Gyártmány
CITROEN


További Modellek:

citroen 2CV citroen AX citroen BERLINGO citroen BX citroen C-CROSSER citroen C-ZERO citroen C1 citroen C2 citroen C3 PICASSO citroen C3 PLURIEL citroen C3 citroen C4 PICASSO citroen GRAND C4 PICASSO citroen C4 citroen C5 citroen C6 citroen C8 citroen C15 citroen C25 citroen CX citroen DS citroen DS3 citroen DS4 citroen DYANE citroen EVASION citroen GSA citroen ID citroen JUMPER citroen JUMPY citroen LNA citroen NEMO citroen SAXO citroen SM citroen VISA citroen XANTIA citroen XM citroen XSARA citroen XSARA PICASSO citroen ZX


 CITROEN hírek:



 Autós hírek:

Svéd Rali: Ismét skandináv a skandináv dobogón

Rali Világbajnokság, Svéd Rali: Jeges terepen versenyeznek

Monte-Carlo Rali: Ogier negyedik koronáját szerzi Monacóban

Rali Világbajnokság, Monte-Carlo Rali: Izmosabbak, nagyobbak és agresszívebbek

Abu-Dzabi F1-es Nagydíj, Yas Marina: Hamilton nyer, Rosberg a világbajnok

F1-es beharangozó Abu-Dzabi Nagydíj, Yas Marina: Izgalmas végkifejlet

Ausztrál Rali: Mikkelsené a Volkswagen utolsó aranya

Rali Világbajnokság, Ausztrál Rali: távoli szezonzárás

Brazil F1-es Nagydíj, Sao Paulo: Hamilton úszott legjobban az árral

F1-es Brazil Nagydíj, Sao Paulo: Brazíliában világbajnokot avathatunk

Mexikói F1-es Nagydíj, Mexikóváros: Hamilton nyert Mexikóban is

F1-es Mexikói Nagydíj, Mexikóváros: vajon ezúttal ki nyeri a csatát?

USA F1-es Nagydíj, Austin, Texas: Hamiltonnak nyernie kellett kedvenc pályáján

F1-es USA Nagydíj, Austin: Az USA-val nyit az amerikai versenyek sora

Spanyol Rali: Sebastien Ogier negyedszerre is világbajnok!

Rali Világbajnokság, Spanyol Rali: Vegyes utakon tangóznak a ralisok

Japán F1-es Nagydíj, Szuzuka: Rosberg Japánban a császár

F1-es Japán Nagydíj, Szuzuka: Lazítás helyett munka, ezúttal Japánban

Korzika Rali: Sebastien Ogier Korzikán is király!

Malajziai F1-es Nagydíj, Szepang: Taroltak a Red Bullok Malajziában

Rali Világbajnokság, Korzika Rali: Száguldás a „10.000 kanyar raliján”

F1-es Malajziai Nagydíj, Szepang: „Új” helyszínen a Forma-1

Szingapúri F1-es Nagydíj, Marina Bay: Rosberg zsinórban harmadszorra is nyert

F1-es Szingapúri Nagydíj, Marina Bay: Az egyetlen teljesen éjszakai futam

Olasz F1-es Nagydíj: Monzát is bevette Rosberg

F1-es Olasz Nagydíj, Monza: Utoljára Európában

Belga F1-es Nagydíj, Spa-Francorchamps: Rosberg nyerte a drámai belga futamot

F1-es Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps: Az utolsó nyári futam

Német Rali: Sebastien Ogier ismét a csúcson

Rali Világbajnokság, Német Rali: Aszfaltos száguldás

Német Forma-1-es Nagydíj, Hockenheim: Hockenheim Hamiltonnak kedvezett

Finn Rali, WRC: Brité a finn korona

Rali Világbajnokság, Finn Rali: Finnország, a nagy kedvenc

Magyar F1-es Nagydíj, Hungaroring: Hamilton ötödször nyert a ringen

F1-es Magyar Nagydíj, Hungaroring: Halhatatlan Hungaroring

Brit F1-es Nagydíj, Silverstone: Hamilton újabb fricskája

F1-es Brit Nagydíj, Silverstone: Csillapodnak az indulatok Angliában?

