digitális klíma, Állítható kormány, centrálzár, elektromos ablak, elektromos ablak (elöl-hátul), elektromos tolótető, elektromos tolótető, elektromos tükör, fűthető tükör, immobiliser, könnyűfém felni, szervokormány, színezett üveg, tempomat, vonóhorog
digitális klíma, elektromos ablak, elektromos ablak (elöl-hátul), riasztó, sebességfüggő szervókormány, sportfutómű, szervokormány, színezett üveg, tempomat, álló helyzeti klíma, hűthető kartámasz, üléshűtés/szellőztetés, automatikusan sötétedő belső tükör, automatikusan sötétedő külső tükör, törzskönyv
digitális klíma, Állítható kormány, centrálzár, elektromos ablak (elöl-hátul), elektromos tükör, fedélzeti komputer, szervokormány, vonóhorog, plüss kárpit, pótkerék, hátsó oldal légzsák, oldallégzsák, utasoldali légzsák, vezetőoldali légzsák, ködlámpa, abs(blokkolásgátló), asr(kipörgésgátló), esp(menetstabilizátor), hátsó fejtámlák, isofix rendszer, cd-s autóradió, 6 hangszóró, azonnal elvihető, garázsban tartott, keveset futott, nem dohányzó, rendszeresen karbantartott
manuális klíma, Állítható kormány, centrálzár, elektromos ablak elöl, elektromos tükör, szervokormány, vonóhorog, oldallégzsák, utasoldali légzsák, vezetőoldali légzsák, cd-s autóradió, 4 hangszóró, azonnal elvihető, frissen szervizelt, garázsban tartott, hölgy tulajdonostól, keveset futott, magyarországon újonnan üzembe helyezett, nem dohányzó, rendszeresen karbantartott
A Honda Motor Company, Limited egy tokiói székhelyű multinacionális vállalat.
Az 1948 szeptemberében alapított Honda Motor Co. Ltd. létezése első percétől fogva kivételes színvonalú mérnöki teljesítményéről ismert. Az ezt követő 50 év során ezt olyan értékekkel bővítette, mint a társadalmi felelősségtudat és a környezet védelme. Mára egy több mint 150 ezer embert foglalkoztató világcéggé nőtt, amely 34 országban több mint 110 termelő- és fejlesztőegységet működtet. A 2002. március 31-én lezárt pénzügyi évben a Honda 8 millió motorkerékpárt, 4,4 millió munkagépet és 2,9 millió személyautót értékesített.
1977 óta nem Japán a Honda legnagyobb gépjárműpiaca. Ez a kitüntető cím az Amerikai Egyesült Államokat illeti meg, ahol évente közel 1,25 millió Honda gépkocsit adnak el. Japán csak a márka második legnagyobb piaca, őt pedig Európa követi: itt Németország és Anglia közel 60-60 ezer, Olaszország pedig 40 ezer eladott autóval a legjelentősebb nemzeti piac a földrészen.
A Honda az apró munkagépektől kezdve a kísérleti repülőgépekben használt turbólégcsavaros hajtóművekig nagyon sok mindent gyárt; motorjai a világ legtöbb országában kaphatóak. A Honda nevéhez fűződnek azok a kísérleti villanymotorok, amelyek a világ első, kifejezetten elektromos üzeműre épített, nikkel-fémhidrid akkumulátorról működő autóját, az EV PLUS-t hajtották. A szolárcellás járművek Ausztráliában megrendezett 2000 mérföldes versenyén győzedelmeskedő, a The Dream (Az Álom) névre keresztelt gépkocsiban a nap energiáját használta fel.
Autógyártás
A Honda már 15 éve működött, amikor elkezdett gépkocsikat gyártani, és újabb tíz évbe telt, mire a nemzetközi autóipar fontos szereplőjévé vált. A 80-as évek elején a Honda már vezető multinacionális vállalat volt. A Honda 1963-ban 136 járművet gyártott. Egy évvel később 5210, 1965-ben pedig már 8779 darabot, amelyek egynegyedét exportálták. A termelés ezután visszaesett 3209 járműre, egy újabb év elteltével, 1967-ben azonban ismét fellendült, nem kevesebb, mint 87 000 darabra. A siker kulcsa az erős hazai piac volt: 1968-ban 186 500, 1969-ben 232 000 járművet gyártottak, és a termelésnek csupán 5%-át exportáltak.
