Autós hírek: Audi R8: Gén módosítás nélkül


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Három évvel a Le Mans quattro tanulmányautó bemutatója után az Audi a párizsi közönség elõtt leplezte le a szériagyártásra szánt új Audi R8 középmotoros sportautóját, amely a négykarikás márka sportos csúcsmodellje. A modell egyedülálló vezetési dinamikáját a 420 LE teljesítményû V8 FSI motor, a quattro állandó összkerékhajtás és az Audi Space Frame könnyûszerkezetes építési mód szerint készült karosszéria biztosítja. Az Audi R8 a mai naptól rendelhetõ, az elsõ megrendeléseket pedig 2007. elsõ felében szállítják ki az ügyfeleknek. Magyarországra a jövõ év elsõ negyedévében érkezik várhatóan az új modell.
 
Az Audi elsõ középmotoros sportautója egyesíti az Audi motorsportban szerzett számos diadalának tapasztalatait a márka elismert technológiai szakértelmével és az innovatív dizájnnal. Ez a szakértelem tette „A haladás technikája” szlogent a csúcstechnológia összefoglaló nevévé az utakon és a versenypályákon egyaránt.
 
[2]Az Audi számos gyõzelmet bezsebelt már világszerte a versenypályákon. Az 1980-as évek rally sikereitõl kezdve a túraautó bajnokság gyõzelmein keresztül egészen a hosszú távú versenyek világáig, amely kétség kívül az eddigi legnagyobb kihívás volt az Audi mérnökeinek.
 
Az Audi stílusosan teljesítette ezt a kihívást is: az Audi R8 öt alkalommal diadalmaskodott az igen nagy presztízsû Le Mans-i 24 órás versenyen (2000, 2001, 2002, 2004, 2005) és két alkalommal mindhárom dobogós helyet sikerült megszereznie.
 
Az új Audi R8-ast egy igazi sportautó arányai jellemzik: 1.90 m széles, csupán 4.43 m hosszú és 1.25 m magas. A 2.65 méteres tengelytáv helyet biztosít a megdöbbentõen tágas utastérnek és a hosszában mögé beépített motornak is. Az Audi R8 420 lóerõs, nyolc hengeres közvetlen benzin befecskendezésû FSI motorjával a négykarikás márka új csúcsokat hódított meg. Ez a technológia már több diadalt is megért az R8-as versenyautó kapcsán.
 
A számok megfelelõen jellemzik a nyolc hengeres aggregát kiemelkedõ potenciálját. 7 800 percenkénti fordulatszám mellett a 4.2 literes motor 420 LE teljesítményre képes. Maximális nyomatéka 4 500 és 6 000 percenkénti fordulatszámnál 430 Nm. Maximális nyomatékának legalább 90 százaléka rendelkezésre áll egy igen széles tartományban, 3 500 és 7 600 percenkénti fordulatszám között. Ezen képességek eredményeként a nyolc hengeres motor maximális megbízhatóságot kínál minden vezetési helyzetben.
 
[1]Az autó gyorsulási értékei is legalább ilyen lenyûgözõk: az R8 álló helyzetbõl 4.6 másodperc alatt gyorsul 100 km/h sebességre, végsebessége pedig 301 km/h. /Autósoldalak.hu/