Autós hírek: F1-es Monacói Nagydíj, Monte-Carlo: Siker, pénz, csillogás


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

A hétvégén a szezon legpuccosabb helyszínén megrendezett Forma-1-es futam, a
Monacói Nagydíj következik. A Monte-Carlo utcáin tartott verseny talán a
versenynaptár legfontosabbja, így soha nem hiányozhat abból. A nagy
szponzorok vezetői mindig itt, ekkor adnak találkozót partnereiknek, így
különösen fontos a csapatoknak, hogy jól teljesítsenek, megmutassák
befektetőiknek, hogy jó helyre adták pénzüket. Ez az a futam, amely akkora
hírverést biztosít, hogy a szervezőknek nem kell fizetniük a
versenyrendezésért.
A barcelonai fontos verseny után máris itt a másik nem kevésbé jelentős
helyszín, Monaco. Ez az a nagydíj, amely biztosan nem fog egyhamar kikerülni
a versenynaptárból, még úgy sem, hogy ez a szűk, utcai pálya nem igazán
alkalmas versenyzésre. Nem csak a csapatoknak, a pilótáknak is nagy
presztízzsel bír egy itteni győzelem, ráadásul nemegyszer borul itt a
papírforma, s egészen váratlan győztesek is születhetnek. Ezen a helyen
tényleg a pilóták tudása a mérvadó.
Az első európai futamként aposztrofált Spanyol Nagydíj volt az idei első
helyszín, ahová már nem csak az élcsapatok vittek jelentős fejlesztéseket. A
végeredmény szempontjából különösebben nagy változást viszont nem hoztak, a
Mercedes továbbra is domináns teljesítményt nyújt. Egypólusúvá vált a
világbajnokság, pedig még csak most érkezett meg a Forma-1-es cirkusz
Európába.
Tavaly Daniel Ricciardo vehette át az első helyért járó trófeát Monacóban,
majd csobbant egy látványosat a Red Bull hajóján lévő medencébe. Kijárt az a
győzelem az ausztrál pilótának, hiszen 2016-ban csapata elrontotta a
bokszbeállását, s ezzel megfosztotta a monacói győzelemtől. Érdekes módon
akkor Lewis Hamilton nyert, s az volt akkori szezonbeli első győzelme. A
Mercedes mostani formáját látva, igencsak elcsodálkozhatunk ezen. Hamilton
legutóbb Spanyolországban már idei harmadik elsőségét húzta be.
Daniel Ricciardo 2018 végén a Red Bulltól a Renault-hoz szerződött, s most
abban reménykedik, hogy azt a lépést tette meg tavaly, amit Lewis Hamilton
is annak idején, amikor a szupersikeres McLarentől átigazolt a gyengélkedő
Mercedeshez. Senki nem értette akkor a brit motivációját, mint ahogy most
Ricciardóét sem. A Renault még mindig nem igazán jól muzsikál, ennek
ellenére az ausztrál pilóta 'nagyon optimista' maradt és reméli, jobbra
fordul a sora.
Hamilton utoljára 2016-ban győzött a hercegség utcáin tartott futamon,
Valtteri Bottasnak pedig még sosem sikerült ez a bravúr. Az idei évben
megtáltosodott finnek ez jó alap lehetne a hétvégéhez. Valtteri 2.0 vagy
Zabkása Főnök, ahogy mostanság hívják, új versenymérnököt kapott és sokak
szerint ez a kulcs a sikeréhez. Nem is lehetne az ideinél jobb alkalom
számára, hogy a másodhegedűs szerep elfogadása helyett felvegye a kesztyűt
Hamiltonnal, hiszen a Ferrari úgy néz ki, nem tud labdába rúgni.
Bár tavaly a Red Bull játszott domináns szerepet Monacóban, azonban a
Mercedes erős teljesítménye a barcelonai pálya utolsó lassú szektorában arra
enged következtetni, hogy Monte-Carlóban is a Brackley-i csapat pilótáinak
áll majd a zászló.
A Red Bull eddig mindig szép eredményt ért el a lassú kanyarokban, de úgy
tűnik a Mercedes behozta, sőt hatalmasat lépett előre e tekintetben is
2019-ben. 'Úgy hiszem, még nem tartunk ott, ahol szeretnénk az új
szabályoknak és az új abroncsoknak köszönhetően. Ellenben Spanyolországban
egy lépést sikerült előre lépnünk és továbbiak követik majd azt.' - szögezte
le Christian Horner csapatfőnök.
A Monacói Nagydíj hetében jött a szomorú hír, mely szerint Niki Lauda,
kilenc hónappal tüdőátültetését követően, 70 éves korában elhunyt Bécsben,
családja körében. A háromszoros világbajnok versenyzéstől való
visszavonulását követően is aktív tagja maradt a Forma-1-es közösségnek,
legutóbb a Mercedest segítette sikerei elérésében.
A verseny és a pálya
A szűk és kacskaringós utcák miatt elég kicsi Monacóban az átlagsebesség,
ellek ellenére a versenyautók helyenként 290 km/órás sebességet is el tudnak
érni. Utcai pálya lévén, itt nincsenek kavicságyak és a szűk utcák miatt
nincs hely a hibázásra. Aki mégis megteszi, az nagy árat fizethet, akár azt,
hogy kiesik a versenyből. A motorerő ezúttal nem játszik különösebben nagy
szerepet, de fontos, hogy az autóknak jó legyen a húzásuk a kanyarokból
kijövet és ami még fontosabb, hogy jól vezethetőek legyenek.
Technikai szempontból fontos, hogy a versenyautóknak nagy legyen a tapadása.
A pálya finom tavaszi autóbeállítást igényel. A Grand-Hotel kanyar a verseny
leglassabbja, amelyet nagyjából 40 km/órás sebességgel vesznek be a pilóták.
A pálya leggyorsabb része a híres alagút, ahol a sebesség akár a 300 km/órát
is elérheti.
A 78-körös Monacói Nagydíj május 26.-án 15.10-kor veszi kezdetét. A pálya
hossza: 3,337 km, a teljes versenytáv 260,286 km. Pénteken nem lesz hangos a
kikötő a Forma-1-es motorok zajától, mivel itt mindig csütörtökön tartják az
edzést a csapatok.
2018-ban Daniel Ricciardo (Red Bull) nyerte meg a futamot. Ideje 1:42:54.807
volt. A második helyen Sebastian Vettel (Ferrari) ért célba, míg a
bronzérmes hely Lewis Hamiltoné (Mercedes) lett. A körrekordot Max
Verstappen (Red Bull) tartja 2018-ból. A holland pilóta ideje 1'14.260 volt.
Forrás: facebook.com/amberprkft/