Osztrák F1-es Nagydíj, Spielberg: Hamilton ellopta a showt

Lengyel Rali: Tanaktól örökölte az aranyérmet Mikkelsen

Rali Világbajnokság, Lengyel Rali: Kelet-Európában a Rali Világbajnokság

F1-es Osztrák Nagydíj, Spielberg: Az Alpok lábánál folytatják

Európa F1-es Nagydíj, Baku: Rosberg ismét a csúcson

F1-es Európai Nagydíj, Baku (Azerbajdzsán): izgalmas, új helyszínen a Forma-1

Kanadai F1-es Nagydíj, Montreal: Hamilton Kanadában is király

Szardínia Rali: Neuville nyert Szardínián

F1-es Kanadai Nagydíj, Montreal: A vándorcirkusz Kanadába érkezik

Rali Világbajnokság, Szardínia Rali: Újabb murvás kihívás

Monacói F1-es Nagydíj, Monte Carlo: Hamilton végre nyert!

Portugál Rali: Meeke simán nyert!

Rali Világbajnokság, WRC, Portugál Rali: Visszatérés Európába

« Előző oldal 1 2 3 Következő oldal »

40 DB találat

citroen AX 1.1 SPORT

167.000


citroen AX 1.1 SPORT
Tel: (20) 80 48 666
(20) 80 38 666
1995/09 Benzin - 1124 cm³
autóbeszámítás lehetséges, színezett üveg,

Teljes körû ügyintézéssel várjuk!

email: ifjszantolaszlo@autodual.hu Telefon.: (20) 2528-774

Autó azonosítója: 1000767

Hely:
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


citroen C5 2.2 HDI EXCLUSIVE

547.000


citroen C5 2.2 HDI EXCLUSIVE
Tel: (20) 80 48 666
(20) 80 38 666
2002/12 Diesel - 2179 cm³
autóbeszámítás lehetséges, színezett üveg, szervokormány, könnyûfém keréktárcsa, immobiliser, fûthetõ tükör, elektromos tükör, központizár, automata klíma, állítható kormány, vezetõoldali légzsák, utasoldali légzsák, oldallégzsák, ködlámpa, hátsó oldal légzsák, ASR (kipörgésgátló), ABS (blokkolásgátló), ülésmagasság állítás, CD-s autórádió,

Hidroaktív felfüggesztés (szintszabályozás) Részletre * 127.000 Ft befizetéssel * 15675Ft/36 hó, biztonságos forint alapon! A gépkocsi mûszakilag bevizsgált + festékvastagság mérési jegyzõkönyv. Vásárláshoz kedvezõ forint alapú részletfizetést biztosítunk. Csereautóját beszámítjuk, amely ha hitellel terhelt, hitelét lezárjuk.

email: ifjszantolaszlo@autodual.hu Telefon.: (20) 2528-774

Autó azonosítója: 1000707

Hely:
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


citroen XSARA 1.6 16v sx

589.000


citroen XSARA 1.6 16v sx
Tel: (+36) 20/5860900
(+36) 30/5250500
2002.6 Benzin - 1587 cm³ - 80 KW (107 LE) - 209.172 km
manuális klíma, Állítható kormány, centrálzár, elektromos ablak, immobiliser, könnyűfém felni, szervokormány, színezett üveg, állítható hátsó ülések, dönthető utasülések, plüss kárpit, pótkerék, ülésmagasság állítás, oldallégzsák, utasoldali légzsák, vezetőoldali légzsák, fényszóró magasságállítás, ködlámpa, abs (blokkolásgátló), hátsó fejtámlák, indításgátló, rádiós magnó, 4 hangszóró, azonnal elvihető, autóbeszámítás lehetséges, keveset futott, magyarországon újonnan üzembe helyezett, nem dohányzó, rendszeresen karbantartott, törzskönyv

