Gyártmány - Modell
CITROEN C-CROSSER


További Modellek:

citroen 2CV citroen AX citroen BERLINGO citroen BX citroen C-CROSSER citroen C-ZERO citroen C1 citroen C2 citroen C3 PICASSO citroen C3 PLURIEL citroen C3 citroen C4 PICASSO citroen GRAND C4 PICASSO citroen C4 citroen C5 citroen C6 citroen C8 citroen C15 citroen C25 citroen CX citroen DS citroen DS3 citroen DS4 citroen DYANE citroen EVASION citroen GSA citroen ID citroen JUMPER citroen JUMPY citroen LNA citroen NEMO citroen SAXO citroen SM citroen VISA citroen XANTIA citroen XM citroen XSARA citroen XSARA PICASSO citroen ZX citroen C3 AIRCROSS citroen C4 SPACETOURER


 CITROEN hírek:



 Autós hírek:

F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj:Verstappen sziklaszilárdan vezetett és nyert

F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj: A RB, Dzsiddában is uralni fogja a címlapokat!

F1-es Bahreini Nagydíj, Szahír: Verstappen folytatta

F1-es Bahreini Nagydíj: Szombati futammal indul a szezon

WRC, Svéd Rali: Lappié a svéd korona

WRC, Svéd Rali: A hó és jég hazájában raliznak

WRC, Monte-Carlo Rali: Thierry Neuville-é az arany!

WRC, Monte-Carlo Rali: Új világbajnok a láthatáron?

F1-es Abu-Dzabi Nagydíj: Verstappené az utolsó arany!

F1-es Abu-Dzabi Nagydíj: Egy hosszú szezon lezárása

WRC: Japán Rali: Fölényes Toyota siker, Evans-szel az élen

F1-es Las Vegasi Nagydíj: Verstappen bankot robbantott Vegasban

F1-es Las Vegas-i Nagydíj: Viva Las Vegas!

WRC, Japán Rali: Mindenki nyerni akar

F1-es Sao Paulói Nagydíj: Verstappen Brazíliában is hozta formáját

F1-es Sao Paulói Nagydíj, Interlagos: az idei utolsó sprintverseny

F1 Mexikóvárosi Nagydíj: Verstappen a csúcson, Perez a mélyben

WRC, CER Rali: Neuville nyert, Rovanpera a világbajnok!

F1-es Mexikóvárosi Nagydíj: Töretlen Red Bull siker Mexikóban is?

WRC, Közép-Európa Rali: A Közép-Európa rali beköszön!

F1-es USA Nagydíj, Austin: Verstappennek ismét csillagos ötös járt

F1 Amerikai nagydíj, Austin: Elindult a levezetés

F1 Katari Nagydíj, Losail: Verstappen világbajnokként nyert!

F1-es Katari Nagydíj: Bajnokavatás szombaton?

WRC, Chile Rali: Tanak nyert, a Toyota a világbajnok!

WRC, Chile Rali: Visszatérés, három év után

F1 Japán Nagydíj, Szuzuka: Az F1 a régi kerékvágásban

F1-es Japán Nagydíj: Szuzukában folytatják

F1-es Szingapúri Nagydíj: Sainz és a Ferrari nyert!

F1-es Szingapúri Nagydíj, Marina-öböl: Éjszakai száguldás

WRC, Akropolisz Rali: Rovanpera útban a vb cím felé

WRC:70 éves Akropolisz Rali, extrém kihívásokkal

F1-es Olasz Nagydíj: Red Bull-dupla, Ferrari a dobogón

F1-es Holland Nagydíj: Max ott folytatta, ahol abbahagyta

F1-es Holland Nagydíj: Maxtól maximumot várnak otthon is

WRC, Finn Rali: Rovanpera kiesett, Evans behúzta

WRC: A murvás sorozat Finnországban folytatódik

F1-es Belga Nagydíj: Dupla Red Bull siker Belgiumban

F1-es Belga Nagydíj: Sprintfutamos hétvége, utána szünet!

