Autós hírek: F1-es Katari Nagydíj, Losail International Circuit: Új pálya, régi harc


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

Hosszú, háromhétvégés menet ér véget ezen a hétvégén az Ausztrál Nagydíj
helyére beugró újonccal, Katarral. A Losail pálya számára nem újdonság a
késhegyre menő harc, csakhogy eddig a gyorsasági motorosok küzdöttek meg
itt. A koronavírus járvány átírta a Forma-1-es versenynaptárat még idén is.
Így történhetett meg, hogy az eddig tradicionális ausztrál futam kikerült és
helyette az arab-öbölbeli pálya került be november harmadik hétvégéjére.
Már-már eldőlni látszott a Forma-1-es világbajnokság a Sao Paulói Nagydíj
előtt. A Red Bullnak kedvező pályán sokan Max Verstappen sikerét jósolták, s
azzal szinte már biztos lett volna a holland végső sikere. A Mercedes és
Lewis Hamilton azonban nem adta olyan olcsón a bőrét. Minden a brit ellen
játszott és mégis a 71 körös futam végén ő emelhette a magasba a győzelmi
trófeát.
A szezon végével nagyon éles a verseny a két világbajnoki aspiráns között.
Ez lehet az oka annak, hogy a Mercedes nem elégedett meg a futamgyőzelemmel,
felülvizsgálatot kért a verseny során pilótája, Lewis Hamilton és Max
Verstappen közötti előzési incidens kapcsán. Mint ismeretes a verseny során
nem büntették a hollandot, amely egyébként sokaknál kiverte a biztosítékot.
Ilyen felfokozott hangulatban érkezik meg a mezőny Amerikából a szezonzáró
futamoknak helyet adó Ázsiába. Remélhetőleg zökkenőmentesebb lesz a csapatok
konténereinek és autóinak átszállítása és elmarad a Brazíliában uralkodó
káosz. Repülőgép járatok maradtak ki, kérdéses volt, hogy időben odaérkeznek
Mexikóból a csapatok holmijai és persze a Forma-1-ben dolgozók. A hétvégi
futam tétje nagy. Nem csak a világbajnoki címért folyó harc miatt, hanem
amiatt is, hogy ki írja majd be a nevét a Forma-1 történelemkönyvébe, mint
az első Katari Nagydíj nyertese.
Katarral a Liberty Media nagy valószínűség szerint előzetesen nem számolt,
de új idők új szele fúj. A pandémia miatt ki kellett lépnie a Libertynek a
komfortzónájából és szétnézni, ha szükség van rá, mely olyan európai vagy
ahhoz közeli pályák jöhetnek szóba, ahol nagy bizonyossággal lehet ezekben a
nehéz időkben is versenyt rendezni. Katar is így került a képbe, s ha már
betették a szervezők az egyik lábujjukat az ajtón belülre, bent is kívánnak
maradni. 2022-ben a Labdarúgó Világbajnokságnak ad otthont az ország, emiatt
abban az évben itt nem rendeznek majd Forma-1-es futamot. 2023-tól azonban
tíz éven keresztül ellátogat majd ebbe az országba a Forma-1-es cirkusz, ha
nem is biztosan erre a versenypályára.
A héten kiderült, amit már egy ideje sejteni lehetett. Antonio Giovinazzival
nem hosszabbított szerződést az Alfa Romeo. Helyét a Forma-1 történetének
első kínai származású pilótája, Guanyu Zhou veszi át. Az olasz pilóta
Instagram bejegyzése szerint ebben a döntésben a pénz játszotta a szerepet,
de sokan már eddig is megkérdőjelezték a 27 éves pilóta teljesítményét, amit
saját csapattársa, a nagyon tapasztalt, de már 42 éves Kimi Raikkönen is
rendre felülmúlt.
A verseny és a pálya
A Losail versenypályát 2004-ben építették, s eddig gyorsasági motoros
versenyeket rendeztek rajta. Mivel azonban első fokozatú minősítéssel
rendelkezik, így nem volt kérdéses, hogy elhozhatják-e ide a Forma-1-et.
2004 óta nem volt újraaszfaltozva a betoncsík, így jó lesz a tapadása és
nagy lesz a gumikopás. A pályán található egy tripla jobbkezes
kanyarkombináció, amelyen szinte teljes gázzal hajtanak majd át a pilóták.
Hasonlóan a törökországi 8-as kanyarhoz, csak épp fordított menetirányban.
Ez a kombináció különösen nagy kihívás elé állítja a pilóták
gumimenedzselési képességét.
A versenyautók várhatóan 237 km/órás sebességgel hajtanak az időmérő edzésen
és 220 km/órával mennek majd a futamon.
Az 57-körös Katari Nagydíj november 21.-én helyi idő szerint 17 órakor
(nálunk 15 órakor) veszi kezdetét a Losail pályán. A pálya hossza: 5,38 km,
a teljes versenytáv 306,66 km.
Forrás: facebook.com/amberprkft/

Hosszú, három hétvégés menet ér véget ezen a hétvégén az Ausztrál Nagydíj helyére beugró újonccal, Katarral. A Losail pálya számára nem újdonság a késhegyre menő harc, csak hogy eddig a gyorsasági motorosok küzdöttek megitt. A koronavírus járvány átírta a Forma-1-es versenynaptárat még idén is.Így történhetett meg, hogy az eddig tradicionális ausztrál futam kikerült és helyette az arab-öbölbeli pálya került be november harmadik hétvégéjére.