Autó azonosítója: 964839

Hely: Nyíregyháza
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


citroen XSARA klÍma, tolatÓradar

590.000


citroen XSARA klÍma, tolatÓradar
Tel: (+36) 70/77 24 369
(+36) 52/398 112
2003.6 Benzin - 1360 cm³ - 55 KW (74 LE) - 157.224 km
manuális klíma, centrálzár, elektromos ablak, elektromos tükör, fedélzeti komputer, könnyűfém felni, szervokormány, színezett üveg, középső kartámasz, pótkerék, tolatóradar, ülésmagasság állítás, oldallégzsák, utasoldali légzsák, vezetőoldali légzsák, ködlámpa, abs (blokkolásgátló), esőszenzor, cd-s autórádió, 4 hangszóró, azonnal elvihető, autóbeszámítás lehetséges, garázsban tartott, nem dohányzó

Autó azonosítója: 996933

Hely: Mikepércs
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


citroen XSARA PICASSO szervo

599.000


citroen XSARA PICASSO szervo
Tel: (+36) 70/77 24 369
(+36) 52/398 112
2000.10 Benzin - 1749 cm³ - 85 KW (114 LE) - 161.940 km
automata klíma, elektromos ablak, szervokormány, színezett üveg, középső kartámasz, multifunkciós kormánykerék, pótkerék, oldallégzsák, utasoldali légzsák, vezetőoldali légzsák, abs (blokkolásgátló), cd-s autórádió, 4 hangszóró, azonnal elvihető, autóbeszámítás lehetséges, garázsban tartott, nem dohányzó

Autó azonosítója: 994299

Hely: Mikepércs
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR




citroen C2 1.4 hdi

649.000


citroen C2 1.4 hdi
Tel: (+36) 20/4225130
(+36) 70/4206131
2003.9 Diesel - 1390 cm³ - 50 KW (67 LE) - 217.000 km
manuális klíma, centrálzár, elektromos ablak, elektromos tükör, fedélzeti komputer, szervokormány, plüss kárpit, ülésmagasság állítás, oldallégzsák, utasoldali légzsák, vezetőoldali légzsák, fényszóró magasságállítás, abs (blokkolásgátló), indításgátló, isofix rendszer, cd-s autórádió, 4 hangszóró, azonnal elvihető, autóbeszámítás lehetséges, nem dohányzó, rendszeresen karbantartott, törzskönyv

Autó azonosítója: 986094

Hely: Miskolc
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


citroen XSARA break 2.0 hdi sx, jÓl felszerelt

649.000


citroen XSARA break 2.0 hdi sx, jÓl felszerelt
Tel: (+36) 70/77 24 369
(+36) 52/398 112
2001.10 Diesel - 1998 cm³ - 66 KW (88 LE) - 245.453 km
manuális klíma, centrálzár, elektromos ablak, elektromos tükör, szervokormány, színezett üveg, multifunkciós kormánykerék, pótkerék, tolatóradar, utasoldali légzsák, vezetőoldali légzsák, ködlámpa, abs (blokkolásgátló), cd-s autórádió, 4 hangszóró, azonnal elvihető, autóbeszámítás lehetséges, garázsban tartott, nem dohányzó, törzskönyv

Autó azonosítója: 968610

Hely: Mikepércs
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


citroen C3 1.4 hdi sx 2002

699.000


citroen C3 1.4 hdi sx 2002
Tel: (+36) 20/5860900
(+36) 30/5250500
2003.5 Benzin - 1398 cm³ - 50 KW (67 LE) - 162.929 km
manuális klíma, centrálzár, elektromos ablak, szervokormány, színezett üveg, azonnal elvihető, garázsban tartott, második tulajdonostól, mozgássérült

Autó azonosítója: 997914

Hely: Nyíregyháza
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR






citroen XSARA PICASSO 2.0hdi klíma!friss műszaki!

