Gyártmány
FERRARI


További Modellek:

ferrari 348 ferrari 355 ferrari 360 ferrari 430 ferrari 599 ferrari 612 ferrari CALIFORNIA ferrari ENZO ferrari F355 ferrari F360 ferrari F430


 FERRARI hírek:



 Autós hírek:

F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj:Verstappen sziklaszilárdan vezetett és nyert

F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj: A RB, Dzsiddában is uralni fogja a címlapokat!

F1-es Bahreini Nagydíj, Szahír: Verstappen folytatta

F1-es Bahreini Nagydíj: Szombati futammal indul a szezon

WRC, Svéd Rali: Lappié a svéd korona

WRC, Svéd Rali: A hó és jég hazájában raliznak

WRC, Monte-Carlo Rali: Thierry Neuville-é az arany!

WRC, Monte-Carlo Rali: Új világbajnok a láthatáron?

F1-es Abu-Dzabi Nagydíj: Verstappené az utolsó arany!

F1-es Abu-Dzabi Nagydíj: Egy hosszú szezon lezárása

WRC: Japán Rali: Fölényes Toyota siker, Evans-szel az élen

F1-es Las Vegasi Nagydíj: Verstappen bankot robbantott Vegasban

F1-es Las Vegas-i Nagydíj: Viva Las Vegas!

WRC, Japán Rali: Mindenki nyerni akar

F1-es Sao Paulói Nagydíj: Verstappen Brazíliában is hozta formáját

F1-es Sao Paulói Nagydíj, Interlagos: az idei utolsó sprintverseny

F1 Mexikóvárosi Nagydíj: Verstappen a csúcson, Perez a mélyben

WRC, CER Rali: Neuville nyert, Rovanpera a világbajnok!

F1-es Mexikóvárosi Nagydíj: Töretlen Red Bull siker Mexikóban is?

WRC, Közép-Európa Rali: A Közép-Európa rali beköszön!

F1-es USA Nagydíj, Austin: Verstappennek ismét csillagos ötös járt

F1 Amerikai nagydíj, Austin: Elindult a levezetés

F1 Katari Nagydíj, Losail: Verstappen világbajnokként nyert!

F1-es Katari Nagydíj: Bajnokavatás szombaton?

WRC, Chile Rali: Tanak nyert, a Toyota a világbajnok!

WRC, Chile Rali: Visszatérés, három év után

F1 Japán Nagydíj, Szuzuka: Az F1 a régi kerékvágásban

F1-es Japán Nagydíj: Szuzukában folytatják

F1-es Szingapúri Nagydíj: Sainz és a Ferrari nyert!

F1-es Szingapúri Nagydíj, Marina-öböl: Éjszakai száguldás

WRC, Akropolisz Rali: Rovanpera útban a vb cím felé

WRC:70 éves Akropolisz Rali, extrém kihívásokkal

F1-es Olasz Nagydíj: Red Bull-dupla, Ferrari a dobogón

F1-es Holland Nagydíj: Max ott folytatta, ahol abbahagyta

F1-es Holland Nagydíj: Maxtól maximumot várnak otthon is

WRC, Finn Rali: Rovanpera kiesett, Evans behúzta

WRC: A murvás sorozat Finnországban folytatódik

F1-es Belga Nagydíj: Dupla Red Bull siker Belgiumban

F1-es Belga Nagydíj: Sprintfutamos hétvége, utána szünet!

F1-es Magyar Nagydíj:Verstappen rekord sikere a Hungaroringen

WRC, Észt Rali: Sikerre éhesen Észtországban

F1-es Magyar Nagydíj: Verseny, a megújuló Hungaroringen

F1-es Brit Nagydíj: Verstappen Angliában sem talált kihívóra

F1-es Brit Nagydíj, Silverstone: Hazatér a cirkusz

F1-es Osztrák Nagydíj: Verstappen nyert Ausztriában is

F1-es Osztrák Nagydíj: A cirkusz visszatér Európába

WRC, Szafari Rali: Toyota-uralom Kenyában

WRC, Szafari Rali: Irány Afrika!

