manuális klíma, Állítható kormány, centrálzár, elektromos ablak elöl, elektromos tükör, fedélzeti komputer, fűthető tükör, szervokormány, színezett üveg, dönthető utasulések, multifunkciós kormánykerék, pótkerék, Ülésmagasság állítás, bőr kormánykerék, kikapcsolható légzsák, oldallégzsák, utasoldali légzsák, vezetőoldali légzsák, fényszóró magasságállítás, abs(blokkolásgátló), hátsó fejtámlák, inditásgátló(immobiliser), isofix rendszer, cd-s autóradió, mp3 lejátszás, autóbeszámitás lehetséges, első tulajdonostól, garázsban tartott, keveset futott, magyarországon újonnan üzembe helyezett, nem dohányzó, rendszeresen karbantartott
Autó azonosítója: 1905958
Hely: Szolnok
KLÍMA
ABS
ASR
LÉGZSÁK
SZERVO
TEMPOMAT
AUTOMATA
BŐR
A Suzuki-ról:
A Suzuki Motor Corporation egy japán multinacionális cég, mely fő jövedelmét az autók és motorkerékpárok gyártásával szerzi be.
A Suzuki a 12. legnagyobb személygépkocsi gyártó a világon. Több mint 45 000 embert alkalmaz, a világ 163 országában van jelen, 28 vegyesvállalattal közvetlenül vagy értékesítési hálózata révén. Története
A cégalapító Szudzuki Micsio. Az első termékét 1909-ben, 22 évesen készítette egy pedál-hajtású szövőgépet, és árusítani kezdte.
30 évesen már egy szövőszéküzem vezetője volt. Ekkor hatvan alkalmazott dolgozott az üzemben. Eközben tett szert fémmegmunkálási tapasztalatokra is.
Szudzuki Micsio folyamatosan korszerűsítette a termelést, legújabb szövőszékeit már gépesítette, amihez friss tőkére volt szüksége, ezért 1920márciusában, 500 000 jen alaptőkével, Suzuki Szövőszékgyártó Vállalat (Suzuki Jidosa Kogyo) néven bevezette cégét a tőzsdére. Ez a dátum tekinthető a mai nevén Suzuki Motor Corporation-ként ismert cég megalapításának.
1922-re a cég már a legnagyobb Japán szövőszékgyárak egyike lett. Azonban a piac telítődni kezdett, mivel Suzuki kiváló minőségű, az akkori igényeket teljes mértékben kielégítő szövőszékei nem romlottak el, így az új szövőszékek iránti igény fokozatosan csökkent.
A második világháború után a szövőszékgyártás ugyan újraindult, de a háború és az azt követő gazdasági helyzet rossz hatással volt a cég rehabilitására.
Szudzuki Micsio a szövőszékpiac telítődése miatt már a háború előtt is felmerült a gyártott termékpaletta járműipari kibővítése, sőt még 1938-ban egy Angliából hozatott Austin Seven típusú gépkocsi alapján egy prototípust is elkészített a gyár fejlesztőgárdája. Azonban az akkori projekt nem valósulhatott meg, mert időközben kitört a világháború.
2010 január 15.én a Volkswagen AG megvette a Suzuki részvényeinek 19.9 %-át, mellyel a Suzuki legnagyobb részvényesének számítanak.
Kronológiai áttekintés
Suzulight
Suzuki gyárEsztergomban. Több, mint 6000 alkalmazottja van a létesítménynek.
1909 Szudzuki Micsio megalapítja a Suzuki szövőgép gyárat.
1922 Legnagyobb szövőszékgyárak egyike
1952 Elkészült az első itt gyártott jármű Power Free néven 36ccm-es kétütemű segédmotorral hajtott kerékpár, amit a 60 ccm-es, kétsebességes Diamond Free követett.
1954 A cég neve Suzuki Motor Corporation-re változik.
1955 A motorbicikliket követte az első itt gyártott autó, a Suzulight, egy elsőkerékhajtású kisautó.
1962 A Suzuki az 50 ccm-es kategóriában megrendezésre kerülő motorkerékpár-bajnokságon első helyezést ér el.
1963 Az Egyesült Államokban, Los Angeles-ben, U.S. Suzuki Motor Corporation néven, gyári márkaképviselet nyílik.
1967 360 ccm-es, kétütemű motorral piacra kerül a Suzuki Fronte.
1971 Elkészül a Suzuki GT 750, kétütemű, vízhűtéses motorkerékpár.
1974 Elindult a gépkocsiexport
1976 A Suzuki Fronte új motorja már 450 ccm-es. Piacra kerül a négyütemű, 400, 500 és 750 ccm-es Suzuki GS motorkerékpár sorozat.
1977 Elkészül az első LJ80-as, négykerék-meghajtású Suzuki, melyet már négyütemű, 800 ccm-es motor hajt.
1981 Piacra kerül a CS50-es robogó. Szerződés a General Motors-szal és az Isuzuval.
1982 A diadalmenet folytatódik. A Suzuki az 500-as kategóriában hetedszer is megnyeri az országúti motorkerékpár világbajnokságot. Megkezdi működését a pakisztáni Suzuki gyár. Aláírják az indiai Maruti és a spanyolországi Santana gyár létesítéséről szóló szerződéseket.