760.000


citroen XSARA PICASSO 2.0hdi klíma!friss műszaki!
Tel: (+36) 70/9670275
(+36) 70/6053565
2003.1 Diesel - 1997 cm³ - 66 KW (88 LE) - 258.000 km
manuális klíma, Állítható kormány, centrálzár, elektromos ablak, elektromos tükör, fedélzeti komputer, immobiliser, szervokormány, színezett üveg, multifunkciós kormánykerék, ülésmagasság állítás, oldallégzsák, utasoldali légzsák, vezetőoldali légzsák, abs (blokkolásgátló), cd-s autórádió

Autó azonosítója: 912925

Hely: Baja
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


citroen C3 1.1i X

777.000


citroen C3 1.1i X
Tel: (20) 80 48 666
(20) 80 38 666
2004/08 Benzin - 1124 cm³
szervizkönyv, rendszeresen karbantartott, autóbeszámítás lehetséges, szervokormány, elektromos ablak, központizár, állítható kormány, vezetõoldali légzsák, utasoldali légzsák, rádiós magnó,

Részletre * 157.000 Ft befizetéssel * biztonságos forint alapon! A gépkocsi mûszakilag bevizsgált + festékvastagság mérési jegyzõkönyv. Vásárláshoz kedvezõ forint alapú részletfizetést biztosítunk. Csereautóját beszámítjuk, amely ha hitellel terhelt, hitelét lezárjuk.

email: szabokrisztian@autodual.hu Telefon.: (20) 5826-332

Autó azonosítója: 1000596

Hely:
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


citroen Xsara Picasso 1.6 MAGYA

787.000


citroen Xsara Picasso 1.6   MAGYA
Tel: (20) 80 48 666
(20) 80 38 666
2002/08 Benzin - 1587 cm³ - 158.824 km
szervizkönyv, rendszeresen karbantartott, autóbeszámítás lehetséges, vonóhorog, színezett üveg, szervokormány, manuális klíma, fûthetõ tükör, elektromos tükör, központizár, állítható kormány, vezetõoldali légzsák, utasoldali légzsák, oldallégzsák, ködlámpa, ABS (blokkolásgátló), ülésmagasság állítás, CD-s autórádió,

Részletre * 157.000 Ft befizetéssel * 22.156Ft/36 hó, biztonságos forint alapon! A gépkocsi mûszakilag bevizsgált + festékvastagság mérési jegyzõkönyv. Vásárláshoz kedvezõ forint alapú részletfizetést biztosítunk. Csereautóját beszámítjuk, amely ha hitellel terhelt, hitelét lezárjuk.

email: fehererno@autodual.hu Telefon.: 20 80 44 666

Autó azonosítója: 1000600

Hely:
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


citroen C5 2.0hdi klíma,8 légzsák

790.000


citroen C5 2.0hdi klíma,8 légzsák
Tel: 06-30/9456-690
06-62/315-030
2003.12 Diesel - 1997 cm³ - 80 KW (107 LE) - 209.000 km
digitális klíma, Állítható kormány, centrálzár, elektromos ablak (elöl-hátul), elektromos tükör, fedélzeti komputer, immobiliser, szervokormány, színezett üveg, dönthető utasülések, ülésmagasság állítás, függönylégzsák, hátsó oldal légzsák, oldallégzsák, utasoldali légzsák, vezetőoldali légzsák, cd-s autórádió, azonnal elvihető, rendszeresen karbantartott

Autó azonosítója: 914683

Hely: Szeged
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


citroen XSARA PICASSO 1.6 exclusive 150.000.fttal vihető!

799.000


citroen XSARA PICASSO 1.6 exclusive 150.000.fttal vihető!
Tel: (+36) 20/5860900
(+36) 30/5250500
2004.4 Benzin - 1587 cm³ - 70 KW (94 LE) - 234.757 km
manuális klíma, Állítható kormány, centrálzár, elektromos ablak (elöl-hátul), elektromos tükör, fűthető tükör, szervokormány, színezett üveg, vonóhorog, állítható hátsó ülések, dönthető utasülések, pótkerék, ülésmagasság állítás, kikapcsolható légzsák, utasoldali légzsák, vezetőoldali légzsák, fényszóró magasságállítás, ködlámpa, abs (blokkolásgátló), hátsó fejtámlák, indításgátló, cd-s autórádió, 6 hangszóró, azonnal elvihető, autóbeszámítás lehetséges, magyarországon újonnan üzembe helyezett, nem dohányzó, rendszeresen karbantartott, törzskönyv