Kanadai Nagydíj, Montreál: Semmi extra, csak a szokásos

F1-es Kanadai Nagydíj, Montreal: Szmog után Forma-1


Nincs találat


A Ferrari-ról:

Ferrari S.p.A. versenyautókat és nagy teljesítményű sportautókat készítő olaszországi autógyár. A cég központja Maranellóban található. A gyárat Enzo Ferrari alapította 1929-benScuderia Ferrari (Ferrari versenyistálló) néven, ekkor még csak versenyautókat gyártott. 1947-ben gyártották első közúti sportautó modelljüket. Jelenleg az egyik legnagyobb presztízzsel rendelkező sportautómárka.

A Ferrari története

Ferrari 250 GT Berlinetta

Az 1929-ben alapított céget amatőr versenyzők szponzorálására hozta létre Enzo Ferrari Modenában. Sok sikeres versenyzőt készítettek fel és versenyeztettek Alfa Romeókban, egészen 1938-ig. Ekkor Enzo Ferrarit az Alfa Romeo saját versenyrészlege élére nevezte ki.

1940-ben, amikor Enzo Ferrari felismerte, hogy szeretett csapatát, a Scuderiát az Alfa Romeo be akarja olvasztani, kilépett az Alfától és visszatért csapatához. Mivel jó ideig távol kellett maradnia a versenyektől, repülőgép-alkatrészeket és egyéb gépészeti termékeket gyártottak. A versenyeket a II. világháború is lehetetlenné tette. A gyár 1943-ban Maranellóba költözött, de 1944-ben lebombázták, és csak 1946-ra hozták helyre.

Ferrari Testarossa

Az első közúti Ferrari, a 1,5 literes V12-es motorral szerelt 125S jelzésű modell 1947-ben készült el. A cél az volt, hogy a bevételből Enzo a versenyistállót támogassa. Az utcai autók is hamarosan népszerűek lettek. Ehhez hozzájárult az is, hogy a Ferrarik karosszériáján olyan híres formatervező cégek dolgoztak, mint a Pininfarina, a Bertone, a Ghia és a Touring. A Ferrari kultuszautó lett a fiatal multimilliomosok körében, a kis példányszámú szériákat a hosszú várakozási idő ellenére is elkapkodták.

A Ferrarikat jellemzően kis hengerűrtartalmú V8 és V12-es motorokkal szerelték, leginkább középmotoros elrendezésben. Az 1980-as évekközepéig a Ferrarik jellemzően elég megbízhatatlanok voltak, gyakran szorultak szervizre. Ezt a rajongók a Ferrari speciális "karakterjegyének" tartották.

A Ferrari jelenleg a Fiat csoporthoz tartozik a Maseratival, az Alfa Romeóval és a Lanciával együtt.

1988-ban Enzo Ferrari felügyelte a Ferrari F40 bemutatását. Ez volt az utolsó autó, melyet az ugyanebben az évben bekövetkezett halála előtt bemutattak.

2009. május 17-én az olaszországi Maranellóban az RM Auctions és a Sotheby's akkor világrekordnak számító 12,1 millió dollárért árverezett el egy 1957-es 250 Testa Rossát. Ezt a rekordot most egy Bugatti Atlantic tartja, melyet 28 millió dollárért adtak el.

A Ferrari emblémája

A Ferrari címere

A Ferrari cég ábrás védjegyét„Cavallino Rampante”, azaz az „ágaskodó lovacska”néven emlegetik. A Ferrari emblémája egy sárga címerpajzson fekete ágaskodó lovat ábrázol, általában egy „S” és egy „F” betű társaságában, amely a „Scuderia Ferrari”(Scuderia Ferrari) (azaz „Ferrari istálló„) név rövidítése. Az embléma tetején az olaszzászló színei – zöld, fehér, piros – láthatóak.

Stuttgart címere
Az Avanti címere

Az embléma eredete

1923. június 17-én Enzo Ferrari megnyert egy Grand Prixversenyt Ravennában, s a futam után találkozott Paolina grófnővelFrancesco Baracca gróf édesanyjával. Baracca első világháborús olasz hős volt, aki a légierőnél szolgált és mindig egy fekete ágaskodó lovat festetett repülőgépe oldalára. A grófnő megkérte Enzo Ferrarit, hogy fesse a lovat az autóira, mert „szerencsét hoz”. Enzo Ferrari némileg módosított az emblémán: a fekete lovat sárga címerbe helyezte, mivel a sárga volt szülővárosa, Modena színe. Baracca lovának farka még lefelé lógott, Enzo Ferrari felfelé állónak rajzolta.