Már-már eldőlni látszott a Forma-1-es világbajnokság a Sao Paulói Nagydíj előtt. A Red Bullnak kedvező pályán sokan Max Verstappen sikerét jósolták, s azzal szinte már biztos lett volna a holland végső sikere. A Mercedes és Lewis Hamilton azonban nem adta olyan olcsón a bőrét. Minden a brit ellene játszott és mégis a 71 körös futam végén ő emelhette a magasba a győzelmi trófeát.

A szezon végével nagyon éles a verseny a két világbajnoki aspiráns között.Ez lehet az oka annak, hogy a Mercedes nem elégedett meg a futam győzelemmel, felülvizsgálatot kért a verseny során pilótája, Lewis Hamilton és Max Verstappen közötti előzési incidens kapcsán. Mint ismeretes a verseny során nem büntették a hollandot, amely egyébként sokaknál kiverte a biztosítékot.

Ilyen felfokozott hangulatban érkezik meg a mezőny Amerikából a szezonzáró futamoknak helyet adó Ázsiába. Remélhetőleg zökkenőmentesebb lesz a csapatok konténereinek és autóinak átszállítása és elmarad a Brazíliában uralkodó káosz. Repülőgép járatok maradtak ki, kérdéses volt, hogy időben odaérkeznek Mexikóból a csapatok holmijai és persze a Forma-1-ben dolgozók. A hétvégi futam tétje nagy. Nem csak a világbajnoki címért folyó harc miatt, hanem amiatt is, hogy ki írja majd be a nevét a Forma-1 történelem könyvébe, mintaz első Katari Nagydíj nyertese.

Katarral a Liberty Media nagy valószínűség szerint előzetesen nem számolt, de új idők új szele fúj. A pandémia miatt ki kellett lépnie a Libertynek a komfortzónájából és szétnézni, ha szükség van rá, mely olyan európai vagyahhoz közeli pályák jöhetnek szóba, ahol nagy bizonyossággal lehet ezekben a nehéz időkben is versenyt rendezni. Katar is így került a képbe, s ha már betették a szervezők az egyik lábujjukat az ajtón belülre, bent is kívánnak maradni. 2022-ben a Labdarúgó Világbajnokságnak ad otthont az ország, emiatt abban az évben itt nem rendeznek majd Forma-1-es futamot. 2023-tól azonban tíz éven keresztül ellátogat majd ebbe az országba a Forma-1-es cirkusz, hanem is biztosan erre a versenypályára.

A héten kiderült, amit már egy ideje sejteni lehetett. Antonio Giovinazzival nem hosszabbított szerződést az Alfa Romeo. Helyét a Forma-1 történetének első kínai származású pilótája, Guanyu Zhou veszi át. Az olasz pilóta Instagram bejegyzése szerint ebben a döntésben a pénz játszotta a szerepet,d e sokan már eddig is megkérdőjelezték a 27 éves pilóta teljesítményét, amit saját csapattársa, a nagyon tapasztalt, de már 42 éves Kimi Raikkönen is rendre felülmúlt.


A verseny és a pálya


A Losail versenypályát 2004-ben építették, s eddig gyorsasági motoros versenyeket rendeztek rajta. Mivel azonban első fokozatú minősítéssel rendelkezik, így nem volt kérdéses, hogy elhozhatják-e ide a Forma-1-et.


2004 óta nem volt újraaszfaltozva a betoncsík, így jó lesz a tapadása és nagy lesz a gumikopás. A pályán található egy tripla jobbkezes kanyarkombináció, amelyen szinte teljes gázzal hajtanak majd át a pilóták. Hasonlóan a törökországi 8-as kanyarhoz, csak épp fordított menetirányban. Ez a kombináció különösen nagy kihívás elé állítja a pilóták gumimenedzselési képességét.


A versenyautók várhatóan 237 km/órás sebességgel hajtanak az időmérő edzésenés 220 km/órával mennek majd a futamon.


Az 57-körös Katari Nagydíj november 21.-én helyi idő szerint 17 órakor(nálunk 15 órakor) veszi kezdetét a Losail pályán. A pálya hossza: 5,38 km,a teljes versenytáv 306,66 km.


Forrás: facebook.com/amberprkft/