Autós hírek: Acura MDX: Megvalósuló tanulmány


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


'Az új MDX világosan kifejezi majd az Acura modern imidzsét, s új megjelenésével, új technológiájával és eddig még nem tapasztalt teljesítményével minden bizonnyal saját szegmense élére ugrik majd,' mondta Dick Colliver, az American Honda Motor Co., Inc. helyettes ügyvezetõ igazgatója. 'Az MDX-projekten dolgozó tervezõk és a mérnökök szinte imádják ezt a modellt, s ez a szenvedély érezhetõ is lesz az autó dizájnjában és teljesítményében.'
 
Honda Acura tanulmányautó
 
[2]A vállalat ezt a bejelentést alapításának, azaz elsõ japán luxusmárka létrejöttének huszadik évfordulóján tette. 'Az úttörõ szellem, amely két évtizeddel ezelõtt magát az Acurát is létrehozta, továbbra is hajt minket a folyamatos fejlesztéseken és innovatív megoldásokon át luxus felé vezetõ úton', mondta Colliver. 'Az Acura húsz éves és fiatalos – erõsebb, gyorsabb, fürgébb és húszéves fennállása alatt még sosem állt ennyire az autóipari technológia és formatervezés élén, mint manapság.'
 
A vállalat megünnepelte a csak Acura-modellek tervezésével foglalkozó, új formatervezési központ – az Acura Design Center – alapkõletételét is, amelynek megnyitása várhatóan 2007 nyarán lesz. Ez az új mûhely, amely a cég torrance-i, kaliforniai fõhadiszállásán van, fontos szerepet játszik majd a jövõ Acura-modelljeihez kapcsolódó kutatómunkában, azok fejlesztésében, illetve garantálja, hogy az Acura továbbra is olyan különleges autókat gyártson, amelyek sikeresen kommunikálják a fejlett stílust, a teljesítményt és a márka igazi karakterét.
 
Az 1986. március 27-én útjára indított Acura volt az elsõ japán luxusmárka a világon, amely a világszínvonalú mérnöki munka, a termékek minõsége, az ár-érték arány és fejlett motortechnológia révén felvette a harcot a nagynevû európai és amerikai márkákkal. A húszéves innovációs múlt olyan eredményekkel szolgált, mint az elsõ egzotikus japán sportautó, az elismert Acura NSX, illetve azok a technológiai újítások, mint például a világon elsõként a mûszerfalba szerelt navigációs rendszer, a Bluetooth-os mobiltelefon-integráció és a DVD-alapú surround hangzás. Az Acura volt az elsõ japán autógyártó, amely Észak-Amerikában fejlesztette és gyártotta autóit – az elsõ ilyen modell 1997-ben az Acura 2.2 CL kupé volt. Ma már ott tartunk, hogy az Amerikában eladott összes Acura közel kétharmadának tervezése, fejlesztése is Észak-Amerikában folyt, illetve itt is gyártották õket.
 
2005-ben az Acura sorrendben harmadszor ért el rekordot az egy év alatt értékesített autók számát illetõen, s története során a márka elõször adott el 200 ezernél több kocsit egyetlen esztendõ alatt. Ehhez a sikerhez olyan kategóriaelsõ termékek járultak hozzá, mint az Acura TL szedán, amely 2004-ben Amerika legkelendõbb luxuslimuzinja volt; a díjnyertes Acura MDX sportos szabadidõ autó; valamint a nagyon népszerû TSX sportszedán, amely háromszor került be a Car and Driver magazin „Tíz Legjobb”-ja közé. A csúcsmodell az RL nagy teljesítményû luxuslimuzin, amelyben számos technológiai innováció is megtalálható, többek között az AcuraLink Mûholdas Kommunikációs Rendszer valós idejû forgalmi információkkal, a Szuper Vezethetõségû Összkerékhajtás (SH-AWD) és az Észak-Amerikában elsõ ízben alkalmazott fejlett Ütközésmérséklõ Fékrendszer (CMBS).
 
2006-ban az Acura két új modellt fog bemutatni – a 2007-es Acura MDX-et és a teljesen friss, RDX prémium sportos szabadidõautót. Az innovatív, 2,3 literes turbófeltöltéses motorral és a Szuper Vezethetõségû Összkerékhajtással szerelt RDX a sportos szabadidõautók sokoldalúságát ötvözi a sportlimuzinok teljesítményével és útfekvésével. Az RDX 2007-es modell, de értékesítése már idén nyáron megkezdõdik. /Autósoldalak.hu/