Autós hírek: Renault Trafic és Master: Tisztább üzem és csinosabb külsõ


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


A Renault-Nissan Szövetség keretein belül az Új Trafic haszongépjármûhöz a Nissannal közösen kifejlesztett új, 2.0 dCi Renault motor megjelenésével az Új Trafic haszongépjármû és az Új Master dízelmotor választéka teljesen átalakult. Az erõsebb, rugalmasabb, fogyasztásában mértéktartó motor két változatban, mégpedig 90 LE-s és 115 LE-s változatban készül. Az Új Trafic haszongépjármûnél a 2.5 dCi motor teljesítménye is megnõ: 135 LE-rõl 150 LE-re növekszik. Ezt a motort megkapja az Új Master is, melynél a 3.0 dCi motort váltja fel.
 
[1]Az Új Master tehát ezentúl a 2.5 dCi motor három változatával lesz kapható: a 100 LE-s, a 120 LE-s és a 150 LE-s változattal. Ezekhez a motorokhoz új (manuális és robotizált) sebességváltók kapcsolódnak, melyek nyomatéka az elõzõ váltók 320 Nm-es legnagyobb nyomatékával szemben 350 Nm-re nõtt. Ehhez az erõsödéshez társul a hatfokozatú sebességváltó megjelenése valamennyi motoron, illetve a kényelmet és üzemanyag-megtakarítást eredményezõ Quickshift robotizált változat kiterjesztése a 100 LE feletti valamennyi motorra.
 
A motor-sebességváltó egység ilyen irányú fejlõdését stílusbeli változtatások, és az Új Trafic haszongépjármû és az Új Master felszereltségének bõvülése egészíti ki.
 
A zárt (furgon) vagy nyitott (alváz, platós alváz, billenõplatós alváz) áruszállításra, valamint személyszállításra is alkalmas Új Trafic és az Új Master optimális módon biztosítanak sokoldalú felhasználhatóságot. Ezek a gépkocsik minden (akár professzionális, akár magán-) felhasználónak személyre szabott megoldásokat kínálnak: az Új Master létezik szimpla vagy duplakabinos alvázas kivitelben is.
 
Az Új Trafic haszongépjármû és az Új Master formatervezését a Renault Ipari Design Igazgatósága végezte, a terveket pedig a Haszongépjármû Divízió mérnöki irodája készítette. Az Új Trafic haszongépjármû a nagy-britanniai Luton-ban (GM) és a spanyolországi Barcelonában (Nissan) lévõ gyárakban, az Új Master pedig a Renault franciaországi Batilly-ban található gyárában készül. /Autósoldalak.hu/