Gyártmány - Modell
TOYOTA PICNIC


További Modellek:

toyota 4 RUNNER toyota AURIS toyota AVENSIS toyota AVENSIS VERSO toyota AYGO toyota CAMRY toyota CARINA toyota CELICA toyota COROLLA toyota COROLLA VERSO toyota CROWN toyota FJ CRUISER toyota HI-ACE toyota HI LUX toyota HIGHLANDER toyota IQ toyota LAND CRUISER toyota MR 2 toyota PASEO toyota PICNIC toyota PREVIA toyota PRIUS toyota RAV 4 toyota SCION toyota SEQUOIA toyota SIENNA toyota SOARER toyota SOLARA toyota STARLET toyota SUPRA toyota TERCEL toyota TUNDRA toyota URBAN CRUISER toyota VERSO toyota YARIS toyota YARIS VERSO toyota EGYÉB toyota EGYÉB


 TOYOTA hírek:



 Autós hírek:

F1-es Ausztrál Nagydíj, Melbourne: Verstappen kiesik, Sainz nyer

F1-es Ausztrál Nagydíj, Melbourne: törés-zúzás, magas szinten

F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj:Verstappen sziklaszilárdan vezetett és nyert

F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj: A RB, Dzsiddában is uralni fogja a címlapokat!

F1-es Bahreini Nagydíj, Szahír: Verstappen folytatta

F1-es Bahreini Nagydíj: Szombati futammal indul a szezon

WRC, Svéd Rali: Lappié a svéd korona

WRC, Svéd Rali: A hó és jég hazájában raliznak

WRC, Monte-Carlo Rali: Thierry Neuville-é az arany!

WRC, Monte-Carlo Rali: Új világbajnok a láthatáron?

F1-es Abu-Dzabi Nagydíj: Verstappené az utolsó arany!

F1-es Abu-Dzabi Nagydíj: Egy hosszú szezon lezárása

WRC: Japán Rali: Fölényes Toyota siker, Evans-szel az élen

F1-es Las Vegasi Nagydíj: Verstappen bankot robbantott Vegasban

F1-es Las Vegas-i Nagydíj: Viva Las Vegas!

WRC, Japán Rali: Mindenki nyerni akar

F1-es Sao Paulói Nagydíj: Verstappen Brazíliában is hozta formáját

F1-es Sao Paulói Nagydíj, Interlagos: az idei utolsó sprintverseny

F1 Mexikóvárosi Nagydíj: Verstappen a csúcson, Perez a mélyben

WRC, CER Rali: Neuville nyert, Rovanpera a világbajnok!

F1-es Mexikóvárosi Nagydíj: Töretlen Red Bull siker Mexikóban is?

WRC, Közép-Európa Rali: A Közép-Európa rali beköszön!

F1-es USA Nagydíj, Austin: Verstappennek ismét csillagos ötös járt

F1 Amerikai nagydíj, Austin: Elindult a levezetés

F1 Katari Nagydíj, Losail: Verstappen világbajnokként nyert!

F1-es Katari Nagydíj: Bajnokavatás szombaton?

WRC, Chile Rali: Tanak nyert, a Toyota a világbajnok!

WRC, Chile Rali: Visszatérés, három év után

F1 Japán Nagydíj, Szuzuka: Az F1 a régi kerékvágásban

F1-es Japán Nagydíj: Szuzukában folytatják

F1-es Szingapúri Nagydíj: Sainz és a Ferrari nyert!

F1-es Szingapúri Nagydíj, Marina-öböl: Éjszakai száguldás

WRC, Akropolisz Rali: Rovanpera útban a vb cím felé

WRC:70 éves Akropolisz Rali, extrém kihívásokkal

F1-es Olasz Nagydíj: Red Bull-dupla, Ferrari a dobogón

F1-es Holland Nagydíj: Max ott folytatta, ahol abbahagyta

F1-es Holland Nagydíj: Maxtól maximumot várnak otthon is

WRC, Finn Rali: Rovanpera kiesett, Evans behúzta

WRC: A murvás sorozat Finnországban folytatódik

F1-es Belga Nagydíj: Dupla Red Bull siker Belgiumban

F1-es Belga Nagydíj: Sprintfutamos hétvége, utána szünet!