Autó azonosítója: 949092

Hely: Nyíregyháza
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


citroen C5 2.0 hdi sx

829.000


citroen C5 2.0 hdi sx
Tel: 20/3411679
20/3382979
2004.6 Diesel - 1997 cm³ - 80 KW (107 LE) - 267.000 km
digitális kétzónás klíma, elektromos ablak, elektromos ablak (elöl-hátul), elektromos tükör, fedélzeti komputer, könnyűfém felni, szervokormány, tempomat, függönylégzsák, hátsó oldal légzsák, oldallégzsák, utasoldali légzsák, vezetőoldali légzsák, abs (blokkolásgátló), cd-s autórádió, autóbeszámítás lehetséges

Autó azonosítója: 987299

Hely: Nyíregyháza
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


citroen C2

840.000


citroen C2
Tel: +36208000185
2005.3 Diesel - 95.000 km
Állítható kormány, centrálzár, elektromos ablak, elektromos ablak (elöl-hátul), elektromos tükör, fedélzeti komputer, immobiliser, riasztó, szervokormány, színezett üveg, fűthető szélvédő, pótkerék, ülésmagasság állítás, kikapcsolható légzsák, utasoldali légzsák, vezetőoldali légzsák, fényszóró magasságállítás, ködlámpa, abs (blokkolásgátló), hátsó fejtámlák, isofix rendszer, cd-s autórádió, hifi, rádió, rádiós magnó, nem dohányzó, rendszeresen karbantartott, szervizkönyv

Autó azonosítója: 892367

Hely: Kecskemét
  • KLÍMA
  • ABS
  • ASR
  • LÉGZSÁK
  • SZERVO
  • TEMPOMAT
  • AUTOMATA
  • BŐR


« Előző oldal 1 2 3 Következő oldal »


A Citroën-ről:

A Citroën Franciaország nagy gépjárműgyártó cége.

Múltja

A céget André Citroën alapította fogaskerekek gyártására. A cég emblémájában ma is látható fordított V betű az alapító nyílfogazásúfogaskerék-szabadalmára utal.

Az első autó 1919-ben készült el. Ez volt a Type A, ami már sorozatban készült, és már az „alapmodell” is elektromos fényszóróval, önindítóval és pótkerékkel volt felszerelve. Az 1933-ban bemutatott elsőkerék-hajtású, önhordó karosszériás Traction Avant pedig elegáns formájával és 130 km/h-s végsebességével aratott sikert.
Citroën ezután taxiscéget is alapított, amelyet a saját autóiból állított fel. Ez egyben egyfajta segélyszolgálat is volt: a lerobbant Citroën-eken a taxik segítettek.
André Citroën 1935július 3-án, 57 éves korában hunyt el.

2CV (Kacsa) 1948–1990

Citroën 2CV

Az autó alapötlete még az 1930-as években született, de a második világháború miatt csak később kezdhették el gyártani. A tervezéskor a takarékosság és praktikusság jegyében az alábbi célokat tűzték ki:

  • legyen egyfajta kerekeken gördülő esernyő, amelyet akár kalapban is kényelmesen lehet vezetni
  • legyen képes vele két gazda akár 60 kilométeres sebességgel haladni úgy, hogy egy fél mázsás krumplis zsák vagy egy kisebb boroshordó, esetleg egy rakomány széna is beférjen még a kocsiba
  • az autóval még a színházba járás sem elképzelhetetlen
  • a felfüggesztés olyan legyen, hogy az autóban még földúton se törhessen össze a kosárban szállított tojás
  • ne fogyasszon többet 100 km-en 3 liter benzinnél.

Több mint hatmillió Kacsa készült 1990-ig. A 2CV név a "deux chevaux" kifejezésből eredeztethető, mely azt jelenti "két ló" ill. "két lóerő".

DS 1955-1975

Citroën DS

1955-ben a Párizsi Autószalonon mutatták be. Az első napon 12 000 megrendelés futott be a DS modellre, összesen csaknem 1 500 000 példány készült belőle.
Futurisztikus kinézete, áramvonalassága, és a korban egyedülálló hidropneumatikus (folyadékközvetítéses) felfüggesztése tette ismertté.

