Autós hírek: F1-es Kínai Nagydíj: Sprintfutammal térnek vissza Kínába


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

A Forma-1 a hétvégén olyan helyszínre érkezik, ahol 2019 óta nem járt. A
koronavírusos években Kínában ugyanis nem rendeztek Forma-1-es futamot, most
meg rátesznek egy lapáttal, hiszen mindjárt sprintfutammal indítanak a
sanghaji pályán. 2019-ben emlékezetes futam zajlott Kínában, a Forma-1
ezredik nagydíja. A jubileumi futamot Lewis Hamilton nyerte az akkor még
domináns Mercedes volánja mögött.
Fernando Alonso már biztosan nem fogja elfoglalni jövőre Lewis Hamilton
ülését a Mercedesnél. Bár szó volt róla, hogy a veterán spanyol is esélyes
lehet arra, hogy George Russell csapattársa legyen, a 42 éves pilóta 2026
végéig még biztosan az Aston egyik méregzöld autóját vezeti majd. Carlos
Sainzről közben olyan hírek röppentek fel, hogy ő lehet a befutó Toto
Wolffnál, már ami a következő egy-két évet illeti. Mint ismeretes az osztrák
csapatfőnök a saját nevelésű Andrea Kimi Antonellit nem szeretné
elveszíteni, mint annak idején Max Verstappent. Amíg a fiatal olasz nem lesz
kész a Forma-1 kihívásaira, addig szükségük van egy tapasztalt pilótára
Russell mellé.
Mekkorát fordult a világ 2019 óta! Ezt akkor látjuk, amikor megnézzük, hogy
hogyan alakult az az év. A Mercedes pilótái az azévi 21 futamból hatot
kivéve mindet megnyerték. Jól mutatja az akkori erőviszonyokat, hogy abban
az évben Max Verstappen mindössze három futamon győzedelmeskedett, rajta és
Hamiltonon kívül még Charles Leclerc és Sebastian Vettel állhatott fel a
dobogó legfelső fokára.
A jelenlegi mezőnyből négy pilóta soha nem versenyzett a kínai pályán. Juki
Cunoda, Oscar Piastri, Logan Sargeant és a helyi hős, Guanyu Zhou, aki
először állhat rajthoz hazai rajongói előtt, akikből várhatóan nem is
lesznek kevesen. Teltházas futam várható a hétvégén.
Négy éven keresztül nem rendeztek Forma-1-es futamot a kínai pályán, ezért
is furcsa, hogy nem a megszokott hétvégi programmal térnek vissza Sanghajba,
hanem mindjárt az idei első sprintfutamot is megrendezik a távol-keleti
aszfaltcsíkon. Több pilóta emiatt hangot is adott nemtetszésének. Elmondásuk
szerint jó lett volna, ha lett volna lehetőségük ismét hozzászokni ehhez a
pályához, a sprinttel pedig egyel kevesebb gyakorlási lehetőségük van.
Nyilván a rendezők érdeke volt, hogy ennyi kihagyás után valami naggyal
nyissanak, s ezért hajlandóak voltak mélyebben a zsebükbe nyúlniuk a
sprintlehetőség miatt. A pilóták dolgát az is nehezíti, hogy a sanghaji
pálya az eltelt időben néhány változáson esett át, amibe beletartozik egy új
aszfaltréteg felhúzása a pályára és néhány problémás bukkanó finomítása is.
Nagy csönd volt az elmúlt időszakban a Red Bull háza táján, s bár a
Horner-sztori újabb fordulatához érkezik azzal, hogy a történetben résztvevő
női munkatárs bíróságra viszi az ügyet, a csapat szemmel láthatóan nem
rendült meg, s ugyanolyan nagy hatékonysággal dolgozik és ér el
eredményeket. Mivel ennyire domináns a csapat, a hétvégén sem várható más,
mint Max Verstappen sikere.
Érdemes szót ejteni a Williamsről. Nem indult jól az év a brit csapat
számára. Két tartalékautó nem állt a csapat rendelkezésére a szezonnyitó
versenyeken és persze pilótái törték az autókat. Emiatt Melbourne-ben nem
tudott rajthoz állni Logan Sargeant. James Vowles csapatfőnök elmondása
szerint nem tudnak lépést tartani a pótalkatrészek gyártásával, miközben a
háttérben fejlesztéseket folytatnak. Ezek a visszaesések sajnos hatással
lehetnek a csapat későbbi teljesítményére.
A 2025-ös Forma-1-es versenynaptár is megérkezett a Kínai Nagydíj előtt.
Jövőre március közepén Ausztráliában nyit a szezon és márciusban a Ramadán
miatt nem rendeznek arab országban futamot. Ausztráliát Kína és Japán követi
a sorban, majd ezután következnek az arab-öbölbeli futamok. A Magyar
Nagydíjra augusztus első hétvégéjén kerül sor és ismét tőlünk mennek
nyaralni egy hónapra a Forma-1-esek. A 24 futamos szezon december 7.-én
zárul a tradicionális Abu-dzabi Nagydíjjal.
S hogy kik fognak rajthoz állni a jövő évi rajtrácsokon? Pilótamozgás már
idén is várható, különösen annak fényében, hogy Daniel Ricciardo mit tud
letenni az asztalra a hétvégén, Kínában.
A verseny és a pálya
A kínai pályát Hermann Tilke tervezte. Jellemzően elég kanyargós, s a
kanyarok döntő többsége lassú. Emellett a pályán található egy rövid, de
gyors szakasz is. Három egyenes szektoron bár nehéznek tűnik, de azért
lehetséges az előzés. Az első kanyar beszűkül, ami izgalmassá teheti a
verseny rajtját.
Az 56-körös Kínai Nagydíj április 21.-én helyi idő szerint 15.00-kor (nálunk
reggel 9.00-kor) veszi kezdetét.
A pálya hossza: 5.451 km, a teljes versenytáv 305.066 km. A pályarekordot
még mindig Michael Schumacher tartja (2004-ből!), ideje 1 perc 32.238
másodperc.
2019-ben Lewis Hamilton (Mercedes) nyerte meg a futamot. A brit pilóta ideje
1:32:06.350 volt. A második helyezett Valtteri Bottas (Mercedes) lett, míg a
bronzérmes helyen Sebastian Vettel (Ferrari) ért célba.
Forrás: Facebook.com/amberprkft

