Gyártmány - Modell
CITROEN JUMPY


További Modellek:

citroen 2CV citroen AX citroen BERLINGO citroen BX citroen C-CROSSER citroen C-ZERO citroen C1 citroen C2 citroen C3 PICASSO citroen C3 PLURIEL citroen C3 citroen C4 PICASSO citroen GRAND C4 PICASSO citroen C4 citroen C5 citroen C6 citroen C8 citroen C15 citroen C25 citroen CX citroen DS citroen DS3 citroen DS4 citroen DYANE citroen EVASION citroen GSA citroen ID citroen JUMPER citroen JUMPY citroen LNA citroen NEMO citroen SAXO citroen SM citroen VISA citroen XANTIA citroen XM citroen XSARA citroen XSARA PICASSO citroen ZX


 CITROEN hírek:



 Autós hírek:

F1-es Abu-Dzabi Nagydíj, Yas Marina: Mennyei környezetben zár a világbajnokság

Ausztrál Rali: Neuville-é a szezon utolsó aranya

Rali Világbajnokság, Ausztrál Rali: Paradicsomi zárás

Brazil F1-es Nagydíj, Sao Paulo: Vettel nyert, Massa búcsúzott

F1-es Brazil Nagydíj, Sao Paulo: Utolsó szamba Brazíliában

F1-es Mexikói Nagydíj, Mexikóváros: Hamilton világbajnok lehet Mexikóban

Rali Világbajnokság, Wales Rali: Ogier Walesben ünnepelhet

USA F1-es Nagydíj, Austin: Hamilton nyer, de még nem világbajnok

F1-es USA Nagydíj, Austin: A Forma-1 beveszi Amerikát

Japán F1-es Nagydíj, Szuzuka: Hamilton nyert, Vettel bánkódott

Spanyol Rali, WRC: Meeke nyert, Ogier a vb cím kapujában

Rali Világbajnokság, Spanyol Rali: Finisében a Rali Világbajnokság

F1-es Japán Nagydíj, Szuzuka: Szünet nélkül Japánban

Malajziai F1-es Nagydíj, Szepang: Verstappené az utolsó maláj trófea

F1-es beharangozó Malajziai Nagydíj, Szepang: Búcsú Malajziától

Szingapúri F1-es Nagydíj, Marina Bay: Hamiltoné ez az arany is

F1-es Szingapúri Nagydíj, Marina Bay: Száguldás sötétben

Olasz F1-es Nagydíj, Monza: A Mercedes ismét hengerelt Itáliában

F1-es beharangozó Olasz Nagydíj: Monzában búcsúznak Európától

Belga F1-es Nagydíj, Spa-Francorchamps: Hamilton újabb aranya

F1-es Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps: Pihenés után munka

Német rali: Tanak nyert, Ogier ismét az élen

Rali Világbajnokság, Német Rali: Utolsó aszfaltos megmérettetés

Magyar F1-es Nagydíj, Hungaroring: Sebastian Vettel nyerte a Magyar Nagydíjat

Finn Rali: Lappi északon tartotta a trófeát

F1-es Magyar Nagydíj, Hungaroring: Kubica is nálunk köröz

Rali Világbajnokság, Finn Rali: A leggyorsabb rali következik

Brit F1-es Nagydíj, Silverstone: Hamilton negyedszer is behúzta

Osztrák F1-es Nagydíj, Spielberg: Bottas második aranya!

F1-es Osztrák Nagydíj, Spielberg: A Forma-1 már a sógoroknál jár

Lengyel Rali: Neuville triplázásával közelebb a bajnoki címhez

F1-es Európai Nagydíj, Baku (Azerbajdzsán): F1 az egyik legújabb helyszínen

Szardínia Rali: Tanak megnyerte!

Kanadai F1-es Nagydíj, Montreal: Hamilton hatodik kanadai aranya

F1-es Kanadai Nagydíj, Montreal: egy újabb utcai pálya, csak épp Amerikában

Rali Világbajnokság, Szardínia Rali: Ismét murván

Monacói F1-es Nagydíj, Monte-Carlo: Monacóban Vettel uralkodott

F1-es Monacói Nagydíj, Monte-Carlo: Monaco, a Forma-1-es korona ékköve

Portugál Rali: Ogier nyeri a Portugál Ralit

F1-es Spanyol Nagydíj: Most ugrik a majom a vízbe

Orosz F1-es Nagydíj, Szocsi: Bottas nyert!

