2021-ben 19 év kihagyást követően tért vissza a Szafari Rali a Rali Világbajnokság versenynaptárába. Nagy csinnadrattával harangozták be a Rali Világbajnokság visszatérését az afrikai kontinensre, s bár 2020-ban nem tudott debütálni a koronavírus járvány miatt, idén már negyedik alkalommal méreti meg magát a rali világbajnokság mezőnye a távoli Afrikában. Idén új időpontban, a Mexikó Rali helyén, nyár helyett tavasszal utazott el a mezőny Kenyába. A helyszín régi, mégis a modernkori ralizáshoz alakították úgy, hogy közben a fő karakterisztikája megmaradt. Vagyis maradtak a nehéz, murvás utak, ahol csodás fotókat lehet készíteni háttérben az afrikai vadvilággal. Köves, szétszabdalt utak...
Egyik világbajnoki aspiránsnak és a címvédő Kalle Rovanperának sem sikerült megszereznie vasárnap a Svéd Rali-győzelmet. Helyettük az utoljára 2017-ben győzedelmeskedő Hyundai-pilóta, Esapekka Lappi kaparintotta meg a győztes trófeát. Ez a győzelem már csak azért is pikáns, mivel Lappi 2024-ben csak fél szezont vállalt arra hivatkozva, hogy több időt szeretne tölteni a családjával, s ez volt az idei első ralija. A világbajnoki címre esélyes pilóták közül csak Elfyn Evans állhatott fel a dobogóra, annak is a második fokára. A bronzérmes helyezett Adrien Fourmaux lett a félgyári Forddal. A Hyundai különösen örülhet a végeredmény láttán. A Monte-Carlo Rali után a havas-jeges Svéd Ralin is...
Január legutolsó hétvégéjén a tradicionális Monte-Carlo Ralival elrajtol a 2024-es Rali Világbajnokság. A szezonnyitó verseny népszerűsége töretlen, idén is maximális létszámmal vesznek részt rajta a ralisok. 70 indulóval, havas-jeges körülmények között rajtol a hétvégén a Rali Világbajnokság. A 2022-es évben korszakváltás történt a Rali Világbajnokságban, s úgy tűnik a hibrid-éra harmadik szezonában sem csökkent a világbajnokságban indulók száma. Bár idén ismét igazi havas-télies viszonyok uralkodnak Európa szerte, de a korábbi évek enyhébb téli időjárása miatt a Monte-Carlo Rali helyszínét északabbra helyezték, s a főhadiszállást idén ismét Gap városában, a nyolcszoros ralivilágbajnok...
Kalle Rovanpera megvédte világbajnoki címét vasárnap a Közép-Európa Ralin, így már nyugodtabban utazhat majd el a szezonzáró Japán Ralira november közepén. Sokáig az élen hajtott a fiatal finn, de miután riválisa, Elfyn Evans kiesett, biztosra ment és beérte a második hellyel és begyűjtötte második világbajnoki címét. A versenyt a Hyundai pilótája, Thierry Neuville nyerte, aki a Szardínia Rali után idei második győztes kupájával térhet haza. A dobogó színesre sikerült, hiszen harmadik gyártóként a Ford is felkerült Ott Tanak révén. „Nagyon jól érzem magam. Azt gondolom, hogy ez az év számomra sokkal fontosabb volt, mint a tavalyi. A verseny szorosabb volt és tényleg nagyon jó munkát...
Három hetes szünet után egy vadonatúj helyszínen folytatódik a Rali Világbajnokság. Egy hosszúra nyúlt murvás menetelés után ismét Európában és ismét aszfalton a mezőny. Ezzel együtt még két rali van hátra a szezonból és eddig az biztos, hogy ismét a Toyota a világbajnok. Áprilisban, Horvátországban mentek utoljára aszfalton a ralisok, így vissza kell állniuk a csapatoknak arra, hogy a murvával ellentétben itt az első rajtolók vannak előnyben. Ők még tiszta aszfalton vezetnek, miközben koszt hordanak fel az aszfaltra, ami az utánuk jövők számára megnehezíti a versenyzést. Kanyarlevágásokkal, átvágásokkal lehet gyorsítani a tempón és persze sarat felvinni az útra. Európában már őszi...
Egy olyan helyszínre érkeznek meg a csapatok a hétvégére, amely 2019-ben debütált a Rali Világbajnokságban. A koronavírus járvány miatt azonban itt vége is lett a történetnek, egy időre. Chile a 32. ország volt, amely világbajnoki versenyt rendezhetett, s idén visszatér ebbe a dél-amerikai országba a rali mezőnye. A május óta tartó murvás maraton utolsó fordulójához érkezünk meg a hétvégén. Szokás szerint itt is az elsőként rajtolók hátrányban lehetnek a később rajtolókkal szemben. Az útsöprögetés itt is kellemetlen feladat lesz az élen haladók számára, elsősorban a világbajnokságban vezető Kalle Rovanpera számára. Május helyett szeptember végén-október elején kerül megrendezésre ez a...
Kalle Rovanpera Finnországi visszaesését követően visszaült a nyeregbe és meg is nyerte a hétvégi Akropolisz Ralit. Ez volt a Toyota címvédő világbajnokának idei harmadik győzelme és mivel már csak három verseny van hátra, elég jó esélye van a címvédésre. A második helyen Rovanpera csapattársa, Elfyn Evans ért célba. A bronzérmes hely Dani Sordóé lett a Hyundaijal. A nagy esőzések lezajlottak még a versenyt megelőzően Görögország középső részén. Igaz, helyenként hatalmas pocsolyákkal meg kellett küzdenie a résztvevőknek, de az itt szokásos forró időjárási körülményekre felkészülve álltak végül rajthoz. Murván, száraz időben nem előnyös az első helyről rajtolni. Ez azonban nem fogott ki...
Majd egy hónapos pihenőt követően frissen, üdén állnak rajthoz a hétvégén a ralicsapatok, a szezon egyik legkeményebb raliján, az Akropolisz Ralin. A csapatok nem várt módon különös időjárási kihívással, viharokkal és esőzésekkel, küzdhetnek a versenyen. Emellett a gyorsasági szakaszokon rettentően gyors tempó várható. A májusban kezdődött murvás sorozat hatodik és egyben legmegerőltetőbb fordulója következik a hétvégén. Az Akropolisz Ralit megelőzően két héttel korábban elutaztak a csapatok a helyszínre tesztelni. A görögországi forróságban fellobbanó tüzek hátráltatták a teszteket, de végül a veszélyhelyzet elmúlásával rendben lebonyolították azokat. A Hyundai magabiztosan vág neki a...