digitális többzónás klíma, Állítható kormány, centrálzár, elektromos ablak (elöl-hátul), elektromos tolótető, elektromos tükör, fedélzeti komputer, fűthető tükör, könnyűfém felni, kulcsnélküli indítás, sportfutómű, szervokormány, színezett üveg, tolótető (napfénytető), füthető ülés, automatikusan sötétedő belső tükör, középső kartámasz, multifunkciós kormánykerék, tolatóradar, Ülésmagasság állítás, bőr kormánykerék, start-stop, föggönylégzsák, kikapcsolható légzsák, oldallégzsák, utasoldali légzsák, vezetőoldali légzsák, fényszóró magasságállítás, fényszórómosó, ködlámpa, xenon fényszoró, fényszenzor(sötétedés érzékelő), abs(blokkolásgátló), asr(kipörgésgátló), esőszenzór, esp(menetstabilizátor), guminyomás-ellenörző rendszer, inditásgátló(immobiliser), isofix rendszer, cd-s autóradió, gps(navigáció), aux csatlakozó, usb csatlakozó, 8 hangszóró, autóbeszámitás lehetséges, frissen szervizelt, keveset futott, nem dohányzó, rendszeresen karbantartott
Autó azonosítója: 1941739
Hely: Szolnok
KLÍMA
ABS
ASR
LÉGZSÁK
SZERVO
TEMPOMAT
AUTOMATA
BŐR
A BMW 1-es sorozat-ról:
2004-2011
Sikerre vitte prémium kompakt autóját a BMW: az 1-es sorozat első generációja furcsa formája ellenére kívánatos lett a tehetős, divatot követő célközönség körében.
Karosszéria, utastér
A 2004-ben bemutatott autó konstrukciója nagyszerű, mert riválisaival szemben egyedinek számít a hosszában beépített orrmotor és hátsókerékhajtás kombinációja. Mindez jó súlyelosztást, pozitív menettulajdonságokat és remek vezethetőséget jelent. Az élményt fokozza az alacsony vezetőülés, a nem túl nagy átmérőjű, remek fogású és közvetlen áttételezésű kormánykerék, valamint a feszes futómű is. A nyújtott lábbal ülő vezetőnek a hátsó utasok látják kárát, itt már szűkös a hely, de a csomagtér mérete legalább megfelelő és az osztott támlák ledöntésével bővíthető. A vezetőülés magassága manuális módban kényelmetlenül, saját súlyunkkal ránehezedve állítható. A keskeny oldalsó és hátsó ablakok, valamint a vaskos C oszlop miatt nehéz a kilátás hátra. Ez fokozottan igaz a kupéra, ami nem egy hagyományos értelemben vett kupé, sokkal inkább tűnik egy kétajtós, lépcsős hátsójú kivitelnek, ami a BMW hagyományait idézi. Ennek alapjára készült a kabrió, akár menet közben is nyitható-csukható, elektromotoros mozgatású vászontetővel és négy férőhellyel. A kupé is négyszemélyes, de a ferdehátúban sem érdemes több utassal próbálkozni, hiszen a hátsó hajtás sok helyet követel a hátulsó lábtérből.
Műszaki tartalom Noha az alapvető igényeket az 1,6 literes benzines is kielégíti, mégis erősebb motor illik az 1-eshez. A bajor márka klasszikus jellemzőit felvonultató pörgős és erős 2 és 3 literes benzinesek már sportos menetteljesítményeket garantálnak. Igazán ajánlottak a dízelek, hiszen még az étvágytalan kisebb teljesítményűek is jól viszik az autót, míg a dupla turbós dízel elképesztő menetteljesítményeket garantál, még éppen elviselhető fogyasztás mellett. A BMW hatékonyságnövelő programja keretében többek közt start-stop rendszert és takarékos fogyasztókat építettek az autóba, amitől minden kivitel kevesebb üzemanyagot igényel. A kupé és kabrió a nagyobb presztízsautókat idéző hathengeres benzinmotorokkal is kérhető. Motorváltozattól függetlenül mindegyik 1-es sportosan vezethető, az egyébként csendes felfüggesztés keménysége csak rossz minőségű úton zavaró, és a túlzottan nagy átmérőjű könnyűfém kerekek vagy a defekttűrő abroncsok is kényelmetlenné tehetik az utazást rossz burkolaton.