Argentin Rali: Szoros befutóval Neuville nyerte az aranyérmet!

F1-es Orosz Nagydíj, Szocsi: Szocsiban nem lesz orosz rulett

Rali Világbajnokság, Argentin Rali: Argentínában csapatják!

Bahreini F1-es Nagydíj, Szahír: Egy sima egy fordított

F1-es Bahreini Nagydíj, Szahír: Szusszanás nélkül Bahreinben

Korzika Rali: Neuville Korzika királya

Kínai F1-es Nagydíj, Sanghaj: Hamilton újra hengerel

F1-es Kínai Nagydíj, Sanghaj: Kínában ismét a csúcson a Mercedes?

Rali Világbajnokság, Korzika Rali: Tavaszi kirándulás Korzikára


2 DB találat

citroen JUMPY 1,9td

350.000


citroen JUMPY 1,9td
Tel: 06706782923
1999.8 - 1905 cm³ - 66 KW (88 LE) - 444.444 km
Állítható kormány, centrálzár, szervokormány, színezett üveg, vonóhorog, pótkerék, vezetőoldali légzsák, cd-s autórádió

Autó azonosítója: 1007450

Hely: Szombathely
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


citroen JUMPY

490.000 + Áfa


citroen JUMPY
Tel: 06-30/5465-812
2003.6 Diesel - 1997 cm³ - 69 KW (92 LE) - 453.000 km
manuális klíma, Állítható kormány, centrálzár, elektromos ablak, elektromos tükör, fűthető tükör, szervokormány, színezett üveg, vonóhorog, ülésmagasság állítás, utasoldali légzsák, vezetőoldali légzsák, fényszóró magasságállítás, abs (blokkolásgátló), cd-s autórádió, 4 hangszóró, azonnal elvihető, autóbeszámítás lehetséges, magyarországon újonnan üzembe helyezett, második tulajdonostól, rendszeresen karbantartott, törzskönyv

Autó azonosítója: 1071372

Hely: Szolnok
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR




A Citroën-ről:

A Citroën Franciaország nagy gépjárműgyártó cége.

Múltja

A céget André Citroën alapította fogaskerekek gyártására. A cég emblémájában ma is látható fordított V betű az alapító nyílfogazásúfogaskerék-szabadalmára utal.

Az első autó 1919-ben készült el. Ez volt a Type A, ami már sorozatban készült, és már az „alapmodell” is elektromos fényszóróval, önindítóval és pótkerékkel volt felszerelve. Az 1933-ban bemutatott elsőkerék-hajtású, önhordó karosszériás Traction Avant pedig elegáns formájával és 130 km/h-s végsebességével aratott sikert.
Citroën ezután taxiscéget is alapított, amelyet a saját autóiból állított fel. Ez egyben egyfajta segélyszolgálat is volt: a lerobbant Citroën-eken a taxik segítettek.
André Citroën 1935július 3-án, 57 éves korában hunyt el.

2CV (Kacsa) 1948–1990

Citroën 2CV

Az autó alapötlete még az 1930-as években született, de a második világháború miatt csak később kezdhették el gyártani. A tervezéskor a takarékosság és praktikusság jegyében az alábbi célokat tűzték ki:

  • legyen egyfajta kerekeken gördülő esernyő, amelyet akár kalapban is kényelmesen lehet vezetni
  • legyen képes vele két gazda akár 60 kilométeres sebességgel haladni úgy, hogy egy fél mázsás krumplis zsák vagy egy kisebb boroshordó, esetleg egy rakomány széna is beférjen még a kocsiba
  • az autóval még a színházba járás sem elképzelhetetlen
  • a felfüggesztés olyan legyen, hogy az autóban még földúton se törhessen össze a kosárban szállított tojás
  • ne fogyasszon többet 100 km-en 3 liter benzinnél.

Több mint hatmillió Kacsa készült 1990-ig. A 2CV név a "deux chevaux" kifejezésből eredeztethető, mely azt jelenti "két ló" ill. "két lóerő".

