Autós hírek: Corvette ZR1: Megkezdõdött a gyártás


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Az európaiak számára jó hír, hogy már csak néhány hónapot kell türelemmel lenniük, hogy találkozhassanak  az új autóval. Ebben az évben összesen 50 darab érkezik Európába a „Minden Idõk Leggyorsabb Corvette-je' címet viselõ kocsiból.

Azon rajongók kedvéért, akik szeretnék nyomon követni a gyártási folyamatot, az üzemben összeállítottak egy kisfilmet.  Akik tehát nem szeretnének addig várni, amíg életnagyságban láthatják az autót, kattintsanak az alábbi linkre:

A gyártás megkezdésével a Corvette ZR1 igen meggyõzõ, hivatalos menetteljesítmény adatai is napvilágot láttak:

[1]0-100 km/h 3.4 másodperc alatt, 0-160 km/h 7.0 másodperc alatt, a negyed mérföld (402 méter) 11.3 másodperc alatt; elért sebesség 211 km/h. A Corvette ZR1 csúcssebessége 330 kilométer/óra, amely méltóvá teszi a fent említett Minden Idõk Leggyorsabb Corvette-je cím viselésére, és a vele összemérhetõ teljesítményû, világviszonylatban legjobbnak számító szuper-sportkocsik közé emeli. Ugyanakkor a többi szuperautó közül egyik sem érheti utol a ZR1 teljesítményét a befektetett pénzhez viszonyítva.

„Bárhogy is vesszük a ZR1 elképesztõ gépezet!' -mondja Ed Peper, a Corvette alelnöke. „Egyszerûen nincs még egy autó a világon, amelyik jobb egyensúlyt teremtene a teljesítmény, az ár és a fogyasztás között.'

Teljesítmény szempontjából

[3]Az ZR1 0.3 másodperccel hamarabb éri el a 100 kilométer/órás sebességet álló helyzetbõl, mint az amúgy is gyors 512 lóerõs Z06. 160-ra pedig majd\\\' egy egész másodperccel hamarabb gyorsul fel: 7 másodperc a Z06 7.9 másodpercéhez képest! Ezek a menetteljesítmények megegyeznek sok drágább szuperautóéval, sõt jobbak azokénál.

„Jó teljesítmény-tömeg aránya elõnyhöz juttatja az autót a konkurenciával szemben. Teljesítményét érezni kell, hogy valóban értékelhessük.' - mondta Tom Wallace, a Corvette fõmérnöke. „Természetesen a pályán a versenyautók pilótái teljesen másként értékelhetik a ZR1-et.'

A gyár és a versenypálya nem az egyetlen terület, ahol a Kék Ördög becenevû autó legyõzi versenytársait - a benzinkútnál is jobb náluk. A hivatalos adatok szerint városi fogyasztása 16,8, az országúti pedig 11,7 liter 100 kilométerenként. Ehhez képest a Ferrari 599 GTB Fiorano fogyasztása (21,4 város/15,7 országút); a Lamborghini Murcielago (29,4 város/18,1 országút), míg az Aston Martin V8 Vantage (19,6 város/12,4 országút). Vagyis a Dodge Viperel (18,1 város/10,7 országút) és a Porsche 911 GT3-al (15,7 város/10,7 országút) mérhetõ össze a ZR1 étvágya.

A szénszálas motorháztetõ alatt

[5]Az új LS9 6.2L kompresszoros small-block motor adja ZR1 teljesítményét. Nagy teherbírású, könnyûsúlyú mozgóalkatrészek segítenek a nagy fordulatszám elérésében, míg az új hatodik generációs kompresszor (és a kiegészítõ töltõlevegõ-hûtõ) nagy teljesítményt és nyomatékot biztosít a teljes fordulatszám tartományban. Az erõforrásokat kézzel szerelik össze a GM Performance Build Center üzemében, a michigani Wixomban.

Az LS9 motort kiegészítendõ a ZR1 a technika igazi fellegvára: könnyûsúlyú és különleges tervezésû alkatrészei magabiztos érzést adva egészítik ki teljesítményét, legyen szó autópályáról, vagy országúti használatról. Mióta megkezdõdött a gyártás a vásárlók világszerte nagyon várják a Mega Fenevadnak elkeresztelt autót.

Felszereltség

[4]A ZR1 vértezete a Z06-on alapul, beleértve a könnyûsúlyú üléseket és egyéb kiegészítõket. Az utastérben elektromosan állítható, fûtött, bõr sportülések (hímzett ZR1 emblémával), oldallégzsákok, csúcsminõségû Bose hangrendszer, bluetooth csatlakozópont, elektromosan állítható kormányoszlop és sok más kiegészítõ található. A bõrkárpitozás négyféle színben rendelhetõ.
Az európai bemutatkozás õsszel várható, az árlisták pedig nemsokára elérhetõk lesznek./Autósoldalak.hu/