Gyártmány
- Modell
MAZDA RX-7 További Modellek:mazda 2 mazda 3 mazda 5 mazda 6 mazda 121 mazda 323 mazda 323 F mazda 626 mazda 818 mazda 929 mazda B 2200 mazda B 2500 mazda BT-50 mazda CX-5 mazda CX-7 mazda CX-9 mazda DEMIO mazda E 2000 mazda E 2200 mazda LUCE mazda MILLENIA mazda MPV mazda MX-3 mazda MX-5 mazda MX-6 mazda NAVAJO mazda PREMACY mazda RX-7 mazda RX-8 mazda TRIBUTE mazda XEDOS 6 mazda XEDOS 9 mazda EGYÉBMAZDA hírek:Autós hírek:WRC, Portugál Rali: Portugáliával indul a murvás sorozat Miami Nagydíj: Norris régóta várt aranya! F1-es Miami Nagydíj: Újabb sprinthétvége, ezúttal Miamiban WRC Horvát Rali: Ogier ezüsttálcán kapta az aranyérmet F1-es Kínai Nagydíj: Verstappen Kínában is nyert F1-es Kínai Nagydíj: Sprintfutammal térnek vissza Kínába WRC, Horvát Rali: A szomszédban a ralizás csúcsa F1-es Japán Nagydíj: Verstappen ismét nyeregben, ezúttal Japánban F1-es Japán Nagydíj: Tavaszi futam a Távol-Keleten WRC, Szafari Rali: Rovanpera állva maradt és nyert WRC, Szafari Rali: Csapadékos küzdelem Afrikában F1-es Ausztrál Nagydíj, Melbourne: Verstappen kiesik, Sainz nyer F1-es Ausztrál Nagydíj, Melbourne: törés-zúzás, magas szinten F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj:Verstappen sziklaszilárdan vezetett és nyert F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj: A RB, Dzsiddában is uralni fogja a címlapokat! F1-es Bahreini Nagydíj, Szahír: Verstappen folytatta F1-es Bahreini Nagydíj: Szombati futammal indul a szezon WRC, Svéd Rali: Lappié a svéd korona WRC, Svéd Rali: A hó és jég hazájában raliznak WRC, Monte-Carlo Rali: Thierry Neuville-é az arany! WRC, Monte-Carlo Rali: Új világbajnok a láthatáron? F1-es Abu-Dzabi Nagydíj: Verstappené az utolsó arany! F1-es Abu-Dzabi Nagydíj: Egy hosszú szezon lezárása WRC: Japán Rali: Fölényes Toyota siker, Evans-szel az élen F1-es Las Vegasi Nagydíj: Verstappen bankot robbantott Vegasban F1-es Las Vegas-i Nagydíj: Viva Las Vegas! WRC, Japán Rali: Mindenki nyerni akar F1-es Sao Paulói Nagydíj: Verstappen Brazíliában is hozta formáját F1-es Sao Paulói Nagydíj, Interlagos: az idei utolsó sprintverseny F1 Mexikóvárosi Nagydíj: Verstappen a csúcson, Perez a mélyben WRC, CER Rali: Neuville nyert, Rovanpera a világbajnok! F1-es Mexikóvárosi Nagydíj: Töretlen Red Bull siker Mexikóban is? WRC, Közép-Európa Rali: A Közép-Európa rali beköszön! F1-es USA Nagydíj, Austin: Verstappennek ismét csillagos ötös járt F1 Amerikai nagydíj, Austin: Elindult a levezetés F1 Katari Nagydíj, Losail: Verstappen világbajnokként nyert! F1-es Katari Nagydíj: Bajnokavatás szombaton? WRC, Chile Rali: Tanak nyert, a Toyota a világbajnok! WRC, Chile Rali: Visszatérés, három év után F1 Japán Nagydíj, Szuzuka: Az F1 a régi kerékvágásban F1-es Japán Nagydíj: Szuzukában folytatják F1-es Szingapúri Nagydíj: Sainz és a Ferrari nyert! F1-es Szingapúri Nagydíj, Marina-öböl: Éjszakai száguldás WRC, Akropolisz Rali: Rovanpera útban a vb cím felé WRC:70 éves Akropolisz Rali, extrém kihívásokkal F1-es Olasz Nagydíj: Red Bull-dupla, Ferrari a dobogón F1-es Holland Nagydíj: Max ott folytatta, ahol abbahagyta F1-es Holland Nagydíj: Maxtól maximumot várnak otthon is |