F1-es Magyar Nagydíj:Verstappen rekord sikere a Hungaroringen

WRC, Észt Rali: Sikerre éhesen Észtországban

F1-es Magyar Nagydíj: Verseny, a megújuló Hungaroringen

F1-es Brit Nagydíj: Verstappen Angliában sem talált kihívóra

F1-es Brit Nagydíj, Silverstone: Hazatér a cirkusz

F1-es Osztrák Nagydíj: Verstappen nyert Ausztriában is

F1-es Osztrák Nagydíj: A cirkusz visszatér Európába

WRC, Szafari Rali: Toyota-uralom Kenyában

WRC, Szafari Rali: Irány Afrika!


Nincs találat


A Toyota-ról:


A Toyota Motor Corporation japán székhelyű multinacionális vállalat, a világ második legnagyobb autógyártója.

Név

A cég eredeti neve Toyoda volt. A névváltoztatásnak három oka is volt: egyrészt Tojoda Kiicsiró ezzel el akarta választani a magánéletét az üzleti ügyeitől, másrészt úgy vélte, hogy a Toyota nevet könnyebben ejtik ki a külföldiek, mint a Toyodát, harmadrészt pedig a Toyota nevet katakanákkal éppen nyolc vonással lehet leírni, ami pedig a japánok szerencseszáma. A katakanás logót az autók nevében már nem, csak a cég felirataiban használják, és Kínában a mai napig, a kínai-japán kandzsi írásjegyekkel, Tojodának írják a márkát.

Története

Korai évek

Az első japán kocsit egy bizonyos Josida Sintaró készítette 1902-ben, majd 1907-től 1909-ig néhány darabot eladásra is gyártott Type Takuri néven. Az első, valóban sorozatban készített autó a Nissané volt 1915-ben, amelyet szorosan követett a Mitsubishié 1917-ben. Mire a Toyota a harmincas évek közepén elkezdett autókat gyártani már sok japán autógyár működött.

Tojoda Szakicsi valamint fia, Kiicsiro nem az autókhoz, hanem a szövőgépekhez értett. Tojoda Szakicsi 1890-ben készítette el első szövőgépét, majd a húszas években megalkotta a világ első automatikus utántöltésű, állandó sebességű szövőgépét, a Toyoda Type G-t.

Találmányát a világ legnagyobb szövőcége, a Platt Brothers &; Co. vásárolta meg egymillió jenért, ami a maga idejében még ipari szinten is igen jelentős összegnek számított. Tojoda Szakicsi ezt az összeget egy autógyár alapításába fektette.

Az öreg Tojoda 1929-ben Európába küldte fiát, Kiicsirót, hogy tanulmányozza az ottani autógyártást. A tanulmányút 1933-ig, tehát éppen a gazdasági világválság végéig tartott. Hazatérte után Kiicsiro gyorsan munkához látott. 1935-re megalapította a Toyoda szövőgépgyártól jogilag független Hinode Motors vállalatot, és motorfejlesztésbe kezdett.

Tojoda Kiicsiro hamar elvetette a Hinode Motors nevet, és cégét 1937-ben Toyotára keresztelte át. Addig kéthengeres motorokkal kísérletezett, és el is készült egy még Hinode márkájú, A1 nevű prototípus. Japán ekkor már részt vett a második kínai–japán háborúban, a csapatoknak pedig teherautók kellettek. Mivel apró kéthengeressel nem lehet nagy rakományt mozgatni, Toyota lemásolta egy akkori Chevrolet teherautó soros hathengeres, 65 lóerős motorját, váltóját, alvázát. Erre készült az AB típusjelzésű első Toyota teherautó, valamint a Chrysler Airflow vonalait és formai elemeit koppintó AA személykocsi.

Egy Toyota AA replika 1936-ból.
Toyota főhadiszállás, Tokió

Mivel a japánok sokáig egyáltalán nem ápolták a technikai múltjukat, ezért mára egyetlen AA sem maradt fenn, tehát a cég (Hinodétől számított) hetvenedik éves jubileumára nulláról el kellett készíteni egy replikát. (Ősi Chevrolet alkatrészeket viszonylag könnyen be lehet szerezni az USA-ban, ezért csak a karosszériát és a belsőt kellett újragyártani.) Az AB teherautó annyira megegyezett a korabeli Chevrolet-kkel, hogy az amerikai hadsereg a háborúban zsákmányolt Toyota teherautókat üzemben tudta tartani a raktáron lévő GM-alkatrészekkel.