Különleges megoldásai közé tartozott az első teljesen műanyagból készült műszerfal, üvegszálas műanyag kabintető, alumínium motorháztető, hidraulikus vezérlésű sebességváltó, az autó süllyedését kompenzáló és a későbbiekben kanyarkövető fényszórók. Fékpedál helyett egy gumigomba szolgált fékezésre, melyhez hidraulikus, a fékerőt a tengelyekre mért terhelés mértékében elosztó fékrendszer kapcsolódott. Az első kerekeket a korban ritkaságnak számító tárcsafékek fékezték. A felfüggesztés egy hidraulikus körre volt kötve a kormányszervóval, fékekkel és sebességváltóval.

Húsz éves pályafutása vége felé az egyik első szériaautó lett, melyben a karburátort elektronikus befecskendezésre cserélték (BOSCH D-Jetronic).

A DS típuselnevezés a francia Déesse szóból ered, amely Istennnőt jelent. Charles de Gaulle személyes használatra, majd protokoll célokra is rendelt belőle. (Az autó megmenette az életét a Petit-Clamart merényletnél, mert a sofőrje kimenekült vele a terrorista támadásból.) Számos filmben is szerepet kapott ez a csodálatos jármű pl.: Fantomasban, és a Piedone, a zsaru című filmben.

Az autó egyszerűbb változata ID (Idée = ötlet, idea) néven került forgalomba.


SM

Citroën SM

1970-ben jelent meg a a híres SM modell. A hat hengeres Maserati V motorral szerelt, hidropneumatikus felfüggesztésű, négy tárcsafékes és speciális szervokormányos autó több mint 220 km/h-s sebességre volt képes (független tesztek szerint 235 km/h), ezzel korának leggyorsabb elsőkerék meghajtású autója volt. Ugyanebben az évben jelent meg a középkategóriás családi modell,a GS

A GS modellben vezették be a DIRAVI elnevezésű kormányművet, amit a Cx és az XM egyes modelljei is megörököltek. Ennél a kormánymű két szelepet vezérel. A DIRAVI (a francia „DIrection assistée à RAppel asserVI” rövidítése) egy sebességfüggő kormányrásegítő, és nevének második fele arra a mellékhatásra utal, hogy járó motor esetén az elengedett kormánykerék álló helyzetben is visszaforog a középállásba. A DIRAVI előnyeként tartják számon, hogy az úthibák nem érezhetőek a kormányon, és hogy defekt esetén is uralható marad a gépjármű. Hátrányának tekintik a nagyfokú érzékenységét és hogy azt, hogy nem érezni a kerékállást, továbbá hogy eltart egy darabig, amíg hozzászokik valaki.

CX

A CX modellt 1974-től 1991-ig gyártották, formatervezője tervezője Robert Opron. Ez az utolsó Citroen, amit a PSA korszak előtt terveztek, bevezetését hosszú fejlesztés előzte meg.

A PSA korszak

1974-ben a Citroën társul a Peugeot-val, és csatlakozik a PSA csoporthoz.

AX, BX és XM

1982-es Párizsi Világkiállításon a mutatták be a BX modellt.
A berline modelleket 1994-ig gyártották hivatalosan, de a kombi break kivitel utolsó darabjai 1996-ban gördültek ki a gyárból. 1986-os Párizsi Világkiállításon jelent meg az AX modell, amit eredetileg a Kacsa leváltására terveztek.
A CX-et leváltó XM elnyeri Az Év Autója címet 1989-ben.

Forrás: Wikipédia
Olvass tovább

Citroen vélemények


Autós hírek




A Rali Világbajnokság második fordulója az egyetlen igazi téli-havas versenye a Rali Világbajnokságnak. A Monacóból rajtoló szezonnyitó Monte-Carlo Ralin az észak-franciaországi változó télies körülményeknek köszönhetően a mezőny már belekóstolhatott a havas-jeges utakba. Ennek ellenére a Svéd Rali az, ahol igazán nagy kihívások elé néznek az ezekhez a körülményekhez nem szokott pilóták. Nem véletlen, hogy az északi pilóták előnyben lesznek itt, még akkor is, ha Sebastien Ogier, az M-Sport francia pilótája nyerte az elmúlt két év Svéd Raliját.Ez a skandináv rali, amely Svédország mellett Norvégiába is ellátogat, mindig is egy klasszikus téli verseny volt szegecses gumikkal nagyon gyors és látványos gyorsasági szakaszokon. Tavaly komoly veszélybe került a rali a különösen enyhe télnek köszönhetően. 21 helyett csak 13 gyorsasági szakaszt rendeztek meg. Az enyhébb teleknek köszönhetően...