DS 1955-1975

Citroën DS

1955-ben a Párizsi Autószalonon mutatták be. Az első napon 12 000 megrendelés futott be a DS modellre, összesen csaknem 1 500 000 példány készült belőle.
Futurisztikus kinézete, áramvonalassága, és a korban egyedülálló hidropneumatikus (folyadékközvetítéses) felfüggesztése tette ismertté.

Különleges megoldásai közé tartozott az első teljesen műanyagból készült műszerfal, üvegszálas műanyag kabintető, alumínium motorháztető, hidraulikus vezérlésű sebességváltó, az autó süllyedését kompenzáló és a későbbiekben kanyarkövető fényszórók. Fékpedál helyett egy gumigomba szolgált fékezésre, melyhez hidraulikus, a fékerőt a tengelyekre mért terhelés mértékében elosztó fékrendszer kapcsolódott. Az első kerekeket a korban ritkaságnak számító tárcsafékek fékezték. A felfüggesztés egy hidraulikus körre volt kötve a kormányszervóval, fékekkel és sebességváltóval.

Húsz éves pályafutása vége felé az egyik első szériaautó lett, melyben a karburátort elektronikus befecskendezésre cserélték (BOSCH D-Jetronic).

A DS típuselnevezés a francia Déesse szóból ered, amely Istennnőt jelent. Charles de Gaulle személyes használatra, majd protokoll célokra is rendelt belőle. (Az autó megmenette az életét a Petit-Clamart merényletnél, mert a sofőrje kimenekült vele a terrorista támadásból.) Számos filmben is szerepet kapott ez a csodálatos jármű pl.: Fantomasban, és a Piedone, a zsaru című filmben.

Az autó egyszerűbb változata ID (Idée = ötlet, idea) néven került forgalomba.


SM

Citroën SM

1970-ben jelent meg a a híres SM modell. A hat hengeres Maserati V motorral szerelt, hidropneumatikus felfüggesztésű, négy tárcsafékes és speciális szervokormányos autó több mint 220 km/h-s sebességre volt képes (független tesztek szerint 235 km/h), ezzel korának leggyorsabb elsőkerék meghajtású autója volt. Ugyanebben az évben jelent meg a középkategóriás családi modell,a GS

A GS modellben vezették be a DIRAVI elnevezésű kormányművet, amit a Cx és az XM egyes modelljei is megörököltek. Ennél a kormánymű két szelepet vezérel. A DIRAVI (a francia „DIrection assistée à RAppel asserVI” rövidítése) egy sebességfüggő kormányrásegítő, és nevének második fele arra a mellékhatásra utal, hogy járó motor esetén az elengedett kormánykerék álló helyzetben is visszaforog a középállásba. A DIRAVI előnyeként tartják számon, hogy az úthibák nem érezhetőek a kormányon, és hogy defekt esetén is uralható marad a gépjármű. Hátrányának tekintik a nagyfokú érzékenységét és hogy azt, hogy nem érezni a kerékállást, továbbá hogy eltart egy darabig, amíg hozzászokik valaki.

CX

A CX modellt 1974-től 1991-ig gyártották, formatervezője tervezője Robert Opron. Ez az utolsó Citroen, amit a PSA korszak előtt terveztek, bevezetését hosszú fejlesztés előzte meg.

A PSA korszak

1974-ben a Citroën társul a Peugeot-val, és csatlakozik a PSA csoporthoz.

AX, BX és XM

1982-es Párizsi Világkiállításon a mutatták be a BX modellt.
A berline modelleket 1994-ig gyártották hivatalosan, de a kombi break kivitel utolsó darabjai 1996-ban gördültek ki a gyárból. 1986-os Párizsi Világkiállításon jelent meg az AX modell, amit eredetileg a Kacsa leváltására terveztek.
A CX-et leváltó XM elnyeri Az Év Autója címet 1989-ben.