A Forma-1 a hétvégén olyan helyszínre érkezik, ahol 2019 óta nem járt. A koronavírusos években Kínában ugyanis nem rendeztek Forma-1-es futamot, most meg rátesznek egy lapáttal, hiszen mindjárt sprintfutammal indítanak a sanghaji pályán. 2019-ben emlékezetes futam zajlott Kínában, a Forma-1 ezredik nagydíja. A jubileumi futamot Lewis Hamilton nyerte az akkor még domináns Mercedes volánja mögött.


Fernando Alonso már biztosan nem fogja elfoglalni jövőre Lewis Hamilton ülését a Mercedesnél. Bár szó volt róla, hogy a veterán spanyol is esélyes lehet arra, hogy George Russell csapattársa legyen, a 42 éves pilóta 2026 végéig még biztosan az Aston egyik méregzöld autóját vezeti majd. Carlos Sainzről közben olyan hírek röppentek fel, hogy ő lehet a befutó Toto Wolffnál, már ami a következő egy-két évet illeti. Mint ismeretes az osztrák csapatfőnök a saját nevelésű Andrea Kimi Antonellit nem szeretné elveszíteni, mint annak idején Max Verstappent. Amíg a fiatal olasz nem lesz kész a Forma-1 kihívásaira, addig szükségük van egy tapasztalt pilótára Russell mellé.


Mekkorát fordult a világ 2019 óta! Ezt akkor látjuk, amikor megnézzük, hogy hogyan alakult az az év. A Mercedes pilótái az az évi 21 futamból hatot kivéve mindet megnyerték. Jól mutatja az akkori erőviszonyokat, hogy abban az évben Max Verstappen mindössze három futamon győzedelmeskedett, rajta és Hamiltonon kívül még Charles Leclerc és Sebastian Vettel állhatott fel a dobogó legfelső fokára.


