Autós hírek: F1-es Toszkán Nagydíj, Mugello: Ferrari ünneplés Toszkánában


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

Egy háromhetes periódus végére érünk a hétvégén, amikor is az olaszországi
Mugellóban állnak rajthoz a csapatok. Még egy utolsó verseny, s ismét egy
egyhetes pihenőre vonulhat a Forma-1-es mezőny. A hétvégén egy új
helyszínre, Mugellóba utaznak át Monzából a csapatok, tehát maradnak
Olaszországban. Ez lesz a Ferrari 1000. futamának helyszíne, kérdés, a
vörösök képesek lesznek-e méltó módon megünnepelni ezt a jeles eseményt.
Monzában az elmúlt hétvégén siralmas teljesítményt nyújtott a maranellói
csapat, amely egyben a mugellói pálya tulajdonosa is. Sebastian Vettel soha
nem ért el olyan rossz időmérős eredményt, mint Monzában. S a verseny során
a 17. helyen (!) haladva autójának fékhibája miatt a hatodik körben kiesett.
A négyszeres világbajnok utolsó Forma-1-es versenye a Ferrarival az Olasz
Nagydíjon csúfos véget ért. Charles Leclerc sem járt jobban. A Parabolica
kanyarban nagy sebességgel letért a pályáról és a gumifalba csapódott. A
kocsi jelentősebb károkat szenvedett, a monacói pilóta szerencsére nem.
Ennél az eredménynél a Ferrarinak azért nem lesz nehéz jobbat összehozni az
1000. jubileumi futamán.
Nem csak a Ferrari jubileum miatt lesz mérföldkő a hétvégi futam helyszíne.
Az új koronavírus járvány alatti versenynaptár első helyszíne lesz a
hétvégi, amelyen már korlátozott létszámban részt vehetnek fizetős nézők.
Bár Monzában a Ferrari vendégeként ott lehettek orvosok és nővérek a
futamon, de itt jelentősebb létszámot beengednek, ami azért még mindig távol
áll a szokásos tömegtől.
Monzában véget ért a Racing Point körüli szappanopera. Kiderült, hogy
utoljára a Ferrari is visszavonta a keresetét a jövőre Aston Martin név
alatt futó csapat ellen. Világos szabályrendszert fektettek le annak
érdekében, hogy a jövőben ne lehessen meglévő csapatok autóját lemásolni. S
ehhez csatlakozott maga a Racing Point is.
A Williams család az elmúlt hétvégét követően kiszállt a Forma-1-ből és a
Frank Williams alapította csapat menedzseléséből is. Az istálló a két
olaszországi futam között bejelentette, hogy Simon Roberts lép elő
csapatvezetőnek a Toszkán Nagydíjtól kezdve. A brit szakember idén májusban
érkezett a csapathoz azután, hogy már évek óta tölt be különféle szerepeket
Forma-1-es csapatoknál. Ügyvezető igazgatóként dolgozott eddig a
Williams-nél, s mostani pozícióját abban az átmeneti időszakban tölti be,
míg meg nem találják az erre legmegfelelőbb személyt.
A verseny és a pálya
A mugellói pálya dimbes-dombos, ami miatt a pilóták nagyon kedvelik. Egy
völgyben található, de a földrajzi elhelyezkedése miatt olyan, mintha egy
hullámvasúton ülnének a versenyzők. Néhány pilótának már megadatott, hogy
itt körözzön, hiszen Forma-1-es teszteléseket hajtottak itt végre korábban.
Ezidáig inkább a Gyorsasági Motoros Világbajnokság rendezett itt
versenyeket, de ez idén másként lesz. A Forma-1-es Világbajnokság egy
verseny erejéig ellátogat a toszkán pályára. A Casanova, a Savelli és az
Arrabbiata 1 és 2 (dühös) kanyarok különösen izgalmassá teszik a
vonalvezetést.
Az 59-körös Toszkán Nagydíj szeptember 13.-án helyi idő szerint 15.10-kor
veszi kezdetét. A pálya hossza: 5.245 km, a teljes versenytáv 309.455 km.
Forrás: facebook.com/amberprkft/

