Egyik világbajnoki aspiránsnak és a címvédő Kalle Rovanperának sem sikerült megszereznie vasárnap a Svéd Rali-győzelmet. Helyettük az utoljára 2017-ben győzedelmeskedő Hyundai-pilóta, Esapekka Lappi kaparintotta meg a győztes trófeát. Ez a győzelem már csak azért is pikáns, mivel Lappi 2024-ben csak fél szezont vállalt arra hivatkozva, hogy több időt szeretne tölteni a családjával, s ez volt az idei első ralija. A világbajnoki címre esélyes pilóták közül csak Elfyn Evans állhatott fel a dobogóra, annak is a második fokára. A bronzérmes helyezett Adrien Fourmaux lett a félgyári Forddal. A Hyundai különösen örülhet a végeredmény láttán. A Monte-Carlo Rali után a havas-jeges Svéd Ralin is elsőként ért célba az egyik pilótája. Lappi az ötödik különböző Hyundai-pilóta, aki megnyert egy rali világbajnoki fordulót. „Nagyszerű ez az érzés. Már egy ideje hajtottam erre a második győzelemre....
Január legutolsó hétvégéjén a tradicionális Monte-Carlo Ralival elrajtol a 2024-es Rali Világbajnokság. A szezonnyitó verseny népszerűsége töretlen, idén is maximális létszámmal vesznek részt rajta a ralisok. 70 indulóval, havas-jeges körülmények között rajtol a hétvégén a Rali Világbajnokság. A 2022-es évben korszakváltás történt a Rali Világbajnokságban, s úgy tűnik a hibrid-éra harmadik szezonában sem csökkent a világbajnokságban indulók száma. Bár idén ismét igazi havas-télies viszonyok uralkodnak Európa szerte, de a korábbi évek enyhébb téli időjárása miatt a Monte-Carlo Rali helyszínét északabbra helyezték, s a főhadiszállást idén ismét Gap városában, a nyolcszoros ralivilágbajnok Sebastien Ogier szülővárosában, rendezték be. 2021 után tehát ismét ez a franciaországi város lesz a Monte-Carlo Rali központja. A regnáló világbajnok csapat, a Toyota Elfyn Evanst, Takamoto Katsutát...
Kalle Rovanpera megvédte világbajnoki címét vasárnap a Közép-Európa Ralin, így már nyugodtabban utazhat majd el a szezonzáró Japán Ralira november közepén. Sokáig az élen hajtott a fiatal finn, de miután riválisa, Elfyn Evans kiesett, biztosra ment és beérte a második hellyel és begyűjtötte második világbajnoki címét. A versenyt a Hyundai pilótája, Thierry Neuville nyerte, aki a Szardínia Rali után idei második győztes kupájával térhet haza. A dobogó színesre sikerült, hiszen harmadik gyártóként a Ford is felkerült Ott Tanak révén. „Nagyon jól érzem magam. Azt gondolom, hogy ez az év számomra sokkal fontosabb volt, mint a tavalyi. A verseny szorosabb volt és tényleg nagyon jó munkát végeztünk. A legnagyobb köszönet természetesen Ionne-nak jár, aki a világ legjobb navigátora. Ezt a mostanit sokkal jobban fogom élvezni, mint tavaly az elsőt.” – szögezte le a Toyota kétszeres...
Három hetes szünet után egy vadonatúj helyszínen folytatódik a Rali Világbajnokság. Egy hosszúra nyúlt murvás menetelés után ismét Európában és ismét aszfalton a mezőny. Ezzel együtt még két rali van hátra a szezonból és eddig az biztos, hogy ismét a Toyota a világbajnok. Áprilisban, Horvátországban mentek utoljára aszfalton a ralisok, így vissza kell állniuk a csapatoknak arra, hogy a murvával ellentétben itt az első rajtolók vannak előnyben. Ők még tiszta aszfalton vezetnek, miközben koszt hordanak fel az aszfaltra, ami az utánuk jövők számára megnehezíti a versenyzést. Kanyarlevágásokkal, átvágásokkal lehet gyorsítani a tempón és persze sarat felvinni az útra. Európában már őszi időjárás uralkodik, amikor is változékony, néhol esős, néhol melegebb időjárási körülmények fogadják a csapatokat. Három országban is megfordul a mezőny, Ausztria, Németország és a Cseh Köztársaság útjain...
