Autós hírek: F1 Kínai Nagydíj: Schumacher taktikus gyõzelme


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Sokáig úgy tûnt, hogy a felszáradóban lévõ pályán
Fernando Alonso és a Renault gyõzelme elvehetetlen. Végül azonban az 56
körös Kína Nagydíjon Michael Schumacher minden bizonnyal Forma-1-es
pályafutása egyik legnagyobb sikerét könyvelhette el. A két Renault-pilóta a
[2]dobogó két utolsó fokára állhatott fel, így a Renault visszavehette elsõ
helyét a konstruktõri ponttáblán. Fernando Alonso és Michael Schumacher
osztoznak az egyéni ponttábla elsõ helyén.
 
'Olyan boldog vagyok! Köszönet a csapatnak ezért az eredményért,
fantasztikus munkát végeztek. A rajt után meglepett, hogy az élen haladók
tempóját tudom tartani, ami jobb volt a vártnál. Egy idõ után fel tudtam
zárkózni Fisichellára. Azt gondoltam, ha megelõzöm, még ha nem is nyerek,
legalább csak két pontot vesztek Fernandóhoz képest. Ez ahhoz képest honnan
rajtoltam, jó eredmény lenne.A kritikus pont az volt, amikor száraz
abroncsokra cseréltünk...Az utolsó körökben nagyon óvatosan vezettem, bár
nem aggódtam, hogy utolérhetnek. Ezután Suzuka következik, a pálya, amit
nagyon szeretek. Nehéz lenne jóslatokba bocsátkozni, és szokás szerint az
abroncsok fontos szerepet játszanak majd ott is.' - nyilatkozta boldog a
versenygyõztes ferraris.
 
A nedves pálya a Michelin abronccsal futó autóknak kedvezett. Azonban amint
száradt a pálya, egy száraz vonal kezdett kialakulni, s így sokan a köztes
(intermediate) gumikat lecserélték szárazra. Alonso és a Renault két új
intermediate gumit rakott fel elõre és ez hamarosan hibás döntésnek
bizonyult. Alonso elõnye egyre jobban fogyott és Giancarlo Fisichella vette
át a vezetést. A pálya rohamosan száradt, így nyilvánvalóvá vált, hogy azok
versenyezhetnek az élen, akik száraz gumikkal hajtanak. Alonso küszködve
tartotta a tempót, s bement a bokszba új gumikért, s ekkor a csapat a bal
hátsó kerék felhelyezésével problémázva újabb tíz másodpercet elvesztegetett
a spanyol pilóta idejébõl. Ez volt az a momentum, amikor nyilvánvalóvá vált,
hogy Alonso minden reménye elszállt arra, hogy megtartja vezetõ helyét a
világbajnokságban.
 
'Ez egy nehéz verseny volt a csapat számára, mivel egy nagyon jó lehetõséget
vesztettünk el a mai napon. Az elsõ 20 körben nagy elõnyre tettem szert, de
az elsõ kerekeim nagyon elhasználódtak - és a körülmények egyre nehezebbek
lettek, ahogy a pálya elkezdett lassan száradni. Azt a döntést hoztuk, hogy
lecseréljük az elsõ kerekeket újakra és ez rossz döntés volt - láttuk, hogy
Fisi és Michael, akik nem cseréltek kereket, sokkal gyorsabbak voltak.
Ezután már csak azt tehettük, hogy a lehetõ leggyorsabban száraz gumikra
cseréltük a meglévõket - és reméltük, hogy hozhatunk a lemaradásból. A végén
nem maradt több kör hátra. Így ez egy rossz nap volt a számunkra, de
fantasztikus ez a küzdelem a világbajnokságért, s nagyon magabiztosan megyek
Japánba. Ma nekünk volt a leggyorsabb autónk, és még két alkalmunk van a
gyõzelemre. Remélem meg tudjuk csinálni.' - nyilatkozta Alonso.
 
Schumacher ezután könnyedén átvette Fisichellától a vezetõ helyet és az
utolsó körökben leszakadó ég ellenére is megnyerte a futamot.
 
