Autós hírek: F1-es Brit Nagydíj, Silverstone: Hazatér a cirkusz


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

Ausztria után nem pihenhet a mezőny, azonnal a Brit Nagydíj következik. Már
csak ez a futam választ el minket a július 23.-ai Magyar Nagydíjtól. Előbb
azonban a hétvégén Silverstone-ban állnak rajthoz a Forma-1-esek. Az
eredetileg egy repülőtérből átalakított pályát és környezetét pár éve
megújították, s egy modern létesítmény és új aszfaltcsík fogadja a nagyrészt
hazatérő csapatokat.
Angliát az autósportok bölcsőjének tartják, s mivel a csapatok nagy részének
ott van a főhadiszállása és többségében britek dolgoznak a sportágban,
privilégiummal rendelkezik a Brit Forma-1-es Nagydíj. 2020-ban ez azt
jelentette, hogy két futamot is rendeztek Silverstone-ban. Két egymásutáni
hétvégén következett ugyanis a Brit Nagydíj és a Forma-1 70. Évfordulós
Nagydíja. 2021-ben pedig ez volt az egyik helyszíne a három sprintfutam
egyikének. Most egy szimpla versenyhétvége következik a ködös Albionban.
Az Osztrák Nagydíj a büntetések futama volt. Rengeteg büntetést kiosztottak
a hétvége során pályaelhagyásért és utólag is jutott pár belőlük. Így
megváltozott az osztrák futam végeredménye és a világbajnokság állása is.
A Mercedesnek általában jól fekszik a brit versenypálya, tavaly harmadik
lett itt Lewis Hamilton. Idén egy nagy kérdőjel feszül a hétvégi
teljesítményük előtt. Bár fejlesztéseik úgy tűnt beváltak Kanadában, saját
elmondásuk szerint is küszködtek az osztrák versenypályán. Abban
reménykednek, hogy mivel Barcelonában és Montreálban jól mentek, a
barcelonai pályához hasonlító Silverstone-ban is szép eredményt érnek majd
el.
A Ferrari jó emlékekkel utazik Silverstone-ba, hiszen tavaly itt szerezte
élete első Forma-1-es rajtelsőségét és győzelmét a maranellóiak spanyolja,
Carlos Sainz. Utoljára 2018-ban tudott itt a Ferrari nyerni, akkor Sebastian
Vettel révén. Charles Leclerc abszolút pozitívan nyilatkozott az új
fejlesztések hatásáról, ami megmutatkozott Ausztriában. Átalakított első
szárnyat vittek Spielbergbe néhány padlóváltoztatással együtt. Amikor arról
kérdezték, hogy milyen eredményt vár Silverstone-ban, a monacói elmondta,
hogy ismét második szeretne lenni a látszólag legyőzhetetlen Max Verstappen
mögött.
Felejthetetlen volt a 2022-es futam az autósportok hazájában. Volt minden:
hatalmas baleset a rajt után, tüntetők, majd késhegyre menő csaták, s mindez
egy futam során. Carlos Sainz szombati első pole pozícióját követően első
Forma-1-es versenygyőzelmét is begyűjtötte Silverstone-ban. A második helyen
Sergio Perez ért célba. Lewis Hamilton hazai közönsége előtt a bronzérmes
helyre állhatott fel.
2022-ben nem indult simán a verseny, egy többautós baleset borzolta a
kedélyeket a rajtot követően. Sokáig nem is lehetett tudni, hogy pontosan mi
történt. Kiderült, hogy Guanyu Zhout és Alexander Albont kórházba kellett
szállítani további kivizsgálásra. Bár a kínai pilóta balesete sokkal
horrorisztikusabbnak nézett ki, mint Alboné, a verseny végén mégis ő volt
az, aki visszatért a pályára. Saját elmondása szerint is, és a baleset
visszanézésekor látható volt, hogy ezúttal is életet mentett a korábban
nagyon utált Halo. George Russell is érintett volt a balesetben, ő sérülések
nélkül megúszta, de folytatni nem tudta a versenyt.
A Forma-1-es résztvevők nagyon várják a hétvégi megmérettetést. Szinte
mindenki felsőfokban beszél a versennyel és a pályával kapcsolatban. Ez az a
futam, amit mindenki vár, és amelyet mindenki nagyon szeretne megnyerni, de
főleg a brit pilóták hazai közönségük előtt.
A verseny és a pálya
A Silverstone-i pályát 2010-ben átépítették, amikor kiegészült az új Aréna
résszel. A lassú és gyors kanyarok elegye azt a célt hivatott kiszolgálni,
hogy a nézők jobban átlássák a pályát és az előzési manővereket. Az
átépítések után a Silverstone-i lett a versenynaptár egyik leghosszabb
pályája, de megmaradt gyors pályának. A motorerősségnek fontos szerep jut a
pálya gyors részein, főleg a gyors kanyarokban. Ez az aszfaltcsík nem csak
az autóknak és pilótáknak, de az abroncsoknak is nagy kihívás. A pálya a
lassú, közepes és gyors kanyarok megfelelő kombinációja, olyanoké, mint a
híres Maggotts, Becketts és Abbey kanyarok.
Az 52-körös Brit Nagydíj július 9.-én helyi idő szerint 15 órakor (nálunk 16
órakor) veszi kezdetét. A pálya hossza: 5,891 km, a teljes versenytáv
306,198 km. A pályarekordot Max Verstappen tartja 2020-ból, ideje 1 perc
27,097 másodperc.
Forrás: facebook.com/amberprkft/

Ausztria után nem pihenhet a mezőny, azonnal a Brit Nagydíj következik. Már csak ez a futam választ el minket a július 23.-ai Magyar Nagydíjtól. Előbb azonban a hétvégén Silverstone-ban állnak rajthoz a Forma-1-esek. Az eredetileg egy repülőtérből átalakított pályát és környezetét pár éve megújították, s egy modern létesítmény és új aszfaltcsík fogadja a nagy részthazatérő csapatokat.


