Állítható kormány, centrálzár, elektromos ablak, szervokormány, dönthető utasülések, pótkerék, vezetőoldali légzsák, fényszóró magasságállítás, hátsó fejtámlák, 2 hangszóró, azonnal elvihető, autóbeszámítás lehetséges, magyarországon újonnan üzembe helyezett, nem dohányzó, rendszeresen karbantartott, törzskönyv
manuális klíma, centrálzár, elektromos ablak, immobiliser, szervokormány, cd-s autórádió, azonnal elvihető, autóbeszámítás lehetséges, garázsban tartott, hölgy tulajdonostól, keveset futott, magyarországon újonnan üzembe helyezett
A PeugeotFranciaország egyik autógyártó cége. A PSA Peugeot Citroën tagja.
Története
Az Peugeot cég története Jean-Pierre Peugeot-val kezdődik, aki textilipari tevékenységbe kezdett. Munkája eredményeként fiaira, Jean-Pierre és Jean-Frédéric Peugeot-ra egy kelmefestő műhelyt, egy olajüzemet és egy malmot hagyott. A két fiú 1810 körül átalakította a Montbéliard melletti malmot és hengerelt acél gyártásába fogott. A Peugeot Testvérek (Peugeot Fréres) nevű cég eleinte rugókat, fűrészlapokat, kéziszerszámokat valamint kávédarálókat és női szoknyaabroncsokat készített.
Fordulat áll be a cég profiljában: 1885-ben megjelenik a járműipar. Az alapító fiai Armand Peugeot irányításával 1886-ban kerékpárgyártásba kezdenek. A Peugeot cég által gyártott kerékpárok igen változatos formájúak. A kezdeti modell első kereke 1.36 m, hátsó kereke 0.40 m átmérőjű. A későbbi modellek egyre jobban hasonlítanak a mai társaikra. A kétszemélyes tricikli kényelmes közlekedési eszköz, melyen az utasok egymás mellett ülnek.
A cég az 1889-es Párizsi Világkiállításon mutatta be a Serpollet gőzmotoros, kétszemélyes triciklit. 1890-ben már az első négykerekű Peugeot is elkészült: ez volt a Type 2, amelyet már nem gőzzel, hanem gázolajjal működtettek. Armand Peugeot Lille-ben alapított új üzemet Automobiles Peugeot néven; ahol 1899-ben több mint 300, majd a következő évben 500 autó készült. 1904-ben a Párizsi Autószalonon mutatják be az új egyhengeres Bébi-Peugeot-t; amely aztán igazi népautó lett. Közben a Peugeot testvérek fiai is autógyártásba kezdtek; az ő emblémájuk volt a jellegzetes Peugeot-oroszlán. A cégek aztán összeolvadtak és 1913-ra a minden második francia autó a Peugeot-tól származott. A termelés 1923-ban haladja meg először a 10 000 darabot.
Az 1929-ben megjelent Peugeot 201 az első olyan autó, amelyet a mai is használt Peugeot-féle típusszámozással láttak el. Ez lett a cég első sorozatgyártásban gyártott modellje.
A második világháború után viszonylag hamar elkészült az egymilliomodik Peugeot is.
Columbo hadnagy egy cabrio 403-mal jár…
A Peugeot 403-mal kezdődik a Peugeot és a Pininfarina együttműködése.
1967-ben a Peugeot felvásárolja a Citroën részvényeinek a 90%-át. Ezzel alakult meg a PSA Peugeot-Citroën holding.
1983-ban jelent meg a Peugeot 205, amelyet aztán 1998-ban követett a sikeres elődhöz fogható Peugeot 206-os modell. A Peugeot 205-ből több mint ötmillió, a Peugeot 206-ból pedig több mint hat és félmillió példány készült. A siker hatására a cég nemzetközi gyártókapacitásainak bővítésébe kezdett és a brazíliaiRio de Janeiro állam Porto Real városában új üzemet indított be 2010-ben.
1993-ban Európa szerte megkezdődik a Peugeot 306 forgalmazása, amely a sikeres elődöt a 309-et váltotta fel.
Az új évezred első Peugeot-modellje, a Peugeot 607 volt. A cég a 2010-es években a versenytársakhoz hasonlóan piacra lépett hibrid (Peugeot 3008 HYbrid4) és elektromos (Peugeot iON, ami valójában a Mitsubishi i-MiEV egy változata) meghajtású modellekkel is.
Sport
Peugeot 206 WRC
1963-ban a Peugeot 404 győzött a Kelet-Afrika Szafarin, 1965-ben pedig az Argentin Grand Prix-n. A Peugeot 307 WRC2004-ben és 2005-ben is hivatalos résztvevője volt a Nemzetközi Rali Bajnokságnak.
A cég a kerékpársportban is sikereket ért el: 1977-ig tíz alkalommal nyerték meg az általuk gyártott kerékpárokkal a Tour de France-t.