Forrás: Wikipédia
Olvass tovább

Citroen vélemények


Autós hírek




  Váratlan győztese lett a hétvégi vegyes útfelszínű Spanyol Ralinak. Kris Meeke le tudta győzni démonait, túltette magát eddigi nehéz szezonján és megszerezte idei második győzelmét Katalóniában. Miután behozta Fordját a második helyre, Sebastien Ogier nagyon közel került zsinórban ötödik világbajnoki címéhez, amely magas rangra emeli majd a spanyolt. Ráadásul, ha ez sikerül neki, ötödik vb címét félgyári csapattal éri el, s ez még nagyobb presztízsértékkel bír majd. A bronzérmes helyezés Ogier márkatársáé, Ott Tanaké lett. Kris Meeke rettentő jó teljesítményt tett le az asztalra a hétvégi megmérettetésen. Az utolsó két nap oktatta a mezőnyt, pedig alig három versennyel ezelőtt olyan mélységeket is megélt, hogy ejtették a csapatból. A Lengyel Ralin ugyanis Andreas Mikkelsen kapott lehetőséget a brit autójával, de ő sem alkotott maradandót. Meeke felszívta magát és két versennyel a...

Tovább a cikkhez



  A ralis mezőny márciusban már járt az amerikai kontinensen, Mexikóban, s most, majd két hónappal később visszatérnek ide a csapatok, de ezúttal Dél-Amerikába, az argentin pampákra. Ez egy nagyon kedvelt helyszíne a világbajnokságnak, ahol rengeteg latin-amerikai néző érkezik a helyszínre, s a hangulat fesztiváli. Kempingeznek, esznek-isznak, mulatnak a rajongók az arra haladó versenyautók árnyékában. Nappal szép az idő, de reggel köd és a hegyekben hó is várhatja a ralisokat az argentin őszben. Az Argentin Rali mindig is nagyon nehéz gyorsasági szakaszairól volt híres. A zord hegyekkel tördelt végtelen pampákat lágy tóvidék követi, s ez három különböző megmérettetést ró a versenyzőkre. Tavaly elég sokat változtattak a már megszokott útvonalon, amelybe rég nem használt gyorsasági szakaszok kerültek vissza. Argentínára mindig is jellemzőek voltak a maratoni, 50 km-t is meghaladó...

Tovább a cikkhez



  Nem pihen a Rali Világbajnokság mezőnye. Mexikóból egy rali erejére visszaköltözik a vén kontinensre, hogy aztán ismét visszatérjen majd az amerikai kontinensre. A hétvégén rendezik a Korzika Ralit, amely hat év szünet után 2015-ben visszakerült megérdemelt helyére a Rali Világbajnokság naptárába. Sebastien Loeb regnálása idején Korzika helyett Franciaország belsejében, Loeb „otthonában”, rendeztek ralit Francia Rali néven. Loeb távozásával azonban visszatért a versenynaptárba a sokak által kedvelt Szépség Szigete. A szezon első aszfaltos ralija új kihívások elé állítja a résztvevőket, ezúttal tavasz elején. A Korzika Rali története a régmúltra tekint vissza. A versenyt először 1956-ban rendezték meg és a Rali Világbajnokság szerves része volt 1973-2008 között. 2009 egy furcsa év volt a Rali Világbajnokság történetében. Abban az évben ugyanis elmaradt a legendás Monte-Carlo Rali, de...

Tovább a cikkhez



Kris Meeke lett a nevető harmadik a hétvégén Mexikóban, mert bár különös módon majdnem eldobta a biztos győzelmet, mégis sikerült felállnia a dobogó legfelső fokára. Sem Sebastien Ogier, sem a svédországi győztes Jari-Matti Latvala nem szerezte meg az első helyet ezen a mindkettőjük számára bejáratott terepen. Ehelyett átadták a stafétát a Citroennel versenyző fiatal észak-írnek. Ogier a második helyre hozta célba Fordját, miközben Thierry Neuville végre dobogóra vitte a Hyundait. Kiegyenlítetten alakul eddig a 2017-es Rali Világbajnokság. Három rali után három különböző gyártó pilótái értek célba az első helyen. A szezon első murvás versenye más változást is hozott. Idén először ugyanis nem az első két versenyen megszokott Ogier-Latvala-Tanak trió állhatott fel a hőn áhított dobogóra. A tavalyi második Hyundaitól mindenki azt várta, hogy átveszi a WRC-ből távozó Volkswagen szerepét...

