Autós hírek: F1-es Mexikóvárosi Nagydíj: Töretlen Red Bull siker Mexikóban is?


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

A Forma-1-es mezőny az USA Nagydíjat követően egy rövid váltással érkezik
meg Mexikóvárosba. 2015-ben debütált az átépített mexikói pálya a Forma-1-es
versenynaptárban, s nagy kedvencnek számít. A helyiek legendás
vendégszeretete és a pálya különlegességei vonzzák a résztvevőket és a
nézőket Mexikóvárosba. A Hermanos Rodriguez pálya 110.000 nézőt tud
egyszerre fogadni, s várhatóan a többi idei Forma-1-es pályához hasonlóan
itt is kirakják majd a megtelt táblát.
Jelenleg egy mexikói tagja van a Forma-1-es mezőnynek, aki nem csak hazai
futamán lesz reflektorfényben, de az azt megelőző texasi versenyen is nagy
kedvencnek számított. Sergio Perez teljesítménye a szezon második részében
nem volt olyan fényes, mégis Lewis Hamilton kizárásával az USA Nagydíjról
megnőtt az esélye annak, hogy megszerezze a második helyet az egyéni
ponttáblán csapattársa, Max Verstappen mögött. Daniel Ricciardo
kézsérüléséből visszatért, de maradandót nem tudott alkotni. Ez a tény
együtt az egyéni ponttábla második helyének megszerzésével, valószínűleg
védetté teszi a mexikóit a Red Bullon belül.
A Mercedes magabiztosan hagyta ott Texast. Bár Lewis Hamiltont kizárták az
USA Nagydíjról autójának szabálytalan padlólemeze miatt, de ez mit sem von
le abból a tényből, hogy a brit 2023-as legerősebb teljesítményét tette le
az asztalra azzal, hogy 2.2 másodperccel ért célba a versenygyőztes Max
Verstappen mögött. Úgy tűnik megtalálta a csapat, hogy hol szorul
fejlesztésre és ez jó előjel a 2024-es eredményesség tekintetében.
Mexikóban és az azt követő Brazíliában is magaslati pálya várja a mezőnyt,
amely a Honda motorok erőssége miatt kedvező a Red Bull autói számára. A
hétvégi mexikói versenypálya a maga 2285 méteres magasságával valójában a
versenynaptár legmagasabb helyszíne. A levegő nagyon ritka, s bár az autók
nagy leszorítóerővel hajtanak, azért, hogy nagyobb legyen a tapadás a
kanyarokban, ez a tapadóerő mégis eléggé lecsökken a ritka levegő hatására,
s ez csúszkáláshoz vezethet.
2022-ben Max Verstappen szezonbeli tizennegyedik győzelmét húzta be
Mexikóvárosban. A jóslatok beváltak, a Red Bull hasított a mexikói
magaslatokon is, Sergio Perez ismét bronzérmes lett hazai lelkes közönsége
előtt. A Mercedes és Lewis Hamilton egyre jobb formába lendült, melynek
eredményeként negyedik második helyezését szerezte Mexikóvárosban.
A verseny és a pálya
Mexikóváros egyike azon Forma-1-es pályáknak, amely története a Forma-1
hőskorától íródik. 1992 után azonban kikerült a versenynaptárból. Később,
hogy 2015-ben visszatérhessen, Herman Tilke tervei alapján teljesen
átépítették ezt a pályát. Így már a modern kor biztonsági előírásainak is
megfelelt. A jelenlegi pályán, az Autodromo Hermanos Rodriguezen 17 kanyar
van, amely hárommal több, az eredetinél. A célegyenes a Forma-1-es
versenynaptár egyik leghosszabbja. A versenypálya tengerszint feletti
magassága egyedülálló. A versenynaptár leggyorsabb pályái közé tartozik.
A 71-körös Mexikói Nagydíj október 29.-én helyi idő szerint 14 órakor
(nálunk 21 órakor) veszi kezdetét Mexikóvárosban. A pálya hossza: 4,304 km,
a teljes versenytáv 305,354 km. A pályarekordot még mindig Valtteri Bottas
tartja 2021-ből, ideje 1 perc 17,774 másodperc. Érdekesség, hogy az előző
rekordot is a finn pilóta tartotta 2018-ból.
2022-ben ugyanaz a három pilóta állt dobogón, mint egy évvel korábban,
ugyanazokon a helyeken. Mindkét évben Max Verstappen (Red Bull) nyerte meg a
Mexikói Nagydíjat. A holland pilóta győztes ideje 2022-ben 1:38:36.729 volt.
A második helyen Lewis Hamilton (Mercedes) ért célba. A bronzérmes helyezés
Sergio Perezé (Red Bull) lett.
Forrás: facebook.com/amberprkft/