Egy olyan helyszínre érkeznek meg a csapatok a hétvégére, amely 2019-ben debütált a Rali Világbajnokságban. A koronavírus járvány miatt azonban itt vége is lett a történetnek, egy időre. Chile a 32. ország volt, amely világbajnoki versenyt rendezhetett, s idén visszatér ebbe a dél-amerikai országba a rali mezőnye. A május óta tartó murvás maraton utolsó fordulójához érkezünk meg a hétvégén. Szokás szerint itt is az elsőként rajtolók hátrányban lehetnek a később rajtolókkal szemben. Az útsöprögetés itt is kellemetlen feladat lesz az élen haladók számára, elsősorban a világbajnokságban vezető Kalle Rovanpera számára. Május helyett szeptember végén-október elején kerül megrendezésre ez a rali, az ilyenkor szokásos 15-17 fokos nappali hőmérséklettel. A déli féltekén lévő tavaszi időjárás hozza magával az esőzések esélyét. 2019-ben Ott Tanak itteni győzelmével beírta a nevét a ralis...
Kalle Rovanpera Finnországi visszaesését követően visszaült a nyeregbe és meg is nyerte a hétvégi Akropolisz Ralit. Ez volt a Toyota címvédő világbajnokának idei harmadik győzelme és mivel már csak három verseny van hátra, elég jó esélye van a címvédésre. A második helyen Rovanpera csapattársa, Elfyn Evans ért célba. A bronzérmes hely Dani Sordóé lett a Hyundaijal. A nagy esőzések lezajlottak még a versenyt megelőzően Görögország középső részén. Igaz, helyenként hatalmas pocsolyákkal meg kellett küzdenie a résztvevőknek, de az itt szokásos forró időjárási körülményekre felkészülve álltak végül rajthoz. Murván, száraz időben nem előnyös az első helyről rajtolni. Ez azonban nem fogott ki a versenygyőztes finn pilótán. Nagyon jó formában versenyzett a Toyota 22 éves ralisa, de győzelméhez az is hozzájárult, hogy korábban a ralit vezető két nagy név, Thierry Neuville (Hyundai) és a...
Majd egy hónapos pihenőt követően frissen, üdén állnak rajthoz a hétvégén a ralicsapatok, a szezon egyik legkeményebb raliján, az Akropolisz Ralin. A csapatok nem várt módon különös időjárási kihívással, viharokkal és esőzésekkel, küzdhetnek a versenyen. Emellett a gyorsasági szakaszokon rettentően gyors tempó várható. A májusban kezdődött murvás sorozat hatodik és egyben legmegerőltetőbb fordulója következik a hétvégén. Az Akropolisz Ralit megelőzően két héttel korábban elutaztak a csapatok a helyszínre tesztelni. A görögországi forróságban fellobbanó tüzek hátráltatták a teszteket, de végül a veszélyhelyzet elmúlásával rendben lebonyolították azokat. A Hyundai magabiztosan vág neki a hétvégének és egyértelműen az első helyért hajt. S hogy honnan ez a magabiztosság? 2022-ben a csapat legjobb eredményét itt érte el, az első három helyen ugyanis a Hyundai pilótái álltak. Ehhez...
Kalle Rovanpera erősen kezdett és elindult afelé, hogy Észtország után a hazai raliját is megnyerje, de végül a sors közbeszólt. Pénteken összetörte az autóját, s helyét csapattársa Elfyn Evans örökölte meg, s szerezte meg idei második győzelmét. A bronzérmes helyen Takamoto Katsuta ért célba. A Toyota csapatvezetője, Jari-Matti Latvala az előkelő ötödik helyen végzett a Toyotával. Kalle Rovanpera egy ideig jól ment, vezette hazai versenyét, de a pénteki Myhinpää szakaszon felborult és totálkárosra törte az autóját. Bár a csapat szerelői megpróbálták az éjszaka folyamán megjavítani az autóját, de sikertelenül. „Sajnos a karosszéria annyira megsérült, hogy kénytelenek vagyunk kiállni. Persze nagyon csalódottak vagyunk, de hát ez van. Köszönet a támogatásért, erősebben térünk vissza.” – posztolta ki a címvédő világbajnok. Miután finn csapattársa kiesett, az addig a második helyen...