A hétvégén a szezon legpuccosabb helyszínén megrendezett Forma-1-es futam, aMonacói Nagydíj következik. A Monte-Carlo utcáin tartott verseny talán aversenynaptár legfontosabbja, így soha nem hiányozhat abból. A nagyszponzorok vezetői mindig itt, ekkor adnak találkozót partnereiknek, ígykülönösen fontos a csapatoknak, hogy jól teljesítsenek, megmutassákbefektetőiknek, hogy jó helyre adták pénzüket. Ez az a futam, amely akkorahírverést biztosít, hogy a szervezőknek nem kell fizetniük aversenyrendezésért.


A barcelonai fontos verseny után máris itt a másik nem kevésbé jelentőshelyszín, Monaco. Ez az a nagydíj, amely biztosan nem fog egyhamar kikerülnia versenynaptárból, még úgy sem, hogy ez a szűk, utcai pálya nem igazánalkalmas versenyzésre. Nem csak a csapatoknak, a pilótáknak is nagypresztízzsel bír egy itteni győzelem, ráadásul nemegyszer borul itt apapírforma, s egészen váratlan győztesek is születhetnek. Ezen a helyentényleg a pilóták tudása a mérvadó.


Az első európai futamként aposztrofált Spanyol Nagydíj volt az idei elsőhelyszín, ahová már nem csak az élcsapatok vittek jelentős fejlesztéseket. Avégeredmény szempontjából különösebben nagy változást viszont nem hoztak, aMercedes továbbra is domináns teljesítményt nyújt. Egypólusúvá vált avilágbajnokság, pedig még csak most érkezett meg a Forma-1-es cirkuszEurópába.


Tavaly Daniel Ricciardo vehette át az első helyért járó trófeát Monacóban,majd csobbant egy látványosat a Red Bull hajóján lévő medencébe. Kijárt az agyőzelem az ausztrál pilótának, hiszen 2016-ban csapata elrontotta abokszbeállását, s ezzel megfosztotta a monacói győzelemtől. Érdekes módonakkor Lewis Hamilton nyert, s az volt akkori szezonbeli első győzelme. AMercedes mostani formáját látva, igencsak elcsodálkozhatunk ezen. Hamiltonlegutóbb Spanyolországban már idei harmadik elsőségét húzta be.


