manuális klíma, Állítható kormány, centrálzár, elektromos ablak (elöl-hátul), elektromos tükör, fedélzeti komputer, fűthető tükör, könnyűfém felni, szervokormány, színezett üveg, bőr belső, automatikus csomagtér-ajtó, automatikusan sötétedő belső tükör, középső kartámasz, multifunkciós kormánykerék, tolatóradar, Ülésmagasság állítás, bőr kormánykerék, start-stop, föggönylégzsák, kikapcsolható légzsák, oldallégzsák, utasoldali légzsák, vezetőoldali légzsák, fényszóró magasságállítás, ködlámpa, abs(blokkolásgátló), asr(kipörgésgátló), esp(menetstabilizátor), guminyomás-ellenörző rendszer, hátsó fejtámlák, inditásgátló(immobiliser), isofix rendszer, cd-s autóradió, 6 hangszóró, azonnal elvihető, autóbeszámitás lehetséges, keveset futott, nem dohányzó, rendszeresen karbantartott, szervizkönyves
Autó azonosítója: 1946584
Hely: Szolnok
KLÍMA
ABS
ASR
LÉGZSÁK
SZERVO
TEMPOMAT
AUTOMATA
BŐR
A BMW 1-es sorozat-ról:
2004-2011
Sikerre vitte prémium kompakt autóját a BMW: az 1-es sorozat első generációja furcsa formája ellenére kívánatos lett a tehetős, divatot követő célközönség körében.
Karosszéria, utastér
A 2004-ben bemutatott autó konstrukciója nagyszerű, mert riválisaival szemben egyedinek számít a hosszában beépített orrmotor és hátsókerékhajtás kombinációja. Mindez jó súlyelosztást, pozitív menettulajdonságokat és remek vezethetőséget jelent. Az élményt fokozza az alacsony vezetőülés, a nem túl nagy átmérőjű, remek fogású és közvetlen áttételezésű kormánykerék, valamint a feszes futómű is. A nyújtott lábbal ülő vezetőnek a hátsó utasok látják kárát, itt már szűkös a hely, de a csomagtér mérete legalább megfelelő és az osztott támlák ledöntésével bővíthető. A vezetőülés magassága manuális módban kényelmetlenül, saját súlyunkkal ránehezedve állítható. A keskeny oldalsó és hátsó ablakok, valamint a vaskos C oszlop miatt nehéz a kilátás hátra. Ez fokozottan igaz a kupéra, ami nem egy hagyományos értelemben vett kupé, sokkal inkább tűnik egy kétajtós, lépcsős hátsójú kivitelnek, ami a BMW hagyományait idézi. Ennek alapjára készült a kabrió, akár menet közben is nyitható-csukható, elektromotoros mozgatású vászontetővel és négy férőhellyel. A kupé is négyszemélyes, de a ferdehátúban sem érdemes több utassal próbálkozni, hiszen a hátsó hajtás sok helyet követel a hátulsó lábtérből.
Műszaki tartalom Noha az alapvető igényeket az 1,6 literes benzines is kielégíti, mégis erősebb motor illik az 1-eshez. A bajor márka klasszikus jellemzőit felvonultató pörgős és erős 2 és 3 literes benzinesek már sportos menetteljesítményeket garantálnak. Igazán ajánlottak a dízelek, hiszen még az étvágytalan kisebb teljesítményűek is jól viszik az autót, míg a dupla turbós dízel elképesztő menetteljesítményeket garantál, még éppen elviselhető fogyasztás mellett. A BMW hatékonyságnövelő programja keretében többek közt start-stop rendszert és takarékos fogyasztókat építettek az autóba, amitől minden kivitel kevesebb üzemanyagot igényel. A kupé és kabrió a nagyobb presztízsautókat idéző hathengeres benzinmotorokkal is kérhető. Motorváltozattól függetlenül mindegyik 1-es sportosan vezethető, az egyébként csendes felfüggesztés keménysége csak rossz minőségű úton zavaró, és a túlzottan nagy átmérőjű könnyűfém kerekek vagy a defekttűrő abroncsok is kényelmetlenné tehetik az utazást rossz burkolaton.
Költségek, felszereltség, biztonság A fontosabb tételek szériatartozékok. ESP, valamint oldal- és függönylégzsák is jár az autóhoz, de az alapmodellen meg kell elégednünk a dísztárcsával. Prémiumautóhoz illően azonban többféle kerék, hifi és navigációs berendezés, valamint számtalan egyéb extra segítségével lehet személyre szabni a kis BMW-t.
