Autós hírek: F1-es Olasz Nagydíj, Monza: Búcsú Európától


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

A szezon utolsó európai futamához érkezünk el a hétvégén, így a csapatoknak,
főképp a Ferrarinak, mindennél fontosabb lesz a jó szereplés az Olasz
Nagydíjon, Monzában. Belgiumban Sebastian Vettelnek összejött a győzelem.
Alig egy héttel később hatalmas örömet okozna a Tifosik számára egy újabb
piros győzelem, ezúttal már hazai földön. Az őrült Ferrari-rajongók ugyanis
már 2010 óta várnak erre a pillanatra.
A szezon második fele a múlt hétvégén, Belgiumban elkezdődött, s most már
nem lesz pihenés. A november végi szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjig ezzel
együtt még nyolc futam van hátra. Két nagyon kedvelt és nagy hagyományú
versennyel kezdtek a Forma-1-esek a nyári szünetet követően. Spa és Monza
mindenki kedvence. Ezúttal azonban nem dőlhettek hátra a csapatok és Spában
a verseny után azonnal összepakoltak és útnak indultak az olasz pálya felé,
ahol a hétvégén már rajthoz is állnak.
Érdekes a helyzet Monzával kapcsolatban. Ez a Ferrari hazai pályája, mégis a
Mercedes sikert sikerre halmozott az elmúlt években az olasz aszfaltcsíkon.
Ez a nagyon gyors versenypálya ugyanis nagyon is fekszik a Mercedes autóknak
és pilótáknak. Nem is akármennyire. Tavaly is kettős győzelmet könyvelhetett
el a brackley-i istálló. Lewis Hamilton és Valtteri Bottas taroltak, míg
Sebastian Vettel csak a dobogó harmadik fokára állhatott fel. Nem hiába, rég
volt már 2010, amikor is Fernando Alonso a Ferrari-szentélyben megszerzett
győzelmével belopta magát az olaszok szívébe.
A hűvösebb belgiumi időjárást várhatóan melegebb követi majd Olaszországban,
bár egyelőre még záporokat-zivatarokat is jósolnak az időjósok Monza
környékére a hétvégére. Tavaly egy maratoni esős időmérőt verőfényes
napsütésben tartott verseny követte. Mostanság inkább esőben mennek jobban a
Mercedes pilótái, a Ferrariknak pedig a száraz pálya kedvező, ezért
egyáltalán nem mindegy milyen idő várja a taljánoknál a csapatokat.
Míg Spában Max Verstappen holland rajongói borították narancsba a lelátókat,
addig itt az olaszok várhatók nagy számban, akik a Ferrari-sikerére
kíváncsiak, no meg persze a bejelentésre Kimi Raikkönen szerződésének
hosszabbításáról. Bármi is történik a futamon, ezzel a hírrel biztosan
bejutnak a vörösök az újságokba. Sebastian Vettelnek szüksége van a
győzelmekre. Bár faragott hátrányából az egyéni ponttáblán Lewis Hamiltonhoz
képest, de még mindig 17 pontos a lemaradása.
Érdemes lesz a hétvégén odafigyelni az új-régi csapat, a Racing Point Force
India pilótáira is. Sergio Perez és Esteban Ocon Belgiumban is értékes
pontokat gyűjtött a csapatnak, s Monzában is hasonlóan jó eredmény várható.
2017-ben Olaszországban pontszerző helyen ért célba mindkét pilóta, Ocon
hatodik, Perez kilencedik lett.
A Pirelli az idei évben is a közepes, a lágy és a szuperlágy abroncsokat
viszi el Olaszországba.
A verseny és a pálya
A monzai pálya klasszikus, gyors pályának számít olyan hosszú egyenesekkel,
amelyeket egyedül a régi hockenheimi pályán láthattunk. A pálya négy pontján
a pilóták nagyjából 330 km/órás sebességgel hajtanak és a kör
háromnegyedében teljes gázzal haladnak. Ezen a gyors pályán az átlagsebesség
megközelíti a 250 km/órát. Ez jelentősebb több, mint a többi versenypályán,
ezért sehol nem látott alacsony tapadással köröznek az autók. Monacóhoz
hasonlóan erre a pályára is specifikus aerodinamikai elemekkel készülnek a
csapatok, csak épp teljesen másokkal, mint a lassú Monacóra.
Monzában az erős motorral rendelkező autók lesznek fölényben. Emellett
fontos szerep jut a fékeknek is, hiszen a száguldó autóknak kicsi a tapadása
a kanyarok előtt. Ilyenkor nagyon felforrósodnak a fékek, de a hosszú
egyenesekben ismét könnyen lehűlnek.
Az 53-körös Olasz Nagydíj szeptember 2.-án helyi idő szerint 15.10-kor veszi
kezdetét. A pálya hossza: 5.793 km, a teljes versenytáv 306.720 km. A
pályarekordot még mindig Rubens Barrichello tartja 2004-ből. Ideje 1 perc
21.046 másodperc.
2017-ben Lewis Hamilton (Mercedes) állhatott fel az olasz dobogó legfelső
fokára. A brit pilóta ideje 1:15:32.312 volt. A második helyezett Valtteri
Bottas (Mercedes) lett, míg a bronzérmes helyen Sebastian Vettel (Ferrari)
ért célba.
(Forrás: Amber PR)

A szezon utolsó európai futamához érkezünk el a hétvégén, így a csapatoknak,főképp a Ferrarinak, mindennél fontosabb lesz a jó szereplés az OlaszNagydíjon, Monzában. Belgiumban Sebastian Vettelnek összejött a győzelem.Alig egy héttel később hatalmas örömet okozna a Tifosik számára egy újabbpiros győzelem, ezúttal már hazai földön. Az őrült Ferrari-rajongók ugyanismár 2010 óta várnak erre a pillanatra.


