Autós hírek: Mercedes-Benz Citaro LE Ü: A legjobb busz


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


A 15 európai ország autóbusz szakújságíróiból álló nemzetközi zsûri hosszas vizsgálódás és tesztutak megtétele után az európai autóbuszok számára legelõkelõbb elismerést adományozta ennek a jármûnek. A Citaro-t és két, más fontos európai gyártó programjában szereplõ másik autóbuszt a zsûri 2006 májusában Bécsben majdnem egy teljes hétig a legapróbb részletekig vehette nagyító alá, de lehetõsége nyílt a bécsi városi- és távolsági forgalomban történõ tesztelésre is.
A díj átadására a 2006. évi IAA Nemzetközi Haszonjármû kiállítás alkalmából 2006. szeptember 19-én a VDA (Automobil Szövetség) által a sajtó részére megrendezett esten, a Convention Centerben került sor.

[2]A Citaro LE Ü elsõsorban összességében harmonikus jármûkoncepciójával nyerte el a zsûri tetszését, akik az alábbi véleményüknek adtak hangot: „A jármû alkotói pontosan tudták, hogyan kapcsolják össze professzionális módon a funkciót a szépséggel.“ Ide tartozik az ökonómiai szempontok alapján remekül megvalósult koncepció, az üzemeltetõnek nyújtott nagyfokú gazdaságosság, valamint a lehetõ legjobb utasbarát kialakítások.
 
A jól sikerült hajtási koncepció, a gazdaságos Euro 4-motorok BlueTec dízel-technológiával, a ZF-automata váltó és a hypoid tengely különösen modern és jövõbemutató. További kritériumok voltak a kiváló menetkomfort, a kiegyensúlyozott jármûfutás, az alacsony zajszint, a futurisztikus jármûdesign valamint a magas színvonalú biztonsági és minõségi standardok teljesítése a szériafelszerelés elektronikus fékrendszerrel (EBS), Voith lassító fékkel, blokkolásgátlóval (ABS) és kipörgésgátlóval (ASR). Külön dicséretet kapott a busz kiváló fûtési- és klimatizálási rendszere. Említésre méltó részlet, hogy a Citaro LE Ü közvetlenül a már jól ismert, alacsony padlómagasságú Citaro autóbuszból származtatható, amelybõl idõközben közel 15 000 darab jármûvet gyártottak. A két jármûben számos közös elem és alkatrész lelhetõ fel. Az ajtók, az elektronika/elektromos részek, a kijelzõk, a borítások, az ülések és a klimatizálás a Citaro vonaljárati buszból, a fõdarabok pedig a  Mercedes-Benz Integro távolsági buszból származnak. „A Citaro LE fejlesztõi a Low Entry koncepció megvalósításával a standard kivitelû Citaro-hoz képest rendkívüli innovációs utat tettek meg.“ - hangzott a zsûri véleménye, „A zsûri tagjai elragadtatva említették az optikailag rendkívül esztétikus belsõ teret, amely az utasokat már a jármûbe való belépéskor magával ragadja.“
 
[1]A Low Entry fogalma (lefordítva: „alacsony belépés“) már elõre vetíti: ezek az autóbuszok a jármû elejétõl a középsõ felszálló ajtóig teljes értékû alacsony padlómagasságú jármûvek, a középsõ ajtó után (2. ajtó) pedig emelt padlómagasságú jármûként folytatódnak. Ez a kevert koncepció egyrészt még mozgásukban korlátozott utasok részére is nagyfokú utas komfortot kínál, másrészt a fõdarabok egyszerû és karbantartásbarát beépítését teszi lehetõvé. A Low Entry autóbusz jellemzõje, hogy a hátsó kerékdob fölötti rész is beépítésre kerül, ez pedig rendkívül rendezett utastér látványát nyújtja. Az itt található ülések mind a menetiránynak megfelelõen vannak elhelyezve. A Low Entry építési mód eddig elsõsorban Skandináviában és a Benelux-államokban volt rendkívül keresett.
 
Az új Mercedes-Benz Citaro LE Low Entry vonaljárati buszok (városi busz változat) és a Citaro LE Ü autóbuszok (távolsági busz változat) új és rendkívül elõnyös koncepcióikkal ebben a szegmensben a jármû iránti keresletet nem csak ezekben az országokban, hanem Közép-Európában is tovább fogják növelni. /Autósoldalak.hu/