Autós hírek: Török rali: Kettõs Ford-gyõzelem


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Ezzel a Ford átvette az elsõ helyet a konstruktõri ponttáblán. A harmadik
 helyen nagy meglepetésre az idõsebb Solberg fivér, Henning Solberg
 ért célba (elsõ dobogós helyezéseként!), s vitt értékes
pontokat az OMV Peugeot Norway konyhájára. Miközben Pons és Sordo pontszerzõ
helyen ért célba, Colin McRae a várakozásokkal ellentétben célba sem ért.
 
'Ilyen trükkös körülmények között gyõzedelmeskedni nagyszerû eredmény a
csapattól. A tegnapi volt az egyik legrosszabb napom ralis pályafutásom
során. Nagyon nehéz nap volt sok sárral és sokkal jobban éreztem magam,
mikor már nem kellett annyira nyomnom a gázt, miután Petter Solberg kiesett.
Hihetetlenül nehéz volt támadni az utakon, amelyek annyira csúsztak, hogy
még az is nehezemre esett, hogy megtartsam rajtuk az autót.' - nyilatkozta a
versenygyõztes finn pilóta.
 
Az idõjárási viszonyok nagyon kedvezõtlenül alakultak az idén elõször õsszel
megrendezésre kerülõ Török ralin. Esõ, állóvíz, jeges esõ és az ezek
eredményeként kialakult csúszós, saras út nehezítette a résztvevõk dolgát és
az abroncsválasztást. Ennek hatására a szervezõknek sok gyorsasági szakaszt
törölniük kellett, így a nyitó nap majdnem felét is. Ezáltal a gyorsasági
szakaszok hossza 268,78 km-re rövidült! Az utolsó nap kedvezett a mezõnynek
a szép napos idõvel és száradó utakkal.
 
[4]A Kronos Total Citroën csalódottan és a világbajnokságban a második helyre
visszacsúszva hagyja el Törökországot azután, hogy a Citroën eddigi totális
törökországi gyõzelmét követõen ezúttal szerény helyezésekkel kénytelen
beérni. Xavi Pons volt a belgák legeredményesebb pilótája, aki végül a
negyedik helyre kormányozta célba autóját. A Kronos nagy pechére a spanyol
pilótát nem nevezte konstruktõri pontokra. Dani Sordo a hetedik lett, míg
Colin McRae az utolsó szakaszon esett ki autója meghibásodása miatt.
 
Kosti Katajamakié lett az ötödik hely, Chris Atkinson ért célba a hatodik
helyen, míg a nyolcadik hely Manfred Stohlé lett a Peugeot-val.
 
A következõ világbajnoki ralira kettõ hetet kell várnunk, hiszen 2006.
október 26-29. között kerül megrendezésre az Ausztrál Rali, ahol utoljára
rendeznek világbajnoki raliversenyt. Loeb részvétele igencsak kérdéses, míg
a másik esélyes, Marcus Grönholm szereplése megjósolhatatlan, miután tavaly
kiesett, de nem saját hibájából, hanem autója meghibásodása folytán.
 
2006-os Török Rali végeredménye:
 
1. M Grönholm Ford Focus 3:28:16,3
2. M Hirvonen Ford Focus 3:30:39,7
3. H Solberg Peugeot 307 3:31:22,3
4. X Pons Citroën Xsara 3:31:43,7
5. K Katajamaki Ford Focus 3:31:44,8
6. C Atkinson Subaru Impreza 3:31:52,8
7. D Sordo Citroën Xsara 3:32:41,1
8. M Stohl Peugeot 307 3:32:46,6
9. F Duval Skoda Fabia 3:33:51,9
10. A Aigner Skoda Fabia 3:35:13,7
 
A világbajnokság állása a Török rali után:
Pilóták
 
1. S Loeb 112 pont
2. M Grönholm 87 pont
3. M Hirvonen 47 pont
4. D Sordo 43 pont
5. M Stohl 34 pont
6. H Solberg 25 pont
7. P Solberg 23 pont
8. T Gardemeister 20 pont
9. X Pons 18 pont
10. C Atkinson 17 pont
 
Konstruktõrök
 
1. Ford 153 pont
2. Kronos Total Citroën 145 pont
3. Subaru 83 pont
4. OMV Peugeot Norway 67 pont
5. Stobart VK M-SP. 35 pont
6. Red Bull Skoda 23 pont
 
(Forrás: Amber PR)