F1-es Magyar Nagydíj:Verstappen rekord sikere a Hungaroringen

WRC, Észt Rali: Sikerre éhesen Észtországban

F1-es Magyar Nagydíj: Verseny, a megújuló Hungaroringen

F1-es Brit Nagydíj: Verstappen Angliában sem talált kihívóra

F1-es Brit Nagydíj, Silverstone: Hazatér a cirkusz

F1-es Osztrák Nagydíj: Verstappen nyert Ausztriában is

F1-es Osztrák Nagydíj: A cirkusz visszatér Európába

WRC, Szafari Rali: Toyota-uralom Kenyában

WRC, Szafari Rali: Irány Afrika!

Kanadai Nagydíj, Montreál: Semmi extra, csak a szokásos

F1-es Kanadai Nagydíj, Montreal: Szmog után Forma-1


Nincs találat


A Citroën-ről:

A Citroën Franciaország nagy gépjárműgyártó cége.

Múltja

A céget André Citroën alapította fogaskerekek gyártására. A cég emblémájában ma is látható fordított V betű az alapító nyílfogazásúfogaskerék-szabadalmára utal.

Az első autó 1919-ben készült el. Ez volt a Type A, ami már sorozatban készült, és már az „alapmodell” is elektromos fényszóróval, önindítóval és pótkerékkel volt felszerelve. Az 1933-ban bemutatott elsőkerék-hajtású, önhordó karosszériás Traction Avant pedig elegáns formájával és 130 km/h-s végsebességével aratott sikert.
Citroën ezután taxiscéget is alapított, amelyet a saját autóiból állított fel. Ez egyben egyfajta segélyszolgálat is volt: a lerobbant Citroën-eken a taxik segítettek.
André Citroën 1935július 3-án, 57 éves korában hunyt el.

2CV (Kacsa) 1948–1990

Citroën 2CV

Az autó alapötlete még az 1930-as években született, de a második világháború miatt csak később kezdhették el gyártani. A tervezéskor a takarékosság és praktikusság jegyében az alábbi célokat tűzték ki:

  • legyen egyfajta kerekeken gördülő esernyő, amelyet akár kalapban is kényelmesen lehet vezetni
  • legyen képes vele két gazda akár 60 kilométeres sebességgel haladni úgy, hogy egy fél mázsás krumplis zsák vagy egy kisebb boroshordó, esetleg egy rakomány széna is beférjen még a kocsiba
  • az autóval még a színházba járás sem elképzelhetetlen
  • a felfüggesztés olyan legyen, hogy az autóban még földúton se törhessen össze a kosárban szállított tojás
  • ne fogyasszon többet 100 km-en 3 liter benzinnél.

Több mint hatmillió Kacsa készült 1990-ig. A 2CV név a "deux chevaux" kifejezésből eredeztethető, mely azt jelenti "két ló" ill. "két lóerő".

DS 1955-1975

Citroën DS

1955-ben a Párizsi Autószalonon mutatták be. Az első napon 12 000 megrendelés futott be a DS modellre, összesen csaknem 1 500 000 példány készült belőle.
Futurisztikus kinézete, áramvonalassága, és a korban egyedülálló hidropneumatikus (folyadékközvetítéses) felfüggesztése tette ismertté.

Különleges megoldásai közé tartozott az első teljesen műanyagból készült műszerfal, üvegszálas műanyag kabintető, alumínium motorháztető, hidraulikus vezérlésű sebességváltó, az autó süllyedését kompenzáló és a későbbiekben kanyarkövető fényszórók. Fékpedál helyett egy gumigomba szolgált fékezésre, melyhez hidraulikus, a fékerőt a tengelyekre mért terhelés mértékében elosztó fékrendszer kapcsolódott. Az első kerekeket a korban ritkaságnak számító tárcsafékek fékezték. A felfüggesztés egy hidraulikus körre volt kötve a kormányszervóval, fékekkel és sebességváltóval.

