Autós hírek: Porsche Cayenne: Negyedmillió darab


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


[2]A Porsche lipcsei gyárában elkészült a 250 000. Cayenne. A jubileumi példány fehér, hathengeres dízelmodell, amelyet egy osztrák vásárló megrendelésére szállítanak ki. A Cayenne sportos terepjáró 2002. óta készül Lipcsében. „A Cayenne, mint harmadik modellsorozat bemutatása fontos stratégiai lépés volt a Porsche számára. Az ötszemélyes Cayenne nem csupán régi ügyfeleink sokasága számára kínált palettánkat egészítette ki ideálisan, hanem a nemzetközi piacok egy teljesen új vásárlóköre felé is megnyitotta az utat“ – emelte ki Dr. Wendelin Wiedeking, a Porsche AG igazgatótanácsának elnöke. A kényelmes Cayenne jellegzetes Porsche-génjeinek köszönhetõen egyedülálló módon ötvözi sportosságát robusztus konstrukciójával és kiváló terepes képességeivel.

Az elsõ generációból a Porsche világszerte közel 150 ezer példányt értékesített. A második generáció – amelyet még kedvezõbb üzemanyag-fogyasztás, magasabb menetteljesítmények és fokozott kényelem jellemez – 2007. februári bemutatója óta pedig még tovább emelkedtek az eladási darabszámok. A sportkocsigyártó ennek megfelelõen folyamatosan bõvítette lipcsei gyártókapacitását. Az elmúlt 2007/08-as gazdasági év során a Cayenne-sorozatból összesen 45.478 darab talált gazdára, legfontosabb piacaiknak Németország és az Amerikai Egyesült Államok mellett olyan feltörekvõ országok illetve régiók bizonyultak, mint Kína, Oroszország, Latin-Amerika és a Közel-Kelet.

[1]A Cayenne-sorozat jelenleg hétféle modellváltozatot foglal magában. A belépõmodell 3,6 literes, hathengeres motorral és 290 LE (213 kW) teljesítménnyel szerepel a választékban. A dízelváltozat – amelyet a Porsche 2009. március 5. és 15. között, a Genfi Autószalonon mutatott be elsõ ízben – háromliteres hengerûrtartalmából 240 lóerõt (176 kW) produkál, kombinált üzemanyag-fogyasztása pedig mindössze 9,3 liter 100 kilométerenként. Az erõsebb S-verzió hajtásáról 4,8 literes, 385 lóerõs (283 kW), nyolchengeres erõforrás gondoskodik, míg a Cayenne Turbo már 500 lóerõt (368 kW) teljesít. A csúcsmodell, a Cayenne Turbo S, biturbo-feltöltésével 550 LE (404 kW) teljesítményt kínál, a különösen sportos Cayenne GTS 405 lóerõs (298 kW), 4,8 literes aggregátját pedig különleges sportfutómû és hangsúlyosan dinamikus design egészíti ki. Hetedik változatként a Cayenne S Transsyberia utcán és terepen egyaránt kifejezetten otthon érzi magát. A robusztus Cayenne Transsyberia rali-versenyautó utcai változata a Cayenne S modellre épül, ám a Cayenne GTS növelt teljesítményû motorjával.

A J.D. Power piackutató intézet legfrissebb felmérésének eredményei a Cayenne kiváló kidolgozási minõségét és magas fokú megbízhatóságát igazolják. A nagytekintélyû intézet tavaly az Amerikai Egyesült Államokban összesen 81.500 autóvásárló véleményét tudakolta meg, mennyire elégedett új jármûvével. A Porsche a legmagasabb minõsítéseket kapta, a megkérdezett Cayenne-vásárlók minden tekintetben elégedettnek bizonyultak sportos terepjárójukkal. Mindez az idõsebb modellek tulajdonosaira is igaz: a szakmai magazinok használtautó-elemzései a Cayenne esetében rendre „álomszerûen alacsony“ meghibásodási rátákat állapítanak meg. E modellek esetében még kifejezetten magas futásteljesítmények és igénybevételek mellett sem igen tapasztaltak érdemi motor- és sebességváltó-károsodásokat, futómû-problémákat vagy kopott kormánymûveket. Pedig az elsõ Cayenne modellek 2002-2003. óta már sok esetben több mint 300 ezer kilométert is futottak, gyakorta rossz utakon és kemény terepen is. /Autósoldalak.hu/