A Honda első sorozatgyártású négykerekűje a sportos S500 kétüléses, valamint a T360 haszonjármű volt. Ezeket követte a fejlett S600 kupé, majd 1965 októberében az L700 kombi. Az S500-ast benevezték az 1964-es Liege–Szófia–Liege-ralira, az 1967-es világbajnok, Denny Hulme által vezetett S600 pedig kategóriagyőztes lett a Nürnburgringen szeptemberben megrendezett ADAC 600 kilométeres tartóssági futamon. Ez volt a Honda első sikeres autóversenye.
Az N360 törpeautó kéthengeres négyütemű motorja félelmetes 8500/perc fordulatszámig pörgött fel. A 354 cm³-es erőforrás 31 lóerőt teljesített, és teljesen szinkronizált, négyfokozatú sebességváltón keresztül hajtotta az autó első kerekeit. A Honda a motorokról autókra átnyergelő fiatal japán vásárlóknak szánta a kocsit. Az N360 időzítése tökéletes volt: az 1960-asévekben megkezdődött a kisautók forradalma.
Honda a léghűtés lelkes híve volt, ami hosszan tartó, emlékezetes viták forrása volt közte és mérnökei között. Az 1969-es Honda 1300 tervein dolgozva szerette volna, ha az N360 és az azt leváltó, N600 mellett a többi utcai modell is léghűtést kapna. Az elegáns kisautó 100 lóerős, keresztben beépített motorja 176 km/h végsebességre tette képessé az elsőkerék-hajtású modellt, amelyet tárcsafékekkel, valamint a zajcsökkentés érdekében Dual-Dyna léghűtéssel (DDAC) szereltek fel. A rezonanciák csillapítására egy bonyolult, hűtőszárnyakkal kombinált légbevezető rendszert terveztek, így a motor minden idők egyik leghalkabb léghűtéses erőforrása lett.
Az autó 1970-ben bemutatott, kecses kupéváltozata népszerű volt, a szedánt azonban 1972-ben le kellett váltani a vízhűtéses 145-ös modellel. A problémáknak köszönhetően a Honda kutatási és fejlesztési részlegei nagyobb mozgásteret kaptak. Honda 1973-ban elfoglalta a legfelső tanácsadó tiszteletbeli posztját.
A Honda Motor nem családi vállalkozás volt, és Honda szabályát, ami megtiltotta a családtagok belépését, az igazgatókra is kiterjesztették. A vállalat minden egyes tagja egyenlőnek számított, különbségek csak a dolgozók szerepében, illetve a fizetésükben mutatkoztak. Ez a filozófia minden újonnan létrehozott irodában és üzemben is érvényes volt.
2006-os Honda Civic
Az autógyártás 1970-ben a léghűtéses Z360-assal folytatódott. Ez később egy egész kisautó alapjául szolgált, és az 1971-es, 1971 cm-es léghűtéses Life mini autón át a keresztben beépített 1,2 literes motorral hajtott Civic1972-es premierjéhez vezetett.
Az 1300-as magas költségei miatt a motorkerékpár-részlegre hárult a gépkocsigyártás finanszírozása. Az utóbbi csak 1973-ban, a Civic sikerét követően került ismét előtérbe.
1971-ben kezdtek el dolgozni a Honda találékonyságának újabb fényes példáján, a rétegelt feltöltésű CVCC-motoron (Compound Vortex Controlled Combustion, összetett örvényvezérlésű égés). A CVCC megkoronázta a Honda kutatási és fejlesztési munkásságát, amely elismerten évekkel a világ autóipara előtt járt: a versenytársak ugyanis megvalósíthatatlannak tartották az Amerikai Egyesült Államokban1975-ben bevezetendő Muskie emissziós törvény előírásait.
A Honda a CVCC-motorral felszerelt Civic modellel vetette meg lábát későbbi legnagyobb piacán, az Amerikai Egyesült Államokban.
Miután 1973 októberében Kavasima Kijosi lett a Honda elnöke, a vállalat látványos növekedésnek indult. Ekkor a vállalat forgalma kevesebb mint 400 milliárd jen volt, 1979-re azonban – a háború után alapított japán gyártók közül elsőként – meghaladta az 1 billió jent. A Honda forgalma 1980-ban már 1,5 billió jen volt, így alig 32 év alatt a japán cég elérte a General Motors éves forgalmának egy tizedét.