1983Suzuki Cultus néven 1000 ccm-es motorral megjelent a Swift elődje. Majd a Suzuki GTI, 1300 ccm-es motorral 1986-ban.
1988 Elkészül a Vitara, a Suzuki terepjárója.
1989 nyarán a General Motorsszal közösen teljesen felújították a Swiftet. A kerekek hátul is függetlenül rugóznak, a motorokat is tökéletesítették. 1990-ben bemutatták a Sedant is.
1990-ben megállapodtak a magyarországi Suzuki gyártásáról, 1991-ben megalakult a Magyar Suzuki Rt.
1991 Piacra kerül a kétüléses Cappuccino.
1992-ben legyártották az első Magyar Suzukit. 1993 óta az „új autó eladások” listája szerint a Suzuki a legnépszerűbb típus Magyarországon.
1993 Beindul a Suzuki autók gyártása és értékesítése Esztergomban. Hivatalosan is felavatják a Suzuki legújabb autógyárát Magyarországon, Esztergomban. A Suzuki Motor Corporation bemutatja a Wagon R-t, a legújabb egyterű autóját.
1994Japánban az összes autóeladás eléri a tízmilliót.
1995 A motorbicikli export meghaladja a húszmillió darabot. A Suzuki Motor Corporation legújabb fejlesztése a Baleno.
1996Vietnamban motorbicikli- és személyautó-gyártás indul.
1997 A személygépkocsik tengerentúli értékesítése eléri a tízmillió darabot.
2001 Év végére világszerte 30 millió darab Suzuki gépkocsit értékesítettek, ebből több mint 15 millió darab export piacokon kelt el.
2002 - május A Suzuki többségi tulajdont szerez a Maruti Indiában.
2002 Új összeszerelő sort helyeznek üzembe a Kosai gyárban.
Délután 4 óra után 10 perccel történt közlekedési baleset Székesfehérváron a Balatoni úton lévõ parkolónál. Egy soponyai lakos által vezetett Fiat Brava és egy motorkerékpáros ütközött. A motoros 8 napon túl gyógyuló súlyos sérüléseket szenvedett. A balesetben a felelõsség megállapítása még további vizsgálatot igényel. 22 óra 40 perckor a 8-as számú fõúton egy Peugeot 405 típusú személygépkocsi sofõrje közlekedett a Sajó utca felöl a Palotai út irányába. Az Újcsóri utca 6. szám elõtt jármûvével...
A Vaszar irányából Pápa felé közlekedõ 39 éves férfi 21.30 óra elõtt néhány perccel a város közeli vasúti átjáróhoz érve figyelmen kívül hagyta a fénysorompó tilos jelzését. Az úttesttel az átjáró elõtt párhuzamos pályán haladó és Gyõr-Celldömölk között közlekedõ gyorsvonat vezetõje már hiába fékezett: a mozdony az autó bal oldalt kapta el, mintegy kétszáz méteren keresztül tolta maga elõtt, majd kilökte a gépkocsit a töltésre. A Suzukiban utazó négy személyt a tûzoltóknak kellett kiemelni. A sofõr azonnal meghalt, három utasa...
Kedden késõ este egy dunaújvárosi autótulajdonos tett bejelentést, hogy a Vasmú út egyik parkolójából eltûnt a Suzukija. A hölgy vasárnap este parkolta le az autót a lakása mögötti parkolóban. Hétfõn észrevette, hogy nincs meg a kulcsa. Keresni kezdte elõbb a kulcsot, majd az autót is, hátha máshová parkolt le, de sem a kulcsot, sem autóját nem találta. Kedd este bejelentette mindezt a kapitányság ügyeletére. A hölgy bejelentése nyomán szokásos teendõket végezték a nyomozók, miközben az ügyeletük újabb hívást vett. Egy férfi kért segítséget, mert a Piac tér egyik...
2006. szeptember 07-én délután Szeged külterületén, Dorozsma és Sziksós között két személygépkocsi összeütközött. A rendelkezésre álló adatok alapján Bordány felõl Dorozsma irányába haladt egy Suzuki típusú személygépkocsi, melynek elõzésébe kezdett egy mögötte közlekedõ Daevoo. A közlekedési manõver közben azonban a két személyautó eddig tisztázatlan körülmények között összeütközött. A körülmények tisztázása végett a Szegedi Rendõrkapitányság Közlekedésrendészeti Osztálya...
A terepjárós történetet hasznos ha két részre bontjuk. Egyik az esztergomi gyárban nemsokára készülõ járgány, a másik a Vitara utódja. Az elsõ szál a legbizonytalanabb, mert hivatalos információk alig vannak a területrõl. Amit biztosan lehet tudni, hogy 2003 tavaszán a Fiat és Suzuki elnöke aláírt egy megállapodást. A szerzõdés azt takarja, hogy Esztergomban gyártanak évente hatvanezer közös fejlesztésû szabadidõautót. Ebbõl húszezer Fiat, negyvenezer pedig Suzuki jelvénnyel fog készülni. A kocsi mûszaki háttérérõl keveset tudni. Valószínûnek látszik, hogy nem a...