MŰSZAKI ADATOK
MÉRETEK
Hosszúság
Szélesség
Magasság
Tengelytáv
Csomagtér
3 ajtós
4239 mm
1748 mm
1421 mm
2660 mm
330/1150 l
5 ajtós
4239 mm
1748 mm
1421 mm
2660 mm
330/1150 l
kupé
4360 mm
1748 mm
1423 mm
2660 mm
370 l
kabrió
4360 mm
1748 mm
1411 mm
2660 mm
260/305 l
MOTORVÁLASZTÉK
Teljesítmény
Nyomaték
Gyorsulás
Végsebesség
Fogyasztás
1,6 benzin
122 LE
160 Nm
10,1 s
204 km/h
6,1 l
2,0 benzin
143 LE
190 Nm
8,7 s
210 km/h
6,1 l
2,0 benzin
170 LE
210 Nm
7,7 s
224 km/h
6,4 l
3,0 benzin
218 LE
270 Nm
6,4 s
245 km/h
7,9 l
3,0 benzin
265 LE
315 Nm
6,0 s
250 km/h
8,3 l
3,0 benzin
306 LE
400 Nm
5,3 s
250 km/h
9,2 l
3,0 benzin
340 LE
450 Nm
4,9 s
250 km/h
9,6 l
2,0 dízel
115 LE
260 Nm
10,2 s
200 km/h
4,4 l
2,0 dízel
143 LE
300 Nm
8,9 s
210 km/h
4,5 l
2,0 dízel
177 LE
350 Nm
7,5 s
228 km/h
4,8 l
2,0 dízel
204 LE
400 Nm
6,9 s
238 km/h
5,2 l
2011-
Sikeres elődje bevált receptjét folytatja a BMW az 1-es sorozat második generációjával: hátsókerék-hajtásával még mindig unikum a kompaktosztályban.
Karosszéria, utastér Némileg nagyobb lett, de megőrizte egyedi stílusát az 1-es BMW. A tengelytáv ugyan 30 milliméterrel nőtt, ennek ellenére azonban továbbra is szűkös a hátul utazók lábtere, és 30 literrel nőtt a csomagtartó befogadóképessége is.
Műszaki tartalom Az átfésült futóműnek köszönhetően még precízebb a kormányzás és az úttartás, de továbbra is ráz az autó. A kategóriában még mindig egyedülálló hosszmotor és hátsókerék-hajtás kombinációja kivételes vezetési élményt ígér, különösen az 1,6 literes turbós benzines vagy a továbbfejlesztett 2 literes dízelmotorokkal. A választék legjobbja a 118d, amely 143 lóerős teljesítményével elég fürgén mozgatja az autót, de közben nagyon takarékos is. A 184 lóerős dízel pedig már sportos vezetők igényeit is kielégíti, még a nyolcfokozatú automata sebességváltóval is.
Költségek, felszereltség, biztonság Az új 1-es BMW főbb berendezéseit is az iDrive forgó-nyomógombról lehet irányítani, és opciós listája is hosszú: internetelérés is megtalálható rajta, ami mobiltelefon-integrációval, élő közlekedési információval, valamint Facebook és Twitter alkalmazásokkal lehet szimpatikus a fiatal vásárlóknak.
Sportágként azonban csak hétvégén (május 14-15), egy látványos rendezvény keretében debütál a gymkhana – a motorsportág, ahol az érzék és a tehetség fontosabb, mint a motorteljesítmény, és ahol a közönség többet kap, mint a gymkhanát alkotó mûfajok bármelyikében. Gymkhana – a világhódító sportág Magyarországra ért [3]Az a több tízmillió ember, aki látta Ken Block videóit, és a több tízezer, aki kilátogatott a márciusi tuning show-ra, és megnézte a bemutatót, már tudja: a gymkhana a driftet, a gyorsulást, és a szlalom...
Konstrukciója és alapvetõ felépítése tekintetében az új boxermotor mûszaki alapjául a BMW HP2 Sport DOHC-erõforrása szolgált, amit tervezõi a BMW R 1200 RT számára a túrázók speciális igényeit szem elõtt tartva, célzottan dolgoztak át, illetve fejlesztettek tovább. [6]Noha már elõdje 1.170 köbcentiméteres boxermotorja is mindenfajta útviszonyok közepette illetve menethelyzetek során kellõen dinamikus menettulajdonságokkal szolgált, a BMW R 1200 RT e tekintetben is még magasabbra tör. Új erõforrása ugyanis a korábbi 115 helyett – változatlanul 6.000-es percenkénti fordulatszámnál – immár 120 newtonméter...