1938-ban megkezdte a működését a szövőgyártól különálló első Toyota-üzem Koromóban. 1936 és 1947 között összesen 1757 autó készült itt.

Bár a legtöbb Japán nagyváros hihetetlen károkat szenvedett a második világháborúban, Koromo és a Toyota-üzem csodával határos módon megúszta a komoly bombázásokat, sőt, szinte folyamatosan termelt.

Akárcsak Németországgal, Japánnal is empatikusan próbált viselkedni a világ nyertes fele a béke első éveiben, ezért hamar újra termelni kezdhettek az üzemei. 1945 decemberétől, rövid szünet után újra megindultak a gépek Koromóban, ráadásul a fejlesztőket mintegy kárpótlásul bevonták az amerikai hadiipari fejlesztési programba.

A háború utáni első személyautó, az SA 1947-ben jelent meg, 995 köbcentis, 27 lóerős motorral, 87 km/órás végsebességgel. Miközben minden autógyár háború utáni modellfejlesztési lázban élt, a Toyota a gyártási technológiáit finomítgatta. Ennek következtében a cég 1949-ben kis híján tönkre is ment. Fizetésképtelenség és 1950-ben a cég mai napig egyetlen sztrájkja következett. Ifjabb Tojodának le kellett mondania, az igazgatói posztot amit a még fiatalabb Tojoda Ejidzsi és Szato Soicsi vett át.

1957 Toyota Crown

1951-ben, központi megrendelésre, mérnökök létrehozták az első BJ terepjárót, a mai Land-Cruiser ősét. A karosszériához alapötletként az amerikaiak háborúban használt Dodge Weaponja szolgált (amit Magyarországon a köznyelvben „vipponnak” neveztek), a motor pedig a bevált hathengeres Chevrolet-motor volt. A Toyota az export mellett döntött, és hogy vonzóbbá tegye, alaposan átdolgozta a BJ-t,. Így jött létre 1954-ben az első Land-Cruiser. Ez volt az első motorizált jármű, amelyik önerőből feljutott a Fudzsi hegy hatodik állomásáig.

1955-öt szánták a nagy betörés évének, ekkor indult az export az USA-ba. Két modellre alapozták, a vadonatúj Toyopet Crownra és a Land-Cruiserre. 1957-ben megindult a Toyopet Corona (ez eggyel kisebb volt, mint a Crown) szállítása is, de mindkét személyautó megbukott. 1960-ban a Toyota vissza is vonta a Crownt és a Coronát a piacról, utána 1962-ig csak a viszonylag nagy profittartalmú Land-Cruiser képviselte a Toyotát, pontosabban a Toyopet exportmárkát az Újvilágban.

Toyota gyárak a világon (2008)

Eközben máshol maradt erő a bővülésre. 1959-ben például Koromo várost átnevezték Toyotára. Ekkor Brazíliában a cég létrehozta az első Japánon kívüli gyárát, melyekből 2006-ra szerte a világon 52 lett.

1964-ben a vállalat bevezette az USA-ban az első, igazán az amerikaiak igényei szerint készült autóját, az akkori, belpiaci Coronából erős átalakítással született Tiarát. Mivel éppen annyiba került, mint a Volkswagen Bogár, meglehetős sikerre tett szert, négyhengeres motorjával, külső méreteihez képest tágas utasterével, valamint a kategóriában akkor teljesen szokatlan automata váltójával és légkondicionálójával.

