Gyártmány
FERRARI


További Modellek:

ferrari 348 ferrari 355 ferrari 360 ferrari 430 ferrari 599 ferrari 612 ferrari CALIFORNIA ferrari ENZO ferrari F355 ferrari F360 ferrari F430


 FERRARI hírek:



 Autós hírek:

Abu-Dzabi F1-es Nagydíj, Yas Marina: Bottas nyerte az unalmas szezonzárót

F1-es Abu-Dzabi Nagydíj, Yas Marina: Mennyei környezetben zár a világbajnokság

Ausztrál Rali: Neuville-é a szezon utolsó aranya

Rali Világbajnokság, Ausztrál Rali: Paradicsomi zárás

Brazil F1-es Nagydíj, Sao Paulo: Vettel nyert, Massa búcsúzott

F1-es Brazil Nagydíj, Sao Paulo: Utolsó szamba Brazíliában

F1-es Mexikói Nagydíj, Mexikóváros: Hamilton világbajnok lehet Mexikóban

Rali Világbajnokság, Wales Rali: Ogier Walesben ünnepelhet

USA F1-es Nagydíj, Austin: Hamilton nyer, de még nem világbajnok

F1-es USA Nagydíj, Austin: A Forma-1 beveszi Amerikát

Japán F1-es Nagydíj, Szuzuka: Hamilton nyert, Vettel bánkódott

Spanyol Rali, WRC: Meeke nyert, Ogier a vb cím kapujában

Rali Világbajnokság, Spanyol Rali: Finisében a Rali Világbajnokság

F1-es Japán Nagydíj, Szuzuka: Szünet nélkül Japánban

Malajziai F1-es Nagydíj, Szepang: Verstappené az utolsó maláj trófea

F1-es beharangozó Malajziai Nagydíj, Szepang: Búcsú Malajziától

Szingapúri F1-es Nagydíj, Marina Bay: Hamiltoné ez az arany is

F1-es Szingapúri Nagydíj, Marina Bay: Száguldás sötétben

Olasz F1-es Nagydíj, Monza: A Mercedes ismét hengerelt Itáliában

F1-es beharangozó Olasz Nagydíj: Monzában búcsúznak Európától

Belga F1-es Nagydíj, Spa-Francorchamps: Hamilton újabb aranya

F1-es Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps: Pihenés után munka

Német rali: Tanak nyert, Ogier ismét az élen

Rali Világbajnokság, Német Rali: Utolsó aszfaltos megmérettetés

Magyar F1-es Nagydíj, Hungaroring: Sebastian Vettel nyerte a Magyar Nagydíjat

Finn Rali: Lappi északon tartotta a trófeát

F1-es Magyar Nagydíj, Hungaroring: Kubica is nálunk köröz

Rali Világbajnokság, Finn Rali: A leggyorsabb rali következik

Brit F1-es Nagydíj, Silverstone: Hamilton negyedszer is behúzta

Osztrák F1-es Nagydíj, Spielberg: Bottas második aranya!

F1-es Osztrák Nagydíj, Spielberg: A Forma-1 már a sógoroknál jár

Lengyel Rali: Neuville triplázásával közelebb a bajnoki címhez

F1-es Európai Nagydíj, Baku (Azerbajdzsán): F1 az egyik legújabb helyszínen

Szardínia Rali: Tanak megnyerte!

Kanadai F1-es Nagydíj, Montreal: Hamilton hatodik kanadai aranya

F1-es Kanadai Nagydíj, Montreal: egy újabb utcai pálya, csak épp Amerikában

Rali Világbajnokság, Szardínia Rali: Ismét murván

Monacói F1-es Nagydíj, Monte-Carlo: Monacóban Vettel uralkodott

F1-es Monacói Nagydíj, Monte-Carlo: Monaco, a Forma-1-es korona ékköve

Portugál Rali: Ogier nyeri a Portugál Ralit

F1-es Spanyol Nagydíj: Most ugrik a majom a vízbe

Orosz F1-es Nagydíj, Szocsi: Bottas nyert!

Argentin Rali: Szoros befutóval Neuville nyerte az aranyérmet!

