Max Verstappen és a Red Bull Monzában is az első helyen ért célba. A sárgába öltözött Ferrarinak nem volt válasza hazai pályáján sem a Red Bull dominanciájára. Charles Leclerc vigasztalhatatlanul vette tudomásul a biztonsági autó mögött, hogy kénytelen a második hellyel beérni. A bronzérmes helyen George Russell ért célba a Mercedes volánja mögött. „Nagyszerű versenyünk volt, mi voltunk a leggyorsabbak minden téren és az abroncskopást nagyszerűen menedzseltük. Nagyon jól ment az autó, a végén csak kontrollálni kellett a távolságot és a legvégén a biztonsági autó jött ki. Sajnos nem volt újraindítás, de összességében nagyon jó napunk volt.” – szögezte le a versenygyőztes holland. Ragyogó...
Ismét a tengerentúlra, Kanadába, látogat a Forma-1-es cirkusz, ahol egy héttel az azeri megmérettetés után van jelenése. Nagy várakozás előzi meg ezt a nagydíjat, hiszen a pilóták nagyon kedvelik a pályát, a környezetet, de a pandémia első két évében nem rendezték meg ezt a futamot. Habár Kanada elvesztette Forma-1-es monopóliumát az észak-amerikai kontinensen, de az óriási amerikai piac miatt így is nagyon fontos résztvevője a világbajnokságnak. A Montrealt övező csodálatos környezet és a sűrű éjszakai élet ötvözve az erős francia behatással egyedülálló atmoszférát kölcsönöz a városnak. Két utcai pályát követően látogat el a mezőny egy harmadikra. Bár Monaco, Baku és Montreal sem egy...
Baku következik... Monaco után egy teljesen más karakterű utcai pályára látogat el a hétvégén a Forma-1-es cirkusz. Eddig többször is sikerült kielőznie Monacót izgalmaival Bakunak, idén kérdés, hogy a Hercegségben két hete zajlott káoszfutamot felül tudja-e múlni. A 2020-as szünet után tavaly megrendezésre került az azeri futam, amely 2016 óta részese a Forma-1-es versenynaptárnak. A futamot először Európa Nagydíj név alatt futották, de 2017 óta saját név alatt rendezik. Érdekesség, hogy az az orosz-ukrán háború miatt az Orosz Nagydíj törlésével ez lesz a legközelebbi lehetőség az orosz rajongók számára, hogy testközelből éljék meg a verseny izgalmait, s nyilván élnek is vele. Alekszej...
Az időjárási jóslatoknak megfelelően a rajt előtt eső fogadta a Forma-1-es mezőnyt vasárnap kora délután Monacóban. Emiatt egy órás késéssel rajtolt el a mezőny Monte-Carlo utcáin. Több baleset, biztonsági autós fázis és a Ferrari rossz stratégiája határozta meg május utolsó futamát. Sergio Pereznek sikerült megtörnie az a trendet, hogy idén eddig hol Charles Leclerc, hol Max Verstappen győzedelmeskedett. A mexikói pilóta ugyanis első Monacói Nagydíj-győzelmét szerezte. 2016 óta először rendeztek esős Monacói Nagydíjat, amit akkor Lewis Hamilton nyert meg. Annak a versenynek Daniel Ricciardo esett áldozatul, mert a Red Bull akkor nem állt a helyzet magaslatán. Most orvosolták az akkori...
Bár Imolában már járt a Forma-1-es mezőny a szezont megnyitó arab-öbölbeli és ausztrál versenyeket követően, de a szezon igazi európai kezdete Spanyolországban történik, a hétvégén. Ez egy olyan verseny, amely a koronavírusos 2020-as és 2021-es versenynaptárban is helyet kapott, s amelyet minden Forma-1-es csapat és pilóta kívülről-belülről ismer. A 2022-es szezon első, nem hivatalos tesztjét is Barcelonában tartották az európai télből a mediterrán éghajlatú országba menekülő csapatok. Nagy kontrasztot jelent a csillivilli, vibráló, izgalmas Miamiból átrepülni Barcelonába. Nagy várakozás előzte meg a Floridában debütáló utcai pályán zajló versenyt, mindenki nagyon izgatott volt. Annak a...
A szezonnyitó Bahreini Nagydíjat követően Szaúd-Arábiában is kitűnő formában volt a Ferrari, s a Red Bull ezúttal nem gyengélkedett. Charles Leclerc remekelt és nagyon sokáig vezetett a versenyben, de a futam vége felé egy hosszabb harcot követően Max Verstappen került az élre és ott is ért célba. A két Ferrari-pilóta, Leclerc és Carlos Sainz állhatott fel a holland mögé a dobogóra. A leggyorsabb körért járó egy pont végül Charles Leclerc-hez került. Sainz még mindig gyengébb csapattársánál, ami jól tükrözi azt, hogy nehezebben alkalmazkodik az új autóhoz. 'Nagyon nehéz, de jó verseny volt. Mindketten keményen küzdöttünk az élen. Próbáltuk kibekkelni a hosszú versenyt. Ők (a Ferrarik) a...
Hatalmas csatát vívott Max Verstappen és Lewis Hamilton a vasárnapi USA Forma-1-es Nagydíj végén, amelyből végül a holland került ki győztesen. A Mercedes hibrid korszakbeli itteni dominanciája megdőlt, a brit kénytelen volt beérni a második hellyel. A dobogóra a másik Red Bullal versenyző Sergio Perez állhatott fel. 'A rajtnál elvesztettem a helyemet, így valami mást kellett kipróbálnom. A gumikopás magas ezen a pályán, így úgy döntöttünk, hogy agresszív stratégiát választunk. Nem voltunk biztosak benne, hogy működni fog. Az utolsó pár kör nagy élmény volt, egy kicsit csúszkáltam a nagysebességű kanyarokban, de szuper boldog vagyok, hogy kitartottam.' - szögezte le az energiaitalosok...
Az időjárás a magyar futam után a Belga Forma-1-es Nagydíjon is kritikus szerepet játszott. Zord, borús, esős idő volt az időmérő edzésen is és vasárnap a rajt előtt is. Olyan intenzitással esett az eső, hogy a verseny 15 órakor nem indulhatott el. Káoszos körülmények uralkodtak. Órákig vártunk arra, hogy javuljanak az időjárási viszonyok. Hiába. Két kört tett meg mindössze a mezőny a biztonsági autó mögött, mikor lefújták a futamot. A pilóták az időmérő edzés sorrendjében értek végül célba. Sergio Perez már a rajtrácsra vezető körben kicsúszott a pályáról, jelezve milyen síkos a Spa-i pálya felülete. Úgy volt, hogy kiesett a versenyből, mielőtt az elindult volna. Viszont mivel a futam...