Tovább a cikkhez



  A 2016-os Rali Világbajnokság szokatlan helyen ér véget, a kenguruk földjén, a messzi Ausztráliában. A hagyományosan szezonzáró Wales Rali helyét vette át Ausztrália, gyaníthatóan azért, hogy csökkentsék az utazási és szállítási költségeket és kedvezzenek a mindig újításra kész ausztrál szervezőknek. Ez az a verseny, amelyet az elmúlt években kihagyásokkal rendeztek meg, de 2013 óta immár zsinórban negyedszer biztos a helye a versenynaptárban. Ennek sokan örülnek, hiszen ezt a helyszínt mindenki kedveli és várja, bár nagyon messzire kell érte repülni. A világbajnoki címek elkeltek, csendes levezetése lesz ez az utolsó rali a szezonnak. Sebastien Ogier és a Volkswagen korábban begyűjtötték negyedik világbajnoki címüket, s miután nemrég bombaként robbant a hír ralis berkekben, hogy VW kivonul a Rali Világbajnokságból, így gyaníthatóan ez volt egyben az utolsó közös világbajnoki címük....

Tovább a cikkhez



  A Volkswagen pilótája, Sebastien Ogier Németország után Korzikán is nyerni tudott, ráadásul hazai versenyén pályafutása során először állhatott fel a dobogó legfelső fokára. A francia rajtcél győzelmet szerzett és ezzel jó úton halad negyedik világbajnoki címe felé. A második helyezett Thierry Neuville volt a Hyundai volánja mögött, míg bronzérmesként Andreas Mikkelsen ért célba a Volkswagennel. „Nagyszerű érzés és ez az, amit egész hétvégén akartunk. Ez az első győzelmem Korzikán, egy ilyen történelmi helyszínen! A világbajnokság egész jól néz ki számunkra.” – nyilatkozta a címvédő világbajnok. Bár Ogier végig domináns teljesítmény nyújtott azért szerep jutott más pilótáknak is. Kris Meek többek között megnyerte az utolsó előtti Power Stage-et is, így három extra ponttal gazdagodott. Őt Andreas Mikkelsen követte a második helyen. Sebastien Ogier ezen a megmérettetésen csak harmadik...

Tovább a cikkhez



  Idén ismét meglepetéseredmény született Finnországban. A Finn Ralit ugyanis ezúttal nem egy északi versenyző nyerte meg. A brit Kris Meeke 29,1 másodperces előnnyel verte az előző két Finn Ralit megnyerő Jari-Matti Latvalát. A bronzérmes helyezés Craig Breené lett, aki ezzel első világbajnoki dobogós helyezését gyűjtötte be. Kris Meeke történelmet írt Finnországban vasárnap, hiszen ő az első brit pilóta, akinek sikerült megnyernie ezt az északi pilóták által uralt raliversenyt. A Citroen versenyzője ráadásul felülmúlta Latvala tavalyi gyorsasági rekordját, hiszen elérte a 126,60 km/órát. Ez volt Meeke idei második győzelme Portugália után. A brit megérdemelten állhatott a dobogó legfelső fokán. Domináns teljesítményt nyújtott az egész hétvége során, hét szakaszgyőzelme volt és 14-szer ért célba az első három között. Ezzel a sikerrel egyike lett azon hat nem északi pilótának, akinek...