Húsz éves pályafutása vége felé az egyik első szériaautó lett, melyben a karburátort elektronikus befecskendezésre cserélték (BOSCH D-Jetronic).

A DS típuselnevezés a francia Déesse szóból ered, amely Istennnőt jelent. Charles de Gaulle személyes használatra, majd protokoll célokra is rendelt belőle. (Az autó megmenette az életét a Petit-Clamart merényletnél, mert a sofőrje kimenekült vele a terrorista támadásból.) Számos filmben is szerepet kapott ez a csodálatos jármű pl.: Fantomasban, és a Piedone, a zsaru című filmben.

Az autó egyszerűbb változata ID (Idée = ötlet, idea) néven került forgalomba.


SM

Citroën SM

1970-ben jelent meg a a híres SM modell. A hat hengeres Maserati V motorral szerelt, hidropneumatikus felfüggesztésű, négy tárcsafékes és speciális szervokormányos autó több mint 220 km/h-s sebességre volt képes (független tesztek szerint 235 km/h), ezzel korának leggyorsabb elsőkerék meghajtású autója volt. Ugyanebben az évben jelent meg a középkategóriás családi modell,a GS

A GS modellben vezették be a DIRAVI elnevezésű kormányművet, amit a Cx és az XM egyes modelljei is megörököltek. Ennél a kormánymű két szelepet vezérel. A DIRAVI (a francia „DIrection assistée à RAppel asserVI” rövidítése) egy sebességfüggő kormányrásegítő, és nevének második fele arra a mellékhatásra utal, hogy járó motor esetén az elengedett kormánykerék álló helyzetben is visszaforog a középállásba. A DIRAVI előnyeként tartják számon, hogy az úthibák nem érezhetőek a kormányon, és hogy defekt esetén is uralható marad a gépjármű. Hátrányának tekintik a nagyfokú érzékenységét és hogy azt, hogy nem érezni a kerékállást, továbbá hogy eltart egy darabig, amíg hozzászokik valaki.

CX

A CX modellt 1974-től 1991-ig gyártották, formatervezője tervezője Robert Opron. Ez az utolsó Citroen, amit a PSA korszak előtt terveztek, bevezetését hosszú fejlesztés előzte meg.

A PSA korszak

1974-ben a Citroën társul a Peugeot-val, és csatlakozik a PSA csoporthoz.

AX, BX és XM

1982-es Párizsi Világkiállításon a mutatták be a BX modellt.
A berline modelleket 1994-ig gyártották hivatalosan, de a kombi break kivitel utolsó darabjai 1996-ban gördültek ki a gyárból. 1986-os Párizsi Világkiállításon jelent meg az AX modell, amit eredetileg a Kacsa leváltására terveztek.
A CX-et leváltó XM elnyeri Az Év Autója címet 1989-ben.

Forrás: Wikipédia
Olvass tovább

Citroen vélemények


Autós hírek




  Három hét telt el a legutóbbi verseny, a Svéd Rali óta, s a szezon harmadik megmérettetése tradicionálisan a dél-amerikai kontinensre költözteti a ralisokat. A hétvégén az európai időjáráshoz képest sokkal melegebb, napsütötte időben, murván mérkőzik meg a Rali Világbajnokság mezőnye Mexikóban. Itt is fenyegetett a koronavírus járvány réme, de úgy néz ki, hogy ezt a versenyt nem érinti, s megrendezésre kerül. A szokásosnál is melegebb tél volt idén Európában. Emiatt hideg, de csak kissé havas körülmények között zajlott a szezon első két futama. Ehhez képest is nagy fordulatot jelent majd a dél-amerikai futam. Ott feltölthetik magukat a résztvevők meleggel és a rendes murván nem érheti őket meglepetés. A Svéd Ralit követően nagy meglepetésre a Toyota pilótája, Elfyn Evans vezeti az egyéni ponttáblát. Eközben a regnáló világbajnok Ott Tanak csak a hatodik. Thierry Neuville...