A jelenlegi mezőnyből négy pilóta soha nem versenyzett a kínai pályán. Juki Cunoda, Oscar Piastri, Logan Sargeant és a helyi hős, Guanyu Zhou, aki először állhat rajthoz hazai rajongói előtt, akikből várhatóan nem is lesznek kevesen. Teltházas futam várható a hétvégén.


Négy éven keresztül nem rendeztek Forma-1-es futamot a kínai pályán, ezért is furcsa, hogy nem a megszokott hétvégi programmal térnek vissza Sanghajba, hanem mindjárt az idei első sprintfutamot is megrendezik a távol-keleti aszfaltcsíkon. Több pilóta emiatt hangot is adott nemtetszésének. Elmondásuk szerint jó lett volna, ha lett volna lehetőségük ismét hozzászokni ehhez a pályához, a sprinttel pedig egyel kevesebb gyakorlási lehetőségük van. Nyilván a rendezők érdeke volt, hogy ennyi kihagyás után valami naggyal nyissanak, s ezért hajlandóak voltak mélyebben a zsebükbe nyúlniuk a sprintlehetőség miatt. A pilóták dolgát az is nehezíti, hogy a sanghaji pálya az eltelt időben néhány változáson esett át, amibe beletartozik egy újaszfaltréteg felhúzása a pályára és néhány problémás bukkanó finomítása is.


Nagy csönd volt az elmúlt időszakban a Red Bull háza táján, s bár a Horner-sztori újabb fordulatához érkezik azzal, hogy a történetben résztvevőnői munkatárs bíróságra viszi az ügyet, a csapat szemmel láthatóan nem rendült meg, s ugyanolyan nagy hatékonysággal dolgozik és ér eleredményeket. Mivel ennyire domináns a csapat, a hétvégén sem várható más, mint Max Verstappen sikere.


Érdemes szót ejteni a Williamsről. Nem indult jól az év a brit csapatszámára. Két tartalékautó nem állt a csapat rendelkezésére a szezonnyitó versenyeken és persze pilótái törték az autókat. Emiatt Melbourne-ben nemtudott rajthoz állni Logan Sargeant. James Vowles csapatfőnök elmondása szerint nem tudnak lépést tartani a pótalkatrészek gyártásával, miközben a háttérben fejlesztéseket folytatnak. Ezek a visszaesések sajnos hatással lehetnek a csapat későbbi teljesítményére.


A 2025-ös Forma-1-es versenynaptár is megérkezett a Kínai Nagydíj előtt. Jövőre március közepén Ausztráliában nyit a szezon és márciusban a Ramadán miatt nem rendeznek arab országban futamot. Ausztráliát Kína és Japán követia sorban, majd ezután következnek az arab-öbölbeli futamok. A Magyar Nagydíjra augusztus első hétvégéjén kerül sor és ismét tőlünk mennek nyaralni egy hónapra a Forma-1-esek. A 24 futamos szezon december 7.-én zárul a tradicionális Abu-dzabi Nagydíjjal.


S hogy kik fognak rajthoz állni a jövő évi rajtrácsokon? Pilóta mozgás már idén is várható, különösen annak fényében, hogy Daniel Ricciardo mit tud letenni az asztalra a hétvégén, Kínában.


A verseny és a pálya


A kínai pályát Hermann Tilke tervezte. Jellemzően elég kanyargós, s a kanyarok döntő többsége lassú. Emellett a pályán található egy rövid, de gyors szakasz is. Három egyenes szektoron bár nehéznek tűnik, de azért lehetséges az előzés. Az első kanyar beszűkül, ami izgalmassá teheti a verseny rajtját.


Az 56-körös Kínai Nagydíj április 21.-én helyi idő szerint 15.00-kor (nálunk reggel 9.00-kor) veszi kezdetét.


A pálya hossza: 5.451 km, a teljes versenytáv 305.066 km. A pályarekordot még mindig Michael Schumacher tartja (2004-ből!), ideje 1 perc 32.238 másodperc.


2019-ben Lewis Hamilton (Mercedes) nyerte meg a futamot. A brit pilóta ideje 1:32:06.350 volt. A második helyezett Valtteri Bottas (Mercedes) lett, míg a bronzérmes helyen Sebastian Vettel (Ferrari) ért célba.

Forrás: Facebook.com/amberprkft