Autóhifi
Autosport
Bemutató
Érdekes
Formula 1
Haszonjármû
Környezetvédelem
Menetpróba, teszt
Motorkerékpár
Rally
Rendezvény/kiállítás
Rendõrségi hírek
Rövid hírek
Technika
Traffipax-hírek
Tuning
Útinfó
|
Vissza
A Thatcham tesztek négy besorolási kategóriát különböztetnek meg az elsõ ülések és fejtámlák nyaksérülés elleni védelmének osztályzásakor. Nevezetesen: gyenge, csekély, elfogadható és kiváló. A Saab 9-3 Convertible, 9-3 SportCombi és 9-5-ös modellek most magukénak tudhatják a legmagasabb minõsítést, csakúgy, mint a 9-3 Sport Sedan a tavalyi tesztek elsõ fordulójában.
[s4]Elsõ körben, a statikus tesztelés során az ülések kialakítását vizsgálják, amikor a fejtámla méreteinek és egy középkorú férfi testarányainak megfelelõ tesztbaba fej méretét hasonlítják össze. Dinamikus tesztelés alkalmával a szánra erõsített, 0.1 másodperc alatt 16 km/ órás sebességre felgyorsított autón szimulálnak egy tipikus alacsony sebesség mellett bekövetkezõ hátoldali ütközést.
Biztosítási kártérítések adatai is bizonyítják, az aktív fejtámlával ellátott Saab 9-3 esetében 42 %-kal csökkent ezen sérülések száma, összehasonítva a korábbi modellel, melyben még nem volt SAHR.
A Saab-tól eredõ ‘legjobb gyakorlat’ megközelítés a Nemzetközi Biztosítási Társaság a Nyakcsigolya Sérülések Megelõzéséért Csoport tesztjeinek akapvetõ részét képezte, hasonló rendszer kialakítására buzdítva a többi gyártót is.
[s5]A SAHR-t egyébként abból a célból fejlesztették ki, hogy csökkentse a relatív elmozdulást a fej és hát alsó része között. A fejtámlát az ülés hátának belsejébe, a váz felsõ részére erõsítik fel, oly módon, hogy saját tengelye körül forogjon. Hátsó ütközés során, az utas hátának alsó része a tehetetlenség miatt az ülés alsó részéhez préselõdik. Ülésvázba épitett mechanikus szerkezet a fejtámlát elõre és fölfelé mozdítja el, követve az utasfejének mozgását, ezzel minimalizálva a nyakcsigolyák elmozdulását. Miután mûködésbe lépett, a SAHR azonnal visszaáll eredeti pozíciójába, felkészülve a következõ aktiválásra.
/Autósoldalak.hu/
|
|