Költségek, felszereltség, biztonság A fontosabb tételek szériatartozékok. ESP, valamint oldal- és függönylégzsák is jár az autóhoz, de az alapmodellen meg kell elégednünk a dísztárcsával. Prémiumautóhoz illően azonban többféle kerék, hifi és navigációs berendezés, valamint számtalan egyéb extra segítségével lehet személyre szabni a kis BMW-t.
MŰSZAKI ADATOK
MÉRETEK
Hosszúság
Szélesség
Magasság
Tengelytáv
Csomagtér
3 ajtós
4239 mm
1748 mm
1421 mm
2660 mm
330/1150 l
5 ajtós
4239 mm
1748 mm
1421 mm
2660 mm
330/1150 l
kupé
4360 mm
1748 mm
1423 mm
2660 mm
370 l
kabrió
4360 mm
1748 mm
1411 mm
2660 mm
260/305 l
MOTORVÁLASZTÉK
Teljesítmény
Nyomaték
Gyorsulás
Végsebesség
Fogyasztás
1,6 benzin
122 LE
160 Nm
10,1 s
204 km/h
6,1 l
2,0 benzin
143 LE
190 Nm
8,7 s
210 km/h
6,1 l
2,0 benzin
170 LE
210 Nm
7,7 s
224 km/h
6,4 l
3,0 benzin
218 LE
270 Nm
6,4 s
245 km/h
7,9 l
3,0 benzin
265 LE
315 Nm
6,0 s
250 km/h
8,3 l
3,0 benzin
306 LE
400 Nm
5,3 s
250 km/h
9,2 l
3,0 benzin
340 LE
450 Nm
4,9 s
250 km/h
9,6 l
2,0 dízel
115 LE
260 Nm
10,2 s
200 km/h
4,4 l
2,0 dízel
143 LE
300 Nm
8,9 s
210 km/h
4,5 l
2,0 dízel
177 LE
350 Nm
7,5 s
228 km/h
4,8 l
2,0 dízel
204 LE
400 Nm
6,9 s
238 km/h
5,2 l
2011-
Sikeres elődje bevált receptjét folytatja a BMW az 1-es sorozat második generációjával: hátsókerék-hajtásával még mindig unikum a kompaktosztályban.
Karosszéria, utastér Némileg nagyobb lett, de megőrizte egyedi stílusát az 1-es BMW. A tengelytáv ugyan 30 milliméterrel nőtt, ennek ellenére azonban továbbra is szűkös a hátul utazók lábtere, és 30 literrel nőtt a csomagtartó befogadóképessége is.
Műszaki tartalom Az átfésült futóműnek köszönhetően még precízebb a kormányzás és az úttartás, de továbbra is ráz az autó. A kategóriában még mindig egyedülálló hosszmotor és hátsókerék-hajtás kombinációja kivételes vezetési élményt ígér, különösen az 1,6 literes turbós benzines vagy a továbbfejlesztett 2 literes dízelmotorokkal. A választék legjobbja a 118d, amely 143 lóerős teljesítményével elég fürgén mozgatja az autót, de közben nagyon takarékos is. A 184 lóerős dízel pedig már sportos vezetők igényeit is kielégíti, még a nyolcfokozatú automata sebességváltóval is.
Költségek, felszereltség, biztonság Az új 1-es BMW főbb berendezéseit is az iDrive forgó-nyomógombról lehet irányítani, és opciós listája is hosszú: internetelérés is megtalálható rajta, ami mobiltelefon-integrációval, élő közlekedési információval, valamint Facebook és Twitter alkalmazásokkal lehet szimpatikus a fiatal vásárlóknak.
Sportágként azonban csak hétvégén (május 14-15), egy látványos rendezvény keretében debütál a gymkhana – a motorsportág, ahol az érzék és a tehetség fontosabb, mint a motorteljesítmény, és ahol a közönség többet kap, mint a gymkhanát alkotó mûfajok bármelyikében. Gymkhana – a világhódító sportág Magyarországra ért [3]Az a több tízmillió ember, aki látta Ken Block videóit, és a több tízezer, aki kilátogatott a márciusi tuning show-ra, és megnézte a bemutatót, már tudja: a gymkhana a driftet, a gyorsulást, és a szlalom...
Konstrukciója és alapvetõ felépítése tekintetében az új boxermotor mûszaki alapjául a BMW HP2 Sport DOHC-erõforrása szolgált, amit tervezõi a BMW R 1200 RT számára a túrázók speciális igényeit szem elõtt tartva, célzottan dolgoztak át, illetve fejlesztettek tovább. [6]Noha már elõdje 1.170 köbcentiméteres boxermotorja is mindenfajta útviszonyok közepette illetve menethelyzetek során kellõen dinamikus menettulajdonságokkal szolgált, a BMW R 1200 RT e tekintetben is még magasabbra tör. Új erõforrása ugyanis a korábbi 115 helyett – változatlanul 6.000-es percenkénti fordulatszámnál – immár 120 newtonméter...