F1-es Orosz Nagydíj, Szocsi: Szocsiban nem lesz orosz rulett

Rali Világbajnokság, Argentin Rali: Argentínában csapatják!

Bahreini F1-es Nagydíj, Szahír: Egy sima egy fordított

F1-es Bahreini Nagydíj, Szahír: Szusszanás nélkül Bahreinben

Korzika Rali: Neuville Korzika királya

Kínai F1-es Nagydíj, Sanghaj: Hamilton újra hengerel

F1-es Kínai Nagydíj, Sanghaj: Kínában ismét a csúcson a Mercedes?


Nincs találat


A Ferrari-ról:

Ferrari S.p.A. versenyautókat és nagy teljesítményű sportautókat készítő olaszországi autógyár. A cég központja Maranellóban található. A gyárat Enzo Ferrari alapította 1929-benScuderia Ferrari (Ferrari versenyistálló) néven, ekkor még csak versenyautókat gyártott. 1947-ben gyártották első közúti sportautó modelljüket. Jelenleg az egyik legnagyobb presztízzsel rendelkező sportautómárka.

A Ferrari története

Ferrari 250 GT Berlinetta

Az 1929-ben alapított céget amatőr versenyzők szponzorálására hozta létre Enzo Ferrari Modenában. Sok sikeres versenyzőt készítettek fel és versenyeztettek Alfa Romeókban, egészen 1938-ig. Ekkor Enzo Ferrarit az Alfa Romeo saját versenyrészlege élére nevezte ki.

1940-ben, amikor Enzo Ferrari felismerte, hogy szeretett csapatát, a Scuderiát az Alfa Romeo be akarja olvasztani, kilépett az Alfától és visszatért csapatához. Mivel jó ideig távol kellett maradnia a versenyektől, repülőgép-alkatrészeket és egyéb gépészeti termékeket gyártottak. A versenyeket a II. világháború is lehetetlenné tette. A gyár 1943-ban Maranellóba költözött, de 1944-ben lebombázták, és csak 1946-ra hozták helyre.

Ferrari Testarossa

Az első közúti Ferrari, a 1,5 literes V12-es motorral szerelt 125S jelzésű modell 1947-ben készült el. A cél az volt, hogy a bevételből Enzo a versenyistállót támogassa. Az utcai autók is hamarosan népszerűek lettek. Ehhez hozzájárult az is, hogy a Ferrarik karosszériáján olyan híres formatervező cégek dolgoztak, mint a Pininfarina, a Bertone, a Ghia és a Touring. A Ferrari kultuszautó lett a fiatal multimilliomosok körében, a kis példányszámú szériákat a hosszú várakozási idő ellenére is elkapkodták.

A Ferrarikat jellemzően kis hengerűrtartalmú V8 és V12-es motorokkal szerelték, leginkább középmotoros elrendezésben. Az 1980-as évekközepéig a Ferrarik jellemzően elég megbízhatatlanok voltak, gyakran szorultak szervizre. Ezt a rajongók a Ferrari speciális "karakterjegyének" tartották.

A Ferrari jelenleg a Fiat csoporthoz tartozik a Maseratival, az Alfa Romeóval és a Lanciával együtt.

1988-ban Enzo Ferrari felügyelte a Ferrari F40 bemutatását. Ez volt az utolsó autó, melyet az ugyanebben az évben bekövetkezett halála előtt bemutattak.

2009. május 17-én az olaszországi Maranellóban az RM Auctions és a Sotheby's akkor világrekordnak számító 12,1 millió dollárért árverezett el egy 1957-es 250 Testa Rossát. Ezt a rekordot most egy Bugatti Atlantic tartja, melyet 28 millió dollárért adtak el.

A Ferrari emblémája

A Ferrari címere

A Ferrari cég ábrás védjegyét„Cavallino Rampante”, azaz az „ágaskodó lovacska”néven emlegetik. A Ferrari emblémája egy sárga címerpajzson fekete ágaskodó lovat ábrázol, általában egy „S” és egy „F” betű társaságában, amely a „Scuderia Ferrari”(Scuderia Ferrari) (azaz „Ferrari istálló„) név rövidítése. Az embléma tetején az olaszzászló színei – zöld, fehér, piros – láthatóak.