Egy három hetes periódus végére érünk a hétvégén, amikor is az olaszországi Mugellóban állnak rajthoz a csapatok. Még egy utolsó verseny, s ismét egy egyhetes pihenőre vonulhat a Forma-1-es mezőny. A hétvégén egy új helyszínre, Mugellóba utaznak át Monzából a csapatok, tehát maradnak Olaszországban. Ez lesz a Ferrari 1000. futamának helyszíne, kérdés, a vörösök képesek lesznek-e méltó módon megünnepelni ezt a jeles eseményt.


Monzában az elmúlt hétvégén siralmas teljesítményt nyújtott a maranellói csapat, amely egyben a mugellói pálya tulajdonosa is. Sebastian Vettel sohanem ért el olyan rossz időmérős eredményt, mint Monzában. S a verseny sorána 17. helyen (!) haladva autójának fékhibája miatt a hatodik körben kiesett. A négyszeres világbajnok utolsó Forma-1-es versenye a Ferrarival az Olasz Nagydíjon csúfos véget ért. Charles Leclerc sem járt jobban. A Parabolica kanyarban nagy sebességgel letért a pályáról és a gumifalba csapódott. A kocsi jelentősebb károkat szenvedett, a monacói pilóta szerencsére nem. Ennél az eredménynél a Ferrarinak azért nem lesz nehéz jobbat összehozni az 1000. jubileumi futamán.


Nem csak a Ferrari jubileum miatt lesz mérföldkő a hétvégi futam helyszíne.Az új koronavírus járvány alatti versenynaptár első helyszíne lesz a hétvégi, amelyen már korlátozott létszámban részt vehetnek fizetős nézők. Bár Monzában a Ferrari vendégeként ott lehettek orvosok és nővérek a futamon, de itt jelentősebb létszámot beengednek, ami azért még mindig távoláll a szokásos tömegtől.


Monzában véget ért a Racing Point körüli szappanopera. Kiderült, hogy utoljára a Ferrari is visszavonta a keresetét a jövőre Aston Martin név alatt futó csapat ellen. Világos szabályrendszert fektettek le annak érdekében, hogy a jövőben ne lehessen meglévő csapatok autóját lemásolni. Sehhez csatlakozott maga a Racing Point is.


A Williams család az elmúlt hétvégét követően kiszállt a Forma-1-ből és a Frank Williams alapította csapat menedzseléséből is. Az istálló a két olaszországi futam között bejelentette, hogy Simon Roberts lép elő csapatvezetőnek a Toszkán Nagydíjtól kezdve. A brit szakember idén májusban érkezett a csapathoz azután, hogy már évek óta tölt be különféle szerepeket Forma-1-es csapatoknál. Ügyvezető igazgatóként dolgozott eddig a Williams-nél, s mostani pozícióját abban az átmeneti időszakban tölti be,míg meg nem találják az erre legmegfelelőbb személyt.


A verseny és a pálya


A mugellói pálya dimbes-dombos, ami miatt a pilóták nagyon kedvelik. Egy völgyben található, de a földrajzi elhelyezkedése miatt olyan, mintha egy hullámvasúton ülnének a versenyzők. Néhány pilótának már megadatott, hogy itt körözzön, hiszen Forma-1-es teszteléseket hajtottak itt végre korábban.Eddig inkább a Gyorsasági Motoros Világbajnokság rendezett ittversenyeket, de ez idén másként lesz. A Forma-1-es Világbajnokság egyverseny erejéig ellátogat a toszkán pályára. A Casanova, a Savelli és az Arrabbiata 1 és 2 (dühös) kanyarok különösen izgalmassá teszik a vonalvezetést.

Az 59-körös Toszkán Nagydíj szeptember 13.-án helyi idő szerint 15.10-kor veszi kezdetét. A pálya hossza: 5.245 km, a teljes versenytáv 309.455 km.

Forrás: facebook.com/amberprkft/