Vélemények a Toyota-ról


Autós hírek




  A Rali Világbajnokság második versenye, a Svéd Rali, a szezon egyetlen igazi télies-havas megmérettetése következik a hétvégén. A szezonnyitó Monte-Carlo Ralin már találkoztak jéggel borított utakkal a résztvevők, de Svédországban egy klasszikus havas verseny vár a népes mezőnyre. A versenynaptár leggyorsabb ralijainak egyikén a szegecses gumiknak főszerep jut. A kedvelt Svéd Rali nevezési listáján összesen 57 páros szerepel, köztük a címvédő világbajnok Kalle Rovanpera is. A hétvégén nyilvánvalóan nagy reflektorfény vetül a Toyota világbajnokára. Várhatóan nagyon jól szerepel azon a ralin, amelyet 2022-ben megnyert, tavaly pedig negyedik lett. Mivel idén csak meghatározott versenyeken áll rajthoz Rovanpera, nem lesz teljesítési kényszere. A kérdés inkább az, hogy hagyják-e a tinédzser sztárpilótát hajtani, mint a meszes, vagy teret hagynak az év végén világbajnoki címre is esélyes...

Tovább a cikkhez



  A Toyotának fontos volt a hazai győzelem, s ezt nem csak hogy megszerezte, de túl is szárnyalta vasárnap Japánban. A dobogó mindhárom fokára ugyanis pilótái állhattak fel, s a győzelmet végül az egyéni ponttábla második helyét megszerző Elfyn Evans húzta be. Sebastier Ogier és Kalle Rovanpera állhatott még büszkén csapatuk hazai ralijának dobogóján. „Nem volt könnyű dolgunk ilyen körülmények között, még akkor sem, ha pénteken jelentős előnyre tettünk szert. Nagy köszönet a csapatnak, hiszen az autó nagyszerű volt és a hármas győzelem igazán fantasztikus eredmény a Toyota számára.” – szögezte le a versenygyőztes pilóta. A pénteki napon káoszos állapotok alakultak ki a vizes, falevelekkel borított aszfaltutakon. Több autó is bajba került, s ekkor törölték a szervezők a Shitara Town gyorsasági szakaszt. Takamoto Katsuta, Dani Sordo és Adrien Fourmaux is ugyanott csúszott ki és törte...

Tovább a cikkhez



  Sokéves kihagyás után tavaly visszakerült a Japán Rali a világbajnokság versenynaptárába. A világbajnoki címek sorsa eldőlt és idén is, éppúgy, mint tavaly Kalle Rovanpera és a Toyota vihette haza a vb címeket. A második hely még kiadó, de komoly harc nem biztos, hogy folyik érte. Mivel a Toyota idén is megszerezte a csapat világbajnoki címet a Hyundai elől, utóbbinak nem maradt más hátra, minthogy az utolsó ralin még bizonyítson és a Toyota otthoni raliján happolja el versenytársa orra elől a győzelmet. 2022-ben ez történt. A Felkelő Nap országban ugyanis Thierry Neuville ért célba elsőként és a második hely is egy Hyundai-pilótához, Ott Tanakhoz került. Az észt ezzel az ezüstérmes hellyel búcsúzott akkor csapatától, amelyhez egy váratlan fordulattal 2024-ben visszatér. A dobogó harmadik fokára a helyi hős, a Toyotával versenyző Takamoto Katsuta állhatott fel. 2022-ben a Hyundai...

Tovább a cikkhez



  Ott Tanaknak nagyon fekszik a nehéz murvás terep Chilében. Az észt pilóta ugyanis 2019 után ismét nyerni tudott ebben a dél-amerikai országban, s idei második győzelmét vághatta zsebre. A második helyet vasárnap örökölte meg csapattársától Thierry Neuville s egyedüli Hyundai-pilótaként állhatott a dobogón. Elfyn Evans ért célba a bronzérmes helyen. A Toyotát a világ másik végén ismét világbajnokká koronázták. Tanak nem csak, hogy mindkétszer megnyerte a Chile Ralit, de tette ezt két különböző csapatnál, két különböző autóval. Az első sikerét még a Toyotánál érte itt el, most viszont a félgyári M-Sport Ford Pumájával. Tanak az első gyorsasági szakaszt mindjárt megnyerte, majd átadta a helyét néhány gyorsasági erejéig. Pénteken azonban visszakaparintotta a helyét és onnan már nem lehetett letaszítani. Komoly balesetek borzolták az idegeket mindjárt a rali elején. Esapekka Lappi már az...