Stuttgart címere
Az Avanti címere

Az embléma eredete

1923. június 17-én Enzo Ferrari megnyert egy Grand Prixversenyt Ravennában, s a futam után találkozott Paolina grófnővelFrancesco Baracca gróf édesanyjával. Baracca első világháborús olasz hős volt, aki a légierőnél szolgált és mindig egy fekete ágaskodó lovat festetett repülőgépe oldalára. A grófnő megkérte Enzo Ferrarit, hogy fesse a lovat az autóira, mert „szerencsét hoz”. Enzo Ferrari némileg módosított az emblémán: a fekete lovat sárga címerbe helyezte, mivel a sárga volt szülővárosa, Modena színe. Baracca lovának farka még lefelé lógott, Enzo Ferrari felfelé állónak rajzolta.

Nem teljesen tisztázott, hogy Baracca miért éppen ezt a fekete ugró lovat festette repülőgépére. Egy feltevés szerint egyszerűen azért, mert nemesi családja sok lovat tartott Lugo di Romagna-i birtokán, egy másik – sokak szerint valószínűbb – változat, hogy az ötletet egy német pilóta repülőgépéről másolta. Ezt alátámasztja az is, hogy a Ferrari ágaskodó csikója rendkívül hasonlít a Stuttgart német város címerében látható ágaskodó lófigurára.

Érdekes, hogy Stuttgart neve az „istálló” szóból ered, mint ahogy a Scuderia Ferrari nevében a „Scuderia” is ugyanezt jelenti. Stuttgart egyébként a DaimlerChrysler és a Porsche autógyárak otthona – emiatt az utóbbi gyár védjegyében is egy ló látható.

Versenyek

Michael Schumacher a 2005-ös Formula–1-es versenyautóval

A Ferrari alapítójának, Enzo Ferrarinak szenvedélye volt az autóversenyzés. A gyár története azóta is szorosan összefonódik a Formula–1-gyel. A Ferrari a világ legsikeresebb és legnagyobb tradíciókkal rendelkező Formula–1-es csapata és az egyetlen jelenleg is létező versenyistálló, amely már az első Formula–1-es idényben is elindult, 1950május 21-én, a Monacói Nagydíjon.

A Ferrari Formula–1-es csapata 1951július 14-én szerezte első futamgyőzelmét, az argentin José Froilan Gonzálezszel a volánnál. A Ferrari eddig összesen 723 versenyt futott le a sorozatban, 191 versenyt nyert, 208 pole pozíciót szerezett és 197 leggyorsabb kört futott. Összesen tizenhat alkalommal nyerték meg a konstruktőri világbajnoki címet (19611964, 1975, 1976, 1977, 1979, 1982, 1983, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2007, 2008) és tizenöt alkalommal az egyéni világbajnoki címet. A csapat színeiben egyéni világbajnokságot nyert versenyzők: Alberto Ascari(19521953), Juan Manuel Fangio (1956), Mike Hawthorn (1958), Phil Hill (1961), John Surtees (1964), Niki Lauda (1975, 1977), Jody Scheckter (1979), Michael Schumacher (2000, 2001, 2002, 2003, 2004), Kimi Räikkönen (2007).

Üzleti ügyek

1963-ban Enzo Ferrari tárgyalt a Forddal a cég részvényeinek esetleges eladásáról. A Ford több millió dollárt költött a Ferrari könyveinek vizsgálatára és jogászokra, a Ferrari végül kései szakaszban megszakította a tárgyalásokat. Az üzlet sikere esetén a Ferrari nem állhatott volna rajthoz az Indianapolis 500 futamon. Henry Ford II utasította cége versenyrészlegét, hogy tárgyaljon a Lotus, a Lola, és a Cooper istállókkal egy olyan autó építéséről, mely felveheti a versenyt a Ferrarival a nemzetközi tartós versenyeken.

1969-ben a FIAT meghatározó részesedést vásárolt a Ferrari és a Lancia cégekben, továbbá 2006-ban 800 millió dollárért visszavásárolt 29%-nyi Ferrari részvényt.

A Ferrarinak van egy saját kereskedőháza, mely a Ferrari márkájú termékek, többek között napszemüvegek, tollak, elektronikai termékek, órák, mobiltelefonok, csúcsminőségű kerékpárok, ruhák engedélyezését kezeli.