A Forma-1-es mezőny az USA Nagydíjat követően egy rövid váltással érkezik meg Mexikóvárosba. 2015-ben debütált az átépített mexikói pálya a Forma-1-es versenynaptárban, s nagy kedvencnek számít. A helyiek legendás vendégszeretete és a pálya különlegességei vonzzák a résztvevőket és a nézőket Mexikóvárosba. A Hermanos Rodriguez pálya 110.000 nézőt tudegyszerre fogadni, s várhatóan a többi idei Forma-1-es pályához hasonlóan itt is kirakják majd a megtelt táblát.


Jelenleg egy mexikói tagja van a Forma-1-es mezőnynek, aki nem csak hazai futamán lesz reflektorfényben, de az azt megelőző texasi versenyen is nagy kedvencnek számított. Sergio Perez teljesítménye a szezon második részében nem volt olyan fényes, mégis Lewis Hamilton kizárásával az USA Nagydíjról megnőtt az esélye annak, hogy megszerezze a második helyet az egyéni ponttáblán csapattársa, Max Verstappen mögött. Daniel Ricciardo kézsérüléséből visszatért, de maradandót nem tudott alkotni. Ez a tény együtt az egyéni ponttábla második helyének megszerzésével, valószínűleg védetté teszi a mexikóit a Red Bullon belül.


A Mercedes magabiztosan hagyta ott Texast. Bár Lewis Hamiltont kizárták az USA Nagydíjról autójának szabálytalan padlólemeze miatt, de ez mit sem von le abból a tényből, hogy a brit 2023-as legerősebb teljesítményét tette le az asztalra azzal, hogy 2.2 másodperccel ért célba a verseny győztes MaxVerstappen mögött. Úgy tűnik megtalálta a csapat, hogy hol szorul fejlesztésre és ez jó előjel a 2024-es eredményesség tekintetében.


Mexikóban és az azt követő Brazíliában is magaslati pálya várja a mezőnyt, amely a Honda motorok erőssége miatt kedvező a Red Bull autói számára. A hétvégi mexikói versenypálya a maga 2285 méteres magasságával valójában a versenynaptár legmagasabb helyszíne. A levegő nagyon ritka, s bár az autók nagy leszorítóerővel hajtanak, azért, hogy nagyobb legyen a tapadás a kanyarokban, ez a tapadóerő mégis eléggé lecsökken a ritka levegő hatására, s ez csúszkáláshoz vezethet.


2022-ben Max Verstappen szezonbeli tizennegyedik győzelmét húzta be Mexikóvárosban. A jóslatok beváltak, a Red Bull hasított a mexikói magaslatokon is, Sergio Perez ismét bronzérmes lett hazai lelkes közönsége előtt. A Mercedes és Lewis Hamilton egyre jobb formába lendült, melynek eredményeként negyedik második helyezését szerezte Mexikóvárosban.


A verseny és a pálya


Mexikóváros egyike azon Forma-1-es pályáknak, amely története a Forma-1 hőskorától íródik. 1992 után azonban kikerült a versenynaptárból. Később, hogy 2015-ben visszatérhessen, Herman Tilke tervei alapján teljesen átépítették ezt a pályát. Így már a modern kor biztonsági előírásainak is megfelelt. A jelenlegi pályán, az Autodromo Hermanos Rodriguezen 17 kanyar van, amely hárommal több, az eredetinél. A célegyenes a Forma-1-es versenynaptár egyik leghosszabbja. A versenypálya tengerszint feletti magassága egyedülálló. A versenynaptár leggyorsabb pályái közé tartozik.


A 71-körös Mexikói Nagydíj október 29.-én helyi idő szerint 14 órakor (nálunk 21 órakor) veszi kezdetét Mexikóvárosban. A pálya hossza: 4,304 km, a teljes versenytáv 305,354 km. A pályarekordot még mindig Valtteri Bottas tartja 2021-ből, ideje 1 perc 17,774 másodperc. Érdekesség, hogy az előző rekordot is a finn pilóta tartotta 2018-ból.


2022-ben ugyanaz a három pilóta állt dobogón, mint egy évvel korábban, ugyanazokon a helyeken. Mindkét évben Max Verstappen (Red Bull) nyerte meg a Mexikói Nagydíjat. A holland pilóta győztes ideje 2022-ben 1:38:36.729 volt. A második helyen Lewis Hamilton (Mercedes) ért célba. A bronzérmes helyezés Sergio Perezé (Red Bull) lett.

Forrás: facebook.com/amberprkft/