Autós hírek: Renault Nepta: Felsõkategóriás kabriolé


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Alacsony építésû és elegáns formája a mozgást fejezi ki. Barátságos, tágas és kényelmes belsõ tere határozottan felsõkategóriás. A Nepta a négyszemélyes „túraautó” kabriolé dinamikus megtestesülése, és a felsõkategóriás limuzinokhoz méltó vezetési élményt nyújt. „Látványos méreteivel és testre szabott eleganciájával a Nepta a nagy karosszériás autók hagyományát kívánja folytatni. Az új felfogású ajtók, nagyságot és feszességet ötvözõ stílusa a modern világba repítik” – mondja Patrick le Quément, a Renault Vállalati Design vezetõ alelnöke.
 
Dinamikus és csábító kabriolé
 
[1]A Renault egy áramvonalas és elegáns, négyszemélyes kabrioléval fejezi ki az autózás gyönyörérõl alkotott elképzelését. A hullámzó mozgást idézõ oldalvonal kiemeli az autó fluiditását és nyújtott formáját, amit a kocsiszekrény felsõ részének különleges, eloxált alumínium színû kezelése erõsít fel (elsõ és hátsó sárvédõk és légterelõk).
 
Az elülsõ rész egyszerû és kifejezõ. A három blokkból álló fényszórók (nappali világítás, tompított fényszórók/országúti fényszórók, kanyarlámpák) fénykibocsátó diódákkal (LED) mûködnek. A tompított fényszóróknál és az országúti fényszóróknál alkalmazott technológia a fényvisszaverõdés és a fényterjedés elvén alapul. A fényszórók által kibocsátott fénynyalábot kristály formájú átlátszó blokkok verik vissza. Az elektronikus vezérlés a fénysugár pontos irányítását teszi lehetõvé. A fény mennyisége és eloszlása így a menetviszonyokhoz igazodik. A bumeráng formájú, és szokatlan módon az elsõ szárnyak felsõ részén elhelyezett irányjelzõk kiemelik a szárnyak domborított formáját.
 
[5]A hosszú és nagyon megnyújtott hátsó rész, melyet a hátsó lámpák kristályai díszítenek, természetes módon lendíti mozgásba a Neptát. Az elsõ túlnyúlásnál hosszabb hátsó túlnyúlás kiemeli az együttes arányainak eleganciáját és áramvonalasságát. A Nepta tehát úgy tekint vissza a stílusteremtõ formatervezés aranykorára, hogy közben már a modern idõk és az innováció világába tartozik.
 
A Nepta az álomautót és a szép mechanika iránti szerelmet testesíti meg. A motoros pillangóajtók egyszerre tárják fel a belsõ teret és a valódi ékszerdobozként elrendezett motorteret. Az ajtók középen elhelyezett zsanérjainak áramvonalas kiképzését egy hullócsillagot mintázó polírozott alumínium elem biztosítja, amely a motorháztetõ teljes hosszán végigfut, és az egész együttesnek dinamizmust kölcsönöz.
A nagyobb biztonság érdekében ezeket az ajtókat elektronikus akadály-érzékelõvel és becsípõdés-gátló berendezéssel szerelték fel.
 
Felsõkategóriás, barátságos és tágas belsõ tér
 
[2]A Nepta a felsõkategóriás autók összes hagyományos elemét felsorakoztatja, melyekhez a fedélzeti élet szolgálatába állított technológia társul. A mûszerfalat mintha felfüggesztették volna. A szélvédõ sejtszerû üregekben folytatódik, melyeken keresztül látszik a pedálsor, és amelyek könnyedebbé teszik a vezetõhelyet. Bõrlemez támasztja meg alulról a sebességmérõt és fedi be a csúcsívesre formázott mérõmûszerek felsõ részét. Ezek formája a hagyományos autókra emlékeztet, míg az alumíniumborítás a modern idõket fejezi ki. Az analóg és digitális kijelzés párosítása tovább erõsíti a klasszikus és a modern házasítását. A mûszerfal szélén található és minden utas számára független klímaszabályozó elemek is ideális technológiáról és ergonómiáról tanúskodnak.
 
Az ösztönösen használható kezelõszervek hûek a „Touch Design” filozófiához. A középen elhelyezett, forgatható sebességválasztó ergonómiája egyszerû. A multimédiás információk tökéletesen elhelyezett szabályozógombja könnyen használható, míg a kormánynál elhelyezett kezelõ- és kapcsolószervek jó fogásúak. Az ülések rögzítettek, a kormány és a pedálsor állíthatók és motoros mechanizmus segítségével igazíthatók a vezetõ testalkatához. A mûszerfalban speciális rakodóhelyeket alakítottak ki szemüvegek és személyes tárgyak tárolására. A középkonzolban is található egy csúsztatható rakodóhely, a hátsó ülések között.
 
Piros színû bõrborítás biztosítja a motortér és az utastér közti folytonosságot. A két üléssor szitanyomott mintákkal díszített bõrhuzatot kapott. Az üléssorok négy kényelmes helyet biztosítanak, és azokat a vitorlázás világát idézõ foil-ok (alumínium kilerek) rögzítik a padlólemezhez. Az elsõ ülések háttámlájának felsõ részén képernyõ található, melynek fedele lehajtható. Az alsó részt „haute couture” jellegû bõrzsinórozás díszíti, és rakodóhelyet is kínál újságok tárolásához.
Az elsõ és hátsó ülések között átlátszó légterelõk védik a hátsó utasokat a szélörvényektõl.
 
A vezetési élményt szolgáló mechanika
 
A Nepta a valódi autós élményt testesíti meg 3.5 literes V6-os, hosszirányban elhelyezett benzinmotorjának köszönhetõen. A 420 lóerõ segítségével álló helyzetbõl 4,9 másodperc alatt gyorsul fel 100km/órára. Ez a közvetlen befecskendezéses benzinüzemû motortípus, melyhez a kormánynál elhelyezett impulzív vezérlésû, 7 fokozatú automata sebességváltó csatlakozik, kiváló vezetési komfortot biztosít, miközben jelentõsen csökkenti a fogyasztást és a CO2-kibocsátást. /Autósoldalak.hu/
 
A Nepta mûszaki adatai
 
Méretek 
Hosszúság      4 995mm
Ajtó hossza      3 760mm
Szélesség (külsõ visszapillantó tükrök nélkül)  1 956mm
Magasság      1 332mm
 
Hajtómû
3.5 literes, 24 szelepes, IDE biturbó V6-os benzinmotor
Teljesítmény: 420LE; maximális nyomaték: 3000 ford/perc fordulatszámon 560Nm
7 fokozatú automata sebességváltó, a kormánynál elhelyezett impulzív sebességváltó kapcsolóval
 
Meghajtás
Hátsókerék-meghajtás, elöl, hosszirányban elhelyezett motorral
23'-os keréktárcsák
PAX 275 – 710 R 750 EOLUS Michelin gumiabroncsok