A szezon második fele a múlt hétvégén, Belgiumban elkezdődött, s most márnem lesz pihenés. A november végi szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjig ezzelegyütt még nyolc futam van hátra. Két nagyon kedvelt és nagy hagyományúversennyel kezdtek a Forma-1-esek a nyári szünetet követően. Spa és Monzamindenki kedvence. Ezúttal azonban nem dőlhettek hátra a csapatok és Spábana verseny után azonnal összepakoltak és útnak indultak az olasz pálya felé,ahol a hétvégén már rajthoz is állnak.


Érdekes a helyzet Monzával kapcsolatban. Ez a Ferrari hazai pályája, mégis aMercedes sikert sikerre halmozott az elmúlt években az olasz aszfaltcsíkon.Ez a nagyon gyors versenypálya ugyanis nagyon is fekszik a Mercedes autóknakés pilótáknak. Nem is akármennyire. Tavaly is kettős győzelmet könyvelhetettel a brackley-i istálló. Lewis Hamilton és Valtteri Bottas taroltak, mígSebastian Vettel csak a dobogó harmadik fokára állhatott fel. Nem hiába, régvolt már 2010, amikor is Fernando Alonso a Ferrari-szentélyben megszerzettgyőzelmével belopta magát az olaszok szívébe.


A hűvösebb belgiumi időjárást várhatóan melegebb követi majd Olaszországban,bár egyelőre még záporokat-zivatarokat is jósolnak az időjósok Monzakörnyékére a hétvégére. Tavaly egy maratoni esős időmérőt verőfényesnapsütésben tartott verseny követte. Mostanság inkább esőben mennek jobban aMercedes pilótái, a Ferrariknak pedig a száraz pálya kedvező, ezértegyáltalán nem mindegy milyen idő várja a taljánoknál a csapatokat. 


Míg Spában Max Verstappen holland rajongói borították narancsba a lelátókat,addig itt az olaszok várhatók nagy számban, akik a Ferrari-sikerérekíváncsiak, no meg persze a bejelentésre Kimi Raikkönen szerződésénekhosszabbításáról. Bármi is történik a futamon, ezzel a hírrel biztosanbejutnak a vörösök az újságokba. Sebastian Vettelnek szüksége van agyőzelmekre. Bár faragott hátrányából az egyéni ponttáblán Lewis Hamiltonhozképest, de még mindig 17 pontos a lemaradása.


Érdemes lesz a hétvégén odafigyelni az új-régi csapat, a Racing Point ForceIndia pilótáira is. Sergio Perez és Esteban Ocon Belgiumban is értékespontokat gyűjtött a csapatnak, s Monzában is hasonlóan jó eredmény várható.2017-ben Olaszországban pontszerző helyen ért célba mindkét pilóta, Oconhatodik, Perez kilencedik lett.


A Pirelli az idei évben is a közepes, a lágy és a szuperlágy abroncsokatviszi el Olaszországba.


A verseny és a pálya


A monzai pálya klasszikus, gyors pályának számít olyan hosszú egyenesekkel,amelyeket egyedül a régi hockenheimi pályán láthattunk. A pálya négy pontjána pilóták nagyjából 330 km/órás sebességgel hajtanak és a körháromnegyedében teljes gázzal haladnak. Ezen a gyors pályán az átlagsebességmegközelíti a 250 km/órát. Ez jelentősebb több, mint a többi versenypályán,ezért sehol nem látott alacsony tapadással köröznek az autók. Monacóhozhasonlóan erre a pályára is specifikus aerodinamikai elemekkel készülnek acsapatok, csak épp teljesen másokkal, mint a lassú Monacóra.


Monzában az erős motorral rendelkező autók lesznek fölényben. Emellettfontos szerep jut a fékeknek is, hiszen a száguldó autóknak kicsi a tapadásaa kanyarok előtt. Ilyenkor nagyon felforrósodnak a fékek, de a hosszúegyenesekben ismét könnyen lehűlnek. 


Az 53-körös Olasz Nagydíj szeptember 2.-án helyi idő szerint 15.10-kor veszikezdetét. A pálya hossza: 5.793 km, a teljes versenytáv 306.720 km. Apályarekordot még mindig Rubens Barrichello tartja 2004-ből. Ideje 1 perc21.046 másodperc. 


2017-ben Lewis Hamilton (Mercedes) állhatott fel az olasz dobogó legfelsőfokára. A brit pilóta ideje 1:15:32.312 volt. A második helyezett ValtteriBottas (Mercedes) lett, míg a bronzérmes helyen Sebastian Vettel (Ferrari)ért célba. 


(Forrás: Amber PR)