Angliát az autósportok bölcsőjének tartják, s mivel a csapatok nagy részénekott van a főhadiszállása és többségében britek dolgoznak a sportágban, privilégiummal rendelkezik a Brit Forma-1-es Nagydíj. 2020-ban ez azt jelentette, hogy két futamot is rendeztek Silverstone-ban. Két egymás utáni hétvégén következett ugyanis a Brit Nagydíj és a Forma-1 70. Évfordulós Nagydíja. 2021-ben pedig ez volt az egyik helyszíne a három sprint futam egyikének. Most egy szimpla versenyhétvége következik a ködös Albionban.


Az Osztrák Nagydíj a büntetések futama volt. Rengeteg büntetést kiosztottak a hétvége során pályaelhagyásért és utólag is jutott pár belőlük. Így megváltozott az osztrák futam végeredménye és a világbajnokság állása is.


A Mercedesnek általában jól fekszik a brit versenypálya, tavaly harmadik lett itt Lewis Hamilton. Idén egy nagy kérdőjel feszül a hétvégi teljesítményük előtt. Bár fejlesztéseik úgy tűnt beváltak Kanadában, saját elmondásuk szerint is küszködtek az osztrák versenypályán. Abban reménykednek, hogy mivel Barcelonában és Montreálban jól mentek, a barcelonai pályához hasonlító Silverstone-ban is szép eredményt érnek majd el.


A Ferrari jó emlékekkel utazik Silverstone-ba, hiszen tavaly itt szerezteélete első Forma-1-es rajt elsőségét és győzelmét a maranellóiak spanyolja, Carlos Sainz. Utoljára 2018-ban tudott itt a Ferrari nyerni, akkor Sebastian Vettel révén. Charles Leclerc abszolút pozitívan nyilatkozott az újfejlesztések hatásáról, ami megmutatkozott Ausztriában. Átalakított első szárnyat vittek Spielbergbe néhány padló változtatással együtt. Amikor arról kérdezték, hogy milyen eredményt vár Silverstone-ban, a monacói elmondta,hogy ismét második szeretne lenni a látszólag legyőzhetetlen Max Verstappen mögött.


Felejthetetlen volt a 2022-es futam az autósportok hazájában. Volt minden: hatalmas baleset a rajt után, tüntetők, majd késhegyre menő csaták, s mindezegy futam során. Carlos Sainz szombati első pole pozícióját követően első Forma-1-es verseny győzelmét is begyűjtötte Silverstone-ban. A második helyenSergio Perez ért célba. Lewis Hamilton hazai közönsége előtt a bronzérmes helyre állhatott fel.


2022-ben nem indult simán a verseny, egy több autós baleset borzolta a kedélyeket a rajtot követően. Sokáig nem is lehetett tudni, hogy pontosan mitörtént. Kiderült, hogy Guanyu Zhout és Alexander Albont kórházba kellett szállítani további kivizsgálásra. Bár a kínai pilóta balesete sokkal horrorisztikusabbnak nézett ki, mint Alboné, a verseny végén mégis ő volt az, aki visszatért a pályára. Saját elmondása szerint is, és a baleset visszanézésekor látható volt, hogy ezúttal is életet mentett a korábban nagyon utált Halo. George Russell is érintett volt a balesetben, ő sérülések nélkül megúszta, de folytatni nem tudta a versenyt.


A Forma-1-es résztvevők nagyon várják a hétvégi megmérettetést. Szinte mindenki felsőfokban beszél a versennyel és a pályával kapcsolatban. Ez az a futam, amit mindenki vár, és amelyet mindenki nagyon szeretne megnyerni, de főleg a brit pilóták hazai közönségük előtt.


A verseny és a pálya


A Silverstone-i pályát 2010-ben átépítették, amikor kiegészült az új Aréna résszel. A lassú és gyors kanyarok elegye azt a célt hivatott kiszolgálni,hogy a nézők jobban átlássák a pályát és az előzési manővereket. Az átépítések után a Silverstone-i lett a versenynaptár egyik leghosszabb pályája, de megmaradt gyors pályának. A motor erősségnek fontos szerep jut apálya gyors részein, főleg a gyors kanyarokban. Ez az aszfaltcsík nem csak az autóknak és pilótáknak, de az abroncsoknak is nagy kihívás. A pálya alassú, közepes és gyors kanyarok megfelelő kombinációja, olyanoké, mint a híres Maggotts, Becketts és Abbey kanyarok.


Az 52-körös Brit Nagydíj július 9.-én helyi idő szerint 15 órakor (nálunk 16 órakor) veszi kezdetét. A pálya hossza: 5,891 km, a teljes versenytáv306,198 km. A pályarekordot Max Verstappen tartja 2020-ból, ideje 1 perc27,097 másodperc.


Forrás: facebook.com/amberprkft/