Tovább a cikkhez



  A szezon legkövesebb murvás versenyén, Törökországban kettős Citroen-győzelem született. Sebastien Ogier győzelmével bebiztosította, hogy versenyben maradt a vb győzelemért, amely számára zsinórban a hetedik lenne. A franciát finn csapattársa, az az Esapekka Lappi követte a második helyen, aki sokáig vezette is a ralit. A dobogóra még a Hyundai pilótája, Andreas Mikkelsen fért fel. A világbajnokságot vezető Ott Tanak nem ért célba az első tízben, de a Power Stage győzelemért járó öt pontot bezsebelte. Sebastien Ogier törökországi győzelme elég váratlanul jött azután, hogy a Citroen pilótájának utoljára a márciusi Mexikó Ralin sikerült az első helyre célba vinnie autóját. Ogier ezzel a győzelemmel az egyéni ponttábla második helyére ugrott és 17 pontnyira megközelítette a vezető Tanakot. Három rali van még a szezonból és azokon összesen 90 pontot lehet szerezni. A francia márkának és...

Tovább a cikkhez



  Egy régi-új helyszín következik a Rali Világbajnokságban a hétvégén. A Lengyel Ralit váltó Török Rali tavaly tért vissza a vb porondjára. Az egyedülálló aszfaltos Német Ralit követően év végéig már csakis murván állnak rajthoz a csapatok. Ez nem lesz másként az ezúttal is ősszel megrendezésre kerülő török versenyen sem. Érdekes módon ez lesz a versenynaptár egyik leglassabb murvás ralija. 2018-ban hét év kihagyás után tért vissza a Rali Világbajnokságba a Török Rali. A Lengyel Rali helyét átvevő helyszín nagy túlélőnek számít, hiszen az elmúlt években hol kiesett, hol visszakerült a versenynaptárba. Korábban tél végén, nyáron vagy éppen ősszel rendezték meg ezt a megmérettetést, de legutóbb egy nagy fordulattal áprilisra került a verseny. Az időjárásra idén valószínűleg nem lesz panasz, így ősszel sem. Verőfényes napsütést jósoltak és esőnek nyoma sem lesz. 35 fokos hőmérséklet...

Tovább a cikkhez



  Ott Tanaknak jót tett a hosszú nyári szünet. Ugyan még nyár elején Szardínián átengedte a stafétát egy másik pilótának, de Finnországban a hétvégén visszatért és Chile és Portugália után ismét a győztes dobogó tetejére állhatott. Az észt pilóta ezzel zsinórban második Finn Rali-győzelmét gyűjthette be. Esapekka Lappi lett a második, míg Tanak csapattársa, Jari-Matti Latvala a bronzérmes helyre vitte célba a Toyotát. Tanak jó úton halad első világbajnoki címe felé, jelenleg 22 pontos előnnyel áll az egyéni ponttábla élén a címvédő világbajnok, Sebastien Ogier előtt. Ezzel a sikerrel revansot vett kiábrándító szardíniai eredményén, amikor is autójának törött kormányrúdja miatt néhány kilométerrel a cél előtt kellett átengednie a győzelmet Dani Sordónak. Most több ezer észt szurkoló éljenzése közepette vívta meg nagy küzdelmét a győzelemért, amely már a rali első napján elkezdődött....