Kavasima kinevezése egybeesett az első olajválsággal, ami inflációval és recesszióval sújtotta Japánt. Amerika ugyanekkor szigorította károsanyag-kibocsátási törvényeit, ami az egész világon nehéz feladat elé állította az autóipari kutató-fejlesztő mérnököket. 1973-ban a gépkocsik és motorkerékpárok ára világszerte 15%-kal emelkedett, a Honda azonban a termelés növelésével állandó szinten tudta tartani az egy autóra eső költségeket. A motorkerékpárok gyártása évi 3 millió darabra nőtt: ebből egymilliót Japánban készítettek és értékesítettek, további egymilliót exportra gyártottak az anyaországban, a harmadik milliót, pedig külföldön állították elő. Kavasima a Honda munkagépválasztékát is kibővítette; a vállalat áramfejlesztőket, talajművelő gépeket, fűnyírókat, outboard hajómotorokat és vízpumpákat gyártott.
Max Verstappen és a Red Bull Monzában is az első helyen ért célba. A sárgába öltözött Ferrarinak nem volt válasza hazai pályáján sem a Red Bull dominanciájára. Charles Leclerc vigasztalhatatlanul vette tudomásul a biztonsági autó mögött, hogy kénytelen a második hellyel beérni. A bronzérmes helyen George Russell ért célba a Mercedes volánja mögött. „Nagyszerű versenyünk volt, mi voltunk a leggyorsabbak minden téren és az abroncskopást nagyszerűen menedzseltük. Nagyon jól ment az autó, a végén csak kontrollálni kellett a távolságot és a legvégén a biztonsági autó jött ki. Sajnos nem volt újraindítás, de összességében nagyon jó napunk volt.” – szögezte le a versenygyőztes holland. Ragyogó napsütésben, forró, nyári időjárási körülmények között zajlott a 2022-es szezon utolsó európai versenye, Olaszországban. A rengeteg büntetés miatt nagyon furcsán alakult a rajtrács, s hiába indult a...
Ismét a tengerentúlra, Kanadába, látogat a Forma-1-es cirkusz, ahol egy héttel az azeri megmérettetés után van jelenése. Nagy várakozás előzi meg ezt a nagydíjat, hiszen a pilóták nagyon kedvelik a pályát, a környezetet, de a pandémia első két évében nem rendezték meg ezt a futamot. Habár Kanada elvesztette Forma-1-es monopóliumát az észak-amerikai kontinensen, de az óriási amerikai piac miatt így is nagyon fontos résztvevője a világbajnokságnak. A Montrealt övező csodálatos környezet és a sűrű éjszakai élet ötvözve az erős francia behatással egyedülálló atmoszférát kölcsönöz a városnak. Két utcai pályát követően látogat el a mezőny egy harmadikra. Bár Monaco, Baku és Montreal sem egy épített pálya, mégis nagyon különböznek egymástól. A Notre-Dame szigeten tartott futamon várhatóan nagyon gyors tempó és előzésekkel tűzdelt kemény küzdelem várható. A Kanadai Nagydíj mindig is arról...
Baku következik... Monaco után egy teljesen más karakterű utcai pályára látogat el a hétvégén a Forma-1-es cirkusz. Eddig többször is sikerült kielőznie Monacót izgalmaival Bakunak, idén kérdés, hogy a Hercegségben két hete zajlott káoszfutamot felül tudja-e múlni. A 2020-as szünet után tavaly megrendezésre került az azeri futam, amely 2016 óta részese a Forma-1-es versenynaptárnak. A futamot először Európa Nagydíj név alatt futották, de 2017 óta saját név alatt rendezik. Érdekesség, hogy az az orosz-ukrán háború miatt az Orosz Nagydíj törlésével ez lesz a legközelebbi lehetőség az orosz rajongók számára, hogy testközelből éljék meg a verseny izgalmait, s nyilván élnek is vele. Alekszej Popov, az orosz Match TV riportere, akit a Forma-1 orosz hangjának is neveznek, úgy nyilatkozott a napokban, hogy a Oroszország soha többé nem fog Forma-1-es versenyt rendezni. Emiatt és azért, mert...
Az időjárási jóslatoknak megfelelően a rajt előtt eső fogadta a Forma-1-es mezőnyt vasárnap kora délután Monacóban. Emiatt egy órás késéssel rajtolt el a mezőny Monte-Carlo utcáin. Több baleset, biztonsági autós fázis és a Ferrari rossz stratégiája határozta meg május utolsó futamát. Sergio Pereznek sikerült megtörnie az a trendet, hogy idén eddig hol Charles Leclerc, hol Max Verstappen győzedelmeskedett. A mexikói pilóta ugyanis első Monacói Nagydíj-győzelmét szerezte. 2016 óta először rendeztek esős Monacói Nagydíjat, amit akkor Lewis Hamilton nyert meg. Annak a versenynek Daniel Ricciardo esett áldozatul, mert a Red Bull akkor nem állt a helyzet magaslatán. Most orvosolták az akkori bakit és a változó körülmények között rendezett futamot, ha nem is friss világbajnokuk nyerte, de a győztes trófea így is Milton Keynesbe kerül. 'Egy álom vált valóra. Pilótaként mindenki arról...