A mindössze 2,5 méter hosszú, de négy személynek helyet adó BB1 villanyautó mindenféle szempontból újra feltalálja a gépkocsit: kíméli a környezetet, ugyanakkor felépítése, stílusa, belsõ designja is merõben eredeti. Elõtérbe helyezi a szabadságot, az optimizmust, sõt az altruizmust is. A BB1 egy újszerû autós élmény ígérete. [1]Folytonosan változik a világ. Egyre nõ a városi forgalom. Mindenki szeretne idõt megtakarítani, a környezet védelme viszont fontosabb, mint bármikor korábban volt. A tervezõk pedig újabb és újabb nagyszerûbb ötleteket eszelnek ki, a holnap megoldásait keresve. Mindezek jegyében...
Kiváló menetteljesítményei és 130 kilométeres hatótávja különösen a lítiumion-akkumulátornak köszönhetõ, amely egyaránt megfelel a városi mobilitás és a környezetvédelem szempontjainak. A Frankfurti Autószalonon elsõ ízben bemutatott ion formájában a legkorszerûbb jármûtechnika vonul be a Peugeot modellválasztékába. A Peugeot 1995 és 2003 között, úttörõként nyitott a 106-tal, és mindmáig világelsõ az eladott „zéró emissziójú” autók számát tekintve. Hagyományainak megfelelõen az Oroszlános márka továbbra is jelentõs szerepet kíván...
Neve, az RCZ, különleges és egyedi helyzetét jelképezi a PEUGEOT választékon belül, hiszen ez az elsõ személyautója, amelynek típusjelzésében nem szerepel a középsõ „nulla” vagy „dupla nulla”. Az RCZ felmutatja a PEUGEOT értékek összességét, azokét az értékekét, amelyek sohasem változnak, mégis mindig korszerûek, mert az idõ múlásával örökösen megújulnak. Az autóvezetés legtisztább élvezetére tervezett RCZ dinamikus (csúcsmotorja az 1.6-os THP 147 kW/200 LE), élénken reagál, és a teljesítmény, illetve a...
A méretes szélvédõ (1,70 m²) a hatalmas panoráma üvegtetõben (1,69 m²), folytatódik, amely az egyik legnagyobb a Peugeot kínálatában. Így az utasok egyszerre élvezhetik az utastér világosságát és a nem mindennapi kilátást a külvilágra. Az oldalablakokkal, az oldalsó háromszögletû ablakkal és a hátsó szélvédõvel együtt az üvegfelület eléri az 5,77 m² -t! [1]Az 5008 utasterérõl valóban nem túlzás állítani, hogy tágas. A könyökszélesség 1476 mm elöl és 1520 mm a második üléssorban, három egyforma szélességû ülés...
Az 1.6 HDi FAP változatokban alkalmazott elektrohidraulikus szervokormány elsõsorban környezetbarát jellegével tûnik ki. A rásegítésrõl elektromos hajtású hidraulikus szivattyú gondoskodik, melynek mûködése igazodik a jármû sebességéhez, a kormányelfordulás sebességéhez és a szervofolyadék hõmérsékletéhez. [1]A többi 407 modellben is (a hathengeres változatok kivételével) megtalálható elektrohidraulikus szervokormány csökkenti a fogyasztást a hagyományos hidraulikus szervokormányokhoz képest. Másik elõnye, hogy folyamatosan igazodik a manõverezéshez szükséges erõkifejtéshez, így nagyobb...
Röviden a 308 CC-rõl: Valódi csúcsmodellrõl van szó, van benne nyakmelegítõ (airwave meleg levegõ befújás), robbanótöltettel felugró bukócsõ és – a világon egyedüliként – fejlégzsák. Globálisan fenntartható mobilitás [1]A 79. Genfi Szalon alkalmat ad a Peugeot-nak arra is, hogy felmutassa vezetõ szerepét a kis CO2-kibocsátású jármûvek gyártásában, és egyéb környezetvédelmi kezdeményezésekben, amelyek csökkentik a szén-dioxid felhalmozódást, fokozzák a biztonságot, és versenyképes, globális mobilitást tesznek lehetõvé két-, három- vagy négy...
Hátul a padló is magasabb kissé, úgyhogy a panoráma-hatásnak köszönhetõen a leghátul ülõknek is megfelelõ kilátás jut. Az üléstámlák dõlésszögét pedig úgy állapították meg, hogy kellemes legyen a testtartás, és komfortos az utazás. Tetszés szerint variálható, praktikus utastér [3] A hétüléses Partner Tepee kihangsúlyozza az egyterû szabadidõ autók variálhatóságát és praktikusságát. A második és a harmadik sorban elhelyezett üléseket egyenként, a többiektõl függetlenül lehet lehajtani vagy kivenni. Mivel az elõbbiek súlya mindössze 14...
Összesen 1 904 000* összeszerelt gépjármû és részben összeszerelt egység értékesítése. A fõbb ténnyek: Európa (18 ország): Stabil, 7,3 %-os személyautó- és kishaszonjármû-piaci részesedés Európában (18 ország). A megújult kishaszonjármû-kínálat jó teljesítménye Európában (18 ország), a piaci részesedése 0,7 százalékponttal, 9,4%-ra nõtt. A piaci részesedés érezhetõ erõsödése Németországban (+0,1 pont) és Spanyolországban (+0,8 pont) A márka jelenlétének erõsödése a magánszemélyek és vállalatok...