[4]Nem csak az élen folyt kemény harc az elõkelõ helyekért, hanem a
középmezõnyben is. Jenson Button a negyedik helyért sokat harcolt. Bár a
negyedik helyrõl rajtolt el, de gumiproblémák miatt visszaesett, majd ismét
erõre kapott és megelõzte Pedro de la Rosát és Rubens Barrichellót az utolsó
drámaira sikerült körben. Eredetileg Nick Heidfeldé lett volna a negyedik
hely, de az utolsó körben a lekörözött Takuma Sato mögé szorult be. Heidfeld
nem tudta kielõzni, kicsúszott és végül a hetedik helyre esett vissza.
 
Pedro de la Rosa lett az ötödik, miközben csapattársa, Kimi Räikkönen bár a
második helyre verekedte fel magát, mégsem sikerült célbaérnie autója
mechanikai meghibásodása miatt. Rubens Barrichello ért célba a hatodik
helyen Nick Heidfeld elõtt, miközben Mark Webber kaparintotta meg az utolsó
értékes pontot a Williams számára.
 
A Magyar Nagydíj után a szezon egy újabb izgalmasabb versenye következett
Sanghajban. A csapatok nem pihenhetnek sokáig, hiszen a jövõ hétvégén
rendezik meg a Japán Nagydíjat, Szuzukában. A kínai eredmények tükrében nem
kevésbé izgalmas verseny várható a jövõ hétvégén.
 

(Forrás: Amber PR)
 

Kína Forma-1-es Nagydíj végeredménye:
 
1.      Michael Schumacher      Ferrari         1\'37'32.747
2.      Fernando Alonso         Renault         + 0\'03'121
3.      Giancarlo Fisichella    Renault         + 0\'44'197
4.      Jenson Button           Honda                   + 1\'12'156
5.      Pedro de la Rosa                McLaren-Mercedes        + 1\'17'177
6.      Rubens Barrichello      Honda                   + 1\'19'131
7.      Nick Heidfeld           BMW-Sauber              + 1\'31'979
8.      Mark Webber                     Williams-Cosworth       + 1\'43'588
9.      David Coulthard         Red Bull-Ferrari        + 1\'43'790
10.     Nico Rosberg            Williams-Cosworth       + 1 kör
11.     Robert Doornbos         Red Bull-Ferrari        + 1 kör
12.     Robert Kubica           BMW-Sauber              + 1 kör
13.     Takuma Sato                     Super Aguri             + 1 kör
14.     Scott Speed                     Toro Rosso-Cosw.        + 1 kör
15.     Vitantonio Liuzzi               Toro Rosso-Cosw.        + 1 kör
16.     Christijan Albers               Midland-Toyota  + 3 kör
17.     Sakon Yamamoto          Super Aguri             + 4 kör
18.     Ralf Schumacher         Toyota          + 7 kör
19.     Felipe Massa            Ferrari         + 12 kör
20.     Jarno Trulli            Toyota          + 18 kör
21.     Tiago Monteiro          Midland-Toyota  + 19 kör
22.     Kimi Räikkönen          McLaren-Mercedes        + 38 kör
 

A világbajnokság állása a Kína GP után:
Pilóták:
 
1.      Michael Schumacher      116 pont
        Fernando Alonso         116 pont
3.      Giancarlo Fisichella    63 pont
4.      Felipe Massa            62 pont
5.      Kimi Räikkönen          57 pont
6.      Jenson Button           45 pont
7.      Rubens Barrichello      28 pont
8.      Juan-Pablo Montoya      26 pont
9.      Nick Heidfeld           22 pont
10.     Ralf Schumacher         18 pont
        Pedro de la Rosa                18 pont
 
Konstruktõrök:
 
1.      Renault         179 pont
2.      Ferrari         178 pont
3.      McLaren-Mercedes        101 pont
4.      Honda                   73 pont
5.      BMW-Sauber               35 pont
6.      Toyota           30 pont
7.      Red Bull                 16 pont
8.      Williams                 11 pont
9.      Toro Rosso                1 pont
 
(Forrás: Amber PR)