Vélemények a Ferrari-ról


Autós hírek




  A hétvégén a szezon legcsillogóbb helyszínén megrendezett Forma-1-es futam, a Monacói Nagydíj következik. A Monte-Carlo utcáin tartott megmérettetés talán a versenynaptár legfontosabbja, így soha nem hiányozhat abból. A nagy szponzorok vezetői mindig itt, ekkor adnak találkozót partnereiknek, így különösen fontos a csapatoknak, hogy jól teljesítsenek, megmutassák befektetőiknek, hogy jó helyre adták pénzüket. Felbolydul ilyenkor a Francia Riviéra, hiszen köszönhetően a Forma-1-es futamnak és az előtte rendezett Cannes-i Filmfesztiválnak, mindent elözönlenek a filmrajongók, a celebvadászok és a Forma-1-es szurkolók. A Spanyol Nagydíjjal májusban elkezdődött a szezon várva várt európai része, s jöttek a legújabb fejlesztések garmadával. Ezután a jelentős verseny után pedig máris az a Monacói Nagydíj következik, ami talán a versenynaptár legfontosabbja. Itt mindenki meg akarja mutatni,...

Tovább a cikkhez



  Kettő-egy az arány jelenleg a Ferrari javára a Forma-1-ben, hiszen Sebastian Vettel Ausztrália után Bahreinben is nyerni tudott a piros betontorpedóval. Lewis Hamilton alulmaradt, amit magának köszönhet, hiszen öt másodperces büntetést kapott és ezzel már nem tudta utolérni a németet. A bronzérmes helyen Valtteri Bottas ért célba, aki mérhetetlenül csalódott volt. Nem tudta rajtelsőségét győzelemre váltani. Bár a Mercedes finn pilótájának nagyon erőt adhatott az, hogy az első kockából rajtolhatott el, de öröme nem tartott sokáig. Sebastian Vettel ugyanis az első biztonsági autós fázis során az élre ugrott és jelentős előnyt autózott ki magának, amit később már Hamilton sem tudott behozni. Lewis Hamilton büntetéséről érdemes szót ejteni. A biztonsági autós fázis idején bement a bokszba kerékcserére, de mivel Bottas nem sokkal korábban kiment már a bokszba, tudta, hogy neki várnia...

Tovább a cikkhez



  Meglepetésgyőzelemmel indult a 2017-es Forma-1-es szezon Ausztráliában. Sebastian Vettel ugyanis egy teljes győzelemmentes évet követően megszerezte a Ferrarinak a hőn áhított első helyezést a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon. A Mercedesnek ezúttal a második és harmadik hely jutott Lewis Hamilton és Valtteri Bottas révén. A szezon előtti tesztelés jó lakmuszpapírnak bizonyult, hiszen az ottani eredmények tükrözik a szezonnyitó futamon mutatott erőviszonyokat. Azt, hogy a Ferrari kitűnő munkát végzett a tél során, már Barcelonában is lehetett érezni, s Sebastian Vettel be is váltotta a reményeket Ausztráliában. A maranellóiak persze kitűnő stratégiai döntésükkel segítették a német pilótát, ezzel is javítva a csapat ezirányú renoméromlását. Bár a Ferrari jó formáját a tesztek előre mutatták, várható volt, hogy a Mercedes is hozza a tőle várt dominanciát. Bár a rajtelsőséget szombaton...

Tovább a cikkhez



  Lewis Hamilton hosszú kihagyás után visszavette a stafétabotot csapattársától és Austinban ismét a dobogó tetejére állhatott. Nico Rosbergnek újfent csak a második hely jutott a texasi pályán. A bronzérmes helyezés Daniel Ricciardóé lett. Így gyakorlatilag olyan sorrendben állhattak fel a dobogóra, amilyen sorrendben az időmérő edzésen végeztek szombaton. Hamilton végig a kezében tartotta az irányítást a vasárnapi USA Nagydíjon. Rajtcél győzelemmel ért célba, s ezzel 50. Forma-1-es elsőségét ünnepelhette a COTA pályán. A nyári szünetet követően ez az első győzelme a Mercedes pilótájának, így nagy megkönnyebbülést jelentett ez számára. Hamilton legnagyobb riválisa, Nico Rosberg ezúttal is csak második lett, akinek immár harmadik alkalommal sikerült ez a negatív bravúr ezen a pályán. Hamilton 26 pontra csökkentette hátrányát az egyéni világbajnokságban úgy, hogy még három futam van...