Tovább a cikkhez



A Rali Világbajnokság második fordulója az egyetlen igazi téli-havas versenye a Rali Világbajnokságnak. A Monacóból rajtoló szezonnyitó Monte-Carlo Ralin az észak-franciaországi változó télies körülményeknek köszönhetően a mezőny már belekóstolhatott a havas-jeges utakba. Ennek ellenére a Svéd Rali az, ahol igazán nagy kihívások elé néznek az ezekhez a körülményekhez nem szokott pilóták. Nem véletlen, hogy az északi pilóták előnyben lesznek itt, még akkor is, ha Sebastien Ogier, az M-Sport francia pilótája nyerte az elmúlt két év Svéd Raliját.Ez a skandináv rali, amely Svédország mellett Norvégiába is ellátogat, mindig is egy klasszikus téli verseny volt szegecses gumikkal nagyon gyors és látványos gyorsasági szakaszokon. Tavaly komoly veszélybe került a rali a különösen enyhe télnek köszönhetően. 21 helyett csak 13 gyorsasági szakaszt rendeztek meg. Az enyhébb teleknek köszönhetően...

Tovább a cikkhez



  A 2016-os Rali Világbajnokság szokatlan helyen ér véget, a kenguruk földjén, a messzi Ausztráliában. A hagyományosan szezonzáró Wales Rali helyét vette át Ausztrália, gyaníthatóan azért, hogy csökkentsék az utazási és szállítási költségeket és kedvezzenek a mindig újításra kész ausztrál szervezőknek. Ez az a verseny, amelyet az elmúlt években kihagyásokkal rendeztek meg, de 2013 óta immár zsinórban negyedszer biztos a helye a versenynaptárban. Ennek sokan örülnek, hiszen ezt a helyszínt mindenki kedveli és várja, bár nagyon messzire kell érte repülni. A világbajnoki címek elkeltek, csendes levezetése lesz ez az utolsó rali a szezonnak. Sebastien Ogier és a Volkswagen korábban begyűjtötték negyedik világbajnoki címüket, s miután nemrég bombaként robbant a hír ralis berkekben, hogy VW kivonul a Rali Világbajnokságból, így gyaníthatóan ez volt egyben az utolsó közös világbajnoki címük....

Tovább a cikkhez



  A Volkswagen pilótája, Sebastien Ogier Németország után Korzikán is nyerni tudott, ráadásul hazai versenyén pályafutása során először állhatott fel a dobogó legfelső fokára. A francia rajtcél győzelmet szerzett és ezzel jó úton halad negyedik világbajnoki címe felé. A második helyezett Thierry Neuville volt a Hyundai volánja mögött, míg bronzérmesként Andreas Mikkelsen ért célba a Volkswagennel. „Nagyszerű érzés és ez az, amit egész hétvégén akartunk. Ez az első győzelmem Korzikán, egy ilyen történelmi helyszínen! A világbajnokság egész jól néz ki számunkra.” – nyilatkozta a címvédő világbajnok. Bár Ogier végig domináns teljesítmény nyújtott azért szerep jutott más pilótáknak is. Kris Meek többek között megnyerte az utolsó előtti Power Stage-et is, így három extra ponttal gazdagodott. Őt Andreas Mikkelsen követte a második helyen. Sebastien Ogier ezen a megmérettetésen csak harmadik...

Tovább a cikkhez



  Idén ismét meglepetéseredmény született Finnországban. A Finn Ralit ugyanis ezúttal nem egy északi versenyző nyerte meg. A brit Kris Meeke 29,1 másodperces előnnyel verte az előző két Finn Ralit megnyerő Jari-Matti Latvalát. A bronzérmes helyezés Craig Breené lett, aki ezzel első világbajnoki dobogós helyezését gyűjtötte be. Kris Meeke történelmet írt Finnországban vasárnap, hiszen ő az első brit pilóta, akinek sikerült megnyernie ezt az északi pilóták által uralt raliversenyt. A Citroen versenyzője ráadásul felülmúlta Latvala tavalyi gyorsasági rekordját, hiszen elérte a 126,60 km/órát. Ez volt Meeke idei második győzelme Portugália után. A brit megérdemelten állhatott a dobogó legfelső fokán. Domináns teljesítményt nyújtott az egész hétvége során, hét szakaszgyőzelme volt és 14-szer ért célba az első három között. Ezzel a sikerrel egyike lett azon hat nem északi pilótának, akinek...

Tovább a cikkhez