Daniel Ricciardo 2018 végén a Red Bulltól a Renault-hoz szerződött, s mostabban reménykedik, hogy azt a lépést tette meg tavaly, amit Lewis Hamiltonis annak idején, amikor a szupersikeres McLarentől átigazolt a gyengélkedőMercedeshez. Senki nem értette akkor a brit motivációját, mint ahogy mostRicciardóét sem. A Renault még mindig nem igazán jól muzsikál, ennekellenére az ausztrál pilóta 'nagyon optimista' maradt és reméli, jobbrafordul a sora. 


Hamilton utoljára 2016-ban győzött a hercegség utcáin tartott futamon,Valtteri Bottasnak pedig még sosem sikerült ez a bravúr. Az idei évbenmegtáltosodott finnek ez jó alap lehetne a hétvégéhez. Valtteri 2.0 vagyZabkása Főnök, ahogy mostanság hívják, új versenymérnököt kapott és sokakszerint ez a kulcs a sikeréhez. Nem is lehetne az ideinél jobb alkalomszámára, hogy a másodhegedűs szerep elfogadása helyett felvegye a kesztyűtHamiltonnal, hiszen a Ferrari úgy néz ki, nem tud labdába rúgni.


Bár tavaly a Red Bull játszott domináns szerepet Monacóban, azonban aMercedes erős teljesítménye a barcelonai pálya utolsó lassú szektorában arraenged következtetni, hogy Monte-Carlóban is a Brackley-i csapat pilótáinakáll majd a zászló. 


A Red Bull eddig mindig szép eredményt ért el a lassú kanyarokban, de úgytűnik a Mercedes behozta, sőt hatalmasat lépett előre e tekintetben is2019-ben. 'Úgy hiszem, még nem tartunk ott, ahol szeretnénk az újszabályoknak és az új abroncsoknak köszönhetően. Ellenben Spanyolországbanegy lépést sikerült előre lépnünk és továbbiak követik majd azt.' - szögeztele Christian Horner csapatfőnök.


A Monacói Nagydíj hetében jött a szomorú hír, mely szerint Niki Lauda,kilenc hónappal tüdőátültetését követően, 70 éves korában elhunyt Bécsben,családja körében. A háromszoros világbajnok versenyzéstől valóvisszavonulását követően is aktív tagja maradt a Forma-1-es közösségnek,legutóbb a Mercedest segítette sikerei elérésében.


A verseny és a pálya


A szűk és kacskaringós utcák miatt elég kicsi Monacóban az átlagsebesség,ellek ellenére a versenyautók helyenként 290 km/órás sebességet is el tudnakérni. Utcai pálya lévén, itt nincsenek kavicságyak és a szűk utcák miattnincs hely a hibázásra. Aki mégis megteszi, az nagy árat fizethet, akár azt,hogy kiesik a versenyből. A motorerő ezúttal nem játszik különösebben nagyszerepet, de fontos, hogy az autóknak jó legyen a húzásuk a kanyarokbólkijövet és ami még fontosabb, hogy jól vezethetőek legyenek.


Technikai szempontból fontos, hogy a versenyautóknak nagy legyen a tapadása.A pálya finom tavaszi autóbeállítást igényel. A Grand-Hotel kanyar a versenyleglassabbja, amelyet nagyjából 40 km/órás sebességgel vesznek be a pilóták.A pálya leggyorsabb része a híres alagút, ahol a sebesség akár a 300 km/órátis elérheti.


A 78-körös Monacói Nagydíj május 26.-án 15.10-kor veszi kezdetét. A pályahossza: 3,337 km, a teljes versenytáv 260,286 km. Pénteken nem lesz hangos akikötő a Forma-1-es motorok zajától, mivel itt mindig csütörtökön tartják azedzést a csapatok.


2018-ban Daniel Ricciardo (Red Bull) nyerte meg a futamot. Ideje 1:42:54.807volt. A második helyen Sebastian Vettel (Ferrari) ért célba, míg abronzérmes hely Lewis Hamiltoné (Mercedes) lett. A körrekordot MaxVerstappen (Red Bull) tartja 2018-ból. A holland pilóta ideje 1'14.260 volt.


Forrás: facebook.com/amberprkft/