Tovább a cikkhez



  Sebastian Vettel Malajziát és a Hungaroringet követően megcsinálta esti fények között is. Három korábbi, Red Bullal szerzett győzelmét követően a Ferrari német pilótája negyedszer is behúzta. Sima győzelmet szerzett Szingapúrban, ráadásul a Ferrari idén először kettős dobogós helyezést is ünnepelhet, hiszen Daniel Ricciardo mögött a bronzérmes helyen Kimi Raikkönen ért célba. „Ez egyike a legjobb versenyeimnek. Rendkívül intenzív volt. Nagy nyomás jött mögülem. Daniel nagyon jól versenyzett, figyelt az abroncsaira. A második bokszutcai látogatás után én diktáltam a tempót. Onnantól kezdve kontrolláltam a köztünk lévő távolságot. Nagyszerű hétvége van mögöttünk.” – szögezte le Vettel. Ahogy az várható volt a szingapúri forró pálya nagyon feküdt a Ferrarinak. Kimi Raikkönen elmondása alapján azonban már szombaton rendetlenkedett az autója, s a verseny leintését követően is arra...

Tovább a cikkhez



  Mialatt a 30. Magyar Nagydíj időmérő edzése nem okozott meglepetést, a verseny vasárnap 180 fokos fordulatot vett. Sebastian Vettelnek idén másodszor, a Hungaroringen először sikerült győznie a Ferrarival. A német pilótát Danyiil Kvjat követi a második helyen. Az orosz pilóta Forma-1-es pályafutása során először állhatott dobogóra. Kvjat mellett csapattársa, a tavalyi győztes, Daniel Ricciardo állt a harmadik helyen. „Nagyszerűen rajtoltam el, s nyilvánvalóan döntő fontosságú volt, hogy azonnal az élre álljak. Az autót nehéz, mégis nagyszerű volt vezetni és ez egy remek verseny volt. Jó volt a tempóm, köszönet a csapatnak az előrelépésért péntek óta. A mai nap minden összejött, s a biztonsági autó ellenére is nyerni tudtam, ami a csapat győzelme is egyben.” – szögezte le Vettel. Miközben szombat este már szinte mindenki kiosztotta volna látatlanban Lewis Hamiltonnak a Magyar Nagydíj...

Tovább a cikkhez



A Hankook-Farnbacher Racing Team az idén elõször egy Ferrari versenyautót visz a nürburgringi hosszú távú futamra. A Ferrari F430 GTC az elsõ maranellói versenyautó, melyet a Hankook Farnbacher Racing Team a „Zöld pokolban“ rendezett 24 órás hajszán bevet. [1]A sikeres 2009-es szezont követõen a legénység és a csapatfõnök, Horst Farnbacher, különösen örül annak, hogy az európai Le Mans sorozat és a német hosszú távú maratoni bajnokság futamai mellett részt vehetnek a két nagy presztízsû 24 órás klasszikus futamon is Le Mans-ban és a Nürburgringen, ahol az új Ferrari bemutatják. A Hankook jellegzetes fekete,...

Tovább a cikkhez



Massa 2006-ban lett az akkor már hétszeres világbajnok Michael Schumacher csapattársa a Ferrarinál és két futamgyõzelmet szerzett abban az évben, a német klasszis mögött azonban egyértelmûen a második számú versenyzõ volt. A Ferrarinál ugyan nyíltan sosem állították azt, hogy a Schumacher helyére szerzõdtetett Kimi Raikkönenre a csapat elsõ számú pilótájaként tekintenek, mégis sokan errõl beszéltek. A finn végül megnyerte a világbajnokságot 2007-ben, ennek ellenére a Ferrari azt hangoztatta tavaly, hogy a Jégember vb-címe ellenére sem részesül kiemelt bánásmódban, hanem teljesen egyenlõen kezelik...

Tovább a cikkhez