Már az R 1200 GS és R 1200 GS Adventure elõzõ generációja is kifejezetten dinamikus menetteljesítményeket és intenzív vonóerõt kínált, amit a hosszú túrák tekintetében is igen széles körû alkalmazhatóság, valamint a kanyargós országutak intenzív és élvezetes élménye tett teljessé. A BMW Motorrad most mindezen erényeket az új motorral kívánja tovább erõsíteni. [2]Konstrukcióját és alapvetõ felépítését tekintve az új boxermotor mûszaki alapjául a BMW HP2 Sport DOHC-erõforrása szolgált, amit tervezõi a BMW R 1200 GS és R 1200 GS Adventure számára a...
Az elsõ három helyezett, Zubán Gergely Márton, Bonera Krisztián és Maszlik Dávid a havi rendszeres ösztöndíj-támogatás mellett értékes szakmai és tárgyjutalomban is részesült. A pályázattal a Bosch a fiatal mérnöknemzedéket kívánja motiválni újabb támogatási formával bõvítve az eddigi rendszert. [1]A magyarországi Bosch csoport autóipar területén tevékenykedõ vállalatai 2008 októberében hirdették meg a vállalat szlogenjével összhangban álló „Bosch Életre Tervezve Díj” címû pályázatot, amelyre a hazai fõiskolák, illetve egyetemek villamos-,...
Mindkét különleges tanulmány a motorbiciklik és az autók határán egyensúlyoz, de míg a Simple- Sustainable and and Innovative Mobility Product for Low Energy consumption - vadonatújnak számít, addig a Clever 2002-es találmány. [b2]A háromkerekû csodabogár utascellája a kocsikéhoz hasonló védelmet nyújt az idõjárás, a menetszél ellen, valamint pajzsként viselkedik a balesetek során, illetve jelentõsen megszûri a menetzajokat is. A keskeny kialakítást, az ülések konfigurációját, és leginkább a dinamikus vezetési stílusát viszont a kétkerekûek ihlették, a mindössze 450 kg-os, 36 kW-os...
Az új BMW F 800 R Chris Pfeiffer kiadásának megjelenése alkalmából a névadó háromszoros világbajnok stuntlegenda a BMW híres, „Négy Henger”-ként ismert székházának tetején trükközött. „Ez volt a legizgalmasabb dolog, amit mostanában csináltam. A helyszín fantasztikus volt, egész München a lábam elõtt hevert!” – mondta el a háromszoros stuntbajnok. [2]Az F 800 R Chris Pfeiffer kiadás a bajnok motorjának utcai változata a hagyományos BMW Motorsport színekben. Az erõforrás karakterisztikája változatlan az F 800 R alapváltozathoz képest, ám a modell Akrapovic kipufogódobot, egyedi...
A dinamikus, csupasz F 800-as, nem csak az utakon vált gyorsan elismertté. Az extrém könnyû kezelhetõséget jól szemlélteti a négyszeres világ- és európabajnok motoros kaszkadõr Chris Pfeiffer, aki már 2007-ben és 2008-ban az F 800 S speciálisan átalakított változatát használta, ami nagyon hasonló a késõbbi F 800R-hez. A modell 2008. novemberi, milánói hivatalos bemutatója óta, Chris Pfeiffer már az új F 800 R-rel vesz részt a nemzetközi versenyeken és bemutatókon. Motorja csak néhány apróságban különbözik a sorozatgyártású változattól. [1]2008-ban, Chris Pfeiffer összesen 85 nap vett...
A BMW ActiveHybrid 7 a világ elsõ olyan modellje, amely egy V8-as belsõégésû erõforrást, egy 8-fokozatú automata sebességváltót és egy, a Mild-hibrid koncepció keretében alkalmazott elektromos motort kombinál hajtásrendszerében. A BMW TwinPower Turbo és a Második Generációs Közvetlen Benzinbefecskendezés (High Precision Injection) technikájával mûködõ, továbbfejlesztett nyolchengeres aggregát és a háromfázisú szinkronmotor együttes alkalmazásával a BMW ActiveHybrid 7 342 kW/465 LE összteljesítményt és 700 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál. E tekintélyes...