Háromhetes szünet után folytatódik a hétvégén a Rali Világbajnokság Portugáliában. A szezon ötödik ralijával egy hosszú murvás menet következik egészen szeptember közepéig. Az első európai murvás rali nagy népszerűségnek örvend, hiszen hihetetlen atmoszférájú a verseny mindig sok lelkes rajongóval. Nem véletlen, hogy nagy örömmel látogat el minden alkalommal a világbajnoki ralimezőny ebbe a csodás országba. Különleges lesz ez a mostani verseny, hiszen rajthoz áll az idén csak meghatározott ralikon induló Sebastien Ogier és Kalle Rovanpera is a Toyotával. A nemrég lovaggá ütött Sebastien Ogier 2017-ben nyert itt utoljára, de az előző Horvát Ralin megszerzett győzelme nagy lendületet adhat neki a hétvégi megmérettetéshez. Kalle Rovanpera választása egyértelmű. A fiatal tehetség nyert itt tavaly és tavalyelőtt is, s most a nyolcszoros bajnok csapattárssal is összemérheti magát a...
Sebastien Ogier a harmadik helyen autózott Horvátországban, mikor az előtte autózó két vetélytársa hibázott és Thierry Neuville és Elfyn Evans hátrébb esett. A nyolcszoros világbajnok állhatott fel így vasárnap a dobogó legfelső fokára. Evans lett végül a második és Neuville a harmadik. Nagyon feszült küzdelem folyt napokon át a horvát pályák mellé kilátogató hatalmas tömegek nagy örömére a Hyundai-pilóta Thierry Neuville és a Toyota-pilóta Elfyn Evans között a végső győzelemért. Az utolsó nap drámai fordulataként mégsem közülük került ki a győztes, hanem az idén csak bizonyos ralikon rajthoz álló Sebastien Ogier vihette haza a győztesnek járó trófeát. A napot az élen kezdő Neuville rossz itinerje miatt túl gyorsan érkezett meg egy balkezes kanyarba. Kicsúszott és egy fának csapódott. Autója hátsó aerodinamikai csomagja megsérült és ez a kicsúszás 25 másodpercébe került. Evans nem...
2021-ben 19 év kihagyást követően tért vissza a Szafari Rali a Rali Világbajnokság versenynaptárába. Nagy csinnadrattával harangozták be a Rali Világbajnokság visszatérését az afrikai kontinensre, s bár 2020-ban nem tudott debütálni a koronavírus járvány miatt, idén már negyedik alkalommal méreti meg magát a rali világbajnokság mezőnye a távoli Afrikában. Idén új időpontban, a Mexikó Rali helyén, nyár helyett tavasszal utazott el a mezőny Kenyába. A helyszín régi, mégis a modernkori ralizáshoz alakították úgy, hogy közben a fő karakterisztikája megmaradt. Vagyis maradtak a nehéz, murvás utak, ahol csodás fotókat lehet készíteni háttérben az afrikai vadvilággal. Köves, szétszabdalt utak és kiszámíthatatlan időjárás állítja kihívás elé az Afrikába látogató versenyzőket. Az első három ralit júniusban rendezték meg itt, amikor esős időszak fogadta a mezőnyt. Most úgy néz ki, hogy a...
Egyik világbajnoki aspiránsnak és a címvédő Kalle Rovanperának sem sikerült megszereznie vasárnap a Svéd Rali-győzelmet. Helyettük az utoljára 2017-ben győzedelmeskedő Hyundai-pilóta, Esapekka Lappi kaparintotta meg a győztes trófeát. Ez a győzelem már csak azért is pikáns, mivel Lappi 2024-ben csak fél szezont vállalt arra hivatkozva, hogy több időt szeretne tölteni a családjával, s ez volt az idei első ralija. A világbajnoki címre esélyes pilóták közül csak Elfyn Evans állhatott fel a dobogóra, annak is a második fokára. A bronzérmes helyezett Adrien Fourmaux lett a félgyári Forddal. A Hyundai különösen örülhet a végeredmény láttán. A Monte-Carlo Rali után a havas-jeges Svéd Ralin is elsőként ért célba az egyik pilótája. Lappi az ötödik különböző Hyundai-pilóta, aki megnyert egy rali világbajnoki fordulót. „Nagyszerű ez az érzés. Már egy ideje hajtottam erre a második győzelemre....
