Néhány hete, a Mitsubishi “Concept-PX MiEV” plug-in hibrid tanulmányautójának európai premierjén a Genfi Autószalon látogatói már bepillantást nyerhettek az MMC középtávú terveinek egyikébe, amely a fenntartható mobilitást szolgálja. Az i-MiEV elektromos kisautó kiállítása Monacóban még kézzelfoghatóbb tapasztalatokkal szolgál a nagyközönség számára, mielõtt a vállalat hivatalosan is bemutatná a modellt a Párizsi Autókiállításon (szept. 30. – okt. 17.). [1]Emlékeztetõül: a Mitsubishi i-MiEV az elsõ, 100%-ban elektromos hajtású autó, amit egy neves...
A Mitsubishi Motors Corporation (MMC) bejelentette, hogy egyetértési megállapodást (MoU) írt alá az MM Automobile Schweiz AG vállalattal és Svájc legnagyobb áramszolgáltatójával, az Alpiq Holding AG (Alpiq) vállalattal, amelynek értelmében a három szerzõdõ fél közösen promotálja Svájcban az új generációs, elektromos hajtású i-MiEV modellt. [1]A megállapodás értelmében a három vállalat azon lesz, hogy Svájcban megerõsítsék az elektromos autók jelenlétét, és elõsegítsék a japán fejlesztésû gyorstöltõ egységek meghonosítását. Az Alpiq meggyõzõdése...
A Monacói Nagyhercegségben 2008 decemberében lezajlott sikeres tesztprogram után a Monacói Nagyhercegség, a Mitsubishi Motors Corporation, a Mitsubishi Motors Europe B.V. és az MC Automobile (Europe) N.V. – a Mitsubishi Corporation leányvállalata – szándéknyilatkozatot írtak alá a Mitsubishi Motors nulla károsanyag-kibocsátású, elektromos hajtású i MiEV* jármûvének flotta-tesztjérõl a Nagyhercegség területén. [4]A szándéknyilatkozatban minden érintett fél kifejezte elhivatottságát az elektromos hajtású jármûvek népszerûsítése terén, ami véleményük szerint a fenntartható...
A Lancer Evolution (sportos szellem) és a Pajero* (összkerékhajtású szakértelem) mellett a Mitsubishi Motors úgy döntött, hogy különleges “i” miniautója lesz majd a márka környezetvédelmi nagykövete a világban. A Japánban 2006 januárjában bevezetett kisautó, amely számos díjat kapott, és a média, illetve a vásárlók is kedvezõen fogadták, az „i” lett a mûszaki alapja az MMC következõ generációs elektromos (= nulla emissziójú) jármûprojektjének. A 2006 októberében bejelentett elektromos „i”, vagyis az „i-MiEV” elõször Japánban, 2009-ben kerül piacra, a nemzetközi piacokra...
Bár az elektromos hajtású sportkocsi (vagy elektromos gyorskocsi, mint a 100 km/órás sebességrekordot megdöntõ jármû 1899-bõl) ötlete nem újdonság, eddig nem sokan foglalkoztak a gondolattal, hogy az elektromos jármûveket (EV) sportautóként használják... [2]A Mitsubishi Motors ellentmondva a fenti szemléletnek, ötvözve a versenysportos örökségét az EV-k terén szerzett tapasztalatával megalkotta a levehetõ tetejû i MiEV SPORT AIR modellt, amelyet a közelgõ 2009-es Genfi Autószalonon mutatunk be. [3]A ma már szokásos környezetbarát üzemen is túlmutató, nulla közúti CO2 kibocsátású, sportos tanulmányautó a tipikus...
[1]A Mitsubishi Motors Corporation (MMC) a napokban bejelentette, hogy kivonul a Dakar Rally-ból. A Mitsubishi Motors 26 alkalommal indult a versenysorozatban; ebbõl 12-szer nyert, sõt hét egymást követõ évben is sikerült gyõzelmet aratnia. E páratlan rekord mellett a vállalat 4WD technológiája is nyert, hiszen ráirányította a figyelmet a sorozatgyártású jármûvekben alkalmazott rendszer tartósságára és terepképességeire. A világgazdaság váratlan megrendülése azonban szükségessé teszi, hogy a vállalat szigorúbban ossza be erõforrásait. Ennek okán született meg a döntés, hogy a vállalat kivonul a Dakar...
A díj odaítélését megelõzõ tesztelés során magasan képzett, tapasztalt off-road szakemberek vezették a Mitsubishi gyõztes Pajero modelljét és az L200-ast, amelyek a 2008-as év legjobb új négykerékhajtású modelljeivel mérték össze tudásukat. [2]A döntõbe jutott hat autót kemény feladatok elé állították a tesztelõk: veszélyes homokdûnéken, meredek hegyoldalakon kellett bizonyítaniuk képességeiket; vízen keltek át, és persze számtalan kilométert tettek meg aszfalton is, s a bírák szigorúan pontozták minden autó tulajdonságait, hogy kiderüljön: ki gyõz a...
Dél-Yorkshire rendõrségének garázsában így már három Mitsubishi Lancer EVO áll. Az új, X. generációs példány egy VIII-as és egy IX-es EVO mellé parkolhatott be. Az durva sportkocsik remekül szuperáltak a rendvédelmi szervnél, állításuk szerint a kocsi már csak a megjelenésével rendet teremtett: a szabálytalankodókban fel sem merült, hogy meg fognak tudni szökni, inkább egybõl megálltak. Az új flottatag is hasonló fényes karrier elé néz: a fedélzeten a legmodernebb eszközök segítik a tisztek munkáját, az automatikus rendszámfelismerõvel például leellenõrizhetõ, ki a...