Már az R 1200 GS és R 1200 GS Adventure elõzõ generációja is kifejezetten dinamikus menetteljesítményeket és intenzív vonóerõt kínált, amit a hosszú túrák tekintetében is igen széles körû alkalmazhatóság, valamint a kanyargós országutak intenzív és élvezetes élménye tett teljessé. A BMW Motorrad most mindezen erényeket az új motorral kívánja tovább erõsíteni. [2]Konstrukcióját és alapvetõ felépítését tekintve az új boxermotor mûszaki alapjául a BMW HP2 Sport DOHC-erõforrása szolgált, amit tervezõi a BMW R 1200 GS és R 1200 GS Adventure számára a...
Az elsõ három helyezett, Zubán Gergely Márton, Bonera Krisztián és Maszlik Dávid a havi rendszeres ösztöndíj-támogatás mellett értékes szakmai és tárgyjutalomban is részesült. A pályázattal a Bosch a fiatal mérnöknemzedéket kívánja motiválni újabb támogatási formával bõvítve az eddigi rendszert. [1]A magyarországi Bosch csoport autóipar területén tevékenykedõ vállalatai 2008 októberében hirdették meg a vállalat szlogenjével összhangban álló „Bosch Életre Tervezve Díj” címû pályázatot, amelyre a hazai fõiskolák, illetve egyetemek villamos-,...
Mindkét különleges tanulmány a motorbiciklik és az autók határán egyensúlyoz, de míg a Simple- Sustainable and and Innovative Mobility Product for Low Energy consumption - vadonatújnak számít, addig a Clever 2002-es találmány. [b2]A háromkerekû csodabogár utascellája a kocsikéhoz hasonló védelmet nyújt az idõjárás, a menetszél ellen, valamint pajzsként viselkedik a balesetek során, illetve jelentõsen megszûri a menetzajokat is. A keskeny kialakítást, az ülések konfigurációját, és leginkább a dinamikus vezetési stílusát viszont a kétkerekûek ihlették, a mindössze 450 kg-os, 36 kW-os...
Az új BMW F 800 R Chris Pfeiffer kiadásának megjelenése alkalmából a névadó háromszoros világbajnok stuntlegenda a BMW híres, „Négy Henger”-ként ismert székházának tetején trükközött. „Ez volt a legizgalmasabb dolog, amit mostanában csináltam. A helyszín fantasztikus volt, egész München a lábam elõtt hevert!” – mondta el a háromszoros stuntbajnok. [2]Az F 800 R Chris Pfeiffer kiadás a bajnok motorjának utcai változata a hagyományos BMW Motorsport színekben. Az erõforrás karakterisztikája változatlan az F 800 R alapváltozathoz képest, ám a modell Akrapovic kipufogódobot, egyedi...
A dinamikus, csupasz F 800-as, nem csak az utakon vált gyorsan elismertté. Az extrém könnyû kezelhetõséget jól szemlélteti a négyszeres világ- és európabajnok motoros kaszkadõr Chris Pfeiffer, aki már 2007-ben és 2008-ban az F 800 S speciálisan átalakított változatát használta, ami nagyon hasonló a késõbbi F 800R-hez. A modell 2008. novemberi, milánói hivatalos bemutatója óta, Chris Pfeiffer már az új F 800 R-rel vesz részt a nemzetközi versenyeken és bemutatókon. Motorja csak néhány apróságban különbözik a sorozatgyártású változattól. [1]2008-ban, Chris Pfeiffer összesen 85 nap vett...
A BMW ActiveHybrid 7 a világ elsõ olyan modellje, amely egy V8-as belsõégésû erõforrást, egy 8-fokozatú automata sebességváltót és egy, a Mild-hibrid koncepció keretében alkalmazott elektromos motort kombinál hajtásrendszerében. A BMW TwinPower Turbo és a Második Generációs Közvetlen Benzinbefecskendezés (High Precision Injection) technikájával mûködõ, továbbfejlesztett nyolchengeres aggregát és a háromfázisú szinkronmotor együttes alkalmazásával a BMW ActiveHybrid 7 342 kW/465 LE összteljesítményt és 700 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál. E tekintélyes...