Január legutolsó hétvégéjén a tradicionális Monte-Carlo Ralival elrajtol a 2024-es Rali Világbajnokság. A szezonnyitó verseny népszerűsége töretlen, idén is maximális létszámmal vesznek részt rajta a ralisok. 70 indulóval, havas-jeges körülmények között rajtol a hétvégén a Rali Világbajnokság. A 2022-es évben korszakváltás történt a Rali Világbajnokságban, s úgy tűnik a hibrid-éra harmadik szezonában sem csökkent a világbajnokságban indulók száma. Bár idén ismét igazi havas-télies viszonyok uralkodnak Európa szerte, de a korábbi évek enyhébb téli időjárása miatt a Monte-Carlo Rali helyszínét északabbra helyezték, s a főhadiszállást idén ismét Gap városában, a nyolcszoros ralivilágbajnok Sebastien Ogier szülővárosában, rendezték be. 2021 után tehát ismét ez a franciaországi város lesz a Monte-Carlo Rali központja. A regnáló világbajnok csapat, a Toyota Elfyn Evanst, Takamoto Katsutát...
Kalle Rovanpera megvédte világbajnoki címét vasárnap a Közép-Európa Ralin, így már nyugodtabban utazhat majd el a szezonzáró Japán Ralira november közepén. Sokáig az élen hajtott a fiatal finn, de miután riválisa, Elfyn Evans kiesett, biztosra ment és beérte a második hellyel és begyűjtötte második világbajnoki címét. A versenyt a Hyundai pilótája, Thierry Neuville nyerte, aki a Szardínia Rali után idei második győztes kupájával térhet haza. A dobogó színesre sikerült, hiszen harmadik gyártóként a Ford is felkerült Ott Tanak révén. „Nagyon jól érzem magam. Azt gondolom, hogy ez az év számomra sokkal fontosabb volt, mint a tavalyi. A verseny szorosabb volt és tényleg nagyon jó munkát végeztünk. A legnagyobb köszönet természetesen Ionne-nak jár, aki a világ legjobb navigátora. Ezt a mostanit sokkal jobban fogom élvezni, mint tavaly az elsőt.” – szögezte le a Toyota kétszeres...
Három hetes szünet után egy vadonatúj helyszínen folytatódik a Rali Világbajnokság. Egy hosszúra nyúlt murvás menetelés után ismét Európában és ismét aszfalton a mezőny. Ezzel együtt még két rali van hátra a szezonból és eddig az biztos, hogy ismét a Toyota a világbajnok. Áprilisban, Horvátországban mentek utoljára aszfalton a ralisok, így vissza kell állniuk a csapatoknak arra, hogy a murvával ellentétben itt az első rajtolók vannak előnyben. Ők még tiszta aszfalton vezetnek, miközben koszt hordanak fel az aszfaltra, ami az utánuk jövők számára megnehezíti a versenyzést. Kanyarlevágásokkal, átvágásokkal lehet gyorsítani a tempón és persze sarat felvinni az útra. Európában már őszi időjárás uralkodik, amikor is változékony, néhol esős, néhol melegebb időjárási körülmények fogadják a csapatokat. Három országban is megfordul a mezőny, Ausztria, Németország és a Cseh Köztársaság útjain...
Egy olyan helyszínre érkeznek meg a csapatok a hétvégére, amely 2019-ben debütált a Rali Világbajnokságban. A koronavírus járvány miatt azonban itt vége is lett a történetnek, egy időre. Chile a 32. ország volt, amely világbajnoki versenyt rendezhetett, s idén visszatér ebbe a dél-amerikai országba a rali mezőnye. A május óta tartó murvás maraton utolsó fordulójához érkezünk meg a hétvégén. Szokás szerint itt is az elsőként rajtolók hátrányban lehetnek a később rajtolókkal szemben. Az útsöprögetés itt is kellemetlen feladat lesz az élen haladók számára, elsősorban a világbajnokságban vezető Kalle Rovanpera számára. Május helyett szeptember végén-október elején kerül megrendezésre ez a rali, az ilyenkor szokásos 15-17 fokos nappali hőmérséklettel. A déli féltekén lévő tavaszi időjárás hozza magával az esőzések esélyét. 2019-ben Ott Tanak itteni győzelmével beírta a nevét a ralis...