A Mazda-ról:A Mazda Motor Corporation japán autógyár, amelynek székhelye Hirosimában, Japánban van. 2006-ra a vállalat termelése elérte az évi 1,25 millió járműt, amit elsősorban Japánban, Európában, Ausztráliában és Észak-Amerikában, kisebb mértékben Latin-Amerikában értékesítettek. TörténeteA Mazda története Toyo Cork Kogyo Co., Ltd. néven kezdődött 1920-ban, Japánban. 1927-ben a Toyo Cork Koygo cég átnevezte magát Toyo Koygo Co., Ltd.-re. Toyo Kogyo a gépgyártás után a járműgyártás felé fordult, amikor 1931-ben bemutatta a Mazdagó-t, ami egy motoros riksára hasonlító háromkerekű jármű volt. A Toyo Kogyo a második világháború alatt végig fegyvereket gyártott a japán hadsereg számára. Ezek közül a Type 99 puska a leginkább említésr méltó. A vállalat formálisan csak 1984-ben vette fel a Mazda nevet, jóllehet már a kezdetektől minden autóját ezzel a névvel értékesítette. A Mazda R360-at 1960-ban mutatták be, amit 1962-ben a Mazda Carol követett. A Ford Motor Company tulajdonában kezdetben a Mazda 15%-a volt, azonban miután a Mazda pénzügyi válságba került a Ford 33,4%-ra növelte részesedését a Mazdában 1999. március 31-én, amivel megszerezte az ellenőrzést a vállalat felett. A Ford egyik vezetőjének, Mark Fieldsnek a nevéhez fűződik a Mazda kiemelése a válságból. A Ford több modelljét is Mazda-alapokra építette, mint például a Ford Probe-ot, az észak-amerikai Ford Escort későbbi modelljeit és a Mercury Tracert, valamint a Mazdával együttműködve fejlesztették ki a Ford Escape/Mazda Tribute párost. A Mazda segített a Fordnak az 1991-es Explorer kifejlesztésében is, amit a Mazda 2 ajtós Navajó-ként árult 1991-1994 között. Furcsamód a Mazda verziója nem aratott sikert, míg a Ford (ami 4 és 2 ajtós változatban is elérhető volt) azonnal a SUV-eladási listák élére került, és meg is őrizte ezt a pozícióját egy évtizeden át. A Mazda a Ford Ranger pickupját használta az észak-amerikai piacra szánt saját B-series kisteherautóinak az alapjául. Ezek gyártását 1994-ben kezdte meg és a mai napig gyártja őket az Amerikai Egyesült Államokban. Azonban ma ezek az autók a Mazdától származó 2,3 literes soros, 4-hengeres motorral készülnek a régi Ford Lima 2,3 literes soros, 4-hengeres helyett. 3,0 literes és 4,0 literes Ford V6-os motorokkal is kapható volt az autó (igaz a 3,0 literes erőforrással csak a 2007-es modellévig), valamint négykerék-hajtással és 4 ajtós kivitelben is (jóllehet nem hagyományos hátsó ajtókkal, mint amilyennek a GM és a Nissan által készített modellek kabinja volt felszerelve, vagy amilyennel a Ford is kínálta a Sport Tracet). Egy 1979-es alku lehetővé tette a Ford számára, hogy Mazda emblémával áruljon Fordokat Ázsiában és Ausztráliában. Így árulták a Ford Lasert és a Ford Telstart. Ezek a modellek váltották le azokat a Ford Europe-tól származó modelleket, amelyeket az 1970-es években árultak. A Ford arra is felhasználta a Mazda modelleket, hogy létrehozza a saját kiskereskedelmi hálózatát Japánban. Az Autorama autókereskedői árulták ezeket az autókat és a Ford US és Ford Europe modelljeit is. A Ford gyártmányok Mazda emblémával történő értékesítését 2000 után fejezték be, amikor a Ford a Lasert a már Ford név alatt futó Focusszal, a Telstart pedig a szintén Ford márkanév alatt futó Mondeóval cserélte le. Ennek a fordítottja történt Európában, ahol a Mazda saját emblémájával árult Ford modelleket. Például a Ford Fiestára alapuló Mazda 121-et. A Ford és a Mazda később még jobban elmélyítette az együttműködést, amikor közös padlólemezre kezdték építeni az autóikat. Forrás: Wikipédia Vélemények a Mazda-ról
|