Tovább a cikkhez



  Egy kis amerikai kitérő után az út gladiátorai visszatértek a vén kontinensre, hogy a nyarat teljes egészében Európában töltsék. A három nyári hónapban négy, már megszokott helyre érkeznek meg a ralisok. A hétvégére először is Olaszországba utaznak, s Szardíniában kiderül majd, vissza tudnak-e ülni a trónra a Volkswagen pilótái. 2015-ben mind a négy nyári ralin győzedelmeskedtek pilótái, de idén már két másik pilótának is átengedték a győztes trófeát. Sebastien Ogier és Andreas Mikkelsen azért megnyugodhat, mert még mindig az egyéni ponttábla élén állnak. Míg Ogiernek tetemes az előnye a ponttábla legtetején, addig Mikkelsen csak most tornázta vissza magát az elitbe, s előnye a második helyen nem behozhatatlan. Az argentin és portugál murvás pályákon Hayden Paddon és Kris Meeke kimutatta a foga fehérjét és elhappolta az első helyet. Öt ralin van túl a mezőny, s látszik, hogy bár az...

Tovább a cikkhez



  Kris Meeke nem rozsdásodott be azután, hogy az előző két versenyen nem állt rajthoz. A brit pilóta vasárnap Portugáliában ugyanis meglepetésgyőzelmet szerzett. A második helyen a tavaly bronzérmes helyezett, Andreas Mikkelsen ért célba úgy, hogy az utolsó nap során lepipálta csapattársát, a címvédő Sebastien Ogier-ét. Mikkelsen ezzel a helyezéssel elérte a célját, bekerült a dobogósok közé az egyéni ponttáblán. A Citroennel versenyző győztes a 19 gyorsaságiból mindössze az elsőn nem állt az élen, s a tavalyi argentin győzelmét követően most ralis pályafutása második győzelmét szerezte meg. „Azt kell mondjam, szinte teljesen tökéletesre sikerült az a hétvége – ahogy az a nagykönyvben meg van írva. Hatalmas köszönet a csapatnak, s főleg a mérnökömnek. Ez az év a tapasztalatszerzésről szól. Jó rajtpozíciónk volt, főleg szombaton, s ennél többet nem is tudtam volna tenni. Ez azt...

Tovább a cikkhez



  Kis amerikai kitérő után a Rali Világbajnokság mezőnye visszatér a versenynaptár egyik legkedveltebb és egyben egyik legkalandosabb történelmű ralija színhelyére, Portugáliába. Korábban ez a rali sokáig stabil része volt a Rali Világbajnokságnak, de egy kis kihagyás után 2009-ben tért vissza megérdemelt helyére a raliversenyek elitjébe. Azóta minden évben örömmel látogat el a világbajnoki mezőny ebbe a csodás országba. A téli szezonkezdetet követően ismét egy hosszabb szünet után tértek vissza a csapatok a tavaszi Európába a meglepetéssel zárult Argentin Ralit követően. Dél-Amerikában teljesen felborult a papírforma, ahogy tavaly, úgy idén is. Hayden Paddon ugyanis első győzelmét szerezte meg az április végi ralin, ráadásul ő az első új-zélandi pilóta, akinek ez a bravúr sikerült. A második helyen a címvédő Sebastien Ogier ért célba, miközben a dobogó harmadik fokára Andreas...

Tovább a cikkhez



  Márciusban már járt a ralis mezőny az amerikai kontinensen, Mexikóban, s most, majd két hónappal később visszatérnek a csapatok, de ezúttal Dél-Amerikába, az argentin pampákra. Ez egy nagyon kedvelt helyszíne a világbajnokságnak, ahol rengeteg latin-amerikai néző érkezik a helyszínre, s a hangulat fesztiváli. Kempingeznek, esznek-isznak, mulatnak a rajongók az arra haladó versenyautók árnyékában. Nappal szép idő, de reggel köd és a hegyekben hó is várhatja a ralisokat az argentin őszben. Az Argentin Rali mindig is nagyon nehéz gyorsasági szakaszairól volt híres. Idén elég sokat változtattak az útvonalon, amelybe rég nem használt gyorsasági szakaszok kerültek vissza. Argentínára mindig is jellemzőek voltak a maratoni, 50 km-t is meghaladó szakaszok, amelyek idén viszont hiányozni fognak. Tavaly a verseny 12 szakaszából négy maratoni hosszúságú volt. Idén egy hosszú szakasz lesz csak,...

Tovább a cikkhez