Tovább a cikkhez



  A Rali Világbajnokságban hosszú, hathetes nyári szünet után ismét munkába állnak a csapatok. A hétvégén Finnországba, egy tradicionális helyszínre érkezik meg a mezőny. Ezzel hivatalosan is kezdetét veszi a szezon második fele. Ez a skandináv verseny nagyon kedvelt a pilóták körében. Egyike azon kevés murvás raliknak, ahol nagy sebességre kapcsol a mezőny. Egyenletes útjai és számtalan ugratója révén, melyet szinte vakon vesznek be a pilóták, teljes koncentrációt, összpontosítást és figyelmet követel meg a világbajnoki ralimezőnytől. Sokáig az északi pilóták voltak a Finn Rali koronázatlan királyai, de jött Sebastien Loeb és trónfosztást végzett kétszer is egymás után. Loeb után következett honfitársa, Sebastien Ogier, akinek szintén sikerült megkaparintania a hőn áhított győztes trófeát a Finn Ralin. 2014-2015-ben ismét finn uralom volt hazai földön, hiszen mindkétszer Jari-Matti...

Tovább a cikkhez



  A márciusi mexikói megmérettetést követően a ralis csapatok visszatérnek Dél-Amerikába, hogy ezúttal az argentin szurkolókat kápráztassák el ölre menő versengésükkel. A hétvégi helyszínt nagyon kedvelik a csapatok, nem csak az útvonal, hanem a rajongók miatt is. Sok latin-amerikai néző látogat ki, s garantált a fesztiváli hangulat. Kempingeznek, esznek-isznak, mulatnak a nézők az arra haladó versenyautók árnyékában. Logisztika szempontjából a versenynaptár idén is nagy terheket mér a csapatokra. A márciusi Mexikó Ralit követően a csapatok visszatértek Európába, Korzikába. Ezután április végén ismét el kellett utazniuk az amerikai kontinensre, az Argentin Rali helyszínére. Az legalább a szervezők eszébe jutott, hogy az idén debütáló Chile Rali kedvéért ne kelljen még egyszer visszatérni, hanem Argentína után következik a sorban, majd májusban. Bár nagyon kedvelt, ez a rali mindig is...

Tovább a cikkhez



  Thierry Neuville váratlan fordulattal megnyerte vasárnap a Korzika Ralit, s az egyéni világbajnoki ponttábla élére katapultált. Sebastien Ogier bár sokat elégedetlenkedett az autója miatt, mégis a második helyre hozta célba a francia márka autóját. A bronzérmes hely azé az Elfyn Evansé lett, aki az utolsó gyorsasági szakaszon vesztette el biztosnak hitt győzelmét. „Az nevet, aki utoljára nevet! Fantasztikus győzelmet szereztem itt a Korzika Ralin! Nagyszerű csatát vívtam Elfyn Evans-szel és Scott Martinnal, nagyon sajnálom őket.” - szögezte le Thierry Neuville Twitter oldalán, aki első rali világbajnoki győzelmét itt, Korzikán szerezte meg 2017-ben. Thierry Neuville-nek nem ment rosszul a Korzika Rali, de a végső sikerben azért mégsem hihetett maradéktalanul. Némi szerencse is kellett a győzelemhez, ami a belga mellé szegődött a rali végével. Vasárnap az első szakaszon a Hyundai...

Tovább a cikkhez



  Januárban kezdődött el a Rali Világbajnokság, s a hétvégén már a negyedik futamon állnak rajthoz a csapatok. A hónap elején a Mexikó Ralin volt a sor, s a tavasz első havát a Korzika Ralival zárják a ralisok. Dél-Amerikából visszatelepültek a csapatok Európába, hogy ismét kellemes környezetben, a Szépség Szigetén álljanak rajthoz. Bár a franciaországi rali nagyon kedvelt, tavaly mégis szóba került a két szigeten – Korzikán és Szardínián -rendezett ralik bojkottja. Az ok igen prózai: nehézkes a két szigetre való odautazás, a logisztika a csapatok számára és elhanyagolható kereskedelmi értéke van ezeknek a helyeknek. Ennek ellenére a pilóták a versenyzés szemszögéből nézve nagyon kedvelik a hétvégi rali helyszínét. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az, hogy a kilencszeres világbajnok Sebastien Loeb, tavalyi három világbajnoki ralijából az egyik éppen ez volt. Amikor a kilencszeres...

Tovább a cikkhez