Nem teljesen tisztázott, hogy Baracca miért éppen ezt a fekete ugró lovat festette repülőgépére. Egy feltevés szerint egyszerűen azért, mert nemesi családja sok lovat tartott Lugo di Romagna-i birtokán, egy másik – sokak szerint valószínűbb – változat, hogy az ötletet egy német pilóta repülőgépéről másolta. Ezt alátámasztja az is, hogy a Ferrari ágaskodó csikója rendkívül hasonlít a Stuttgart német város címerében látható ágaskodó lófigurára.

Érdekes, hogy Stuttgart neve az „istálló” szóból ered, mint ahogy a Scuderia Ferrari nevében a „Scuderia” is ugyanezt jelenti. Stuttgart egyébként a DaimlerChrysler és a Porsche autógyárak otthona – emiatt az utóbbi gyár védjegyében is egy ló látható.

Versenyek

Michael Schumacher a 2005-ös Formula–1-es versenyautóval

A Ferrari alapítójának, Enzo Ferrarinak szenvedélye volt az autóversenyzés. A gyár története azóta is szorosan összefonódik a Formula–1-gyel. A Ferrari a világ legsikeresebb és legnagyobb tradíciókkal rendelkező Formula–1-es csapata és az egyetlen jelenleg is létező versenyistálló, amely már az első Formula–1-es idényben is elindult, 1950május 21-én, a Monacói Nagydíjon.

A Ferrari Formula–1-es csapata 1951július 14-én szerezte első futamgyőzelmét, az argentin José Froilan Gonzálezszel a volánnál. A Ferrari eddig összesen 723 versenyt futott le a sorozatban, 191 versenyt nyert, 208 pole pozíciót szerezett és 197 leggyorsabb kört futott. Összesen tizenhat alkalommal nyerték meg a konstruktőri világbajnoki címet (19611964, 1975, 1976, 1977, 1979, 1982, 1983, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2007, 2008) és tizenöt alkalommal az egyéni világbajnoki címet. A csapat színeiben egyéni világbajnokságot nyert versenyzők: Alberto Ascari(19521953), Juan Manuel Fangio (1956), Mike Hawthorn (1958), Phil Hill (1961), John Surtees (1964), Niki Lauda (1975, 1977), Jody Scheckter (1979), Michael Schumacher (2000, 2001, 2002, 2003, 2004), Kimi Räikkönen (2007).

Üzleti ügyek

1963-ban Enzo Ferrari tárgyalt a Forddal a cég részvényeinek esetleges eladásáról. A Ford több millió dollárt költött a Ferrari könyveinek vizsgálatára és jogászokra, a Ferrari végül kései szakaszban megszakította a tárgyalásokat. Az üzlet sikere esetén a Ferrari nem állhatott volna rajthoz az Indianapolis 500 futamon. Henry Ford II utasította cége versenyrészlegét, hogy tárgyaljon a Lotus, a Lola, és a Cooper istállókkal egy olyan autó építéséről, mely felveheti a versenyt a Ferrarival a nemzetközi tartós versenyeken.

1969-ben a FIAT meghatározó részesedést vásárolt a Ferrari és a Lancia cégekben, továbbá 2006-ban 800 millió dollárért visszavásárolt 29%-nyi Ferrari részvényt.

A Ferrarinak van egy saját kereskedőháza, mely a Ferrari márkájú termékek, többek között napszemüvegek, tollak, elektronikai termékek, órák, mobiltelefonok, csúcsminőségű kerékpárok, ruhák engedélyezését kezeli.


