Autós hírek: Volvo V70: Új kombi


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


A Volvo kombik fontos szerepet játszottak a márka történetében. A PV 445 1953-as bemutatkozása óta folyamatosan egyre kifinomultabbá váltak a Volvo kombik. Ami kezdetben csak egy praktikus és nagy autó volt, abból mára olyan komfortos és dinamikus, exkluzív jármû lett, mely egyenértékû a nagy luxuslimuzinokkal. Ráadásul az új Volvo V70 hatalmas lépést tesz elõre az intelligens funkcionalitás területén.
„A mai V70-esnek kiegyensúlyozott a mérete, és szimpatikus kettõs személyisége van, melyet egyfelõl a nagy tér és a sokoldalúság, más oldalról a sportos dinamizmus határoz meg. Ezeket a tulajdonságokat tovább erõsítettük, miközben egy nagy adag luxust is adagoltunk hozzá a prémium érzet növelése érdekében.” – mondja Steve Mattin.
 
Sportosabb benyomás
 
[2]Az új V70 lekerekített orrában fekete, tojástartó mintájú hûtõrács dominál, melynek vízszintes bordái krómozottak. Ez sportosabbá teszi a luxuskombi arcát.
Az emelkedõ övvonal fontos szerepet játszik a kocsi elõre dõlõ, dinamikus profiljában, melyet tovább fokoznak az oldalablakok közötti feketére színezett oszlopok.
„A befeketített tetõoszlopok látszólag egybefüggõvé teszik az oldalablakokat. Ezt erõsíti az egészet körülvevõ króm díszléc, így az ablakfelület elegáns és sportos megjelenést kölcsönöz az autónak.” – mondja Stefan Jansson, az új Volvo V70 külsõ formatervezésének vezetõje.
 
Dinamikusabb rakodóajtó
 
Oldalról nézve a rakodóajtó felsõ része sportosabb, mert elõre dõl.
„Ennek ellenére egy picinyke kompromisszumot sem kötöttünk az autóinkra jellemzõ funkcionalitás tekintetében. Az új rakodóajtó magában foglalja a lámpák felsõ részét, és amikor kinyílik, a rakodónyílás még nagyobb lesz. Ennek köszönhetõen a rakodóajtó mögötti tér nagyobb mint korábban, és könnyebben rakodható. A csomagtér befogadó képessége 55 literrel nõtt a jelenlegi V70-eshez képest.” – mondja Stefan Jansson.
A rakodóajtó Volvo feliratának betûi még hangsúlyosabbak, és a betûk közötti távolság is nagyobb lett. Ez a megoldás elõször a Detroitban bemutatott XC60-as tanulmányautón volt látható.
Hátulról nézve a rakodóajtó erõsen hasonlít a C30-aséra. Az övvonal fölötti fényekben – tehát mindkét oldali lámpában és a pótféklámpában is – ledek világítanak. A karosszériába épített lámpák kiegészítõ féklámpa szerepet is játszanak, ha a csomag olyan nagy, hogy csak nyitott rakodóajtóval lehet haladni. További intelligens megoldás, hogy a rakodóajtó ablaka oldalt lejjebb nyúlik, így a vezetõ jobban kilát hátrafelé.
 
Új külsõ és belsõ színek
 
[3]Az új Volvo V70 16 különbözõ színben kapható, melyek közül kettõ vadonatúj. Az új fényezések – a Seashell és a Glacier Blue – még inkább kiemelik a kocsi sportos és elegáns auráját. Az utastérben hat kárpitozás választható három színben. A Sandstone Beige és az Anthracite Black mellett megjelent a Cranberry Red színezés, amelyben az ülések és ajtókárpitok vörös betétei elegáns kontrasztot alkotnak a kárpitozás fekete részével.
„Ehhez a meleg, vörös színárnyalathoz egy tipikus svéd dolog adta az ötletet, a vörösre festett, vidéki svéd faház. Ezt a színt használtuk kiindulási alapnak, és egy olyan árnyalatot emeltünk ki belõle, mely elég mély és sokrétû ahhoz, hogy nemzetközi perspektívában is megállja a helyét.” – magyarázza Boel Hermansson, a Volvo V70 fejlesztésének színekért és anyagokért felelõs vezetõje.
 
Skandináv forma és funkcionalitás
 
A V70 utastere legjobb példa a skandináv dizájnra. A legkisebb rész tervezésénél is száz százalékig arra összpontosítottak, hogy a forma letisztult, a funkcionalitás pedig intelligens legyen.
Az elsõ ülések komfortja egyedülálló, a kezelõszervek ergonómikusak; természetesen megmaradt a szupervékony középkonzol és a világszínvonalú audio-rendszer.
A beépített gyerekülés-magasító két fokozatban állítható és a 40/20/40 arányban osztott hátsó támlákba beépítették az öveket. A funkcionalitás kifinomultságára jellemzõ a hátsó támla könnyûszerkezetes építése, és az egyszerû döntõ mechanizmus.
 
A csomag is elsõ osztályon utazik

[1]Az új Volvo V70-esben mindenki és minden elsõ osztályon utazik. Még a csomagteret és annak felszereléseit is úgy tervezték, hogy megfeleljen a legmagasabb igényeknek és a legmesszemenõbbekig funkcionális legyen.
„Azt szerettük volna, hogy a csomagtér olyan nagynak és elegánsnak nézzen ki, mint amilyen valójában.” – mondja Jonathan Disley, aki az új Volvo V70-es belsõ terét tervezte.
A csomagtér intelligens megoldásai közül kiemelendõ a padló alatti rakodórekesz, mely bezáródik, ha becsukták a raktérajtót. Extraként elektromos rakodóajtó is rendelhetõ, melyet mozgó raktérpadlóval, illetve sínekbõl és csúsztatható rögzítõszemekbõl álló rendszerrel is ki lehet egészíteni, a tulajdonos egyéni szükségletének megfelelõen.
„A piac legtökéletesebb kombijában a csomagnak legalább olyan kényelmesen kell utaznia, mint az utasoknak. Ezért a csomagtér minden egyes négyzetcentiméterére és minden egyes részletmegoldására különös figyelmet szenteltünk a tervezés során.” – mondja Jonathan Disley /Autósoldalak.hu/