Bár Imolában már járt a Forma-1-es mezőny a szezont megnyitó arab-öbölbeli és ausztrál versenyeket követően, de a szezon igazi európai kezdete Spanyolországban történik, a hétvégén. Ez egy olyan verseny, amely a koronavírusos 2020-as és 2021-es versenynaptárban is helyet kapott, s amelyet minden Forma-1-es csapat és pilóta kívülről-belülről ismer. A 2022-es szezon első, nem hivatalos tesztjét is Barcelonában tartották az európai télből a mediterrán éghajlatú országba menekülő csapatok. Nagy kontrasztot jelent a csillivilli, vibráló, izgalmas Miamiból átrepülni Barcelonába. Nagy várakozás előzte meg a Floridában debütáló utcai pályán zajló versenyt, mindenki nagyon izgatott volt. Annak a hétvégének azonban vége és a mezőny egy kicsit lepihenhet, visszatér a komfortzónájába. Barcelonában mindenki mindent jól ismer, s a fogadtatása a Forma-1-nek Spanyolországban szintén várakozáson...
A szezonnyitó Bahreini Nagydíjat követően Szaúd-Arábiában is kitűnő formában volt a Ferrari, s a Red Bull ezúttal nem gyengélkedett. Charles Leclerc remekelt és nagyon sokáig vezetett a versenyben, de a futam vége felé egy hosszabb harcot követően Max Verstappen került az élre és ott is ért célba. A két Ferrari-pilóta, Leclerc és Carlos Sainz állhatott fel a holland mögé a dobogóra. A leggyorsabb körért járó egy pont végül Charles Leclerc-hez került. Sainz még mindig gyengébb csapattársánál, ami jól tükrözi azt, hogy nehezebben alkalmazkodik az új autóhoz. 'Nagyon nehéz, de jó verseny volt. Mindketten keményen küzdöttünk az élen. Próbáltuk kibekkelni a hosszú versenyt. Ők (a Ferrarik) a kanyarokban voltak gyorsak, mi pedig (a Red Bullok) igazán gyorsak voltunk az egyenesekben. Az abroncsok gyorsan koptak. A végén kicsit gyorsabbak voltunk, ahogy látható volt. Próbáltam előzni, nem...
Hatalmas csatát vívott Max Verstappen és Lewis Hamilton a vasárnapi USA Forma-1-es Nagydíj végén, amelyből végül a holland került ki győztesen. A Mercedes hibrid korszakbeli itteni dominanciája megdőlt, a brit kénytelen volt beérni a második hellyel. A dobogóra a másik Red Bullal versenyző Sergio Perez állhatott fel. 'A rajtnál elvesztettem a helyemet, így valami mást kellett kipróbálnom. A gumikopás magas ezen a pályán, így úgy döntöttünk, hogy agresszív stratégiát választunk. Nem voltunk biztosak benne, hogy működni fog. Az utolsó pár kör nagy élmény volt, egy kicsit csúszkáltam a nagysebességű kanyarokban, de szuper boldog vagyok, hogy kitartottam.' - szögezte le az energiaitalosok versenygyőztese. Tiszta napos időben vette kezdetét az 56 körös USA Nagydíj vasárnap. Hatalmas tömegek üdvözölték az újra Amerikába látogató Forma-1-et. Már-már olyan volt, mintha már nem is tombolna a...
Az időjárás a magyar futam után a Belga Forma-1-es Nagydíjon is kritikus szerepet játszott. Zord, borús, esős idő volt az időmérő edzésen is és vasárnap a rajt előtt is. Olyan intenzitással esett az eső, hogy a verseny 15 órakor nem indulhatott el. Káoszos körülmények uralkodtak. Órákig vártunk arra, hogy javuljanak az időjárási viszonyok. Hiába. Két kört tett meg mindössze a mezőny a biztonsági autó mögött, mikor lefújták a futamot. A pilóták az időmérő edzés sorrendjében értek végül célba. Sergio Perez már a rajtrácsra vezető körben kicsúszott a pályáról, jelezve milyen síkos a Spa-i pálya felülete. Úgy volt, hogy kiesett a versenyből, mielőtt az elindult volna. Viszont mivel a futam nem rajtolt el, a várakozások óráiban megjavították a mexikói pilóta autóját, reménykedve abban, hogy az újraindításkor ott lehet a rajtrácson. Végül emiatt a kicsúszás miatt csak az utolsó helyre...