Vélemények a Ferrari-ról


Autós hírek




  Carlos Sainz stratégiai győzelmet szerzett vasárnap a Szingapúri Forma-1-es Nagydíjon, hiszen megtörte a Red Bull és Max Verstappen győzelmi sorozatát. A második helyre, a Hungaroring után ismét, Lando Norris vitte célba a McLarent. A bronzérmes hely az utolsó pillanatban esett Lewis Hamilton ölébe, miután csapattársa, az addig harmadik helyen autózó George Russell, az utolsó körben nekicsapta az autóját a pálya szélének és kiesett. 'Hihetetlen érzés egy hihetetlen hétvégén. Szeretnék köszönetet mondani mindenkinek a Ferrarinál, hogy segítettek nyerni ez után a trükkös kezdés után, de végül kihoztuk a legtöbbet a hétvégéből. Megtettünk mindent, amit lehetett, és tökéletesen tettük. Az első helyet megszereztük és biztos vagyok abban, hogy egész Olaszország és a Ferrari ma nagyon boldog és büszke.' - nyilatkozta nagyon elégedetten a versenygyőztes spanyol pilóta. A bennfentesek egy jó...

Tovább a cikkhez



  A hétvégén ismét egy olyan verseny következik, amelyet a 2020-as pandémiás évben nem rendeztek meg. Az utcai versenyek kialakítása nagyon sok időt és szervezést igényel, amelyet egy bizonytalan évben nem lehet bevállalni. Emiatt maradt el tavaly Monaco és Baku is, vagy akár a Kanadai Nagydíj is, amelyet sajnos idén sem rendeznek meg. 2016 óta versenyez a Forma-1-es mezőny Azerbajdzsánban. A futamot először Európa Nagydíj név alatt rendezték meg, majd 2017 óta az ország saját neve alatt fut. A Mercedes mindig is jó teljesítményt nyújtott az azeri pályán, s 2017 kivételével mindig pilótái diadalmaskodtak itt. 2017 volt az egyetlen év, amikor is Daniel Ricciardo személyében Red Bull-pilóta állhatott fel a dobogó tetejére. Bár Monacóban a Red Bull domináns teljesítményt tett le az asztalra, kérdés, hogy ezen a hullámon lovagolva át tudja-e menekíteni a formáját Bakura. Bár ez is utcai...

Tovább a cikkhez



  Egy háromhetes periódus végére érünk a hétvégén, amikor is az olaszországi Mugellóban állnak rajthoz a csapatok. Még egy utolsó verseny, s ismét egy egyhetes pihenőre vonulhat a Forma-1-es mezőny. A hétvégén egy új helyszínre, Mugellóba utaznak át Monzából a csapatok, tehát maradnak Olaszországban. Ez lesz a Ferrari 1000. futamának helyszíne, kérdés, a vörösök képesek lesznek-e méltó módon megünnepelni ezt a jeles eseményt. Monzában az elmúlt hétvégén siralmas teljesítményt nyújtott a maranellói csapat, amely egyben a mugellói pálya tulajdonosa is. Sebastian Vettel soha nem ért el olyan rossz időmérős eredményt, mint Monzában. S a verseny során a 17. helyen (!) haladva autójának fékhibája miatt a hatodik körben kiesett. A négyszeres világbajnok utolsó Forma-1-es versenye a Ferrarival az Olasz Nagydíjon csúfos véget ért. Charles Leclerc sem járt jobban. A Parabolica kanyarban nagy...

Tovább a cikkhez



  Nem pihenhettek a csapatok a hétvégi Belga Nagydíjat követően. A Forma-1-es cirkusz folytatja útját Olaszországba, ahol a következő két hétvégén megméretteti magát a mezőny. Először Monza jön a hétvégén, ahol tavaly a Ferrari újonca, nagy dicsőséget szerzett. Charles Leclerc megnyerte a futamot, s erre a pillanatra már 2010 óta várt a Tifosi, a Ferrari őrült rajongói tábora. Bár a monzai pályája, a Ferrari hazai terepe, mégis az elmúlt években a Mercedes érte el a legnagyobb sikereket Olaszországban. Charles Leclerc tavalyi győzelmét szinte biztos, hogy idén nem ismétli meg. Sebastian Vettel soha nem nyert itt ferraris színekben, s minden bizonnyal már nem is fog. Legutóbb 2013-ban vihette haza a német az Olasz Nagydíj győztes trófeáját, de akkor a Red Bullal ért célba elsőként. A Mercedes autói idén kiemelkednek a mezőnyből, s emellett fekszik az autóknak a monzai aszfaltcsík. Úgy...