Tovább a cikkhez



  Nem hozott meglepetéseredményt a Szafari Rali. A Toyota akkora dominanciával versenyzett, hogy nem az volt a kérdés, hogy toyotás pilóta nyer-e, hanem inkább az, hogy Kalle Rovanpera valahogy el tudja-e csaklizni a győzelmet a nagyon erős Sebastien Ogier elől. Végül a francia ért célba elsőként, s őt csapattársai követték az első négy között. A Szafari Rali közismerten az egyik legkegyetlenebb rali az összes közül. Szinte az összes résztvevőnek technikai problémái akadtak a verseny során, s ez kihatott a végeredményre is. A Toyota totális sikere ellenére szintén küzdött problémákkal, de versenyzői sikeresen túljutottak rajtuk. Ráadásul az időjárás most sem volt kegyes a ralisokkal. Azután, hogy Szardínián is szombaton okozott a heves esőzés és annak következménye káoszt, Kenyában is a szombati volt a mumus nap. Az esőzések hatására a száraz és poros utak egy pillanat alatt váltak...

Tovább a cikkhez



  Kalle Rovanpera visszatért a csúcsra azután, hogy Portugáliában idei első győzelmét szerezte vasárnap. A toyotás tehetség dupla sikert könyvelhet el, hiszen ezzel az eredményével az egyéni ponttábla élére ugrott. A Toyota is elégedett lehet, hiszen idén az eddigi öt raliból négyszer ért célba elsőként, s továbbra is vezeti a gyártók világbajnokságát. A dobogó maradék két fokára a Hyundai pilótái, Dani Sordo és Esapekka Lappi állhatott fel. Kalle Rovanperának fekszik a portugál murvás terep. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az, hogy zsinórban másodszor is elsőként ért célba autójával a portugál megmérettetésen. A finn tinédzser akkor vette át az irányítást Ott Tanaktól, mikor péntek délután utóbbinak megsérült a kereke. Szombaton már megállíthatatlanul menetelt előre, öt gyorsasági győzelmet szerzett és nagy előnyre tett szert a mezőny elején. Vasárnap már nem is adta ki a kezei...

Tovább a cikkhez



  A koronavírus járvány miatt kiesett Mexikó Rali idén újra visszakerült a Rali Világbajnokság versenynaptárába. Így lehet, hogy a hétvégi Portugál Rali ezúttal nem a szezon első murvás ralijaként kerül megrendezésre, viszont egy zsinórban hétralis murvás megpróbáltatás első állomása lesz. Az első európai murvás rali nagy népszerűségnek örvend, hiszen hihetetlen atmoszférájú a verseny mindig sok lelkes rajongóval. Nem véletlen, hogy nagy örömmel látogat el a világbajnoki ralimezőny ebbe a csodás országba. A Hyundai csapat nem feledheti a Horvát Rali tesztelésén történt tragédiát. „Nem is tagadhatnánk, hogy még mindig nagyon nehéz ez a csapat számára, és ez egy ideig nem is fog változni. Nagy szomorúsággal utazunk el a Portugál Ralira, és lesznek idők, amikor Craig emléke szíven üt minket, de fontos, hogy emlékeztessük magunkat arra, hogy élvezzük a versenyt, érte is.” – szögezte le a...

Tovább a cikkhez



  Egy év kihagyást követően a Svéd Rali 2022-ben visszatért megszokott helyére a Rali Világbajnokság versenynaptárában. A koronavírus járvány miatt 2021-ben elmaradt ralit jól tudta helyettesíteni Finnország, de a svédek nagyon dolgoztak a 2022-es visszatérésén, hiszen a Svéd Rali egyike a világ legrégebb óta rendezett ralijainak. Már 1950-ben is megrendezték. Monte-Carlo tavaszias útviszonyai után várhatóan egy igazi klasszikus téli verseny szemtanúi lehetünk február közepén, ahol a szegecses gumik is előkerülnek. A klímaváltozás jó pár éve a skandináv országokat sem kíméli. A szervezők egyre északabbra tolták a rali helyszínét, annak érdekében, hogy biztosan havas utakon haladjon a mezőny. Nemrég még inkább észak-keletnek vette az irányt a verseny, hogy egy új város, Umea lássa vendégül a világbajnokság mezőnyét. A már megszokott Varmland régióból el kellett vinni a rali helyszínét...

Tovább a cikkhez