Autós hírek: Mercedes-Benz Hybrid Sprinter: Munkába állt


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 A dobozos felépítményû áruszállító ún. plug-in rendszerû hibridjármû, és mint ilyen, ékesen példázza a DaimlerChrysler AG azirányú törekvését, hogy jövõképes újításokkal biztosítsa jármûvei környezetbarát mûködését.
Az indítókulcs átadására az idei Hannoveri Nemzetközi Haszonjármû Kiállításon került sor. A Mercedes-Benz Hybrid Sprinter az elsõ olyan hibridhajtású transzporter, amely a mindennapos használat jelentette kemény gyakorlati próba keretében ad számot képességeirõl Európa útjain. A vele szerzett tapasztalatok fontos információkkal szolgálnak a fejlesztõknek a technológia további tökéletesítéséhez és késõbbi sorozatgyártású alkalmazásához.
Az elkövetkezõ években földrajzi elhelyezkedéstõl és a forgalom sûrûségétõl függõen minden olyan területen jó eséllyel egészítheti ki a belsõ égésû motorokat a hibrid-technológia, ahol ésszerû és gazdaságos lépés a rendelkezésre álló üzemanyag-források gazdaságos felhasználása és a könnyû haszonjármûvek menetteljesítményeinek fokozása.
 
A Mercedes-Benz Sprinter 316 CDI 115 kW-os közvetlen befecskendezésû dízelmotorból és 70 kW-os villanymotorból meríti az erejét. Utóbbi a belsõ égésû motor és az automata váltó között helyezkedik el a hajtásláncban. Lítium-ion akkumulátor látja el árammal, melyet haladás közben generátorként tölt a fékezéskor és lejtmenetben felszabaduló energiával. Akkor is tölthetõ az akkumulátor, ha éppen nem mozog a jármû, például éjszaka elektromos hálózatról (plug-in). Pusztán elektromos üzemben akár 30 kilométer a 3,5 tonna megengedett össztömegû Sprinter hatótávolsága. Amikor csak a villanymotor mûködik, nagyon csendesen halad, és semmiféle káros anyagot nem bocsát ki magából, ami igen nagy elõnyt jelent az olyan környezeti szennyezésre érzékeny helyeken, mint amilyenek a sétálóutcák vagy a zárt csarnokok. A 15 kWh kapacitású akkumulátor a padlólemez alá van beépítve, így nem csökkenti a raktér méretét.
A kétfajta motor intelligens párosításának köszönhetõen minden körülmények között optimálisan üzemeltethetõ a
Mercedes-Benz Sprinter. Teljes terhelés esetén egyszerre dolgozik a két hajtómû.
 
[2]Az elkövetkezõ hónapokban Párizs utcáin fogja tesztelni a hibridüzemû Sprintert a FedEx. A gyakorlati próba eredményétõl függõen további példányokat fog üzembe állítani Franciaországban, hosszú távon ilyenekkel szándékozik leváltani belsõ égésû motorral hajtott flottája egy részét. A vállalat Európa egész területén használ csökkentett károsanyag-kibocsátású szállítójármûveket, ezzel is bizonyítván, hogy támogatja a hibrid-technológia fejlesztését. Londonban például 2004. óta 38 darabra nõtt a használatában lévõ gázüzemû Sprinterek száma. /Autósoldalak.hu/