Autós hírek: F1 Kínai nagydíj: Folytatódik a küzdelem a világbajnoki címekért


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Az Olasz és a Kína Nagydíj közötti idõszakban a csapatok teszteléseket
folytattak a szezon utolsó három Európán kívüli versenyére. A legtöbben
Silverstone-ban teszteltek, de Jerezben, Mugellóban és Fioranóban is
felzúgtak a motorok. Különösen kiugró teljesítményt a Renault újdonsült
tesztpilótája, Nelson Piquet tett le az asztalra, aki két egymásutáni napon
is a legjobb köridõt futotta. Piquet a Renault jövõ évi pilótáját és
jelenlegi tesztpilótáját, Heikki Kovalainent is lepipálta teljesítményével.
'Minden területen fejlesztenem kell az autóval és a csapattal. Jó érzés volt
gyorsnak lenni, de ez még nem igazán jelent bármit is. Fejlesztenem kell a
vezetési képességemen, sok kört kell megtennem és megtanulnom, hogyan
fejlesszem az autót. A tanulási görbe elején tartok még.' - nyilatkozta az
ifjú titán a tesztelés végén igen szerényen.
 
[1]Ami pedig a két világbajnoki aspiránst - Fernando Alonsót és Michael
Schumachert - illeti, mindketten egészséges önbizalommal néznek az elõttük
álló hétvége elé. A hétszeres világbajnok német pilóta biztos nyolcadik
világbajnoki címében, de nem becsüli alá a Renault-t és Fernando Alonsót. A
ferraris sztár az Olasz Nagydíjon jelentette be lemondását és jelenleg két
ponttal van lemaradva az egyéni ponttáblán a spanyol pilóta mögött.
'Szerintem megnyerhetjük a világbajnoki címet, de a verseny szoros lesz. Nem
lehet alábecsülni a Renault-t, ilyen nagy hibát nem vétünk.' - szögezte le
Schumacher.
 
Alonso az, aki nehezebb helyzetben van kettõjük közül. Rajta van a nagyobb
nyomás, hiszen vezeti a világbajnokságot, ugyanakkor utoljára három hónappal
ezelõtt, Kanadában állhatott fel a dobogó legfelsõ fokára. 'Mindig is
tudtuk, hogy szoros lesz a világbajnokság vége, s erre fel voltam készülve.
A Renault készen állt a nyitó versenyekre, így eshetett meg, hogy míg mi
talán a maximum 95%-ával indultunk, addig a többiek csak a 70%-ával. Most
mindenki 98-99%-os, így a verseny nagyon szoros.' - nyilatkozta a spanyol
klasszis.
 
[3]Amennyiben azonban azt nézzük, hogy kettejük közül ki hogyan teljesített
ezen a pályán Fernando Alonso lépéselõnyben van. Tavalyelõtt negyedik lett,
tavaly pedig gyõzelmével megszerezte a Renault konstruktõri világbajnoki
címét. 2004-ben Michael Schumacher ezt a pályát úgy aposztrofálta, mint a
legjobbat, amit eddig látott, mégsem sikerült túl jól az eddigi két verseny
számára. 2004-ben a mezõny végérõl rajtolt el és a 12. helyen ért célba. A
tavalyi verseny is elég pechesen alakult számára. Elõször útban a rajtrács
felé Christijan Albers autójával szinte keresztülhajtott Michael Schumacher
feje felett, végigszánta a német pilóta autóját. Így mindketten a
tartalékautóval rajtolhattak el a bokszutcából. Késõbb a verseny során a
biztonsági autó mögött körözve blokkolva a fékeit kicsúszott a pályáról és
végleg feladta a versenyt.
 
A pálya és a verseny
 
Az 5,45 km hosszú pályát a német sztárdizájner, Hermann Tilke tervezte,
hasonlóan a maláj és a bahreini pályákhoz. Ami a pályát illeti, elég
kanyargós, s a kanyarok döntõ többsége lassú. Emellett a pályán található
egy rövid, de gyors szakasz is. Három egyenes szektoron bár nehéznek tûnik,
de azért lehetséges az elõzés. Az elsõ kanyar beszûkül, ami izgalmassá
teheti a verseny rajtját.
 
Az 56-körös Kína Nagydíj október 1.-én helyi idõ szerint 14 órakor veszi
kezdetét. A pálya hossza: 5.451 km, a teljes versenytáv 305.066 km. A
pályarekordot Michael Schumacher tartja, ideje 1 perc 32.238 másodperc.
 
2005-ben Fernando Alonso nyerte meg a futamot, így tehát Renault-siker
született. A spanyol pilóta ideje 1\'39'53.618 volt. A második helyezett Kimi
Räikkönen (McLaren) lett, míg a bronzérmes helyen a toyotás Ralf Schumacher
ért célba.
 
(Forrás: Amber PR)