bökönyi unokaöccs gyanúsítottkénti kihallgatása során elismerte tettét, addig nagybátyja mindent tagadott, õ állítólag csak be akart nézni a nyitott...

Tovább a cikkhez