Autós hírek: F1 Japán Nagydíj: Marad a Forma-1 Ázsiában


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Így a hétvégi versenyt követõen a csapatoknak és versenyzõknek a szezon végi
utolsó megpróbáltatásokra elég messzire, az amerikai kontinensre kell majd
utazniuk. Mivel ugyanakkor rendezik meg ezt a futamot, mint tavaly és
tavalyelõtt, ezúttal is tartani kell a rossz idõjárástól.
 
Nagyon izgalmasan alakul az idei Forma-1-es versenysorozat. Michael
Schumacher és Fernando Alonso nagyon szoros csatát vív a világbajnoki
címért. Bár mindkét pilóta ugyanannyi pontszámmal rendelkezik (116), mégis a
gyõzelmek számát tekintve a ferraris pilóta áll az elsõ helyen. A tét nagy,
a Forma-1 emblematikus alakja, Michael Schumacher nyolcadik világbajnoki
címével búcsúzik-e a Forma-1-tõl, vagy Fernando Alonso második világbajnoki
címének megszerzésével végleg elindítja a generációváltást az autósportok
krémjében. Bár elviekben bármi megtörténhet a hétvégén, elég valószerûtlen,
hogy a világbajnoki cím sorsa a felkelõ nap országában dõl majd el.
 
A Renault spanyol sztárja tudja, hogy össze kell kapnia magát, ha az év
végén világbajnokként szeretne távozni az enstone-i csapattól, mégis nagyon
frappáns nyilatkozatot adott a hétvégi futamot illetõen. 'Az emberek mindig
is szoros világbajnokságot akartak - most megkapták. A két autó
teljesítménye nagyon hasonló, így az utolsó versenyeket az abroncsok döntik
majd el. A Michelin nagyszerû munkát végzett az elmúlt néhány évben
Szuzukában, így nem aggódok. Magabiztosak vagyunk a Renault-nál és õk is
azok a Ferrarinál. Lássuk mi történik.'
 
[1]Alonso elmondása szerint ez az egyik kedvenc pályája, amely nagyon fárasztó
és nehéz. Minden pilóta szeretne nyerni Szuzukában, de Alonsónak ez még nem
sikerült. A Renault mégsem fog letörten megérkezni Szuzukában, hiszen a
kínai fiaskó ellenére szemmel látható volt, hogy akár száraz, akár vizes a
pálya, a leggyorsabb autó az övék a rajtrácson. Alonso és a csapat
célkitûzésnek a megvalósításában nagy erõkkel igyekszenek segíteni az Elf
mérnökei is, akik szintén szeretnék a csapatot a csúcson látni.
 
A Ferrarinál Michael Schumacher gyõzelme megerõsítette a maranellói
csapatot, hogy igencsak esélyesek arra, hogy elhozzák az egyéni világbajnoki
címet, a nyolcadikat. Elégedettek lehetnek azzal, hogy hogyan is fordították
meg a dolgok állását a montreali viadal óta. Michael Schumacher vezetési
képességeit ötvözték a Bridgestone teljesítményével, s így sokkal jobb
eredményt értek el verseny közben, mint az idõmérõ edzés során.
 

A pálya és a verseny
 
A sokak szerint a belga Spa-Francorchamps-i pályára hasonlító szuzukai
aszfaltcsík gyors és egyúttal kanyargós pálya, ezért nagy aerodinamikai
leszorítóerõt és stabil felfüggesztést biztosító beállítás szükséges, hogy a
legnagyobb sebesség mellett is a lehetõ legstabilabbak maradhassanak a
versenyautók. A pályán minden megvan egy jó versenyhez: gyors kanyarok,
sikán és hajtûkanyar. Emellett kiváló elõzési lehetõségeket rejt a pálya. Ez
egy egyedülálló nyolcast leíró pálya, amelynek a felülete elég durva, így
közepes és kemény összetételû abroncsokat kíván meg, ugyanakkor a gumiknak
elég erõseknek kell lenniük az elhasználódás és a kopás csökkentése
érdekében.
 
A szokatlan vonalvezetésû, 5,807 km hosszú szuzukai pályán a pilóták kb. 210
km/óra átlagsebességgel 53 körös versenyen mérik össze tudásukat. Kiemelt
jelentõségû a jó szereplés az idõmérõ edzésen, mivel legendásan nehéz az
elõzés a pályán. A pályarekordot tavalyról Kimi Räikkönen tartja, ideje 1
perc 31.540 másodperc.
 
[3]Érdekesség, jövõre már a Toyota érdekeltségbe tartozó Fuji pályán rendezik
meg a Japán Nagydíjat,így a sokak által kedvelt (hondás) Szuzuka egy idõre
talonba kerül.
 
2005-ben Kimi Räikkönen nyerte meg a futamot, így tehát mclarenes siker
született. A finn pilóta ideje 1perc 29'02.212 volt. A második és harmadik
helyezett a két Renault-pilóta, Giancarlo Fisichella és Fernando Alonso
lett.
 
(Forrás: Amber PR)