Autós hírek: Növekvõ eladások


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

A General Motors (GM) az európai újautópiac kevesebb mint egy százalékos növekedését felülmúlva több mint 1.982.300 személygépkocsit és kis haszongépjármûvet értékesített 2005-ben – több mint 22.000 autóval azaz 1,1 százalékkal meghaladva 2004-es eredményét. A GM piaci részesedése (Nyugat-, Kelet- és Közép-Európában) kis mértékben emelkedve 9,5 százalékra nõtt*.


„A 2005. év fordulópont volt számunkra.” – mondta Carl-Peter Forster, akit január elsején választottak meg a GM Csoport alelnökévé és a GM Europe elnökévé, a vállalat elsõ számú európai vezetõjévé. „Lefektettük a fenntartható fejlõdés alapköveit, egészséges egyensúlyt teremtve a szerkezeti fejlõdés és a nagyszerû új termékek bevezetésébe fektetett erõforrások között. Mindent megteszünk annak érdekében, hogy ezt a lendületet 2006-ban is megõrizzük.”


A GM márkái az ipari fejlõdésnél jóval nagyobb mértékben gyarapodtak Németországban, az Egyesült Királyságban, Olaszországban, Portugáliában és Dániában, valamint a gyorsan bõvülõ orosz és ukrán piacokon.


[3]A Saab és a Chevrolet egyaránt fennállása legjobb európai évét zárta tavaly. A Saab a piaccal összhangban nõtt, fenntartva 0,4 százalékos piacrészét, miközben az értékesítési darabszám 82.100-ra emelkedett. A svéd márka kivételesen jól teljesített az Egyesült Királyságban, ahol 35 százalékkal növelte eladásait.


A Chevrolet az elõzõ évhez képest 26 százalékkal gyarapodott. Ezzel a GM legnagyobb globális márkájának európai összeladásai meghaladták a 240.000 darabot, piaci részesedése pedig – a 2004-es 0,9% után – az 1,2 százalékot (az adatok nem tartalmazzák azt a több mint 40.000 Chevrolet Niva terepjárót, amelyet kizárólag Oroszországban szerelnek össze, és az ottani piacon értékesítenek.) A Chevrolet megfelelõ pozícióban van ahhoz, hogy 2006-ban három új modell bevezetésével, valamint az egyre gyarapodó palettát kiegészítõ dízelmotorokkal tovább folytassa a növekedést. Kora tavasszal érkezik a piacra a négyajtós Aveo. A genfi autószalonon debütál a Chevrolet kompakt szabadidõautója a Captiva valamint, a teljesen új Epica a jelenlegi Evanda utódja. A Captiva az elsõ Chevrolet autó dízelmotorral. Az Epica két hathengeres motorral illetve késõbb dízel motorral is kapható lesz.


A GM európai eladásainak 80 százalékát kitevõ Opel/Vauxhall márka 1,6 millió jármûvet adott el 2005-ben. A piaci részesedés 21-bõl 9 európai országban nõtt. Mind az Opel, mind a Vauxhall megnövelte jelenlétét hazai piacán. Az Opel Németországban 9,9-rõl több, mint 10 százalékra erõsödött, és ezzel visszaszerezte második helyét. Az Angliában Vauxhall néven futó Opel, ez idõ alatt 13,1 százalékot regisztrált a piacon, szemben a tavalyi 12,6 százalékkal. A márkák legfontosabb tömegmodellje, a kompakt Astra 2005-ben 527.000 példányban talált gazdára, és ezzel egymaga az európai piac 2,5 százalékát tudhatja magáénak. Az Astra jelenleg az európai eladási rangsor második helyén áll, miután 2005-ben 0,3 százalékra (a korábbi felére) csökkentette hátrányát az elsõ helyezettel szemben. 2006-ban az Opel és a Vauxhall bevezeti az új generációs Corsát, majd a vadonatúj Antara személyében egy 'crossover' (keresztezett) modellel gyarapítja kínálatát.


[1]A General Motors luxusmárkái, a Cadillac és a Corvette eddigi legjobb európai értékesítésükkel ugyancsak jelentõs mértékben fokozták eladásaikat 2005-ben. A hatodik generációs Corvette-bõl jóval több mint ezer darab talált gazdára – több mint háromszor annyi, mint 2004-ben. A Cadillac 2000 darabot jócskán meghaladó értékesítésével több mint 50 százalékkal növelte eladásait 2004-hez képest. Az Európában gyártott Cadillac BLS forgalmazása várhatóan idén tavasszal kezdõdik.