Tovább a cikkhez



  A Mexikói Nagydíj következik a hétvégén, ezúttal az USA Nagydíj előtt. Tavaly Lewis Hamilton itt ünnepelhette ötödik világbajnoki címét, bár nem tökéletes módon, hiszen csak negyedik lett. Négy éve debütált az átépített mexikói pálya a versenynaptárban, de már nagy kedvencnek számít. A helyiek legendás vendégszeretete és a pálya különlegességei vonzzák a résztvevőket és a nézőket Mexikóvárosba. Mindenki örül, hogy Mexikó ismét felkerült a Forma-1-es térképre. Mexikó az a helyszín, amely sokak szerint nagyon hiányzott a versenynaptárból. Az amerikai kontinensen amúgy sem túl sok Forma-1-es versenyt rendeznek, és az utóbbi időben megsokasodott mexikói Forma-1-es résztvevő (pilóta, szponzor...) által Mexikó kihagyhatatlan helyszín lett a Forma-1-es versenynaptárban. Ezt így gondolja a Liberty Media is, hiszen 2022-ig hosszabbított a pályával, addig biztosan ellátogatnak ide a...

Tovább a cikkhez



  A hétvégén a szezon legpuccosabb helyszínén megrendezett Forma-1-es futam, a Monacói Nagydíj következik. A Monte-Carlo utcáin tartott verseny talán a versenynaptár legfontosabbja, így soha nem hiányozhat abból. A nagy szponzorok vezetői mindig itt, ekkor adnak találkozót partnereiknek, így különösen fontos a csapatoknak, hogy jól teljesítsenek, megmutassák befektetőiknek, hogy jó helyre adták pénzüket. Ez az a futam, amely akkora hírverést biztosít, hogy a szervezőknek nem kell fizetniük a versenyrendezésért. A barcelonai fontos verseny után máris itt a másik nem kevésbé jelentős helyszín, Monaco. Ez az a nagydíj, amely biztosan nem fog egyhamar kikerülni a versenynaptárból, még úgy sem, hogy ez a szűk, utcai pálya nem igazán alkalmas versenyzésre. Nem csak a csapatoknak, a pilótáknak is nagy presztízzsel bír egy itteni győzelem, ráadásul nemegyszer borul itt a papírforma, s egészen...

Tovább a cikkhez



  A szezon utolsó európai futamához érkezünk el a hétvégén, így a csapatoknak, főképp a Ferrarinak, mindennél fontosabb lesz a jó szereplés az Olasz Nagydíjon, Monzában. Belgiumban Sebastian Vettelnek összejött a győzelem. Alig egy héttel később hatalmas örömet okozna a Tifosik számára egy újabb piros győzelem, ezúttal már hazai földön. Az őrült Ferrari-rajongók ugyanis már 2010 óta várnak erre a pillanatra. A szezon második fele a múlt hétvégén, Belgiumban elkezdődött, s most már nem lesz pihenés. A november végi szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjig ezzel együtt még nyolc futam van hátra. Két nagyon kedvelt és nagy hagyományú versennyel kezdtek a Forma-1-esek a nyári szünetet követően. Spa és Monza mindenki kedvence. Ezúttal azonban nem dőlhettek hátra a csapatok és Spában a verseny után azonnal összepakoltak és útnak indultak az olasz pálya felé, ahol a hétvégén már rajthoz is állnak....

Tovább a cikkhez



  A hétvégén Ausztráliában rajtol a 2018-as extrahosszú, 21 állomásos Forma-1-es versenyszezon. Sok-sok újdonsággal és Haloval felszerelt autókkal kezdődik el immár a Liberty Media fennhatósága alatt működő Forma-1 második éve. A tavaly év végén bemutatott új Forma-1-es logót követően a Liberty Media egy sor változtatással készült a rajongók jobb kiszolgálása érdekében. Az uborkaszezon és az azt követő tesztelés sem telt el hírek nélkül, igazán nem unatkozhattunk a 2017-es szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíj óta eltelt időszakban. A Forma-1-et irányító szervezet igyekszik mindent elkövetni, hogy az egyre lanyhuló Forma-1-es érdeklődést fellendítse, s már januártól kezdve érkeztek a hírek az újításokról. Miután amerikai vállalatról van szó, az észak-amerikai versenysorozatok jellemzőit próbálják átültetni a Forma-1-be. Az első hírbomba januárban a rajtrácslányokkal volt kapcsolatos. A 2018-as...

Tovább a cikkhez